26 Януари, 2022 10:16 8 676 26

Производството на Lada Niva е прекратено за неопределено време

  • lada-
  • niva-
  • legend-
  • travel-
  • производство

Конвейерите временно произвеждат само модела Travel

Производството на Lada Niva е прекратено за неопределено време - 1

В сряда, 26 януари, АвтоВАЗ спира производството на Lada Niva Legend - както с три, така и с пет врати. Това съобщи Avtograd News в социалната мрежа VKontakte. Причините за прекъсването са неизвестни, но най-вероятно това се дължи на недостиг на компоненти - причина, порадикоято автомобилният гигант произведе 109 000 автомобила по-малко от планираното за миналата година.

Не се знае колко време ще продължи паузата в монтажа. От 26 януари цехът за монтаж и каросерии на Niva (SKP) произвежда само един модел - Lada Niva Travel, който влезе на пазара в началото на миналата година, заменяйки остарелия Chevrolet Niva. За една дневна смяна се сглобяват 170 автомобила с висока проходимост.

По-рано беше съобщено, че поради недостатъчния брой компоненти, АвтоВАЗ възнамерява да спре производството на седмична база до март. Ставаше дума за две линии - SKP Kalina (Lada Granta) и SKP Niva.

Сглобяването на Lada Niva Legend с пет врати, което бе възобновено в средата на януари след дълга пауза, сега отново е спряно. Моделите отдавна очакват да излязат в пенсия, но АвтоВАЗ многократно отлага сбогуване с култовия модел

По последни данни производството на "дългата" Niva ще продължи поне до май, като през този период заводът трябва да произведе около 2 600 екземпляра, за да изпълни голяма държавна поръчка. Кога обаче най-продаваната Niva ще се завърне на конвейера, не е ясно.

Производството на Lada Niva е прекратено за неопределено време
Legend и Travel


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 cornholio

    33 13 Отговор
    Съсипан съм... последния софиянец да отива в майка расия и да почва да произвежда!

    Коментиран от #14

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Чичо Манчо

    46 13 Отговор
    Като им знаем продуктите на автопрома най вероятно липсват не чипове,а чукове...

    Коментиран от #20

  • 4 Не може да бъде

    39 12 Отговор
    Русофилите ше си режат вените😂😂😂😂тва е най хубавата жипка в целия свят и отвъд слънчевата система😂😂😂😂
  • 5 Ники

    34 22 Отговор
    Крайно време беше това недоразумение да спре
  • 6 късно е

    33 18 Отговор
    Абе , то производството на тези бангии трябваше да спре още преди 40 години , ама ... руснаци - кво да ги правиш , толкова си могат.
  • 7 преизпълнихме плана

    14 6 Отговор
    тез май строят танкове..нищо ще ходят пеша
  • 8 развеселен

    33 15 Отговор
    В статията има една фраза "АВТОМОБИЛНИЯТ ГИГАНТ" (за автоВАЗ иде дума) ,която направо ни втрещява. Ако автоВАЗ е автомобилен "гигант" , то България е втора по брой жители (след Китай) в света , да знаете !

    Коментиран от #9

  • 9 Бегето има повече народ от китай

    15 3 Отговор

    До коментар #8 от "развеселен":

    Секи ден по 20 000 заразени и така 2 години😂😂😂
  • 10 медвед

    8 4 Отговор
    Да не им се вдигна цената на тока?
  • 11 защо

    24 14 Отговор
    Нда , НИВА-та е концепция от края на 60-те години на миналия век и те продължават да я правят . Даже Фолксваген костенурка не е правен толкова дълго време. Ама за костенурката разбираме , това първата масова кола след ВСВ , обаче за НИВА-та защо - толкова ли е здрава ,толкова ли е хубава , толкова ли е икономична , толкова ли е престижна , толкова ли е технологична и проходима , или просто друго не могат да правят?

    Коментиран от #22, #25

  • 12 невероятно

    21 10 Отговор
    аз мислех, че производството им е спряло преди 20-30 години...
    трябва си талант да "произведеш" нещо, което вече изглежда старо, все едно сме се върнали назад във времето.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Нормален

    18 9 Отговор
    Стига бе?Сериозно?И сега българските русофили какво ще купуват?
    А чакай, даже те не купуват Лада.
  • 16 filo

    14 12 Отговор
    Няма да сгрешат ако го спрат завинаги.

    Коментиран от #21

  • 17 Петко

    17 6 Отговор
    Работата е ясна, недостиг на чипове. Какви ли чипове има в тази нива? За Русия трябват и такива джипки, горските да си обикалят. В отдалечените райони са пътува с такова или с буханка. Много от пътищата още даже не са асфалтирани. Не, като из Европа да се качват по тротоарите със сувчетата. Да ги купуват, защото са им красиви.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 оня с коня

    9 5 Отговор
    Ама как може аз да има вноска в Мототехника на 15г и баш като ми дойде реда и да ми излезе късмета да стана горд собственик на Лада,те да спрат производството?Както и да е- ако трябва ще се налоча до Перчема с Водка и ПАК ще ги обичам ...щото съм Милостив и знам че освен мене си нямат НИКОЙ ДРУГ по Света!
  • 20 Точно така

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "Чичо Манчо":

    То в това чудо полупроводникови елементи има ли изобщо

    Коментиран от #24

  • 21 НИВА ДЪЛГАТА БАЗА ООООЩЕ Я КАРАТ

    13 6 Отговор

    До коментар #16 от "filo":

    Във всички РПУ ТА....НАДЖИВЯ ФОРДОВЕТЕ ОПЕЛИТЕ АСТРИ ША НАДЖОВЕЙ И КИИТЕ.....НЕУБИВАЕМА РАБОТА ЗА СТОТИНКИ ОБСЛУЖВАНЕ.НАРОДА Е КАЗАЛ С ДЪРТ КОН ПАРИ ПРАВИШ.....
  • 22 Виж коментар 21..

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "защо":

    ...........

    Коментиран от #23

  • 23 Ако ВСЯКА НОВА ПАТРУЛКА ИДВА

    13 3 Отговор

    До коментар #22 от "Виж коментар 21..":

    На. Цена от 60 до 80 хил.лева правите сметка СЯКА ЖИВА НИВА КОООЛКО ПАРИ Е СПЕСТИЛА НА ДЪРЖАВАТА ПЛЮЮЮУС СКЪПАТА ПОТДРЪЖКА НА ВНОСНИТЕ ПАТРУЛКИ....ЩОМ НАДЖИВЯВА ТРИ МОДЕЛА ПО СРЕДНО 70. БОНА НАПРАВО ГИ СМЯТАЙТЕ ПОЛОВИН МИЛИОН СЪС СРЕЕИЗА И ЧАСТИТЕ НА ЗАПАДНЯЦИТЕ...иРАЗЛИКАТА ОТ ПЪРВОНАЧАЛНО ПЛАТЕНАТА ЦЕНА ЗА КОЛАТА..МИСЛЯ ЧЕ ПО 25 БОНА ГИ ПЛАЩАХА НИВИТЕ..
  • 24 ИМА В ЗАПАЛИТЕЛНАТА СИТЕМА

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Точно така":

    Един модул....ТВА Е ОПРОСТЕНА И ЗАНАЙ ПРОСТИТЕ
  • 25 Сибирь

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "защо":

    През 2009г. работих на строеж в Красноярск,един колега ,дошъл от малко градче на 300-400 км разстояние си беше купил билет от някаква лотария с голяма печалба БМВ Х-5 ."- И като спечелиш какво ще го правиш? - Как какво,продавам го и си купувам Нива- Че защо точно Нива- За нас това е най-подходящата лека кола" Ако за големите градове не са нужни и имат алтернатива,то за малките градчета и села са безценн! Евтини за покупка и подръка ,резервни части навсякъде,всики монтьори (и не само те) познават моделът до най-малки подробности,достатъчно надежни и издръжливи за тежките условия там.
  • 26 Пако

    2 2 Отговор
    Абе селяци пофалете се с нещо българско