Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
През 2019 година BMW представи новата 4 Series, която буквално разгневи феновете на марката с дизайна на своята решетка. Огромните „бъбреци“ в предната част с нестандартна форма бяха определяни като несъразмерни и грозни, а същата тенденция се пренесе и при новите М3 и М4, които отново изтърпяха същите критики. Оказва се, че това не е първият път в който от марката изпробват различен дизайн за предната част и пример за това е концепт от 70-те години на миналия век.
Става въпрос за BMW Garmisch, класически модел на марката с дизайн от легендарния Марчело Гандини, който по това време оглавява Бертоне. Дебютът на модела е през 1970 година на изложението в Женева. По неясни причини колата изчезва малко след това и остава един от забравените модели на марката до 2019 година.
Тогавашният дизайнер на BMW вижда няколко избелели снимки на модела и възлага задача на своя екип, колата да бъде направена отново и да бъде показана на Конкурса за елегантност Villa d’Este през 2019 година. Именно този автомобил виждате и на снимките от музея на BMW в Мюнхен, където класическата преработка стои и до ден днешен.
Интересното за нея е, че точно като оригиналния модел, използва за база BMW 2002 Ti, а дизайнерският език показва всички модерни за времето си линии, които по-късно виждаме и при някои от серийните модели.
Предната решетка е с два ромбоидни отвора, запазващи донякъде типичната за BMW форма, а фаровете са събрани в цял панел, разделен на три секции за мигачите, късите и дългите светлини. Страничната част разчита на отсечени линии с големи стъкла, докато в задната част стъклото е заменено от мрежа с големи отвори.
Под капака на купето се крие бензинов мотор с обем от 1990 кубика и мощност от 120 конски сили, той задвижва задните колела чрез механична трансмисия, а максималната скорост е 185км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа Вълкът
11:18 24.11.2021
2 Мислещ
11:22 24.11.2021
3 Никой
11:42 24.11.2021
4 Соцагент007
12:08 24.11.2021
5 Фен на BMW
Коментиран от #6, #7
14:27 24.11.2021
6 Коментара
До коментар #5 от "Фен на BMW":
Когато говориш за Италиански дизайн в автомобило строенето е хубаво да си мериш приказките. Като фен на БМВ (както изглежда от ника ти) би трябвало да си на ясно, че един от най характерните и досега използвани елементи (мисля за първи път в BMW 3200CS) от дизайна и характера на БМВ е дело на италианец!16:15 24.11.2021
7 Бай Шиле
До коментар #5 от "Фен на BMW":
Брой овце и ще заспиш.Освен ако не стигнеш до 698 975 и трябва да ставаш вече.20:04 24.11.2021
8 Съдията Дред
12:20 25.11.2021
9 Lancasta per Sempre
12:10 30.11.2021