31 Януари, 2022 16:51 137 717 69

Не купувайте тези коли: Те са изключително трудни за препродажба! (ЧАСТ II)

  • автомобилът на старо-
  • труднопродаваеми коли

Без значение колко красива и технически безупречна е вашата употребявана кола, тя пак ще бъде трудна за продажба, ако е от изброените по-долу

Не купувайте тези коли: Те са изключително трудни за препродажба! (ЧАСТ II) - 1

ЧАСТ I

Без значение колко красива и технически безупречна е вашата употребявана кола, тя пак ще бъде трудна за продажба, ако е от изброените по-долу модели. Ще трябва да прибягвате или до помощта на посредници, или до всякакви рекламни стратегии и пак ще се затрудните.

Купуването им не е непременно грешка, но при препродажба, почти гарантирано ще загубите не само много пари, но и време, защото тези коли имат свойството да чакат много време за нов собственик. Ако искате да избегнете подобни ситуации, ето и втората "порция" от автомобили, които са в категорията "трудно продаваеми".

6. Редица модели на Fiat

Не купувайте тези коли: Те са изключително трудни за препродажба! (ЧАСТ II)


По принцип няма проблеми с Fiat-овете, но това важи само за по-новите и популярни модели. Ако решите да продадете например Fiat Idea, ще трябва да се състезавате с множество по-популярни, красиви и желани съперници. По-рядко срещаните модели винаги са трудни за продажба. Ако искате обикновена кола с добър достъп до резервни части, никой няма да търси конкретно моделът Idea. Ако човек съзнателно търси нещо подобно, е по-вероятно да бъде изкушен от Opel Meriva или Volkswagen Golf Plus.

7. Alfa Romeo и подобни екзотики

Не купувайте тези коли: Те са изключително трудни за препродажба! (ЧАСТ II)


Всеки модел има своите ценители и критици - колкото и добър да е. "Алфите", които се продават доста евтино, бързо биха намерили нови собственици, ако не са няколкото препятствия пред тях.

Първо, за да поддържате такива машини, трябва да инвестирате много сърце и пари. Второ, трудно е да се намери добър екземпляр, а и да намерите, той ще бъде скъп както при покупка, така и при поддръжка, следователно, въпреки цялото им великолепие, линиите не се подреждат.

Трудности възникват с най-вече с Alfa Romeo 166, както и с 159 и Brera: като правило техните ценители вече имат „работещ“ автомобил, а закупеният ще се счита за хоби. "Алфистите" не са в по-добро положение от собствениците на други екзотични автомобили, които също не са препоръчителни от гледна точка на препродажба.

8. Американски марки

Не купувайте тези коли: Те са изключително трудни за препродажба! (ЧАСТ II)


Не всички американски автомобили могат да бъдат вкарани в тази графа, но като цяло те се продават по-трудно у нас. Популярните джипове и пикапи от марките Ford, Jeep, Cadillac, Chevrolet и GMC са много по-лесни за продажба, отколкото продукти, като Mercury, Dodge, Chrysler, Saturn или Pontiac, например.

9. Продукти на "покойни" марки

Не купувайте тези коли: Те са изключително трудни за препродажба! (ЧАСТ II)


Има много марки, които никога не са предлагали продуктите си в България или отдавна са напуснали местния пазар. Има някои, които са престанали да съществуват изобщо. Да, техните продукти все още могат да се внасят от чужбина и да се обслужват в местни сервизи. Но не е толкова лесно да се намерят резервни части за тях.

Някои проблеми се решават чрез взаимозаменяеми механични компоненти, но намирането на оригинален фар, калник или капак обикновено се свежда до необходимостта от закупуване на донор втора ръка - и обикновено доста скъпо. Ако моделът някога е бил популярен, не е толкова зле. Но ако не, има проблем.

Сред марките, които вече не съществуват, са Rover и Saab. Частите за колите им изчезват и препродажбата им се превръща в кошмар. Не защото колите са лоши, особено когато става дума за най-добрите модели като Saab 9-5 или Rover 75. Но поради възрастта си те стават все по-малко интересни за купувача.

10. Странни модели и версии

Не купувайте тези коли: Те са изключително трудни за препродажба! (ЧАСТ II)


В линиите дори на най-популярните марки периодично се появяват странни модели, които се оказват неуспешни, ако не и напълно провалени. Например Opel Signum е същият като Vectra, само че по-малко практичен. Или комбито Jaguar X-Type, което изобщо не се вписва в гамата на британските луксозни автомобили. Тя е тясна, непрактична, трудна за ремонт и скъпа – наистина има нужда от ентусиаст, който да реши да ь купи.

Подобна е историята с Lexus CT200h, който всъщност е Toyota Auris, но струва много повече, и за придобиване, и за поддръжка. Honda имат добра репутация у нас, но трябва да имате късмет, за да продадете Pilot, Insight, Element или Stream, например. По същия начин е с Hyundai, който вече не трябва да се състезава за популярност, но модели като Matrix или Veloster са много трудни за препродажба.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 145 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    124 16 Отговор
    Кеф, цена няма ‼️

    Коментиран от #20

  • 2 Име

    130 61 Отговор
    Хубав, точен и изчерпателен материал. Който разбрал, разбрал - другите да философстват и да си трошат главите с гореописаните автомобили.

    Коментиран от #16

  • 3 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    121 24 Отговор
    Това статия за автоджамбази ли е ❗ Защото аз никога не съм си избирал и купувал кола по признака препродажба‼️

    Коментиран от #5, #56

  • 4 jap

    147 12 Отговор
    Опел Кадет и Пежо 405 са отдавна претопени и съм изумен,че се споменават в тази статия но когато бяха актуални се търсеха доста и продажбата им поне у нас беше лесна.

    Коментиран от #6, #21

  • 5 Велев

    41 66 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    Ти може би не си, явно си свръхбаровец. Аз обаче купувам коли на по две-три години, карам ги още две-три години и ги препродавам. Така, че за мен инфото от статията е важно, макар да не съм авджамбазин, както ги наричаш продаваците на коли втора ръка. Смятам, че и много други хопа са като мен и статийките на Радо от този сорт са полезни.

    Коментиран от #8, #9, #11, #13, #19

  • 6 МаКаТа

    23 4 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    това е само пример за такива стари коли от тяхното поколение
  • 7 мисирка

    128 4 Отговор
    няма непродаваема кола , има грешна цена.....
  • 8 hahaha

    43 20 Отговор

    До коментар #5 от "Велев":

    Не се излагай - кое точно ти беше полезно - алфата, клюндая, фията, мъртвеца или американския толуп?
  • 9 гадно

    100 5 Отговор

    До коментар #5 от "Велев":

    Ако си опрял до такива статийки за да избираш автомобил си жив за ожалване.
  • 10 Бракми

    76 22 Отговор
    Алфа 166, 159 и Брера са доста далеч от екзотичен автомобил. Просто непопулярни, слабо желани и относително редки масови коли, които не се отличават с кой знае какво от другите масови коли. Екзотична кола може да е Лотус, Мазерати, Порше и т.н.

    Коментиран от #14

  • 11 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    55 11 Отговор

    До коментар #5 от "Велев":

    Уважавам мнението на всеки ! Но коя точно е в твоята категория ( до 2 години) , Пежото ли 🤔 Или си се колебаел между Панамера и Дания или между Алфа и БМВ 7 серия 🤔 И не , не съм богат . Но искам, като вляза в колата да се чувствам като в кожата си, а не да бързам да се отърва от нея!

    Коментиран от #12

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Съвест

    82 5 Отговор

    До коментар #5 от "Велев":

    По-евтино е да си вземеш нещо и да го караш дорде не грохне. Плащаш много по-евтино за автомобилите точно показани в тази статия. Обикновено заради това, че са по-нестандартни частите са по-евтини, никой не иска да ги краде, а заради особеностите на собствениците са си, често са по-добре поддържани
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 хохо

    48 12 Отговор
    Статията е шит. Това са коли, а не диаманти. Купуваш, ползваш и ... на вторични суровини. Но в БГ не е така.
  • 16 Били хлапето

    12 21 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Кое му е хубавото Американските марки са теудни за продажба ама Джи ем си и тн са много лесни за продажба е те не са ли американски.Това горе е писано от де били
  • 17 Личен опит

    28 39 Отговор
    Никога страра френска кола - части няма и по моргите.
  • 18 Факт

    25 26 Отговор
    Да добавим и Форд.

    Коментиран от #67

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Мхм

    37 32 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    Има Пежа 405 за разлика от кен ефи като Гпуф 1,2,3 ощи други такива инженерни недорязумения

    Коментиран от #30

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Волвар

    61 3 Отговор
    Веднага бих си взел Ес 90 или Ве 90 на Волво, но 50 000 лева за нещо, което след 5 години ще е 20 000, ми се вижда неразумно. Това са по 6 000 загуба на година, дори да не се кара. Да не говорим за чисто нова, която е значително над 100 000.
    Тежко ми идва при тези доходи.
  • 24 Миро

    44 9 Отговор
    Сааб винаги ми е харесвала като кола. Ако взема такава не ме интересува препродажба изобщо.

    Коментиран от #47

  • 25 Алекс

    38 5 Отговор
    Пропуснали са Lancia thesis, преди 20 години тя също е екзотика но със специфичен ретро дизайн и съвършен чар!!
    Такава кола не за всеки като я погледнеш отпред и отзад трябва да решиш дали е грозна или красива!!!

    Коментиран от #53

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Honda

    13 11 Отговор
    Honda Pilot е супер кола - по-големият брат на успешният и много популярен CR-V. За жалост Pilot не се продава в Европа, но който се интересува от качествен и по-просторен джип/SUV - научава за Pilot и тази кола си има клиентела.
  • 28 Хахаха

    14 11 Отговор
    Кой нормален би искал да си продадед s90 🤔
  • 29 Алфа Ромео 159

    36 27 Отговор
    Карам Алфа Ромео 159 от 3 години, минал съм 31 000 км, за това време съм сменил задни накладки и един преден носач. Така че, тази статия си я заврете отзад.

    Коментиран от #41

  • 30 Hellish

    45 4 Отговор

    До коментар #21 от "Мхм":

    Всъщност гледайки реално какво все още се движи от автомобилите от края на 80-те и началото на 90-те, Пасати основно комбита щото явно вършат работа Ауди 80 защото не гният и Мерцедес 124 които понамаляха. От малко по-късните Голф 3 и Астра F които просто бяха толкова масови, че все още има доста.
    Е34-ките почти изчезнаха, Сиери и Ескорти няма, Векра А рядко засичам, 190-ки също доста по-рядко. Но нормално изброените вече са на възраст 30-35 години, а една 15-18 годишна кола в същият клас е 2-5 хиляди лева според това какво е. Сега масови са Голф 4, Мерцедес W203 и W211, Е60, Е46 пасат 5 и 5.5 и А3 и А4 2000-2005 и Авенсис пак от тоя период, та да 15-18 годишни коли като казах. Поне в провинцията където съм аз това са масовите автомобили, разбира се има и чисто нови, но са рядкост.
  • 31 Луд ли съм

    28 11 Отговор
    Вече 5-та година карам истински джип (на рама, не паркетник), вече стана на 12 год., сигурно струва около 12-13К, и последните 2 месеца му направих ремонт за 13К - смених почти всичко по ходовата част, чисто ново турбо и съединител, раздатка, амортисьори, карета, ремонт дюзи и полиране клапани, смяна на 2-та вала, рейки и тампони, нова хидр. помпа, трите вериги и др., така, че в момента ми струва около 25-26К, т.е. повече от 2 пъти от цената, която мога да му взема.
    Но пък всичко ми е новичко, проверено и сменено. Външния вид също е перфектен. Разбира се, за 25-26К можех да го сменя с новия модел (на 3-4 год.), но така реших, така направих. Може и да съм лудичък...

    Коментиран от #42, #43, #63

  • 32 Гост

    11 82 Отговор
    Има само два вида автомобили, мерцедес и всички останали!!!

    Коментиран от #33, #60

  • 33 Георги

    66 3 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Особено пък А класата на Мерцедес е най голямото недоразумение в автомобилостроенето.За да му смениш съединителя ,сваляш целия двигател.Простотиите за двете марки коли ,,Мерцедес и всички останали ,,останаха назад във времето.Сега вече започна да важи друго ,,80процента от красивите пластмасови играчки наречени коли са с една единствена разлика -емблемата отпред и една прилика -чупливи до неузнаваемост.Красиви боклуци с диодни светлини и изваяни лайстнички ужким хром метал а то пластмасичка.
  • 34 Зайко Байко многознайко

    12 47 Отговор
    Японски карам само мотори 6 броя, едно MZ Trophy, който энае що е то и едно "Балканче" , коли само от ония с мерника 6 бр. два W124,Е300D, два ML500, W163, една "Мечка" 500SEL, и една "Пура"W126 с присаден 5 л. двигател от " Мечка". Един мой роднина който имаше W115 "Конска глава", когато го питах , коя е най-добрата марка кола той каэваше , эапомни от мен има две марки коли "Мерцедес" и всички останали!
  • 35 Той

    16 19 Отговор
    Абе за Алфите съм съгласен, но не защото сс трудни за поддръжка, а просто ръждясват бързо. За Хюндай не е така. Продават си се, включително и Матрикс. Виж Фиатите винаги са били проблемни, защото ресурса им е относително малък...
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 гост

    27 9 Отговор
    ако я караме по тази логика то трябва да караме само немски дизелови талиги среден клас като пасат . твърде глупаво е. алфа ромео не са идеални коли, фиат също, но са здрави и издържат на нашите условия с минимални комфорти дори и да потропва повече. от другата страна са препоръчителните немски коли които реално пълнят сервизите и буквално обират собствениците си, които си мълчат за поредния ремонт, за да не ги одумват колко са се набутали и как са дали още за една таква кола само за ремонти.
  • 38 кпо

    16 1 Отговор
    Пълни глупости
  • 39 Абв

    15 5 Отговор
    Fiat-овете ?!?!?!
    Лелеелеле.... ръгай че ма изеди!
  • 40 номад

    17 4 Отговор
    а Х5 да купуваме ли ако не му свети чека значи е шунтиран
  • 41 Алфа са боклук :)

    20 22 Отговор

    До коментар #29 от "Алфа Ромео 159":

    Сигурно има някоя друга Алфа... дето не се чупи често, но това е по-скоро изключение, а не правило.
    И само защо реши, че 30 000км са някакво доказателство за здравина. Това е нищо и никакъв пробег!

    Коментиран от #46, #50, #58

  • 42 kkk

    20 6 Отговор

    До коментар #31 от "Луд ли съм":

    Я сега да ми докладваш кой джип на рама набор 2018г. днес струва 25 бона? Държа да докладваш и кой точно джип караш в момента, че много обичат гнусните нещастници като теб да лъжат за всичко, особено за цени на неща които нямат и не са виждали дори...

    Коментиран от #44

  • 43 Другия

    16 5 Отговор

    До коментар #31 от "Луд ли съм":

    И кой е тоя джип, колега ,на 3-4 години ,където струва 22-25 000лв.?,че нещо не мога да се сетя.Да не караш Дъстър? Щото всички джипки на тия години са над 35 000 лв .Ако гледаме по-класните -скачат над 70 000 лв. Кажи ни за да си купим?
  • 44 Другия

    17 3 Отговор

    До коментар #42 от "kkk":

    Карал е джипка,ама само на сън!
  • 45 Porek

    10 7 Отговор
    По принцип няма проблеми с Fiat-овете

    Хахахахаха
  • 46 Тото

    20 7 Отговор

    До коментар #41 от "Алфа са боклук :)":

    По добре палава Брега,отколкото скучен Германец.
  • 47 Степенко

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Миро":

    И аз така
  • 48 Степенко

    13 1 Отговор
    Имах Сааб 93 спорт седан, 2005-та, че и дизел, преди около 10г. След като му се порадвах известно време, го продадох бързо и лесно. Дори и за изненада по бързо от масовите марки и модели, които съм имал.
  • 49 Марко Поло

    14 3 Отговор
    По-тъпа статия не бях чел Че какво име на американските марки Аз карам американски автомобил и ми е трети и съм си препродал Предишните две абсолютни простотии се пишат

    Коментиран от #64

  • 50 kkk

    11 14 Отговор

    До коментар #41 от "Алфа са боклук :)":

    Алфа която да не влиза в сервиза поне 2 пъти на 3 месеца никога не е съществувала и няма да съществува. А великият пробег от 30 000км. за 3+ години е доказателство само за 1 нещо- тоя кош не е ставал за каране през половината време.

    Коментиран от #59, #61, #66, #69

  • 51 123

    9 6 Отговор
    Купи си масова немска кола. Да ти я откраднат на другия ден за части. Или вандализират от някой съсобственик я му трябва фар, я мигач :Д
    Логика
  • 52 123

    10 2 Отговор
    Купи си боклук,но е важно че е масов боклук и после ще можеш да го препродадеш. Защото е боклук и много време няма да го задържиш :)
  • 53 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Алекс":

    Интериорът е невероятен, външният дизайн също е уникален, въпреки че не е по вкуса на всеки. Обаче трябва да приготвиш едни пари за амортисьори и да дружиш с поялника. Също по сервизите им се мръщят. Общо взето много трябва да искаш точно тоя модел, за да се хвърлиш
  • 54 Един друг

    5 2 Отговор
    Имам за лов и офроудд Ниссан Терано 1 дизел 2700 сс,производство 1988. Невероятен. Пали при - 20 от раз. Много ми го искат, но не го продавам.
  • 55 ComfortablyNumb

    4 2 Отговор
    Много неверни неща са написани в статията. Само две големи. Поршетата поне в Америка (където има нормален и ликвиден вторичен пазар, какво се продава или не в България нищо не значи... ) "държат цени" яко. Външност са на първо място по тоя показател от всички марки. Не вярвам Панамерата да е някакво голямо изключение въпреки че класиката на Порше е Карера.
    За Лексъс CT200H няма как да сте по далеч от истината. Първо няма нищо общо с Toyota Auris. Нито вън нито вътре нито под капака. Toyota Auris в Америка е един от видовете Короли което е нисък клас. Дизаина отвън и вътре, материалите по интериора са на светлини години разлика. Освен това CT200H е една от най надеждните коли на американския пазар ( само след Приус с който са братовчеди ) лично имам такава на 170к мили Купих я на 130к никакъв проблем понеже е хибрид дори маслото се сменя на 10к мили. Преди нея имах друга същата която карах между 20к ( на 1 година) до 125к ( на 7 години замина в катастрофа). Абсолютно най-надеждната кола която съм имал дори не съм сменял спирачки защото е хибрид ( спира с електро мотора) . Луксозна и изключително надежда кола с добър дизайн ( като излезе нова се чакаше за нея 3 месеца в Америка! още преди проблема с чиповете!) която гори два пъти по малко от Хонда Акорд се продава трудно на някоя друга планета , на тая трета от земята не. Единственото лошо е че е ниска и за българските пътища не става. Не го вземам лично просто е толкова невярно че не мога да не
  • 56 ComfortablyNumb

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    Няма да не пикаеш на по грешно дърво. Препродажбата и цената на препродажбата са токова важни че си нямаш и бегла представа явно авто бизнеса. Всъщност продажната цена на нова кола се влияе от цената на препродажба на старо... Да правилно си прочел. Авто производителите слагат такива цени на нови коли които са с някакъв процента над цената на препродажба на старо защото никой купувач не иска да загуби 50% от продажбена на 2 годишна кола да кажем. Не е обратното както си го представят масово хората че цена на 3 годишно Порше Карера е $60к ( примерно) защото нова е $90к, а е обратното, хората са склони да платят $60к за 3 годишна , затова производителя може да надуе цената на нова до $90к . Знам че е малко екзотично но е вярно поне за американския пазар на който американците са много информирани и мислещи купувачи , това вероятно също е екзотично за наш Ганчо ...
  • 57 Уйл змейтс

    6 0 Отговор
    Заменям Дачия варел,за Порше тарга,
  • 58 Тихо

    6 1 Отговор

    До коментар #41 от "Алфа са боклук :)":

    Ей вагаджия умрял
  • 59 Тихо

    6 1 Отговор

    До коментар #50 от "kkk":

    Добре бе ВАГинаджия,много ги разбираш нещата
  • 60 Оня с мержана

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Ти луд ли си ?
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 123

    2 0 Отговор
    Lexus CT200h не е Toyota Auris, а е Приус. Доста луксозно е направен Лексуса и ако човек търси нещо, което да му радва сетивата без да се изръсва много и да е икономично, то точно Lexus CT200h е колата. Не е много по-скъп от Приус, но пък ви предлага наистина доста екстри и лукс, какъвто трудно ще намерите в друга кола от този клас.

    Коментиран от #65

  • 63 123

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Луд ли съм":

    За луд не те знам луд ли си, ама, че си глупав е повече от ясно.
  • 64 спортиста

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "Марко Поло":

    За американските коли е абсолютна истина, че много трудно се продават. Не случайно американски коли в Европа почти няма и няма представителства на техните марки. Не казвам, че са лоши, а просто европееца предпочита друг тип автомобили. Имам познати с автокъщи, които са ми споделяли същото. Те с американски коли не се занимават изобщо да им заема място само и да не могат с месеци да я разкарат, колкото и да и намаляват цената. С частите също е тегава работата. Нещо оригинално, ако ти трябва, трябва от Америка да поръчаш и да чакаш с месеци.
  • 65 ComfortablyNumb

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "123":

    Добре че е автомобилната тема да се съглася с теб.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Stanko

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Факт":

    Къде да го добавим Форда, че имам един ?
  • 68 Бай Иван

    1 0 Отговор
    Пълни глупости и фият Идеа/ Ланча Муза имах и алфа имах и двете се продадоха много бързо и без проблеми.
  • 69 Бре

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "kkk":

    серсемин ! ти кога си карал алфа ?!