3 Февруари, 2022 16:25 17 828 64

Само в България се предпочитат нови дизели

  • нови автомобили-
  • дизелови автомобили-
  • българия
Само в България се предпочитат нови дизели - 1
Снимка: Shutterstock

Статистиката показва, че особено през последните години, предпочитанията на българите и на европейците спрямо автомобилите, често се разминава по най-различни критерии. Последният такъв е свързан с продажбата на нови автомобили и по-конкретно на дизелови такива.

Оказва се, че България е единственото страна в Европа, където ръстът на нови дизелови автомобили е двуцифрено число. По-конкретно става дума за продажбите на нови автомобили през изминалата 2021 година, като данните за продажбите са на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа.

Според тази информация, през изминалата година търсенето на дизелови автомобили в целия европейски съюз е намаляло с цели 31%. Не така обаче стоят нещата в България, където, според данните на ACEA, продажбата на нови дизелови автомобили се е увеличила с... цели 15 процента.

Каква е причината? Първо, българите харесват дизеловите автомобили заради тяхната икономичност. Второ, у нас властите не ограничават по никакъв начин движението на дизелови автомобили (а на много места в Европа, такива ограничения вече съществуват).

И трето и най-основно - правителството не е въвело никакви бонуси за закупуване на по-екологични автомобили, каквито съществуват в почти всички европейски държави. Така отново се връщаме на въпроса: Кога ще ги стигнем? Този път обаче става дума за европейците, в това число гърци, румънци и т.н.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 58 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емо Крокодила

    50 106 Отговор
    Те новите бензинови харчат по-малко от дизела.

    Коментиран от #61

  • 2 Рудолф Дизел

    136 43 Отговор
    Значи в БГ хората все още са нормални
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ДИЗЕЛ СМРАД 🇧🇬

    73 93 Отговор
    Дизеловите твърди частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта - следва посещение при кардиолог, онколог и пулмолог.

    Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак. Азотни окиси - белодробни възпаления, разрушена устойчивост на пневмония и инфлуенца.

    Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата.

    Серен двуокис - астма, намален белодробен обем при децата. Парникови газове, сажди..
    С една дума ДИЗЕЛ!

    Дишай смело и обилно! Отвори прозорците в задръстване! Дай газ, метай черни турлуци! Карай дизел и спести 20 кинта. Трови наред! Лапета, жени и старци да се опраат

    Коментиран от #9, #19, #28, #29, #33

  • 7 Нафта се краде по лесно!

    75 16 Отговор
    А и нафтовия двигател издържа повече време!

    Коментиран от #13

  • 8 Логично

    81 13 Отговор
    Цените на електричките са непослилни! А и няма никакви зарядни станции. То и да има нема да има скоро ток. Свиквайте юроси.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Когато

    35 52 Отговор
    такситата тръгнат на дизел ми се обадете, а може и когато Ферари или Ламбо пуснат дизели :)

    Коментиран от #41

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Издържаха старите

    61 14 Отговор

    До коментар #7 от "Нафта се краде по лесно!":

    На новите - турбина, демпферен маховик, ДПФ са консуматив и то скъп. И понеже всички са играчи всеки ден виждаме пушещи кадилници на играчи, които не ги поддържат
  • 14 Дизелът

    62 13 Отговор
    за кратки градски разстояния особено зимата е неприложим. Има си своите достойнства извън града и в големите машини.
  • 15 сектант

    56 6 Отговор
    изгубих няколко мозъчни клетки само докато чета някои от коментарите тук
  • 16 Закс

    110 8 Отговор
    Гледам и се правя, че не виждам ! Как колицата на дедо Иван аджеба замърсява със своите изминати 100 километра в месеца, а камионите на бизнеса движещи се всеки ден никой не споменава ??? Влаковете на дизел ??? Заводите бълващи 24/7 ??? Прост народ !!!
  • 17 Българинът

    65 21 Отговор
    е беден но за сметка на това сноб и се радва като малко дете на изхвърления дизел от Ханс, който е гледал на картинка от дъвка турбо преди 30 години. Нямаме с какво да изпъкнем и се купуват телефони и коли и живеем като скотове. В една съседна Гърция карат едни малки и незабележими нови коли, но им вижте къщите и градините. Не са стока и те ама по-ги разбирам. Там като видиш голяма кола е БГ

    Коментиран от #60

  • 18 Sssss

    35 33 Отговор
    Дизел бегачка нема
  • 19 изпили си

    28 22 Отговор

    До коментар #6 от "ДИЗЕЛ СМРАД 🇧🇬":

    белината днес
  • 20 Бенхуй

    63 10 Отговор
    Мисля, че не е вярно. Преди няколко дни писаха, че германците не искат да се отказват от дизела. Сега само в България. Изобщо всеки си пише, каквито му дойде на ум или каквото му поръчат от пропагандния център.
  • 21 Alex

    39 3 Отговор
    Ама в Гърция продажбата на дизел за лична кола, както и в Швейцария е свързано с ред ограничения. Традиционно там дизели за леки автомобили се карат само от таксиджии и фермери - пикапи. 98% от частните автомобили са бензинови. В Гърция данъка за МПС над 2000 кубика е сериозно висок, за сметка на това всичко под 2000 кубика плаща съвсем символичен данък. Германците, Францизите и Италианците си остават най-големите фенове на дизела. А Испанците - при тях над 90% от автомобилите над 1400 кубика са дизелови.

    Коментиран от #40

  • 22 GTE

    27 33 Отговор
    Ако някой може да ми каже за по-балансиран двигател от последното поколение комънрейл, турбо дизел, 190 коня, 2000 кубика на VAG, който извънградско със 110 км/ч спокойно каране Супърб или Пасат, може да даде 4.5 л / 100 км ? Не съм им фен на VAG, но точно този двигател е най-доброто в еволюцията на въглеводородните ДВГ за лек автомобил.

    Коментиран от #27

  • 23 Антон

    35 8 Отговор
    Що за глупости пишете? Ако трябва да ви вярвам, всичкит еавтоконцерни бълват дизелови автомобили, за да задоволят нуждите в България. Звучи нелепо, нали, точна така звучи и статията ви.
  • 24 666

    47 5 Отговор
    Никъде няма забрана за дизели, а за евро норма!!!
  • 25 TDI

    20 8 Отговор
    Нафта с Тубата отвсякъде може да вземеш бензин не е за ток да не говорим с тия цени на тока
  • 26 Гост

    44 5 Отговор
    Не знам как някой може да си представи масовост на електрическите коли в българската градска среда. Гаражите са крайно недостатъчни и твърде малки за съвременен размер автомобил. Паркоместата в делнични дни навсякъде са кът, да не говорим за невъзможността да се изградят зарядни станции точно в тези кални и тревни паркинги без никаква разделителна маркировка между паркоместата. Виждам единствено разни селски бекове-зърнари и, които са си взели една бяла Тесла за да се правят на интересни, но имат още 5 коли и СУВ-а.

    Коментиран от #52

  • 27 Софиянец

    32 13 Отговор

    До коментар #22 от "GTE":

    Според мен, дизела 2,2 л. на Мазда е по-хубав от този на ВАГ.

    Има и един френски дизел 2,0 и 2,2 , който слагат на Форд, Ягуар и Ленд Ровер. Може и да не е по-добър от дизела на ВАГ но не е и по-лош.

    За мен 2,0 - 2,2 литров четирицилиндров дизел е оптималния двигател за среден клас автомобил и дори за бусове и джипове. Хем е достатъчно мощен 140-180 к.с. и 300 - 400 Nm, хем не харчи много.

    Съвременните бензинови двигатили с директно впръскване в горивната камера също отделят фини прахове частици. По-старите бензинови диганели, с впръскване в смукателния колектор/преди см. клапани/ не отделят фини прахови частици. Харчат съвсем малко повече, но не нуждаят от филтър за фини прахови частици чието производство замърсява, също така този филтър е допълнително тегло, което увеличава разхода. Смятам, че е глупаво да се правят бензинови двигатели с директно впръскване. Защото относно мощноста, директното впръскване няма никакво предимство пред впръскване в колектора. Тъй като при съвременните турбо бензинови двигателите, мощноста зависи най-вече от интеркулера и налягането, което създава турбото.

    Коментиран от #51

  • 28 Кольо Джибрата

    29 19 Отговор

    До коментар #6 от "ДИЗЕЛ СМРАД 🇧🇬":

    На българина руснака и дизела не можеш да му ги избиеш от главата, ако ще и да пукне за заради тях.

    Коментиран от #50

  • 29 Им бе цилус

    16 15 Отговор

    До коментар #6 от "ДИЗЕЛ СМРАД 🇧🇬":

    Много спешно се обади на личният лекар. Ама веднага! Имаш неотложна нужда. Вервай ми. Ясно?

    Коментиран от #49

  • 30 Мирослав

    23 10 Отговор
    Дизела не може да бъде изместен в товарната гама, за леките автомобили си остава най евтиното решение при километър пробег за 10 години напред. Хибридите все повече биват заменяни от чисти електрички, но при българските жеги не са най доброто решение.
  • 31 Така е

    21 6 Отговор
    Примерно мой приятел реши октомври да си купи хибрид и му казаха ела януари да я препоръчаш и да я вземеш евентуално юли-август.И купи наличен дизел
  • 32 John Doe

    15 4 Отговор
    Поздравявам всички български тарикати с песента на Ицо Хазарта - нафта !
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 КПД

    6 6 Отговор
    Това горе за дизелът е най-високо за ДВГ, с цели 30 %!
  • 35 Пешо

    28 9 Отговор
    Поръчал съм Тойота Аурис хибрид, досега не съм карал такава, ще видим, чета добри впечатления от хората, иначе старата ми кола е дизел и личните ми впечатления са, че по-добра динамика и въртящ момен от дизела няма и според мен дизела ще се кара още най-малко 20г в България, поръчах хибрид, а не дизел отново, не заради еко пристотите, а защото карам много градско и новите дизели ще ги задръствам и сътветно ще имам проблеми, така че всеки според нуждите, но които кара повече извънградско да си взема дизел без да го мисли.
  • 36 Димов

    30 8 Отговор
    Помня времената, когато думата дизел беше направо обидна в България. Тогава всички карахме на бензин, колите ни горяха по 8/100, а цистерните с нафта бяха неохранявани, защото никой не му трябваше нафта. Тези лоши времена отминаха и дойдоха новите, по-добри времена, в които правителствата на прехода водеха насочваща политика, с която накараха населението да се вкопчи в най-малко скъпите горива, за да върви купуването на ръждясали таралясници, нов внос - да върви вносът на западни отпадъци, така да се каже. Купуваме това, към което ни насочат управниците ни.
  • 37 Класика

    34 6 Отговор
    Кое да стигнем!!?!?!?!..... Недоказани хипотези на зелената секта които съсипаха икономиките и пробутват ел.чайници които стократно повече замърсяват въздуха и от тях имат изгода само скритите популисти с цел печалба!!!! Това ли да стигнем!?!?!? Учените доказаха ,че това са ненаучни хипотези и Тръмп затова отдзова Америка от тристранното споразумение и затова го свалиха с лъжа за да сложат деменцията Байдън по спешност уж да е президент,а то всички знаем кой управлява Америка в момента и какви мръсни поръчки се изпълняват! Това ли да стигнем!?!? Не може добитък който купуваше на 75 процента тоалетна хартия в началото на пандемията ????..., да ни го дават за пример!!!! Или както Нешка Робева каза:-овчарите тоест правителствата ...,които ревниво пазят стадото за себе си тоест гражданите им...-да ни бъдат за пример тези общества!!! Авторът при бай Ставри за буферни дози!
  • 38 оня с коня

    16 6 Отговор
    И пита Авторът наивно "Кога ще ги стигнем"?...КОГО ДА СТИГАМЕ бе Авторе и ПО КАКВО?Ами точно "ТЕ" няма как да ни стигнат Нас ПО СЛОБОДИЯ и беззъби Закони,дето са само на Хартия!А кога Румънците и всякакви други Чужденци ще карат като Изоглавени в БГ ако имахме техните закони и Непосилни глоби?И ДА - имат по-добри пътища от нашите,ама смеят ли да Шпорят по тях?Колкото до Дизела- Факт е,че харчи ПОЧТИ 40% ПО МАЛКО ОТ БЕНЗИНКАТА при равни Условия /Мощност/.Ама бил Замърсявал повече ...Глупости на Таркалета- замърсяването иде от Печките на въглища,както и от Заводите за Цимент,за Изгаряне на Отпадъци и т.н.
  • 39 ComfortablyNumb

    9 16 Отговор
    Само в България е мнозинство породата на Ганчо Дизела .
  • 40 Нафтова печка

    9 6 Отговор

    До коментар #21 от "Alex":

    2.2 D-cat 177к.с. този дизел двигател досега е по-добър от vag-вете.
  • 41 Готин

    20 3 Отговор

    До коментар #10 от "Когато":

    Само ако знаеше, че Ламборгини е фирма за производство на ДИЗЕЛОВИ ТРАКТОРИ.....
  • 42 Ввв

    9 8 Отговор
    Бензин само косачката,ел.вибраторите пък въобще са извън играта
  • 43 Коментар

    17 2 Отговор
    Пропагандата е всяване на определено внушение на хората (най-вече чрез страх), което може да ги подтикне (поне някои от тях де) да следват сляпо казаното (написаното), независимо, че в доста от случаите истината се оказва значително по-различна от първоначалното твърдение!
    Типичен пример е т.нар. "дизелгейт"! Доказано бе, че повечето дизелови автопроизводители (не само фв) лъжат клиентите си с отделяните от автомобилите им вредни емисии. Ще си каже човек - аууу пълен ужас как е възможно?! Обаче ако въпросният човек има поне 2-3 допълнителни (освен тези за съществуване) работещи мозъчни клетки, ще си зададе следния въпрос - след като откриха нередности спрямо тази реклама за "чист" дизел, не беше ли редно да се направят подобни тестове и спрямо бензина??? И защо да се ограничаваме само до автомобилите с двг??? Напр., колко от вас са инвестирали време и пари в проверката на паста за зъби против кариес, дали наистина пази от кариес?! Ами шампоаните против пърхот? Колко от вас се отървахте от пърхота, ползвайки въпросните шампоани от рекламите (аз още търся "правилния")???
    Всичко е маркетингов трик за по-голям дял на пазара!
    Точно сащ да се възмущават от вредата на дизела, при положение, че обема на техните двг започва от 3л?
    Някой виждал ли им е драгстерите на дизел, дето покриват цялата публика с черен дим като потеглят??? На тия състезания никой не говори за вредата от дизела?!
    Преди време стоях зад чисто нова (2021) мазда 3 - 2.0 бензин, когато собств

    Коментиран от #44

  • 44 Коментар

    18 2 Отговор

    До коментар #43 от "Коментар":

    ...собственика запали дв-ля, острата задушлива миризма от ауспуха ми напомни на тази от москвича ни от едно време! Буквално може да припаднеш, ако си в затворено пространство!
    Но за бензина пропагандаторите твърдят, че е балкански въздух?!
    Така, че карайте каквото харесвате, а не каквото ви внушават, че трябва да карате!
    Същия принцип важи за всичко, вкл за инжектирането с "панацейните" химии срещу ковид, които "пазят" само, ако си ги биеш през месец?!

    Коментиран от #63

  • 45 хората не ги интересува това

    15 2 Отговор
    Пълни глупости. Никой нищо не предпочита защото няма продажби. Миналата година продали 5 броя, тая 10 и мисирките после тръбят имало 100 процента ръст
  • 46 Васил

    5 11 Отговор
    Познайте защо повечето карат с крадена нафта. Крайно време е да се забранят старите дизели а митото на на новите да е двойно
  • 47 Тъп селяк

    9 4 Отговор
    Джамбаз кат ми каже :дизелче ,супер и ми идва ляв прав!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Вмв

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Им бе цилус":

    Няма да му помогне.
  • 50 Вмв

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Кольо Джибрата":

    Точно пък на руснака!? Ти наред ли си.
  • 51 Вмв

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Софиянец":

    Май не си софиянец, та затова не знаеш какво са ФПЧ.
  • 52 Гошо

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Еми хайде на село и място бол ,както си беше
  • 53 Бобсана

    2 6 Отговор
    Печките в Бг. трябва да се забранят
  • 54 Димитрис

    7 4 Отговор
    Аз съм 100% ЗА дизела! Живея в Солун и карам един Леон 2013г, дизел 1600, 105 к.с. Всеки ден преминавам почти цялото околовръстно (15+15 километра, отиване и връщане) на града, защото живея в източен Солун, а работата ми е в западния.Преди карах един стар бензинов Хонда Сивик и за същите разстояния, плащах двойно в сравнение с дизела! И имайте предвид, че пълня само със скъпия дизел, този с добавките! Много съм доволен и от икономията на колата и от мощ, скорост и т.н. В България като идвам, пълня само с Газпром G-Drive, защото съм чул, че са им най-качествени горивата, които се внасят от Сърбия...

    Коментиран от #57

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Мазда 3

    9 4 Отговор
    Няма нищо евтино в дизела , освен ако не е чисто нов. Тука нафтажийте няма да си признаят, ама като си сметнат , колко пари са дали за ремоти - тва дюзи, помпи, турбини, двумасови маховици. Разбира се , винаги може да си караш колата, като една голяма част от българите- саморазпадаща се , без да даваш нито лев. Ама не съм от тия.И аз имах дизел - 2 години го държах и се отървах от тва недоразумение.Сега с японската бензинка се родих.
    На който му е скъп бензина- карането на кола не е задължително. Не се хабете да ме обиждате и спорите с мен- не се впечатлявам.

    Коментиран от #62

  • 59 type-R

    4 4 Отговор
    Мръсно, черно, вонящо и тракащо, що е то?
  • 60 Команг

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Българинът":

    Многу вистина. Браво на забелешката.
    Има хора на кои колата им е од А до Б, и се радуваат на едноставните но хубави нешта. Надевам се да станат мнозинство.
    Имајте убав ден.
  • 61 Дизела

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Емо Крокодила":

    Не е двигател а тракаталник пушалник Но ганьо си го харесва хаха
  • 62 Дизел срещу друго

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Мазда 3":

    Точно така, ако не взимаш нов дизел трябва да правиш над 20 000 км на година най-малко, за да ти идва по евтино.
    Понеже не взимах нова кола затова и правя 10-15 000 км -решението е бензинка 10 годишна почти за без пари. По цената срещу подобна дизелка веднага печелиш доста хиляди при покупката. Аз имам нисък клас такава 10г бензинка и не съм давал нищо за ремонт само консумативи- за 2 г. Сега има и риск акп взимаш нова дизелка с add blue са. Производството на ad blue спря в европа. Ако не ви го сложиш ще караш новата дизелка с червени лампички че караш в авариен режим.
  • 63 Алекс

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Коментар":

    Нови коли и бензини и дизели не трябва да миришат осезаемо. Ако бензинова кола изпуска задушливи газове (като Москвича от едно време, както каза), то тя има неизправност. Може да е проблем с катализатор, ламбда сонди или да гори масло (което пак води до предните 2 проблема). Може и да е друго нещо по смесообразуването. Новите дизели пък изобщо не миришат на нищо, освен когато се регенерира запушен ДПФ.
    Тук коментарите масово изглежда са насочени към стари трошки, а статията е за нови автомобили.
  • 64 Иван

    2 0 Отговор
    Нормално е да се увеличават продажбите на дизела в България. Няма по-екологичн и по-икономичен двигател с вътрешно горене от дизела. Бензинарката да си яде ушите с отровните си газове и с големия разход.