7 Декември, 2021 11:20 12 128 41

Когато се правеха истински автомобили: Две коли Volvo с рекорден пробег

  • пробег-
  • автомобили-
  • volvo
Когато се правеха истински автомобили: Две коли Volvo с рекорден пробег - 1

Днес новите автомобили съвсем умишлено се правят така, че да изкарват по-малко километри. Едно време обаче се правеха истински коли, които можеха спокойно да надживеят собствениците си. Два от примерите за такива превозни средства са коли на шведския производител Volvo, които са "милионници" в истинския смисъл на думата.

Volvo 245 GL 1979 г.

Когато се правеха истински автомобили: Две коли Volvo с рекорден пробег

Казват, че 200-то Volvo се сравнява с автомат Калашников "на колела". Надежден, и пак надежден ... Доказателство за това е колата на снимката. През целия си живот този шведски „куфар“ е разнасял поща и вестници във Финландия. В резултат на това общият пробег на Volvo-то 245 достигна 2.65 милиона километра! Ще се запитате: Колко аварии е имала колата и как все още не е на сметището? И така, за първи път двигателят е сменен при пробег от 600 хиляди км, вторият се оказва дефектен и изкарва малко повече от хиляда километра, но с третия колата изминава почти милион километра. Къде е колата сега? Във фоайето на офиса на логистичната компания, за която е работило това Volvo.

Volvo P1800 1966 г.

Когато се правеха истински автомобили: Две коли Volvo с рекорден пробег

Рекордьорът по абсолютен пробег е именно това Volvo от 1966 г. Volvo-то P1800 е изминало почти 5 милиона километра! За да бъдем по-точни, към 2018 г. шведската класика бе изминала 4 403 000 километра. Но собственикът му, бивш учител по физика, напусна този свят и към момента няма точна информация за съдбата на колата с най-голям пробег в света. Що се отнася до повредите, въпреки фантастичния (дори междугалактически) пробег, колата няма критични повреди за целия период на експлоатация (собственикът предимно го ремонтира сам). Разбира се се налага смяна на двигателя и скоростната кутия, но иначе колата (към 2108 г.) беше запазена много добре, дори не бе изгнила никъде.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антимилиционер

    10 80 Отговор
    Глупости на търкалета. Не сте се качвали на нова кола. Затова. Кисело е гроздето

    Коментиран от #6, #7, #14, #24

  • 2 Авто спеца

    11 57 Отговор
    Ала бала 4 000 000 километра! Този трябва
    да е обиколил 14 пъти земното кълбо по екватора
  • 3 Антимилиционер

    17 41 Отговор
    Повечето коли по автокъщите сега са милионници. Айде, спрете с тъпизмите.
  • 4 Разбирач от Якоруда

    36 8 Отговор
    Нокиа 3210 беше много здрав. Купете си такъв.

    Коментиран от #5, #15

  • 5 Privat Spase

    11 1 Отговор

    До коментар #4 от "Разбирач от Якоруда":

    5110 беше по здрава.
  • 6 Рембиш

    14 16 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиционер":

    В България са номизмати обичат автомобили евро 1 най много 2!

    Коментиран от #9

  • 7 БАЙ Х@Й‼

    36 6 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиционер":

    А ти изгледай : "Купи, хвърли, купи: Скритата история на планираното остаряване (2011)"
    Една от основните индустриални хитринки в помощ на „икономиката на растежа“ е продажбата на стоки, специално създадени с цел да излизат бързо от употреба.
    „Планираното остаряване“ е темата на този документален филм, който описва методите на прилагането й, проследява историята й и как се е наложила в икономиката, и подчертава ефекта й върху обществото и природната среда.
    До каква степен феноменът „консумизъм“ се дължи на нестабилната човешка „природа“ и не са ли всъщност тези бизнес стратегии причината за създаването на консуматорското мислене?
    Какви други скрити методи се използват за манипулацията на нашия стил на живот?"‼️ и можем да коментираме 😉

    Коментиран от #23

  • 8 Антимилиционер

    15 20 Отговор
    Идеята на Ганю милиционера е да вземе немска кола на 1 милион километра и да я кара до 2 милиона само сменяйки масло и филтри.

    Коментиран от #12, #35

  • 9 БАЙ Х@Й‼

    47 3 Отговор

    До коментар #6 от "Рембиш":

    Първо не сме нОмизмати! Второ хората карат това което могат да си позволят!

    Коментиран от #10

  • 10 Рембиш

    5 26 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ Х@Й‼":

    Си додохме на думата ама не да ми се правят, че новите не стрували дай да шофирме стари, че са много здрави!

    Коментиран от #16, #17

  • 11 шопендар

    20 3 Отговор
    имаше лаф:едно купе на волво,може да износи два двигателя,а един двигател на волво може да износи две купета
  • 12 БАЙ Х@Й‼

    17 3 Отговор

    До коментар #8 от "Антимилиционер":

    Покажи ми ЕДИН Ганю с доход над 10 000лв/мес. който има такава идея‼️
  • 13 Гост

    4 10 Отговор
    Каква е вероятността тези коли да направят по още един милион километра, преди Сахбъртрак да почне производство?
  • 14 Шиши бакшиши

    39 1 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиционер":

    Новата кола е хубава ,но да я кара човек 4-5 г и пак да си вземе нова. Това при нас много малко хора го могат. Иначе сега карам кола на две години ,Корсика ,красиво модерно,но светнели някоя лампа почват мъките,диагностики може да е това,може да е онова,. Затова си имам и една от истинските от 1993г.която никога не ме предавала

    Коментиран от #25

  • 15 Шиши бакшиши

    4 7 Отговор

    До коментар #4 от "Разбирач от Якоруда":

    Ми аз съм с такъв,служебен, :) :) и не се притеснявам за батерията

    Коментиран от #18

  • 16 Ми ,

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "Рембиш":

    Въпрос на избор и възможности ...
  • 17 БАЙ Х@Й‼

    7 4 Отговор

    До коментар #10 от "Рембиш":

    Явно не си разбрал ДУМАТА ‼️ Прочети баааавно пак първите две изречения ! Изгледай филмчето от ком.7 ‼️ Дано схванеш идеята !
  • 18 Ахааа ,

    1 10 Отговор

    До коментар #15 от "Шиши бакшиши":

    А служебният ти автомобил е Москвич 21412 ... А ..

    Коментиран от #19

  • 19 Шиши бакшиши

    14 2 Отговор

    До коментар #18 от "Ахааа ,":

    Не Хюндай и 30 е.взехме го на фирмата.хубава кола е ,но няма онова качество на автомобилите от преди 90

    Коментиран от #22

  • 20 ФАКТ!

    22 1 Отговор
    Имахме служебно- ,,Ситроен-Берлинго"...!Няма да повярвате...- навъртя 600 000 км без проблеми....!Колата бе аварийна и се караше денонощно...
  • 21 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    23 1 Отговор
    Волво,СААБ,БМВ говоря за тези до 70г са много яки коли!Фолксваген гърбушка,мерцедесите и ситроен с подвижното окачване.В такъв съм се возил от Френската ривиера до Римини....Завоите ги взема,като във филма на Луи дьо Фюнес.Такава да реновираш имаш кола за стотици години!
  • 22 Ахааа ,

    23 1 Отговор

    До коментар #19 от "Шиши бакшиши":

    Аз си търкалям една 80-ка Б4 Авант , щото вече се води ретро .. Въпрос на вкус
  • 23 шоаягж

    9 19 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    Знаеш ли колко теории на конспирацията съм чел и гледал?, Ако вярвах на всичко което излъчват, трябваше да вярвам че ни управляват рептили. Няма такива неща като планирано остаряване. Дали един двигател ще живее 600К км. или ще умре на 100К зависи от задкормилното устройство и правилен подпор на автомобил, ако караш много километри, вземаш дизел, дизела загреели може и милионник да стане в километри, ако караш основно на къси растояния градско ти трябва бензин,малко хора го знаят това, мтого коли сега са с чип туннинг, сещаш се че не го монтират за да карат спокойно. Това е още един убиец на двигатели. Ако знаеш реалните километри на "планираните за остаряване" коли на пазара в Горубляне ще си върнеш думите назад. Мой познат си купи Мерцедес на 150К км. като нов беше и го хвали, хвали.. докато един ден не взе нещо чисти отзад в багажника и не намери сервизната книжка, където пишеше че последната смяна на масло е била на 730К км. Колата си била такси преди да я купи от Горубляне. И след 2011г. колите са си читави, просто много легенди вървят от уста на уста от хора, които не са си купували чисто нов автомобил, за да разберат кое, как е. А и се замисли след 10г. един автомобил струва 10% от цената си като нов, естествено е да го подмениш с по-нов.
  • 24 Аблодисменти

    0 6 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиционер":

    АБСОЛЮТНО! Намери се някой да го каже!!!!! ;д ;д ;д ;д Т
  • 25 Хендел

    2 15 Отговор

    До коментар #14 от "Шиши бакшиши":

    Разсъждения точно като на Шишо бакшишо. "...но светнели някоя лампа почват мъките,диагностики може да е това,може да е онова..." Хахаха, всички негработници много Ви плаши тая пуста електроника, за това и всички IT специалисти Ви дразнят безумно, но това е друга тема. ;д Неграмотността за справяне с косумативен проблем, не е основание за твърдението, че новите автомобили не са "истиснки". ;д
  • 26 Чичо Митко

    5 16 Отговор
    Ехааааа.... сега всички мизерници, каращи 30-40 годишни кочини, щастливо (и със самочувствие на селски тарикати) ще се изходят в коментарите. Калко умни и велики са те, щото карат "истински коли".... :-)

    Коментиран от #28

  • 27 АвтоГост

    12 1 Отговор
    Това са глъпости. 1-во- никоя "нова кола" не е остаряла толкова, че да знаем колко ще изкара. 2-ро не може да сравняваш нова Дания с нов Мерцедес, примерно. 3-то Въпросното Волво, което изкарало 5 милиона километра и за времето си е било висок клас авотмобил с потенциал на ретро класика, което е третирано, като такова през годините. Тоест е пазено и грижливо обслужвано! И като заключение, ако един нов автомобил бъде третиран по този начин, единствено тогава може да се твърди дали Е или НЕ Е "истински автомобил"!
  • 28 Чичо Митко

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "Чичо Митко":

    Иначе казано, ще се припознаят в мъжествени, интелигентни красавци, каращи "истински коли".... Като едни аграрни ДжеймсБондовци, щото нали и неговата е от 60-те години (1963).
    Остава само и мечтата им, местната краварка Мъни Пени да отупа курешките и дарадонките от Хангцунга, марка "Adibas", да скочи в Астон Мартина (може и Голф или Опел) и с мръсна газ да отпрашат към залеза............................

    The end
  • 29 мисиркиии

    13 1 Отговор
    Хахаха сменил 3 двигателя иначе колата е много здрава
  • 30 Какво виждам ли...

    9 2 Отговор
    ...че собственикът вече е на небето. И за чии чеп му е вече тая ламарина дето била вечна на N-километри...Животът и хората които ни заобикалят нямат цена...всичко друго е преходно и суета! Ако не вярвате, Свети Петър ще ви го напомни, когато му дпйде времето!!!
  • 31 Бай Вълчан

    12 0 Отговор
    Що се карате, млади хора, за голо нищо!? Разликата между някогашните и сегашните “автомобили” е като тази, между истинските и силиконовите цици. Е, аз прдпочитам истнските, затова не си продавам колата. За ката ден карам една пластмасова играчка. Хубаво ми е с нея, защото мога да си я “благославям”. Всичко е въпрос на вкус.

    Коментиран от #32

  • 32 Е защо така?

    4 5 Отговор

    До коментар #31 от "Бай Вълчан":

    Защо не си караш истинската всеки ден и за какво въобще ти е "силиконова"? Карай си истинската, нали не се разваля и е сигурна и удобна и харчи малко. Не мога да ви разбера вас.

    Коментиран от #38

  • 33 Недоверчив

    12 0 Отговор
    600 000km с един двигател никак не е някакво уникално постижение.Всяка втора Е класа CDI е на над 500 000км,а съм виждал и две 1.6tdi на VW на 700 000 и на 900 000км в купе на Кади и карани мъжката.Истината е ,че ПОЧТИ която и да е кола, ако я караш постоянно и я сервизираш навреме и с оригинални части,ще изкара стотици хиляди километри без проблеми.
  • 34 Случаен

    5 0 Отговор
    Ма то от бъдещето бе

    ...,но иначе колата (към 2108 г.)
  • 35 К.К.

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Антимилиционер":

    И какво й е лошо на идеята да сменявам само масло и филтри милион километра???
  • 36 ДА АМА НЕ

    4 4 Отговор
    МАЙ НЕ СТЕ ЧУВАЛИ ЗА LEXUS-А НА ПОЧТИ 2 МИЛИОНА КИЛОМЕТРА БЕЗ РЕМОНТИ ПО ДВИГАТЕЛЯ, САМО СМЯНА НА МАСЛА И КОНСУМАТИВИ ХАХАХА
  • 37 тоз

    1 11 Отговор
    Волво бяха велики когато използваха двигатели на VW
  • 38 турбо жигули

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "Е защо така?":

    С пласмасовата обикаля по моргите да търси части за истинската.
  • 39 Paxnas

    2 1 Отговор
    Ало спеца, ако беше чел малко щеше да сте наясно че обиколката на земята по екватор е 40075км.Умножението по 14 го оставям на вас.
  • 40 Paxnas

    2 0 Отговор
    Ало спеца, ако беше чел малко щеше да сте наясно че обиколката на земята по екватор е 40075км.Умножението по 14 го оставям на вас.
  • 41 Зайко Байко многознайко

    3 2 Отговор
    1976-77 г.На мой съсед лелята беше омъжена эа эъболекар от Плевен, който работеше в Швеция , като стоматолог. Та като им дойдеха на гости той раэтягаше лакърдии, че на двигателя на Volovo-то пишело : Не ме щади ще те надживея"!?!?😂😂😂😂