29 Август, 2021 10:30 5 980 25

Mercedes-Benz намалява наполовина гамата от двигатели с вътрешно горене

  • mercedes-benz-
  • двг-
  • euro-7

Причината е, че не всички двигатели ще могат да отговорят на строгите стандарти Euro-7

Mercedes-Benz намалява наполовина гамата от двигатели с вътрешно горене - 1

Mercedes-Benz ще намали наполовина гамата от налични двигатели с вътрешно горене поради предстоящото влизане в сила на новия екологичен стандарт Euro 7. Подобно на много други европейски автомобилни производители, Mercedes смята, че е икономически неизгодно да се подобряват тези двигатели, а подобно действие би изисквало огромни разходи и усложнения при препроектирането им. В резултат на това в състава ще останат само най-модерните мотори с вътрешно горене.

През 2025 г. се очаква в Европейският съюз да влезе в сила на новия екологичен стандарт Euro-7, който застрашава продължаващото съществуване на двигатели с вътрешно горене. Редица автомобилни производители вече обявиха, че сегашното поколение двигатели ще бъде последното. Това важи най-вече за многолитровите двигатели на високопроизводителни модели. По същата причина, както вицепрезидентът по производството в Mercedes-Benz Маркус Шефер каза пред, марката възнамерява да изостави половината от съществуващите двигатели.

Според него до края на това десетилетие броят на двигателите с вътрешно горене, отговарящи на стандарта Euro-7, ще бъде намален с над 50%. Според предложенията, направени от Консорциума за свръхниски емисии на Европейската комисия, автомобилите ще трябва да бъдат оборудвани с т.нар. многостепенен „супер катализатор“, включващ катализатор с електрическо нагряване, двоен трипътен катализатор, филтър за твърди частици и катализатор за улавяне на азот. В допълнение, диагностичната система на превозното средство ще трябва по някакъв начин постоянно да следи количеството вредни емисии.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бръм

    36 2 Отговор
    Само системата от катализатори, датчици и прочие ще стъпи на 5к лв, а обслужването им в бъдеще, ще е потресаващо.

    Коментиран от #3, #14

  • 2 Може

    30 7 Отговор
    Това тук у нас ще стане след 30 години, бебетата да му мислят
  • 3 Ганьо

    31 3 Отговор

    До коментар #1 от "Бръм":

    Няма страшно, ще ги оправиме, едно се шунтира, друго се изхвърля, софтуера се програмира и са готови за движение в Бг то

    Коментиран от #4

  • 4 Хо хо хо

    15 15 Отговор

    До коментар #3 от "Ганьо":

    Да и пуши като Британски дизелов локомотив клас Стърлинг от 1965-та
    па бебетата му да му мислят като осъзнаят че са с по 3 ръце и 2 глави !яма без долната независимо от пола).

    Коментиран от #5

  • 5 Ами

    28 4 Отговор

    До коментар #4 от "Хо хо хо":

    Щом ти пука за екологията, защо не спря 110 хиляди тона боклук докарани от Евросъюза и изгорени у нас

    Коментиран от #7, #8, #17

  • 6 Като чета новината

    24 2 Отговор
    През 2025 година електромобилите ще станат по-евтини от автомобил с ДВГ. Ама не защото на първите им е паднала цената, а защото на вторите цената ще се изстреля в небесата заради новите пречиствателни системи.
  • 7 просто е

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "Ами":

    Щото не съм политик
  • 8 гост

    9 10 Отговор

    До коментар #5 от "Ами":

    За твое най-голямо учудване изгарянето в правилна инсталация е десет пъти по-чисто и от най- великия ти катализатор за двг !! И такива инсталации има в центровете на такива градове като Виена и не причиняват никакво замърсяване !! Просто и нас се гори в тецове , предвидени за лигнитни въглища без елементарни филтри , също като 90 % от кюмбетата по улиците !! Дори инсталации на природен газ , предвидени естествено за такава цел постигат температури от порядъка на 2000-2500 градуса , докато в умрялото двг същия газ не може да стигне и 900 градуса , просто начина на горене е различен !! А при 2500 градуса дори тежките метали правят съединения , които се улавят 100% с елементарни филтри , да не говорим , че напълно се изплаща с производството на ток и пара за централно отопление !! Така че горенето на боклук , но КАКТО трябва не цапа и с няма нищо общо със умрялото ти кюмбе !!! Просто в България не се прави както трябва !!

    Коментиран от #9

  • 9 Дизела

    9 9 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ти да не си завършил ТОХ или спортно училище.Температурата в горивната камера на двг е 2000 - 2500 градуса.Като не си учил двг ,не коментирай.

    Коментиран от #10, #11, #15, #20

  • 10 гост

    11 5 Отговор

    До коментар #9 от "Дизела":

    Интересно как издържат на тия 2000 градуса алуминиевите глави , които се топят при някакви си 660 градуса ??? Хахахахах !!!

    Коментиран от #18

  • 11 0000

    8 4 Отговор

    До коментар #9 от "Дизела":

    То и ти толкова си учил явно.само си изхарчил на вашите парите
  • 12 МалкоЛогика

    3 3 Отговор
    По мои впечатления едно домакинство гълта 10 кВтч ма ден, а една кола още поне толкова (с гориво). Нещо не чувам за планове за удвояване и утрояване на електро-генераторните мощности в Европа. Газта е скъпа и идва от Русия, АЕЦ-ове понастоящем може да строи само Русия. Интересно ...

    Коментиран от #13

  • 13 гост

    4 7 Отговор

    До коментар #12 от "МалкоЛогика":

    Всъщност според новите стандарти едно домакинство трябва да потребява не повече от 5 квт дневно , но по-важното е , че трябва да си ги произвежда САМО , по-точно да ги произвежда сградата в която живее , която трябва да е енергийно неутрална !!! И това важи за ВСИЧКИ сгради !! Което освобождава около 70% от сега инсталираните мощности за омразните ти електрички !!! Които пък освен консуматори могат да бъдат и "производители" . защото се движат в едва 10% от времето , а в останалото стоят със едни 40-50 квт ток в батерията си , което значи , че всеки 20 000 електрички са един готов ядрен блок , само някой трябва да ги ползва !! Също така могат да поемат тока от перки и фотоволтаици , който сега се изхвърля , щото няма кой да го употреби , което пък е ужасна новина за любимия ти газ и кюмур и даже за още по-любимия ти АЕЦ !!! Само гледай и реви !!

    Коментиран от #24, #25

  • 14 Boxer EZ 3.0

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бръм":

    Сега, ако трябва да сменя катализаторите на колата ми, трябва да платя 15к + датчиците, около 18к минимум.
    Така, че тая "еко-система" няма да е по-евтина от 20к, т.е. ще оскъпи колата допълнително с + 10 бона най-малко.

    Коментиран от #16

  • 15 гост

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "Дизела":

    Само да ти кажа , да не се излагаш повече , колкото по-висока е една температура , толкова повече време трябва за достигането и !! В любимото ти кюмбе , дори дизеловото , макар че всеки "неграмотен" според теб ще ти каже , че дизела достига по-ниска температура от бензина , при 1200 оборота , което си е почти празен ход , "горенето" продължава огромните 0,05 СЕКУНДИ !!!! 5 стотни от секундата ! След което има три пъти по толкова време охлаждане (изхвърляне , засмукване и сгъстяване ) !! При 2400 оборота става ) 0,025 секунди , 25 ХИЛЯДНИ от секундата !!! При 3600 става 16 ХИЛЯДНИ от секундата !!! Още ще се чудиш ли защо няма време за достигане на мечтаните ти температури ??? Без да броим цялата охладителна система , която според теб сигурно е там за "повишаване" на температурата , а ?? Хахахахах !!!
  • 16 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "Boxer EZ 3.0":

    Тоест какво трябва да направи всеки с акъла си ?? Ами да закара кюмбето в моргата естествено , хахахаха !!

    Коментиран от #19

  • 17 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #5 от "Ами":

    Само да допълня ,че ти дадох пример с най-елементарна инсталация , които се ползват вече повече от 30-40 години и които вече се смятат за остарели и на доизживяване !! Новите инсталации ползват лазери и плазма , които с лекота достигат 5-10 000 градуса , тоест нямат нужда дори от газ , а работят с ток , примерно от ВЕИ , о ужас и просто изпаряват всичко , което попадне в тях , могат да изгорят дори гранит !!! Та забрави тия опорки с боклука , това е последното нещо , дето ще "спаси" изкопаемото двг !! То си е за музея и точно там отива още това десетилетие !!

    Коментиран от #21

  • 18 Гост

    5 5 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Т@п,т@п чак плосък.Температурата на горене в ДВГ не стопява алуминиевата глава,както не се стопява и котела в ТЕЦ.Заради охлаждането от въздуха и водата в системата.Пиши си за електричките не грамотен електро т@пунгер.

    Коментиран от #22

  • 19 Гост

    2 5 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Твоето дизелово кюмбе Рено Сценик дали няма да отиде в моргата?След това си пешеходец моето момче.Ти Тесла няма да си купиш никога.
  • 20 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #9 от "Дизела":

    Спориш с п@пчив кренет,който виси цял ден по форумите.
  • 21 Грета Тунберг

    2 4 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Обичам те скъпи гост норвежецо.Мерцедес или Тесла караш?
  • 22 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Първо ми покажи котел на ТЕЦ от алуминий ?? Или даже от чугун ??? Даже ако искаш от титан или какъвто се сетиш МЕТАЛ ?? А иначе т@пунгерите сте лесно видни , говорите си сами , като теб и "дружката" ти !! И какво излезе от цялата ти тирада , че просто в любимото ти кюмбе НЕ СЕ достига такава температура , хахахахха !!

    Коментиран от #23

  • 23 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Провери в любимата за теслюФците Уикипедия,там е написано като за твоето ниво,колко градуса се получава при горенето.Дават до 2000 градуса,в други източници дават 2500.При кпд 40% на двигателя,40% от топлината се превръща в механична работа,60% се изхвърля от изгорелите газове и охлаждането.Затова алумиевата глава никога няма да се стопи, въпреки високата температура на горене.
  • 24 дада

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    или не плащаш ток или никога не си виждал бележка от ток я обясни според теб какво значи енергийно неутрална сграда и как е възможно да стане това.
  • 25 дада

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    и имаш ли си напредстава изобщо колко консумира 1 среден завод и как той ще стане неутрален а ако пишеш глупости че може от фотоволтойк да стане сметни площа нужна при положение че 1 панел дава около 300вата но виж му размерите