Съдът на Европейския съюз (CJEU) започна разследване срещу Volkswagen Group, което отново се отнася до евентуално манипулиране на отработените газове. Този път експертите се интересуват от софтуера, който управлява EGR клапана. Факт е, че при определени условия блокът за управление на двигателя изключва този вентил, което значително увеличава емисиите на азотни оксиди по време на работа на двигателя.
Експертите са установили, че когато температурата на околната среда е извън диапазона 15-33 градуса по Целзий, а надморската височина надвишава 1000 метра, EGR клапанът се изключва от софтуера на блока за управление на двигателя. Инженерите на Volkswagen казват, че това е с цел по-дълъг живот на двигателя, но експертите от Европейския съюз го намират за подозрително подобен на софтуера на двигателя EA189, станал печално известен с аферата "Дизелгейт".
"Защитата на двигателя не е извинение за внедряването на такъв софтуер", казва Атанасиос Рантос, главен прокурор на Европейския съд. Според Automotive News Volkswagen не признава твърденията и отбелязва, че така нареченият температурен прозорец в работата на EGR клапана може да бъде напълно оправдан, ако има за цел да предотврати повредата му.
Клапанът смесва отработените газове на двигателя с входящия въздух, което след това намалява концентрацията на кислород и скоростта на горене. Поради намаляването на концентрацията на кислород във входящия въздух температурата на горене намалява, като така намалява и нивото на азотните оксиди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дойчланд
Коментиран от #13
12:26 04.10.2021
2 VW смях
Коментиран от #6
12:26 04.10.2021
3 инженерий
12:27 04.10.2021
4 Некой
12:27 04.10.2021
5 хахахах
Коментиран от #31
12:29 04.10.2021
6 VAG
До коментар #2 от "VW смях":
Имат два читави двигателя - 1.9 TDI и бензин 2.02.0 TDI е голям боклук, 2.5 TDI - още по-голям. 1.6 бензин гори масло като луд, а FSI-та и други подобни са изключително капризни и скъпи за ремонт. А DSG трансмисията да не говорим какво недоразумение е. Сменя се като съединителя - на 150 хил. км., само че съединителя ти е 300лв, а трансмисията няколко хилядарки.
Коментиран от #8, #15
12:29 04.10.2021
7 реалистъ
12:31 04.10.2021
8 голфър
До коментар #6 от "VAG":
Да не забравяме и здравия двигател 1.8 моно.Коментиран от #11, #12
12:32 04.10.2021
9 EUROPA
12:32 04.10.2021
10 Гост
Абсолютно вярно! Като не можете да правите двигатели - купувате си от друг производител! Не е нужно да тровите хората с боклуците си!
12:34 04.10.2021
11 Гост
До коментар #8 от "голфър":
Уместна забележка! Прав си!12:35 04.10.2021
12 VAG
До коментар #8 от "голфър":
Да колега, пропуснах. ААМ моно, 1.8, 75 к.сТози двигател е неубиваем. Имах голф с такъв двигател, веднъж смених маслото след 3г. и беше станало на , случи се да ми изтече антифриза и да прегрее, но просто неубиваем двигател, нищо му нямаше.
12:36 04.10.2021
13 Еколог
До коментар #1 от "дойчланд":
Голям двигател и екология е оксиморон - дизелите след евро 4 са по чисти и от бензина. Да не говорим че най големия проблем е СО2 който при бензинките е доста по-голям.Дизелите единствено отстъпват на бензинките по нива на азотни окиси и дим. Но азотните окиси са даже полезни за природата - така се получават азотни торове - една светкавица прави азотни окиси колкото всички дизели в един град за цяла година. Димът е решен в евро4 с ФАП филтър а азотните окиси в евро5.
Да ама никой за сега не може да реши проблема със СО2 който при бензинките е 1.5 до 2 пъти по-голям. Отделно бензинките правят и фини прахови частици които са по-опасни от димните на дизела.
Да не говорим пък за огромните двигатели на американците че нямат нищо общо с екологията. Голям дизелов камион евро5 или евро6 е по-екологичен от американските таралясници.
Коментиран от #19, #22, #26, #27
12:47 04.10.2021
14 jap
Коментиран от #17, #18
12:48 04.10.2021
15 Случаен
До коментар #6 от "VAG":
2.5 tdi бил боклук, бе ти чуваш ли се? Има ги на по милион и нещо, още работещи в Ауди 100 и А6 Ц4Коментиран от #28, #30
13:01 04.10.2021
16 Анонимен
13:01 04.10.2021
17 гошо
До коментар #14 от "jap":
произвеждат не е точната дума. сглобяват. основният елемент е батерията, която се произвежда другаде (за да не дразни чуФстФителните твои и на подобни сетива). за производството на която е необходимо да бъде изкопана една планина руда. която после да бъде преработена, после да бъде произведена батерията (рядко "мръсен" от екологична гледна точка процес. за всичко това е необходима немалко енергия. и съответно се отделят още по-немалко всякакви емисии от машините в процеса на производство. а когато даде фира батерията, щото това става доста скоро, все още, тя трябва да бъде рециклирана. което е най-мръсният процес, със съответните разходи на енергия и емисии на вредни вещества. навсякъде - въздух, вода, почва.а ти си се прехласвай по електричките!
13:02 04.10.2021
18 Еколог
До коментар #14 от "jap":
Хайде стига с тези електрички - пушека не излиза от аспуха а от комина на централата която произвежда так за тях. Даже наскоро гледах зарядна станция за електрички с дизелов генератор - даже и просто гърне нямаше на аспуха му да не говорим за ЕГР или ФАП.Та до там екологичноста на електричките без да смятаме "екологичността" на производството и рециклиране на батериите.
Коментиран от #20, #21, #32
13:02 04.10.2021
19 фякт
До коментар #13 от "Еколог":
А фпч и азотните оксиди я бегай да доучваш в техникума че си жив зян13:14 04.10.2021
20 факт
До коментар #18 от "Еколог":
И кво излиза от комина на аец водни пари13:15 04.10.2021
21 Има разлика
До коментар #18 от "Еколог":
Комина на тец-а не си изпуска гадостите точно под носа ти, нали? Когато има инверсия през зимата, тези гадости не остават с дни в софийската котловина, за да се вижда какво дишаме нали? Вярно се отделят гадости, но поне са на едно място и комините ги изстрелват нависоко, за да не са толкова концентрирани и след това дъждовете ги свалят на земята. Не е като при автомобилите, най-голямото замърсяване да е точно там, където има най-много хора.13:23 04.10.2021
22 гуньо простия
До коментар #13 от "Еколог":
Азотните окиси са канцерогенни! Бълват се точно под носа ти. А пък саждите колко са полезни очаквам обосновка?!14:13 04.10.2021
23 Komapak
14:34 04.10.2021
24 Риналдю
Коментиран от #29
14:41 04.10.2021
25 ПЕТКО
15:50 04.10.2021
26 Йоко - понко
До коментар #13 от "Еколог":
Гледай ти, значи бензина замърсява а дизеларката ,,тори ли тори" и всичко потъва в зеленина. Ама друг път!17:25 04.10.2021
27 Лада Веста Крос
До коментар #13 от "Еколог":
В много голяма грешка си - аналогични съвременни дизели срещу бензин е че бензина е 6 пъти по малко отровен, като най големия проблем на дизелите са супер финните прахови частици които са именно основен здравословен проблем и той не може да бъде решен с никакви технологии. Дори няма филтър за купе който да може да спира тези финни прахови частици, в най добрия случай задържа не повече от 5% само. Така че дизела в леките коли е най голямата грешка на ЕС и те го знаят, но не може да кажат на милиони хора край от утре няма да си карате колите. Просто по естествен път и с налагане на рестрикции за вече стари коли постепенно ще ги премахнат. Уви тая скрап вече се изсипва у нас.18:46 04.10.2021
28 Лада Веста Крос
До коментар #15 от "Случаен":
Голям прас че могли да издържат толкова, по скоро е жалко че на някой му се налага да кара толкова стара и амортизирана кола. Каква и да е кочина прескочи ли предела от 500к км е просто скрап и няма смисъл да се само залъгваме и да да се самоуспокояваме за злощастието че караме кола която не се знае кога и къде ще спре.18:49 04.10.2021
29 Лада Веста Крос
До коментар #24 от "Риналдю":
Няма да рухне VW, те вече са мноого напред при електрическите коли. И особено ID.4 е голям удар в сектора и мноого практична семейна кола.18:51 04.10.2021
30 гост
До коментар #15 от "Случаен":
Ти говориш за 2.5 тди 140 к.с който наистина е железен,става въпрос за 150 к.с във audi c5.20:00 04.10.2021
31 3-фазния
До коментар #5 от "хахахах":
Що да ти цапа входящия колектор? Да цапа колекторите на пешеходците. Треа да избиеш чивията22:49 04.10.2021
32 3-фазния
До коментар #18 от "Еколог":
Централите са на газ, имат очистващи инсталации, подлежат на контрол, не са в града, заемат 40%. Останалото е ВЕЦ, АЕЦ и ВЕИ. Дизеловите отходници метат черни турлуци с твърди частици, които не се филтрират в дихателната система поради размерите си, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при кардиолог, пулмолог и онколог. Но ти си еколог и от нищо не разумяваш!22:54 04.10.2021
33 ивелин
17:11 01.11.2021