Продължаваме нашата разходка във времето с едно BMW, което тежи само 377 килограма. Става дума за 700 RS.
6. BMW 700 RS
Ето още едно любимо BMW на колекционерите – исторически модел, който издига компанията от ръба на финансов крах и я поставя на стабилна основа. 1960 RS е един от най-ценните и редки експонати в гамата 700, включващ тръбно стоманено шаси и ръчно изработен алуминиев корпус, който е по-аеродинамичен от предишните модели.
Тази ръчно изработена състезателна версия е без предпазни колани и тежи само 377 кг срещу 615 за обикновените 700s. И това включва 40-литров резервоар за гориво, напълнен до горе. Производството продължава от 1959 г. до ноември 1965 г. До края му са продадени 188 000 бройки, а версията RS се превръща в най-желания състезателен модел.
7. BMW E9 3.0CSL
Разбира се, Batmobile трябваше да бъде един от 20-те най-големи бума на всички времена. Това спортно купе е модификация, създадена от Alpina. Облекчен с почти 200 кг в сравнение с оригиналния CS, той се задвижва от 6-цилиндров двигател с мощност 206 конски сили и ускорява без усилие от нула до 100 км/ч за по-малко от седем секунди. Това е първият арт автомобил, построен от BMW и е уникален не само заради иновациите си, но и защото са продадени само 167 копия. Тези фактори го правят много ценен за феновете и колекционерите на ретро немски автомобили.
Не е изненадващо, че колата получи прякора „колата на Батман“: наред с други неща, тя е оборудвана с огромен въздушен амортисьор, къси „перки“ на предните калници, спойлер на покрива и крило с приличен размер (последното е забранено за използване на улицата, така че е оставяно в багажника за монтаж след покупката). Специални благодарности дължим на американския художник Александър Колдър за това, че приложи творческия си талант към Батмобила, който в нов вид се състезава в 24-те часа на Льо Ман през 1975 г.
8. BMW 750IL V16
Стилното допълнение към E32 7 Series е замислено за първи път през лятото на 1987 г., а двигателят е първият компонент, завършен през 1988 г. V16 е тестван на 7 Series E32 с дълго междуосие - 750iL. Идеята се оказва добра, но по-малкият корпус създава проблеми на тогавашните инженери. Следователно, въпреки забележителната концепция, двигателят така и не влиза в серийно производство.
Разработчиците се спират на по-подходящия модул M70, като правят няколко полезни модификации за увеличаване на мощността, за да се доближат до цялостната производителност на V16, а „експерименталният“ 750iL се превръща в колекционерски артикул.
9. Концептуално купе Mille Miglia
BMW винаги е поставял голям акцент върху създаването на концептуални автомобили. Моделът, който получава работното име "Mille Miglia Coupe", през 1940 г. печели първо място в едноименната надпревара - прочутото автомобилно състезание, провеждано по обществени пътища.
През 2006 г. тази енергична красавица се преражда в изцяло въглеродна каросерия, базирана на Z4 M coupe и се задвижва от редови 6-цилиндров 3.2-литров двигател с обща мощност от 340 к.с. с. Автомобилът се представя перфектно, но масовото производство не е включено в плановете на производителя - това е просто упражнение за стил и динамика.
10.1972 BMW Turbo
1972 е годината, в която BMW Turbo спечели сърцата на автомобилните ентусиасти по целия свят. Дете на автомобилния дизайнер Пол Брак, този концептуален автомобил влиза в историята като единственият суперавтомобил, произвеждан някога от баварците в опит да покаже на света колко технологично напреднали могат да бъдат германските инженери, когато дадат най-доброто от себе си. Забележете интегрираната решетка, страничните сензори и сгъваемата кормилна колона, както и първата в света радарна система за предупреждение в автомобила. Сред възхитителните компоненти е и 1990-кубиковият редови 4-цилиндров турбо двигател.
Общо са построени две такива коли, но целият свят е възхитен от тях. Концептуалният автомобил Turbo (E25) от 1972 г. беше жест в чест на Летните олимпийски игри през 1972 г. в Мюнхен, родината на автомобилния производител. 4.2 метровият футуристичен модел с две врати тип "крило на чайка" и модифицирано шаси може да ускори до 100 км/ч само за 6.6 секунди, а максималната му скорост е 249.4 км/ч.
Разбира се, това не са всички шедьоври на BMW. През дългата история на своето съществуване компанията е създала много легендарни автомобили. И техният брой продължава да расте, от което всички фенове на немските автомобили са невероятно щастливи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сатана
Най—революционния и най—проблемен за времето си е N42/N46а най—добрия е М52/M54.🧰
12:22 29.11.2021
2 бай онзи
12:23 29.11.2021
3 сектант
12:24 29.11.2021
4 1234
Коментиран от #5
12:25 29.11.2021
5 Меркантилност
До коментар #4 от "1234":
най-добрия хейтър е тоя с пяната от устата12:36 29.11.2021
6 Автомонтьор
Иначе ще умрем от глад.
12:51 29.11.2021
7 БМВ Ф10
Коментиран от #9
13:00 29.11.2021
8 jap
13:19 29.11.2021
9 бай онзи
До коментар #7 от "БМВ Ф10":
ако е с тоя шлеп дето си се кръстил, най-много да се видим на следващия ама и това не е сигурно13:40 29.11.2021
10 Сосо - лосо
Коментиран от #12
16:01 29.11.2021
11 Японеца
21:39 29.11.2021
12 Komapak
До коментар #10 от "Сосо - лосо":
Липсва и i8. Тъй като е спрян от производство е време да остане в историята. Разкошно бмв! Сумата по притежанието му е леко притеснителна, но има и богати чичковци😜04:06 30.11.2021
13 Кракра
10:54 01.12.2021