20 Януари, 2022 15:13 63 139 95

Дизелите се предадоха. В Европа електрическите автомобили вече са по-популярни от дизеловите

  • дизелови автомобили-
  • електромобили

В 18 западноевропейски страни през декември миналата година са продадени 176 000 електрически превозни средства

Дизелите се предадоха. В Европа електрическите автомобили вече са по-популярни от дизеловите - 1
Снимка: Shutterstock

От 90-те години на миналия век икономичните дизелови автомобили станаха много разпространени в Европа, те се продаваха там по-добре от класическите автомобили с бензинови двигатели. Но дойде невижданият по двоите размери скандал Дизелгейт и двигателите с тежко гориво започнаха бързо да губят популярност.

Въпреки това дизеловите модели все още държат значителен дял от пазара на нови автомобили в Европа. Например, според берлинската компания Schmidt Automotive Research, през декември 2021 година в 18 страни от Западна Европа този дял е бил 19% (около 160 хиляди единици).

За дизела обаче това изглежда това е началото на края - тъй като миналия месец продажбите на електрически превозни средства за първи път надминаха тези на дизеловите. Електрическите автомобили успяха да заемат около 21% от пазара, като от тях бяха продадени общо 176 хиляди копия.

Това е важно постижение за акумулаторните електрически превозни средства, но още по-любопитно е, че хибридните автомобили успяха да изпреварят дизелите по продажби още през септември 2020 г. Според основателя на Schmidt Automotive Research, Матиас Шмид, неговите данни са „ на 99% потвърдени“.

Електрическият пробив през декември 2021 г. се случи и защото в края на годината западноевропейските производители много внимателно следяха спазването на законово предписаните стандарти за емисии в атмосферата, за да не бъдат глобени - и продажбите на електрически превозни средства уверено нараснаха.

Данните за декември бяха повлияни и от Tesla, за която е известно, че регистрира повече превозни средства в края на тримесечието. Например във Великобритания миналия месец бяха регистрирани 9 613 електромобила Tesla Model 3, което представлява 28% от общите продажби на тези електрически превозни средства в страната.

Според Матиас Шмид през декември 2021 г. именно Tesla стана най-продаваната американска марка в Западна Европа с резултат от 34 700 бройки. Ford диша във врата на Tesla с цифра от 31 800 автомобила.

Статистиката показва още, че до септември миналата година 2.3 милиона дизелови превозни средства са регистрирани в страните от ЕС, което е спад от 26% спрямо 2020 г. А регистрираните електрически превозни средства са само 801 025, което обаче е с 91% повече от миналогодишните резултати. И както личи, тази тенденция ще продължи.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 56 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тъпунгер Лисунгер

    92 55 Отговор
    А в БеГе кой, ще си позволи ел.араба с 600 лева заплата на месец.Тоя олигофрен Кирил направи още по-бедни българските люди.

    Коментиран от #4, #15, #20, #23, #37, #93

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 gost

    31 46 Отговор
    Нормално хората в Европа да се преореантират, при положение, че става сложно да се движат коли с двигатели в градовете.
  • 4 ЕИ МУИЛЬО

    47 63 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпунгер Лисунгер":

    НЕКОИ ТИ Е КРИВ И ВИНОВЕН ЗА ТВОЕТО СЪСТОЯНИЕ

    Коментиран от #8

  • 5 Админ

    65 21 Отговор
    В България най-популярни са 20-те кошове бмв, мерседец и ауди.
  • 6 Герги

    98 18 Отговор
    Дизела и бензина,скоро няма да се предадат.Направете процентно колко се пада на електричките и колко на дизел и бензин...Не по малко от 20 на 80...

    Коментиран от #65

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Радевски

    100 16 Отговор

    До коментар #4 от "ЕИ МУИЛЬО":

    Кое състояние, ако не си запознат България не е само София, в провинцията масово са на минимални заплати.

    Коментиран от #13

  • 9 Стефан Петров

    101 10 Отговор
    Това още не е сигурно. Оня ден кореспондента на една руска телевизия направи тест. Премина едно и също разстояние градско с дизел и ток. Цената на пътя с ток бе по-малка, но незначително. Ако така продължава цената на тока да се вдига ел. колите ще станат неизгодни. Световните анализи за цената на медта предвиждат значителното й повишаване и дори тя вече се нарича новото злато. Ел. колата изисква два пъти повече мед от тази на бензин или дизел. И от там ще дойде увеличение.
  • 10 гадно

    77 6 Отговор
    Това като с ваксините доброзорно, налагат се рестрикции за ДВГ-тата и е естествено хората да търсят решение иначе едва ли ще се случи толкова скоро.
  • 11 Ха ха ха🤣

    18 74 Отговор
    Къде са текезесарите на копейкин, за да си дадат мнението по теми, които не разбират? Тяхната родина-майка се оформя като слаборазвита страна не само в технологично, но и в икономическо отношение, при това за дълъг период в бъдещето...
  • 12 DrivingPleasure

    91 12 Отговор
    Тъпо заглавие - УБИХА ГИ!
    Махаме сибсидиите за ел и тогава говорим кой се е предал. При безумната политическа диктатура е така!

    Коментиран от #38

  • 13 ЕИ МУИЛЬО

    16 22 Отговор

    До коментар #8 от "Радевски":

    БАТЕ СОФИЯ НЕ МЕ И ИНТЕРЕСУВА НЕ МИ ХАРЕСВА ПОНЕ МАЛКО ПРОСТО ЧОВЕК СЕ СПАСЯВА В БГ ДА СЕ КАЧА НА ТИР ЗАПЛАТА ЗНАЕШ :::::::: НЕ Е ПРИЯТНО НО ТОВА Е.....

    Коментиран от #18

  • 14 Всеки ден!Внушения и повторения.

    72 10 Отговор
    Когато електречката ми осигури за същата цена- същите пробег, същата възможност за време за зареждане (1 час бих го приел за достатъчен) ще я купя!Не живея в БГ и тая пропаганда и внушения я гледам всеки ден.Електричките стават за къси пътувания и малко багаж.Но за дълги и с много багаж не стават.Не на всеки му е нужна за пазар.Трябва и за други дейности.Та такива ми ти работи. В момента една от колите ни,която е за всеки ден е огромен моноспас осигуряващ пробег 1100 км(80 литра резервоар) и много вътрешен обем.И аз да то сменям? Няма как да стане...
  • 15 аман от неграмотни

    55 11 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпунгер Лисунгер":

    Инфлацията е в Цяла Европа байо . И се дължи та напечатаната емисия евра миналата пролет , не на "Кирчо" !

    Коментиран от #76

  • 16 Цоликофер

    79 9 Отговор
    Колите на батерии винаги са били играчки за деца! Така и ще си остане, просто сега си играят по-големи деца. И сериозно: Масовото преминаване към коли на батерии е възможно само при намалено население на земята няколко пъти. Къде ще зареждат всичките тези коли стоящи по улиците и откъде толкова електроенергия? Ако е от перки и фотоволтаици разположени върху обработваеми площи, с какво ще се хранят хората?
  • 17 filo

    66 4 Отговор
    Интересно откъде ток за толкова коли.
  • 18 Радевски

    23 16 Отговор

    До коментар #13 от "ЕИ МУИЛЬО":

    Бате ама кажи че си тираджия, като ти гледам и правописа лошо ми става, въпроса е какво можеш с ръцете, какво можеш да сътвориш с двете си ръце?

    Коментиран от #58, #82

  • 19 Nsg

    39 14 Отговор
    Четеш коментари на хора, който даже нямат и коли най-вероятно. Дизел е икономичен за дълго. Бензин за градско. Всякакви други глупости са за хора без никакви познания.

    Коментиран от #24

  • 20 гост

    53 14 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпунгер Лисунгер":

    Аха, затова е пълно с немски премиуми от по 50-100х.лв, защото хората нямат пари. Особенно нагло е да нямаш доход по трудов договор, да не плащаш никакви данъци, ама да демонстрираш оолен начин на живот със скъпи коли и почивки, а НАП да спи и да не му пука как така безработни са толкова заможни. Факт е, че такива хора няма да си купят електричка, защото тя е за интелигентни хора. Лошото у нас е, че точно те са в повечето лучаи също така и морални, работят на заплати, които са държани супе ниски и то от 20г. насам. Образованите хора са на 1000лв заплата, а тъпаци и простаци, с измами и корупция, прибират десетки хиляди годишно, без лев данък. Как за последните 10г. НАП отписва по 4млрд. лв годишно = източване на ДДС, нали Кирил е виновен, естественно.

    Коментиран от #28

  • 21 Taka si e

    60 5 Отговор
    Не мога да разбера някой направил ли е сметка колко ток трябва за тези автомобили. На мен ми се иска да знам от къде ще дойде този ток щото ако в БГ има 2 000 000 електроавтомобила, които в идеалния случай на Тесла изразходват около 20 000 вата на 100 км. и минават средно по окло 50-60 км. на ден, са необходими поне 3 гигавата мощности за ток. Какжо ще стане ако монават по 100 км? Ако са фотоволтаици са нужни поне 7-8 гигавата и съответните батерии за съхраняване на тази енергия. И това е само за България - ако искаме да минем на ток ни трябва нова АЕЦ с поне 3 реактора от 1000 МW или да покрием една площ колкото София с фотоволтаици, а за батериите не знам как ще се рещи проблема щото не мисля, че има толкова литий на земята.

    Коментиран от #25, #27, #48, #64

  • 22 Браво

    12 35 Отговор
    Колкото по популярни, повече продадени и повече произведени. Следователно и цените ще паднат. Да започнем да дишаме най накрая и в градовете чист въздух. В час пик се задушаваш като пресичаш. Какво ли е за децата. Те са по на ниско. Точно там където се стеле отровата.
  • 23 Jacques Yves Moineau

    19 12 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпунгер Лисунгер":

    Да бе. Кирил ти е виновен... на тъпунгера все другите му криви.
  • 24 ССС

    34 11 Отговор

    До коментар #19 от "Nsg":

    Хахаха, ти серизно ли, и кой бензин е по-икономичен градско от дизела, ти знаеш ли че дизела на място почти нищо не харчи, е а помисли сега в софийските задръствания кое е по-икономично?

    Коментиран от #61, #68, #73

  • 25 Търсенето определя предлагането

    8 27 Отговор

    До коментар #21 от "Taka si e":

    Има ли пазар, ще се намерят инвеститори и за фотоволтаици и за перки, и за малки модулни реактори То не става изведнъж да изтръскаш два милиона електромобила и да сринеш системата. Всичко ше е постепенно.
  • 26 гостът

    40 3 Отговор
    Голямо ,,предаване,, е било, няма спор.На население от приблизително 180 млн.души са продали 176 000 хиляди електрички...По жалко заглавие скоро не бяхме чели. Като спрат централите и останат на фотоволтаици,вятърни паркове и прочие ,,зелении,, да видим електричките с какво ще се зареждат.
  • 27 Твърдотелние батерии са готови

    13 16 Отговор

    До коментар #21 от "Taka si e":

    но още твърде скъпи. Има поне още 10 разработени вида батерии без литий, които са в процес на тествания. Не си напъвай мозъка да търсиш решения. Огромни концерни и най добрите учени се занимават с това. Истината е, че светът пое по този път много сериозно. Връщане назад няма. Да не забравяме термоядрените реактори и токамаците, които са в последен етап на разработка и скоро ще има стабилен пробив. Назад няма как, това е.

    Коментиран от #30

  • 28 Радевски

    35 1 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Държани са ниски, защото България е рекламирана като евтина работна ръка от нашите политици за 30 години, и идват едни инвеститори с нагласата, че българина ще им работи за 1000 лв, и то става точно така, защото хората са притиснати и трябва да работят нещо.Ти знаеш ли че чувал въглища е 18лв при същите заплати.Това е 50% увеличение, а те успиват че инфлацията е 7-8 %, така ни успиват и със заплатите.

    Коментиран от #59

  • 29 Taka si e

    36 5 Отговор
    между другото - зимно време тези които караат дизели не си гасят колите като спрат да чакат някъде и си стоят на топло, лятото е същото,само че на климатик. Тези с бензиновите гледат да я угасят веднага. А старите дисели могат да се карат с олио, масло и много други неща и може би точно затова е атаката срещу тях. Чудя се как автомобил, който гори 4-5 литра на 100 км. е по замърсяващ от такъв, който гори 20 на 100 км.А нещо за самолетите няма ли да предприемат? Не виждам да са ограничили полетите на военни самолети.
  • 30 Taka si e

    32 5 Отговор

    До коментар #27 от "Твърдотелние батерии са готови":

    При термоядрените реактори пробива се чака поне от 50 г. С батериите е същата история - уж били направени ама нищо такова няма реално и това поне от 15 г. Все още залагат на технологията с лития и кобалта. Никак не ми се вярва да се случи който и да е от двата пробива.Ако имаше по-добра батерия, Мъск щеше да я е показал, но той се опитва да подобри литиевата. В момента електричките са с батерия като на детска играчка, Със сегашните технологии нещата няма как да станат - нито са достатъчно евтини, нито са достатъчно надеждни, още по-малкко екологични и няма да доведат до по-чист въздух.

    Коментиран от #49

  • 31 мдаааа

    12 8 Отговор
    Българина разбира най-много от футбол и коли ...
  • 32 АМИ ДОБРЕ

    22 5 Отговор
    АМА изниква въпроса до като спя, ще мога ли да си я зареждам в къщи...
    Сега по-сериозно, мой познат има електричка, и добре че офисът му е близо до..., пристига до там, паркира и я включва да се зарежда. С едно зареждане кара из града, после до дома си и сутринта до работата.Наистина луксозно изглеждаща кола, но го е страх да излезе извън града... Макар, че някакъв от ТВ, да рекламираше, че от София до Варна със средна скорост 100 клм/ч вземал разстоянието без заряд по пътя / пълна лъжа , нали /Не, че електричката е чак толкова скъпа, но липсата на зарядни станции по пътя или у дома ще е минуса....Да попитам , има ли още Формула Е, защото преди всяка седмица даваха подобни...Та едва ли в близкото бъдеще, елколата ще измести ДВГ било дизел или бензинови
  • 33 Тоалетна хартия

    11 3 Отговор
    Ако сметнем, че ел.колата "" харчи"" 50kw на ден, което много ме съмнява за средна стойност, то 2 000 000 ав.Х 50kw /10 000(kw/gw) е 100 ГИГАВАТА, а това са 100 реактира по 1 гигават. Не смяташ правилно!!! Дизел да харчи 4-5л.градско,само ако е нещо около 60к.с.Бензин 20градско , 300 к.с. Ако го ръчкаш яко, може и 150кс. Не съпоставяш правилно нещата. Вярно,че дизела в градско е много по-икономичен от бензина, но прецакваш ДПФ, ЕГР...,много се цапат!!!

    Коментиран от #34

  • 34 Taka si e

    7 3 Отговор

    До коментар #33 от "Тоалетна хартия":

    Раздели го на 24, щото ти трябват киловат за час и ще видиш, че не съм в грешка. А със свестни горива проблем с филтрите няма. Не говорим изобщо за това, което ни пробутват за бензин и дизел в БГ, течносто на които трябва да им слагаш добавки, че да заприличат на бензин и дизел.

    Коментиран от #42

  • 35 Texas

    26 1 Отговор
    нито дизела ще отмре,нито ДВГ,,нито електриците ще станат 100% на пазарите,,ще има за всеки вид пазар,,как беше лафа,,за всеки влак,си има пътници.
  • 36 фен на сидеров

    32 3 Отговор
    майката му е да се снишим и изчакаме. междувременно да си караме дизелаците с евро 5 и 6, докато зелените се срутят и ги подложим на "нюрнбергски процес" заради краха на Европа......
  • 37 Taktimuleee

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпунгер Лисунгер":

    Точно така бацее , прав си
  • 38 qwerty

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    навремето ако си спомняте първите датчии в германия бяха с федерална субсидия и се харчеха като топъл хляб.

    Коментиран от #52

  • 39 Хаджи Генчо

    20 5 Отговор
    Най- големият дизелов замърсител на въздуха е натовската армия! Ще минат ли на батерийки?

    Коментиран от #47

  • 40 дизелюнак

    13 7 Отговор
    ще мина на електричка "само , когато ми опрат пистолет в челото " !
  • 41 НиеОщеНЕ

    21 4 Отговор
    Ние още не успяваме да забраним каруците в градовете, европейците тръгнали дизела да забранява. Немската мания да се споменава името на Дизел доведе до това да продават боклуци и да тровят народа, сега същите тези щяли да стават зелени. Сега ще убиват там където се произвеждат акумулаторите, хора убиавли през ПСВ и ВСВ, после с дизел - сега им вервай, че ще спасяват човечеството !
  • 42 Тоалетна хартия

    15 1 Отговор

    До коментар #34 от "Taka si e":

    Че то изчислента ми мощност е за ЧАС!!!!! 100 реактора по 1000 мг. Е 100 гигавата. Аки всички коли вземат да зареждат в еди и същи час, то за 2мил.коли Х 50kw.то трябват 100 гигавата мощност!!! Или ще трябва да им изготвяш график за зареждане....мухаха
  • 43 НАТО ВЕЦ

    21 1 Отговор
    Купуват електрички, защото ги субсидират, а ДВГ колите ги ограничават административно.
  • 44 Реално

    10 1 Отговор
    Дизела почти липсва в ценовите листи на доста от малолитражните модели, които са и всъщност най-купувани. До преди няколко години в еропейските държави се даваха субсидии за покупка на дизел, като тип насърчаване. Сега тези субсидии са за ел. автомобили. Съвсем нормално е статистиката да го показва рано или късно. Съвсем отделен въпрос е кое колко е добро. Имаше период, в който се хвалеше дизел. След време се оказа мръсен. Ще видим след време какво ще се случи, но хората няма да спрат да купуват, търсене ще има винаги.
  • 45 парТенкиХер

    6 6 Отговор
    За нас българите е важно ББ какво кара ! В него ний се уповаваме. Неговите коли ще караме !
  • 46 незнайко

    21 2 Отговор
    Дизела не се е предал а ни ПРИНУЖДАВАТ след като няма да произвеждат дизелови двигатели ! Аналога е с КОВИД ВАКСИНИТЕ !!!
  • 47 незнайко

    8 1 Отговор

    До коментар #39 от "Хаджи Генчо":

    Прав сте . Ще минат на кукуво лято на батерии !!!
  • 48 Брейк

    6 15 Отговор

    До коментар #21 от "Taka si e":

    Всички сметки са направени и всичко излиза, просто колите ще бъдат силно ограничени, частни коли почти няма да има, това е. Умните хора ще се погрижат простолюдието да заживее по-удобно и екологично. Сега звучи невероятно, но всъщност сме много близо.
  • 49 Изчакай бе момче

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "Taka si e":

    Нали има търговска тайна. До последно ще се чува само малко изтекла информация. И после бум. изчакай малко. И аз ще си карам още "резачката", поне 5 години, още ще бръмчим наоколо и ще висим по сервизите.
  • 50 Ибем ти

    5 1 Отговор
    Електричката ще си карам кака Сийка
  • 51 ИВАН

    16 0 Отговор
    И като им се скапят батериите, ще търсят страни като България - с подкупни и наведени типове в ролята на политици, да си изхвърлят и горят боклуците
  • 52 DrivingPleasure

    20 2 Отговор

    До коментар #38 от "qwerty":

    Не съм толкова дърт, да помня първите дачии колега :)
    Но помня 2009та след кризата - държавните субсидии за безумни малолитражки в германия - пак се харчеха като топъл хляб. Хората винаги налитат на "промоциите". А с електричките "промоцията" е съчетана и с шляпане с пръчка, за по-сигурно - колегите нагоре са обяснили подробно защо ЕЛ не е и не може да бъде заместител на ДВГ и особено на дизела.
    Ел може да бъде допълнение като втора кола за града - малка, с малък пробег и малка батерия, за тези които могат да си позволят подобно скъпо удоволствие. Но Ел да бъде основна кола - безумие!

    Коментиран от #67

  • 53 Lazo

    16 1 Отговор
    18 западноевропейски страни не са света. Пердета ли ще спуснат между тях е останалия свят?
  • 54 3333

    5 22 Отговор
    В момента трябва да си пълен ахмак за да си купиш нов дизелов автомобил, който след 5 години ще трябва да го дадеш на вторични. До края на 2022г дизела ще е над три лева със сигурност, а след 5 години ще има такъв данък за печките, че ще трябва да си милионер да ги караш.

    Коментиран от #55, #56, #81

  • 55 Рудолф

    22 3 Отговор

    До коментар #54 от "3333":

    Пълни глупости дрънкаш, икономоката в цял свят се крепи на дизела! Транспорт,Земеделие дори и въздушния транспорт,керосина също е вид дизел! И още мн.други няма да изброявам! Да не говорим че ефективноста на електричките е много малка и недоразвита!
  • 56 Turbo

    9 6 Отговор

    До коментар #54 от "3333":

    След 2030 ще спрат да се продават НОВИ коли с дизелови двигатели.Старите произведени преди 2030 година ще си ги караме,докато са в еконормите.Тези автомобии,които не покриват еконормите няма да се карат в центровете на големите градове в дни с голямо замърсяване на въздуха.
  • 57 124

    19 2 Отговор
    Фалшива новина,тези електрички се лансират от джендари истинските мъже ще си караме истинските автомобили, няма нищо по-хубаво от това да чуеш ревът на двигателя
  • 58 ЕИ МУИЛЬО

    0 10 Отговор

    До коментар #18 от "Радевски":

    НЕ СЪМ ИМАМ ВСИЧКИ ДОКУМЕНТИ ,ПРАВОПИСА МИ Е ТАКЪВ, ПРОСТО СЕ ЛИГАВЯ И ТАКА МЕ КЕФИ И КАКВО ДА ТИ СЪТВОРЯ ПРАВЯ МНОГО НЕЩА КЪДЕТО СЕ ИСКА НЕРВИ И ВРЕМЕ А ТОВА МИ ХАРЕСВА И ДА ТИ СЕ ОБЯСНЯВАМ НЯМА СМИСЪЛ ИМА МНОГО НАЧИНИ ДА ИЗКАРАШ ПАРИ СТИГА ДА МОЖЕШ С НЕ ДА ДРЕМЕШ КВО ТИ ДАВА ШЕФА И ДА СЕ ОПЛАКВАШ ......
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Ха ха

    0 6 Отговор

    До коментар #24 от "ССС":

    По добре мълчи изглеждаш по умен,явно нищо не разбираш от коли
  • 62 Радко

    7 0 Отговор
    Пълна тъпотия.
  • 63 Знайко

    11 1 Отговор
    Всяко чудо за 3 дни. Преди няколко години говореха същото за дизела.
    А преди 20 години за водорода. Пък вече 130 години бензина е господар на пътищата в Европа.
  • 64 Знайко

    7 3 Отговор

    До коментар #21 от "Taka si e":

    "Тесла изразходват около 20 000 вата на 100 км."

    Предполагам си сгрешил от бързане и принципно знаеш каква е разликата между кВт и кВтч. Предполагам си искал да напишеш не 20 000 вата, а 20 000 ватчаса = 20 кВтч на 100км.. Съгласен съм с почти всичко написано от теб. Относно лития, който е на Земята нямам информация, но вероятно може и да е повече от достатъчно. Но си прав, че днешните технологии и използваеми находища. Не могат да осигурят литий/батерии/ за 3-5 млн. електро-автомобила годишно производство. А това е едва няколко процента огодишните нужди от автомобили. Само през 2019 година човечеството е произвело общо почти 100 млн. автомобила за цялата годината.

    Коментиран от #80

  • 65 Знайко

    6 8 Отговор

    До коментар #6 от "Герги":

    "Дизела и бензина, скоро няма да се предадат."

    Какво е скоро според теб?

    Предполагам, че след 10 години по-малко от половината коли ще са на дизел и бензин. Другите ще са хибриди, акумулаторни или с горивни клетки.

    Исторически през 1980-те години над 90% от бензиновите коли бяха с карбуратори. Само след 10 години през 1990-те 90% от бензиновите автомобили вече бяха инжекцион.
    През 1990-те над 90% от дизелите бяха със старомодна дизелова помпа. А само 10 години по-късно над 90% от дизелите вече бяха с комънрейл горивна система.

    Преди 15 години само един от 10 000 мобилни телефона беше смартфон. Днес на 100 000 смартфона има един старомоден телефон с клавиатура.

    Живеем във времена, когато технологиите и живота се променят много бързо. Когато бях ученк 1980-те, една учителка каза в час, че в Япония били направили телевизор плосък като картина. А в къщи имахме съветски лампов сандък 1мх1м.х1м тежащ 50 кг. Тогава си мислех, че в България и след 100 години няма да имаме такива телевизори. А аз гледам вече от 10 години плосък широкоекранен LED ТВ. И ми се струва, че времето когато в къщи имах стар телевизори и видео с касета беше преди 100 години.

    Коментиран от #66

  • 66 Niknay

    5 0 Отговор

    До коментар #65 от "Знайко":

    Оффффф .....
  • 67 PLAID

    1 6 Отговор

    До коментар #52 от "DrivingPleasure":

    Едни карат само на ток, други не спират да мрънкат и .акат под всяка статия

  • 68 Маугли

    2 11 Отговор

    До коментар #24 от "ССС":

    Дизела на място нищо не харчи ли? Ми и бензина на място нищо не харчи,говорим за спрени двигатели нали? Щото иначе оборотите са си еднакви почти….мъка баце мъка…

    Коментиран от #83

  • 69 Ами ...

    7 0 Отговор
    Не видях надпис "Платена реклама". 😀
  • 70 емо 73 канар

    8 0 Отговор
    Колко ли пари са платили токаджиите за тази реклама ???
  • 71 Ай стига ве

    8 0 Отговор
    Пълни глупости този дето е написал тази статия си няма и най-малка представа за какво пише, да иска им се да е така, но скоро няма да стане с цените който имат електричките
  • 72 Ха ха ха

    7 0 Отговор
    Нищо не се е предало, предават го с директиви!
  • 73 Беновска пита

    13 1 Отговор

    До коментар #24 от "ССС":

    А кога ще пуснат електрически самолети,кораби и ТИР-ове?? Ха ха ха!!

    Коментиран от #74

  • 74 Еколог

    13 1 Отговор

    До коментар #73 от "Беновска пита":

    Самолетите и ТИР-овете замърсяват въздуха,а корабите- водата!! Кога ще ги заменят с електрически?? Вероятно, когато гущерът пръдне???
  • 75 Наистина

    10 1 Отговор
    в България журналисти няма, има само мисирки и то от най-нещастните.
  • 76 На баба

    6 4 Отговор

    До коментар #15 от "аман от неграмотни":

    си разправяй, че просто Кирчо няма нищо общо с инфлацията ,ама и тя няма да ти повярва. Просто Кирчо скоро си отива в Канада ! А такива, като теб пак ще настъпят същата мотика.
  • 77 Хълк

    7 0 Отговор
    Радко, дизелите са се предали толкова колкото са естествени цените на имотите в последната година тук.
  • 78 Тесла

    3 4 Отговор
    Никой няма да пита Българите дали харесват ел колите това е бъдещето
  • 79 ивелин

    13 1 Отговор
    Само преди няколко години лоша дума за дизеловият двигател не казваха.Изведнъж преди година две стана враг Номер-1 за околната среда. Всеки ден в медията едно и също " Колко много замърсява околната среда" Електрическите автомобили колко са " екологични като ангели " . В последно време " Продажбите на електрическите автомобили се е увеличило 80% и т.н.Пример само VW прозвежда на година около 10 милиона.Всичките прозведени коли няма толкова. Производството на въглищата се увеличава в Франция и Германия като немците закриват Атомните си Електроцентали които не замърсяват околната среда. Само в Америка 18-20% увеличиха производството на въглищата а те замърсяват най- много околната среда .Защо и къкво се крие зад всичко това? "Промиват " мазъка на хората превръщат ги в " стадо" и един " водач" е достатъчен за да ги управлява.Тоя стил е Американски стил когато казват, че 99 % са идиоти там сам 1% процент е достатъчен да бъде управляван Америка и светът.Всичко това е " демократично" и са за пример подражание.
  • 80 Име

    12 1 Отговор

    До коментар #64 от "Знайко":

    Пропускате доста неща в защита на ел.автомобилите(батериите). Добивът на литий е изключително мръсен процес, и много енергоемък. А за рециклирането на батериите процесът е още по-скъп от добивът на литий.
  • 81 Диамантената ръка

    5 1 Отговор

    До коментар #54 от "3333":

    Глупости на търкалета. Това важи единствено за градско каране и то в големите градове. След 30-40г. може и да е друго.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Деймън

    11 0 Отговор

    До коментар #68 от "Маугли":

    Оборотите на празен ход са почти еднакви за дизел и бензин-около 600-700-800,но дизела има двойно по-висока степен на сгъстяване около Е=23 за старите дизелови двигатели с т.нар, горивна камера в цилиндеовата глава или бренер.По съвременните дизелови двигатели с директно впръскване и със тороидална горивна камера в буталото почти нищо не харчат на празен ход поради доста по-малките си топлинни загуби.Загубите на топлинен ДВГ са основно с изгорелите газове,охладителната уредба и при бензиновите особенно карбураторни двигатели и от не пълно горене.На място съвременен дизел истива,ако ще три термостата да има,а бензиновия е прегрял и се включват перките на радиатора.Най-ефективния бензинов двигател със степен на сгъстяване около е=12 ограничена нарочно и защото над нея се получава детонационно горене без никаква ефективност.Та този уж най-ефективен бензин дори и с директно впръскване на бензина в цилиндрите има КПД около 30 процента. Съвременен турбо дизелов двигател с комън рейл и ако щете две турбини има КПД около 45-50 процента.Това са физични закони и няма как да се избегнат.Почти целия ми трудов стаж премина на стари Икаруси,Чавдари и особенно Камази и не съм се отровил.А няма да споменавам значителната ми част от стажа в Нефтозавода на какви други свръх отрови съм се надишал като най-вредния -акрила,който го карахме със цистерни до нефтобазата.За толуол,бензол,различни видове амонячни и солни киселини изобщо не ми се говори.Еми още мърдаме и не сме се
  • 84 Ханс

    4 0 Отговор
    България пък обича дизелови голф чета. Шваби давайте ги насам. Всичко ще изкупим.
  • 85 Радевски

    3 1 Отговор

    До коментар #82 от "тираджията":

    Съмнявам се, ела да се пробваме кой кого, ама после как ще натискаш газта с патериц@та незнам.
  • 86 111

    1 3 Отговор
    В Англия са вече с ел. Коли. 25000 им е цената. Но там хората имат висок стандарт и всичко се купува на изплащане, за разлика от бг, за 500 лева месечен хонорар и имате някои самочувствие без покритие, за 500,1000,1500 лева за 30 дни. Поне един поздрав. Надути фитки. Като че ли ние не сме били на същите служби. Живи и здрави да сте на запад.
  • 87 Класика

    3 3 Отговор
    Глупости!!! Не разбрахте ли ,че както с ваксините вредни така и с тези електрокари замърсяващи в 100 - ци пъти повече атмосферата,ако трябва с бой и полиция както срещу стачкуващите за свобода против бялата мафия...,така и с бой ще ни накарат да купуваме вредни за хората ел.скрап пълен с отровен литий!!! Тук си има цел! Както зелената секта използваща слабоумни деца като Грета Тунберг и изкуственото забавяне на чиповете и закриване на централите за ток- всичко е част от план!!!! Излезте от матрицата и дружно на абордаж!

    Коментиран от #88

  • 88 Даааа

    0 2 Отговор

    До коментар #87 от "Класика":

    Литият не е отровен, грешка 1.
  • 89 Приятели

    2 0 Отговор
    Не мога да говоря за цяла Европа,но аз съм в Германия,и ел,колите са доста малък процент.Според мен статията е подвеждаща.
  • 90 Sarsh

    2 0 Отговор
    Оправете си горивата и пътищата и тогава електрическите играчки ще стигнем много сме назаде кои измисли тази простотия да лъжите като при условие че цяла България е на вън и няма такова нещо дизела си остава дизел които иск аще си купи а не по принуда само батерията на електричката струва 30.000 паунда батерия ли ще си купиш или ще си сипеш гориво от 20лв
  • 91 Чичоти

    1 0 Отговор
    Радо защо пишеш глупости?
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Пивцо

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпунгер Лисунгер":

    Що тогава не си купи S class -а като Бойко управляваше. Киро ли беше виновен и тогава, или комшията ти е спирал на паркомястото и е немало къде да паркираш.
  • 94 генчо

    0 1 Отговор
    откакто москвич-Е влезе на пазара тесла подвиха опашка не може да се сравняват с този мастодон на автомобилостроенето, взех 5 копейки за този коментар
  • 95 Всички знаят

    0 0 Отговор
    Няма да е тъй!