10 Декември, 2021 11:16 12 225 26

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

  • honda-
  • honda e-
  • e-
  • renault zoe
Тествахме Honda-та с аквариум в интериора - 1

Honda e един от най-големите автомобилни производители в света, но противно на някои основни конкуренти, „яхна“ вълната на електромобилите едва през лятото на миналата година, когато доставките на електрическата Honda E започнаха в някои по-големи европейски държави. Същата тази кола пристигна в България съвсем скоро, а ние имахме възможността да я тестваме за няколко дни и да проверим как японците са се справили с технологиите в един от най-технологичните сегменти на пазара в момента.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Серийната версия на Honda E бе представена на изложението във Франкфурт през 2019 година, а визията на модела е базирана на концепта Honda Urban EV от 2017 година, който от своя страна отдава почит на първата генерация Honda Civic от 1973 година. Това изцяло обяснява интересната външност на Honda E. Именно екстериорът разделя хората на двата полюса и оставя някои влюбени в нея, докато пък други твърдо опонират на решенията на японските дизайнери. Тестовият ни екземпляр бе в по-сдържания черен цвят и въпреки това обръщаше главите на хората след нас.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Екстериор

Липсата на решетка в предната част е логична и там можем да намерим панел в който се съдържат кръглите фарове с интересни дневни светлини и LED технология, между които е разположен и голям сензор за различните функции на колата. Върху предния капак е и портът за зареждане, който е скрит под малък прозрачен отвор, отделен от основния капак на колата.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Страничната част е максимално изчистена с прибиращи се във вратите дръжки в предната част в стил Nissan GT-R, както и рационално интегрирани дръжки на задните врати в колонката зад задните прозорци. Впечатление прави и липсата на огледала, които са заместени от компактни камери, серийни за модела.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Задницата на практика копира предната част с идентични "стоп" светлини и черен панел в който са разположени.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Интериор

Както споменахме още в началото, Honda E е един от най-технологичните автомобили на пазара и основна заслуга за това имат шестте екрана в интериора. Пет от тях са разположени по продължението на таблото и на практика заемат по-голямата част от него, докато шестия е разположен в централното огледало и иззема неговата функция, разчитайки на камера в задната част.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Връщайки се на петте екрана на таблото, два от тях, в двата му края, са запазени за камерите, които заемат страничните огледала. Дисплеят пред водача играе ролята на километраж и показва всичката нужна информация на шофьора и все пак остават два екрана, които заемат централната част и тази пред пасажера.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Те могат да бъдат използвани и комбинирани за показване на различна информация относно пътуването, използването на енергия, навигация и други „класически“ инфотеймънт неща, включително Apple CarPlay и Android Auto свързаност.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Освен това, двата екрана предлагат и някои по-интересни функции, като например отглеждането на рибки във виртуален аквариум. Можете да избирате вида аквариум и броя рибки, които да отглеждате и храните. Разбира се, тази функция е достъпна единствено когато колата е спряла и е по-скоро, за да се изфукате пред приятели или да съберете децата на всички комшии и да ги забавлявате.

Друга интересна функция на многото екрани е възможността за свързване на игрова конзола, компютър, фотоапарат или всякакво устройство с вградения HDMI порт. В комбинация с пълноразмерния 220V контакт и допълнителните USB портове, спокойно може да включите PlayStation и да „разцъкате“ FIFA с приятели, докато чакате на зарядната станция.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Въпреки наличието на толкова много дисплеи, от Honda все пак са оставили контролите на климатичната система на отделен панел с класически врътки и бутони, което много ни допадна като решение. Пред дисплеите са поставени и няколко бързи бутона с кръгъл контролер.

Седалките са големи и удобни, воланът е двуспицов и с доста големи размери за модерна кола, а върху него могат да бъдат намерени контроли за автопилота, както и за музиката. Двете седалки са с механично регулиране, а шофьорската предлага и контрол на височината.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Поради дизайна на таблото и плаващата централна конзола, мястото в предната част е изключително просторно, дори и за хора с ръст от 1.90 метра като нас.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

В задната част мястото за краката е нормално за този клас автомобили, а като минус бихме отбелязали ъгъла на облегалката, който не е от най-удобните за седене. Багажникът е с компактни размери и обем от 171 литра при нормална конфигурация и 571 литра при сгънати седалки.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Двигател и ходови характеристики

Honda E се задвижва от електромотор с мощност от 136 конски сили или 154 конски сили и максимален въртящ момент от 315 нютон метра. Моторът е разположен върху задната ос и задвижва задните гуми.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Батерията е с капацитет от сравнително малките 35кВч, които според спецификациите на Honda са достатъчни за изминаването на около 222 километра с едно зареждане. Благодарение на малката батерия, Honda E запазва сравнително ниско тегло за електромобил от около 1.5 тона. Това допринася и за ускорение от 0 до 100км/ч в рамките на 8.3 секунди за по-мощната версия, както и максимална скорост ограничена на 145км/ч.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Ниското разположение на батериите в комбинацията със задното предаване правят колата изключително пъргава и приятна за шофиране, а в комбинация със спортния режим на работа и наличието на всичкия въртящ момент още от нулата, задницата почти винаги иска да „избяга“.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

И все пак този тип шофиране не е това за което тази Honda е направена. Нейното върхово представяне е в града, където може да се похвали с най-малкия радиус на завиване в класа си, който наистина е впечатляващ, не само на хартия.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

В комбинация с регенеративното спиране, можем да кажем, че Honda E измина около 190 километра пробег при нашия тест, но с уговорката, че това се случва при внимателно шофиране и без резки ускорения.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Няма как да не се похвалим, че изминахме и разстоянието от София до Плевен, през Ловеч с 91% от капацитета на батерията, разбирайте около 170 километра, голяма част от които по магистрала. Макар това да не е най-подходящата кола за тази цел и пътуването ни да беше с максималната скорост на камионите, то все пак сме длъжни да отбележим, че го направихме.

Тук можем да отбележим и един от минусите, а именно, че при по-висока скорост, разбирайте при скорости над 120км/ч, колата се усеща доста нестабилна и лека, но така или иначе тези скорости не са предвидени точно за нея.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Връщайки се отново на шофирането в града, бихме похвалили Honda за асистента за паркиране, който работи адекватно, както за паркиране, така и за излизане от паркоместа. Заедно с него разполагате и с 360-градусови камери, които да помогнат с цялата ситуация и липсата на традиционни огледала.

Тяхната липса е по-скоро въпрос на навик и със сигурност първите часове без тях си бяха малко по-особени, но бързо се свиква с екраните в двата края на таблото. Минуси, които бихме отбелязали са трудното преценяване на дистанция при паркиране, както и качеството при дъжд през нощта в комбинация с „прекрасните“ фарове на голяма част от шофьорите по пътя.

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Макар малката батерия да има своите минуси по отношение на максималния пробег, то пък има и своите плюсове по отношение на зареждането си. При зареждане от бърза станция с мощност от 50кВч, това отнема около час за зареждане от 5% до 97%.

Цена

Цената на Honda E започва от 66 990 лева с ДДС за по-слабата версия и 74 990 лева за версията със 154 конски сили, а с доплащането на единствената „екстра“ – цвят, цената може да достигне близо 78 хиляди лева. Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

Заключение

Honda E е един от най-технологичните автомобили на пазара към момента, който предлага изключителни качества в града и може да се използва за извънредни ситуации извън него.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 33 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сър

    46 36 Отговор
    Седалките са като на стара Опел Корса 84-та година - грозни стари .. абе пладнешки обир .. 40 г да не направиш никакъв прогрес е срамно, ама японска му работа .. радиацията от Хирошима не им се отразява добре

    Коментиран от #15

  • 2 Арбанаси

    23 21 Отговор
    Че изкара 10 000 и аре с рибките у реката !!!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 asen

    25 16 Отговор
    хахахахахах Шкода 120 l

    Коментиран от #7

  • 5 Ни мо'а, чесно!

    34 13 Отговор
    Ужас! На къде отиват автомобилите! Вместо прости огледала, сложили камери с дисплеи. Поредното нещо, което е със заложен живот и ще се повреди.Сложили ми 6 дисплея, че да си гледам рибки, докато вися на опашката, да чакам ред за зарядната станция. Нахакали я колата с шарени светещи играчки, но седалките са с механично регулиране. Впрочем седалките изглеждат по-зле от тези на Трабант-а на баща ми. Чудех се и външно на какво ми прилича ... Сетих се! На ЗАЗ 966 - и предница, и задница, копирани от руснаците-

    Коментиран от #19

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Гост

    14 8 Отговор

    До коментар #4 от "asen":

    По-скоро Шкода 100. Но колицата добре изглежда, поне отвън
  • 8 СиРеНе

    11 9 Отговор
    Ах колко е хай-тек задната седалка мааммооо. Москвич предлага далеч по-добър комфорт!
  • 9 гост

    10 7 Отговор
    А Хюндай Йоник 5 с 72кв батерия и с размери на среден клас хечбек-разбирай много по-голям от тази Хонда- се продава за 10х.лв отгоре. Интересна е, но е скъпа и с много малък пробег, лакома е на разход, макар че са й махнали огледалата. Тесла модел 3 е със същата консумация на 100км, разликата е, че е по-тежка, двойно по-мощна и бърза, и поне в САЩ е на същата цена като тази Хонда.
  • 10 Boxer EZ 3.0

    29 5 Отговор
    80 бона за сапунерка!
    Ама щяло да ми излезе по-евтино да я зареждам?!
    Ама е сапунерка за 80 бона!!!
  • 11 ръждив баклук

    9 20 Отговор
    Този боклук ръждата ще го е изяла на втората година
  • 12 якж

    25 9 Отговор
    Публикувано във факти : Honda E е един от най-технологичните автомобили

    Прав си авторе. Да сложиш 5 китайски таблета от по 20 долара в таблото е много технологично
  • 13 Така е

    6 3 Отговор
    Статия за хората които не вярваха, че вече се регистрират коли с камери! Беше трудно да се доказва тук на коментитащи! Ауди Е-трон също е с камери, но там са екстра която се доплаща!
  • 14 номад

    16 20 Отговор
    ей какви хора сте бре това че нямате 2 лв и карате 15 годинши кошове дето си мислите че е кола да ви прави впечатление че вече навсякъде се говори за евро 6 цял всят кара ел коли само ганьо събира боклука на ес и се радва

    Коментиран от #17

  • 15 Мммм

    13 6 Отговор

    До коментар #1 от "Сър":

    Така е заради радиацията немогат да мислят. Като ги сравниш японските със българските автомобили ти става ясно.Ужас
  • 16 Топ

    13 5 Отговор
    Колата е страхотна. Топ дизайн, задно предаване, завива в иглени уши, пак казвам задно (не върти и подскача предница а се изстрелва директно). Доволно място отпред. Някой в IT сектора ще я изплати за 3 години, ще я кара още 5 до гаранция, ще я продаде за 15 и към тях ще прибави още 25 спестени.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Ммда

    7 0 Отговор
    75 хилядарки. Колкото за Акорд, който вдига доста повече от 120 преди да стане "нестабилен" и може да се ползва И в града И извън него....
  • 19 Ммда

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ни мо'а, чесно!":

    Камерите са добре! Дават повече сигурност в града, защото нямат слепи точки. Дори рибките са супер идея. Единственото което не ми харесва е цената и необходимостта от две коли!
  • 20 Plameni

    1 2 Отговор
    Според,, jap ,,този интериор е за пример хахаха
  • 21 ⚜️Просветен⚜️

    8 4 Отговор
    Найш кви рибки и аквариуми ще ви дам, аптали ? На жигулата на Дедо ми , на огледалото виси тамагочи! Он си отглежда виртуален динозавър от преди 20 години ! Аре по сериозно !!!
  • 22 Джуган

    7 1 Отговор
    Харесвам Хонда и чаках да излезе за да я купя на жена ми или за семейна пазарска чанта, но при тази цена ще пропусна.
  • 23 някой

    5 3 Отговор
    Супер е ! Разкошен градски автомобил !
  • 24 бай Кольо ментата

    3 0 Отговор
    за 30 бона наистина ще е хубав градски автомобил
  • 25 бръснаря

    0 2 Отговор
    1500кг, със 120 нестабилна???ПЪЛЕН БОКЛУК.
  • 26 Го60

    0 0 Отговор
    На цената на две Ел. Дачии, които реално изминават повече километри (карал съм дачията). Само рибките са готини.... а можеше да се угоява и прасенце!