5 Юли, 2021 10:00 2 162 4

Американските власти затягат контрола върху произшествия с участието на автопилоти

  • автономни системи-
  • nhtsa-
  • автопилот

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ въведе система за доклад от страна на производителите

Американските власти затягат контрола върху произшествия с участието на автопилоти - 1

Автономните системи за управление стават все по-широко разпространени, затова американските власти решиха да им обърнат по-голямо внимание. Отсега нататък всички производители на автомобили в Съединените щати ще трябва незабавно да уведомяват Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ за всички произшествия, включващи автопилоти от второ до пето ниво на автономност по скалата на SAE.

Автомобилните производители говорят много за предимствата на асистентите при шофиране, но има малко информация за техните недостатъци. Американската национална администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) сериозно проучва характеристиките на технологиите за автономно шофиране и въвежда нови правила за докладване на произшествия в превозни средства, оборудвани с усъвършенствани системи за подпомагане на водача и автоматизирани системи за управление.

Всички производители на превозни средства, хардуер и софтуер сега ще трябва да докладват за неуспехите на автопилотите от Ниво 2 до Ниво 5 на NHTSA, ако са били използвани по време на катастрофата или непосредствено преди сблъсъка. Това ще помогне на експертите да увеличат прозрачността на системите за автономно шофиране, като потенциално идентифицират общи модели или проблеми, които могат да съществуват в тази област.

Производителите ще трябва да съобщят за произшествие с превозно средство с автопилот от ниво 2-5 в NHTSA в рамките на един ден, а подробен доклад трябва да бъде изпратен в агенцията до 10 дни след инцидента. Изисква се незабавно уведомяване, ако произшествието води до нараняване или смърт на който и да е участник, повреди на превозното средство, водещи до невъзможността му за управление или дори задействане на въздушна възглавница.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димов

    4 0 Отговор
    Много зависи кои произшествия ще се пишат по вина на автопилота и кои, по вина на заспалият зад волана, пиян тикФеник.

    Коментиран от #2

  • 2 РЗС

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Димов":

    След като не кара пияницата, според теб кой е виновен тия лгтб движението ли?

    Коментиран от #4

  • 3 DrivingPleasure

    3 1 Отговор
    Да бе и очаквате мошенника Мъск да докладва всичко ли? Оптимисти. Той никога не е виновен, че ви е продал калпава техника, с която се трепете, виновни сте вие, че я ползвате!
  • 4 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "РЗС":

    DrivingPleasure ти е отговорил как ще бъдат извъртяни и нагласени нещата, за да се докара стъкмистиката.