4 Октомври, 2021 12:20 3 798 33

Volkswagen отново заподозрян в манипулиране на отработените газове

  • дизелгейт-
  • volkswagen

Европейският съд се интересува от работата на някои двигатели

Volkswagen отново заподозрян в манипулиране на отработените газове - 1

Съдът на Европейския съюз (CJEU) започна разследване срещу Volkswagen Group, което отново се отнася до евентуално манипулиране на отработените газове. Този път експертите се интересуват от софтуера, който управлява EGR клапана. Факт е, че при определени условия блокът за управление на двигателя изключва този вентил, което значително увеличава емисиите на азотни оксиди по време на работа на двигателя.

Експертите са установили, че когато температурата на околната среда е извън диапазона 15-33 градуса по Целзий, а надморската височина надвишава 1000 метра, EGR клапанът се изключва от софтуера на блока за управление на двигателя. Инженерите на Volkswagen казват, че това е с цел по-дълъг живот на двигателя, но експертите от Европейския съюз го намират за подозрително подобен на софтуера на двигателя EA189, станал печално известен с аферата "Дизелгейт".

"Защитата на двигателя не е извинение за внедряването на такъв софтуер", казва Атанасиос Рантос, главен прокурор на Европейския съд. Според Automotive News Volkswagen не признава твърденията и отбелязва, че така нареченият температурен прозорец в работата на EGR клапана може да бъде напълно оправдан, ако има за цел да предотврати повредата му.

Клапанът смесва отработените газове на двигателя с входящия въздух, което след това намалява концентрацията на кислород и скоростта на горене. Поради намаляването на концентрацията на кислород във входящия въздух температурата на горене намалява, като така намалява и нивото на азотните оксиди.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дойчланд

    34 15 Отговор
    Екологичен дизел е оксиморон. Или едното или другото. Американците заложиха на бензина, макар и да обичат големите двигатели, при които би имало по-голям смисъл за икономия. Немците набутаха дизела и на малолитражките, манипулираха софтуера и сега някой друг им е виновен.

    Коментиран от #13

  • 2 VW смях

    32 10 Отговор
    нямат представа как се прави читав двигател!!!! Измамници

    Коментиран от #6

  • 3 инженерий

    38 7 Отговор
    Хората са го измислили - за леките коли - бензин, за бусове и камиони, носещи тежки товари, където е нужна тяга - дизел. Толкова.
  • 4 Некой

    33 8 Отговор
    Ние сме под германско робство, а тия изроди от Фолцваген набутаха държавата ни с милиони докато лъжеха Тиквата че ще инвестират тука , а те целяха по тоя начин да натискат турците за по изгоден договор за завода в Турция, който също не се реализира.
  • 5 хахахах

    14 7 Отговор
    Аз ЕГР клапана съм го затапил да не ми цапа входящия колектор, а осве това ЕГР може да блокира и да ти падне мощноста и да се дигне разхода.

    Коментиран от #31

  • 6 VAG

    38 5 Отговор

    До коментар #2 от "VW смях":

    Имат два читави двигателя - 1.9 TDI и бензин 2.0
    2.0 TDI е голям боклук, 2.5 TDI - още по-голям. 1.6 бензин гори масло като луд, а FSI-та и други подобни са изключително капризни и скъпи за ремонт. А DSG трансмисията да не говорим какво недоразумение е. Сменя се като съединителя - на 150 хил. км., само че съединителя ти е 300лв, а трансмисията няколко хилядарки.

    Коментиран от #8, #15

  • 7 реалистъ

    29 7 Отговор
    Винаги съм мразил дизелите - миришат лошо. По-новите не толкова, но с тези филтри за твърди частици и др. са проблемни.
  • 8 голфър

    13 1 Отговор

    До коментар #6 от "VAG":

    Да не забравяме и здравия двигател 1.8 моно.

    Коментиран от #11, #12

  • 9 EUROPA

    17 6 Отговор
    ТИЯ ОЩЕ ЛИ НЕ СА ГИ ЗАТВОРИЛИ ?
  • 10 Гост

    21 11 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Защитата на двигателя не е извинение за внедряването на такъв софтуер".
    Абсолютно вярно! Като не можете да правите двигатели - купувате си от друг производител! Не е нужно да тровите хората с боклуците си!
  • 11 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "голфър":

    Уместна забележка! Прав си!
  • 12 VAG

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "голфър":

    Да колега, пропуснах. ААМ моно, 1.8, 75 к.с
    Този двигател е неубиваем. Имах голф с такъв двигател, веднъж смених маслото след 3г. и беше станало на , случи се да ми изтече антифриза и да прегрее, но просто неубиваем двигател, нищо му нямаше.
  • 13 Еколог

    18 23 Отговор

    До коментар #1 от "дойчланд":

    Голям двигател и екология е оксиморон - дизелите след евро 4 са по чисти и от бензина. Да не говорим че най големия проблем е СО2 който при бензинките е доста по-голям.

    Дизелите единствено отстъпват на бензинките по нива на азотни окиси и дим. Но азотните окиси са даже полезни за природата - така се получават азотни торове - една светкавица прави азотни окиси колкото всички дизели в един град за цяла година. Димът е решен в евро4 с ФАП филтър а азотните окиси в евро5.

    Да ама никой за сега не може да реши проблема със СО2 който при бензинките е 1.5 до 2 пъти по-голям. Отделно бензинките правят и фини прахови частици които са по-опасни от димните на дизела.

    Да не говорим пък за огромните двигатели на американците че нямат нищо общо с екологията. Голям дизелов камион евро5 или евро6 е по-екологичен от американските таралясници.

    Коментиран от #19, #22, #26, #27

  • 14 jap

    12 10 Отговор
    Някои марки вече произвеждат електрически автомобили с пробег до 800км а VAG още си манипулират TDI-тата.

    Коментиран от #17, #18

  • 15 Случаен

    3 24 Отговор

    До коментар #6 от "VAG":

    2.5 tdi бил боклук, бе ти чуваш ли се? Има ги на по милион и нещо, още работещи в Ауди 100 и А6 Ц4

    Коментиран от #28, #30

  • 16 Анонимен

    16 5 Отговор
    Еко талибаните няма да мирясат докато не свалят раята от автомобилите . За болшинството от нас са замислили само обществен транспорт . Нарочно пробутват електричките заблуждавайки че са равностойно решение . Не са ! Като цена са по-недостъпни и най-вече ще оставят хората които разчитат на автомобил втора употреба без транспорт . Как мислите че ще се представя една 10 годишна батерия ?
  • 17 гошо

    10 2 Отговор

    До коментар #14 от "jap":

    произвеждат не е точната дума. сглобяват. основният елемент е батерията, която се произвежда другаде (за да не дразни чуФстФителните твои и на подобни сетива). за производството на която е необходимо да бъде изкопана една планина руда. която после да бъде преработена, после да бъде произведена батерията (рядко "мръсен" от екологична гледна точка процес. за всичко това е необходима немалко енергия. и съответно се отделят още по-немалко всякакви емисии от машините в процеса на производство. а когато даде фира батерията, щото това става доста скоро, все още, тя трябва да бъде рециклирана. което е най-мръсният процес, със съответните разходи на енергия и емисии на вредни вещества. навсякъде - въздух, вода, почва.
    а ти си се прехласвай по електричките!
  • 18 Еколог

    16 6 Отговор

    До коментар #14 от "jap":

    Хайде стига с тези електрички - пушека не излиза от аспуха а от комина на централата която произвежда так за тях. Даже наскоро гледах зарядна станция за електрички с дизелов генератор - даже и просто гърне нямаше на аспуха му да не говорим за ЕГР или ФАП.

    Та до там екологичноста на електричките без да смятаме "екологичността" на производството и рециклиране на батериите.

    Коментиран от #20, #21, #32

  • 19 фякт

    10 6 Отговор

    До коментар #13 от "Еколог":

    А фпч и азотните оксиди я бегай да доучваш в техникума че си жив зян
  • 20 факт

    6 5 Отговор

    До коментар #18 от "Еколог":

    И кво излиза от комина на аец водни пари
  • 21 Има разлика

    6 10 Отговор

    До коментар #18 от "Еколог":

    Комина на тец-а не си изпуска гадостите точно под носа ти, нали? Когато има инверсия през зимата, тези гадости не остават с дни в софийската котловина, за да се вижда какво дишаме нали? Вярно се отделят гадости, но поне са на едно място и комините ги изстрелват нависоко, за да не са толкова концентрирани и след това дъждовете ги свалят на земята. Не е като при автомобилите, най-голямото замърсяване да е точно там, където има най-много хора.
  • 22 гуньо простия

    12 1 Отговор

    До коментар #13 от "Еколог":

    Азотните окиси са канцерогенни! Бълват се точно под носа ти. А пък саждите колко са полезни очаквам обосновка?!
  • 23 Komapak

    10 1 Отговор
    Новите дизели си хапват ad blue като луди. Случвало се е да ме накаже буса да се движа със 70 защото му било ниско нивото на ad blue.
  • 24 Риналдю

    7 8 Отговор
    Фолксваген ще рухне под напора на Тесла.Това е поредният пирон в ковчега на ДВГ.

    Коментиран от #29

  • 25 ПЕТКО

    5 9 Отговор
    Стига глупости! Всички останали производители не лъжат нали?
  • 26 Йоко - понко

    14 2 Отговор

    До коментар #13 от "Еколог":

    Гледай ти, значи бензина замърсява а дизеларката ,,тори ли тори" и всичко потъва в зеленина. Ама друг път!
  • 27 Лада Веста Крос

    13 4 Отговор

    До коментар #13 от "Еколог":

    В много голяма грешка си - аналогични съвременни дизели срещу бензин е че бензина е 6 пъти по малко отровен, като най големия проблем на дизелите са супер финните прахови частици които са именно основен здравословен проблем и той не може да бъде решен с никакви технологии. Дори няма филтър за купе който да може да спира тези финни прахови частици, в най добрия случай задържа не повече от 5% само. Така че дизела в леките коли е най голямата грешка на ЕС и те го знаят, но не може да кажат на милиони хора край от утре няма да си карате колите. Просто по естествен път и с налагане на рестрикции за вече стари коли постепенно ще ги премахнат. Уви тая скрап вече се изсипва у нас.
  • 28 Лада Веста Крос

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Случаен":

    Голям прас че могли да издържат толкова, по скоро е жалко че на някой му се налага да кара толкова стара и амортизирана кола. Каква и да е кочина прескочи ли предела от 500к км е просто скрап и няма смисъл да се само залъгваме и да да се самоуспокояваме за злощастието че караме кола която не се знае кога и къде ще спре.
  • 29 Лада Веста Крос

    1 8 Отговор

    До коментар #24 от "Риналдю":

    Няма да рухне VW, те вече са мноого напред при електрическите коли. И особено ID.4 е голям удар в сектора и мноого практична семейна кола.
  • 30 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Случаен":

    Ти говориш за 2.5 тди 140 к.с който наистина е железен,става въпрос за 150 к.с във audi c5.
  • 31 3-фазния

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "хахахах":

    Що да ти цапа входящия колектор? Да цапа колекторите на пешеходците. Треа да избиеш чивията
  • 32 3-фазния

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "Еколог":

    Централите са на газ, имат очистващи инсталации, подлежат на контрол, не са в града, заемат 40%. Останалото е ВЕЦ, АЕЦ и ВЕИ. Дизеловите отходници метат черни турлуци с твърди частици, които не се филтрират в дихателната система поради размерите си, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при кардиолог, пулмолог и онколог. Но ти си еколог и от нищо не разумяваш!
  • 33 ивелин

    2 0 Отговор
    Само VW ли е ?. Европейките нормите за емисите на СО2 влязоха в сила от 2005 година ЕURO-4 "Ханса" бе принуден на всякъкви машинации тъй като технологичеси не можеха да решат тоя проблем. Не само те и Мерседес е платила (повече от 30 милиарда Евро глоба) предпочитат да плащат глоби отколкотода спират производството ( VW произвежда около10 милиона ) и за всеки автомобил в момента плаща 90 Евро глоба..