15 Септември, 2021 15:07 3 226 11

NHTSA иска 12 автомобилни производителя да помогнат при разследването на случаи с автопилота на Tesla

  • tesla-
  • автопилот-
  • nhtsa
NHTSA иска 12 автомобилни производителя да помогнат при разследването на случаи с автопилота на Tesla - 1

Съединените щати организират проверка за сигурността на автопилота на Tesla. Това се случва след поредица от инциденти с участието на електрически автомобили Tesla, оборудвани с технология за автономно шофиране. Националната администрация по безопасност на движението по магистралите (NHTSA) в САЩ поиска от 12 големи автомобилни производителя информация за усъвършенстваните системи за подпомагане на водача в техните превозни средства.

Това, обясниха администрацията, е част от разследване на инцидентите, за които се смята, че е виновен именно автопилотът на Tesla. Според Ройтерс NHTSA е изпратила писма до GM, Toyota, Ford, VW и други, тъй като провежда "сравнителен анализ" с други серийни превозни средства, оборудвани с автопилот.

От производителите на автомобили се изисква да предоставят информация за произшествия, в които са участвали автомобили със системи за подпомагане на водача. А надзорникът също се интересува как точно автомобилните производители и техните електронни помощници контролиратводечите да участва в управлението на колата. Tesla е критикувана за това, че популяризира своите усъвършенствани помощни средства с имена като „Автопилот“ и „Пълно самоуправление“, което не е вярно.

Сега най-модерната версия на технологията за автономно шофиране на марката принадлежи към ниво 2+ и не е пълноправен автопилот. В същото време клиентите на марката, чувайки думата „автопилот“, надценяват електрониката в електрическите си автомобили и започват да правят опасни неща, например да заспиват по време на шофиране. Разследване на NHTSA би могло да разкрие дали проблемите на Tesla при подпомагане на водача са уникални за Tesla или са част от нов индустриален проблем.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 висша корупция

    12 4 Отговор
    висш форма на корупция, първо разрешаваш на измам ника Мъск да продава рискова система, после за да заметеш безобразията не се отмяташ от решението си, а искаш 12 др д стигнат до извода че е рискова и предложението да излезе от тях като доклад, след което КРА
    ВАРСКИЯ ОРГАН ще забрани екстрата, с предлог че външни експерти оказват натиск, не че някой от комисията и Мъск са се оср али! и тия ще ми критикуват бг съдебната система, да п у кн ат дано!

    Коментиран от #6

  • 3 сектант

    7 1 Отговор
    от дачия вече са разследвали и зад това стоят руски хакери
  • 4 Ти да видиш!

    4 7 Отговор
    Все едно да направят запитване към 12 училищни отбора по футбол от началните училища, за да направят сравнителен анализ за играта на Меси. Засега няма автомобилен производител, който дори да се доближава до възможностите на автопилота на Тесла. Waiamo са най-близо или може би по-добри, но те не са автомобилен производител.

    Коментиран от #5

  • 5 Qwerty

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ти да видиш!":

    Пълни глупости, си написал! Първо, просто американците са си прости, и Тесла и драйверите, а второ, европейците просто не са то именували така! И да, не са толкова глупави да оставят колаата сама да шофира! Все още в Европа, двигателя продава! Иначе, моята кола иска постоянен контрол на волана. Ако не го държа 5 секунди, започва да управлява сама и да спира!
    Ако искаш? Мислиш ли, че Европа не може да го направи? Да бе, та само RD отдела на Даймлер е с персонал като цялата Тесла? Затова ще ги питат!

    Коментиран от #7

  • 6 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "висша корупция":

    Колективната отговорност е групова безотговорност.
  • 7 Ти да видиш?

    1 4 Отговор

    До коментар #5 от "Qwerty":

    Твоя автопилот може ли да премине през кръстовищата самостоятелно за да стигне до предварително зададен адрес? А автопилота на Даймлер дали може? Покажи поне един автомобилен производител който предлага подобно нещо?

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ти да видиш?":

    На мен ми доставя удоволствие да управлявам автомобила а не да се возя!Искам аз да контролирам автомобила, а не автомобила да ми дърпа волана че не съм дал мигач като заобикалям някое препятствие на пътя !Ако искам да се возя си вземам такси! И стига с този автопилот на Тесла дето се блъска в полицейски автомобили с включени светлини край пътя!

    Коментиран от #9

  • 9 Грета Тунберг

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Иаз не харесвам автопилота! Скъпи, обичам те.
  • 10 гост

    0 3 Отговор
    това, че автопилот се използва в нарупение на предписанията, не прави системата лоша. както казват самите те, клиентите злоупотребяват, а не производителя. тяхната система е на светлинни години от конкуренцията, естественно че неможещите ще искат да го спрат, това е глупост, да викнеш вълците да решат, дали агнето е за ядене или не. Глупост.

    Коментиран от #11

  • 11 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Хахахахахахахаха пак ли автопилота хахахахахахахахахахахахахахахахахах