2 Февруари, 2022 14:42 34 685 36

3 сериозни грешки при покупка на употребявана кола

  • автомобилът на старо-
  • съвети-
  • грешки

Много купувачи преди закупуване на автомобил се ограничават само до външен преглед на колата по снимки

3 сериозни грешки при покупка на употребявана кола - 1
Снимка: Shutterstock

Често хората купуват употребявани автомобили по същия начин, по който купуват всяко друго нещо: избират обява, разглеждат снимки, питат за цената, отиват при продавача и купуват. Но колата не е смартфон или "парцал" от мола. Купуването ѝ, особено на употребявана, трябва да се вземе по-сериозно, в противен случай новият собственик може да има големи проблеми. Ето и три от грешките, които купувачите правят при покупка на употребявана кола.

Купуване на възможно най-ниска цена

3 сериозни грешки при покупка на употребявана кола

Хората са склонни да вярват в чудеса. За съжаление такива, на пазара на употребявани автомобили, няма. Ако колата е под пазарната стойност - веднага, без пазарлък - това означава, че нещо не е наред с нея. Дори не е нужно да правите оглед на такива автомобили.

Или колата е със сериозна повреда, или е "удавник", или е с ограничения от съдебна власт, или просто е "развалина". За да разберете пазарната стойност на даден автомобил, погледнете статистиката за цените - почти всички популярни сайтове за безплатни обяви за продажба на автомобили го имат. Или по останалите обяви сами изчислете средната цена.


Купуване на автомобил без преглед

3 сериозни грешки при покупка на употребявана кола

Много купувачи преди закупуване на автомобил се ограничават само до външен преглед на колата по снимки. Дори и на място обаче, само визуален преглед не е достатъчен и не означава. че няма да има проблеми с колата. Първо, колата може да е с върнат километраж, и второ, може да има проблеми с двигателя, със скоростната кутия (особено ако е автоматик, CVT или робот с два съединителя).

Трето, често в сервиза се оказва, че в окачването трябва да бъдат инвестирани доста пари или пък, че след предишен удар геометрията на колата не е наред. По принцип никога не купувайте употребявана кола само на външен вид, защото много от автоджамбазите живеят от това: те ще измият двигателя, интериора, ще полират каросерията, ще върнат километража и ще замаскират всички останали дефекти по колата.

Освен това трябва да проверявате колите дори когато ги купувате от познати и приятели. Първо, по този начин определено ще запазите приятелството си и ще се споразумеете за справедлива цена, и второ, предишният собственик може искрено да не знае за истинското състояние на автомобила и че ще трябва да инвестирате прилична сума пари, веднага щом го купите.


Купуване на какъвто и да е автомобил за определен бюджет

3 сериозни грешки при покупка на употребявана кола

Много хора отварят уебсайт за употребявани автомобили и просто търсят кола за парите които имат. Това е грешна тактика. Винаги трябва да се стремите към нещо конкретно. Например, можете да изберете 3-4 модела и да разглеждате само тях. Защо? Тъй като моделите, които сте избрали, ще можете да проучите във форуми и специализирани сайтове, ще разберете какво и къде ги "боли" , как се "лекува", колко струва и дали изобщо имате нужда от подобен ремонт.

Освен това ще знаете нюансите на модификациите. Защото често се случва някои двигатели и скоростни кутии в една и съща кола да са успешни, а други да са проблемни. Или например, че преди рестайлинг автомобилите ръждясват, но след рестайлинга вече не. Когато избираш от всичко на света, не познаваш проблемите на даден модел, неговите слабости. Има например коли, които не е препоръчително да се купуват в никакъв случай с голям пробег.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 62 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    87 2 Отговор
    Когато и двете страни искат да се лъжат, така става. В общия случай купувача е неориентиран за конкретния модел (не знае моторизации, производствени разлики през годините, нива на оборудване), а на продавача автоджамбазин са му доставили някаква кола от чужбина, той я е излъскал и не знае нищо за нея освен че е "уникат" със сервизна книжка, в която просто са нанесени някакви километри без нищо друго записано.
  • 2 Behemoth

    66 16 Отговор
    Ганьо търси голяма и стара кола дето някога е струвала колкото панелката му но сега е измъкната от някоя автоморга от Джамбаза с анцуга.....

    Коментиран от #3

  • 3 провинциалист

    72 4 Отговор

    До коментар #2 от "Behemoth":

    Мда. А също и 20-годишна девственица с 10-годишен стаж в духовата музика. Не е прост бай ти Ганя.
  • 4 Тойо

    58 19 Отговор
    Много зависи от колата, откъде я купуваш и от кой. Последната кола я купих през интернет без да я гледам изобщо. Видях я в обява на официалното представителство на Тойота в Германия. На 2 г. на 8500 км., цвят, екстри и оборудване точно, каквото желаех. Колата е карана, като служебна от шефа на представителството и заради това са малкото км. Сега излиза фейслифт на модела и заради това се продава. След телефонен разговор им казах, че следващата седмица отивам да я вземам. Съгласиха се, смъкнаха обявата и нито капаро са искали, нито нищо. Реално погледнато можеш да ги излъжа и да не отида, ако бях несериозен. Съответно те не ме бяха излъгали с нищо от това, което ми казаха и което пишеше в обявата. Платих, взех колата и си заминах. колата беше все едно сега е излязла от завода. Без забележки! Така, че има коректни и некоректни търговци. Колата е остатъчна гаранция и дори да има нещо няма проблем, но това все пак е Тойота и не ми е първата, та знам, че с тази марка, неприятни изненади няма.

    Коментиран от #31

  • 5 Буко Баламата

    97 0 Отговор
    В България по-високата цена изобщо не означава по-високо качество.В момента брутална барлоги се предлагат на баснословни цени.
  • 6 джамбаз кире

    43 28 Отговор
    Кола се купува със сърцето а не с подозрения и оглед в "доверен сервиз".....Всички искаме да купим евтина и качествена стока,но в хранителния магазин,тест и преглед в лаборатория,не предлагат.

    Коментиран от #12

  • 7 Автомонтъор

    44 19 Отговор
    Купувайте автомобил произведен около 2000г. за да нямате главоболия с еднодневките,които предлагат дилърите на цени от 50000лв.-нагоре !

    Коментиран от #14

  • 8 Р2Д2

    57 9 Отговор
    Бедни хора, които вярват в чудеса. Просто доказателство, че тарикатлъка не е форма на интелект. Неволята е добър учител. Като се опариш няколко пъти с много на далавера "гъзарски" коли ще си купиш една нова сапунерка, която ти отговаря на реалният стандарт и ще мирясаш. Само дето междувременно ще изхвърлиш в кофата поне още една нова сапунерка да поддържаш фалшив имидж чието табло е като дискотека и всяко палене е с молби без да знаеш ако тръгне дали ще те върне.
  • 9 jap

    53 7 Отговор
    Употребяваните автомобили внесени у нас от западна Европа най често са стопанисвани от немски пенсионери и италиански лекари така,че купувайте смело.

    Коментиран от #23

  • 10 Хорошо

    73 1 Отговор
    Като съм си купувал коли винаги щателно съм ги оглеждал и проверявал. Но веднъж ми се случи, че ми трябваше кола спешно и взех една със среден бюджет без да я гледам много много. Е , оказа се най- безпроблемната ми кола. Още я имам ( няма да казвам модел и марка от безпристрастие), но някога нещата са и до малко шанс и късмет. Пожелавам на всички освен да гледат и проверяват и малко късмет. И безпроблемно използване и да е с удоволствие на автомобилите ни!

    Коментиран от #11

  • 11 Така е

    43 9 Отговор

    До коментар #10 от "Хорошо":

    защото както е казал народа,кола и жена са на късмет.А и при двете колкото е по невзрачна,толкова по малко ядове създава.

    Коментиран от #13

  • 12 Гладен брокер

    25 0 Отговор

    До коментар #6 от "джамбаз кире":

    С тези разсъждения 100% си джамбаз.
  • 13 123

    29 21 Отговор

    До коментар #11 от "Така е":

    Това изобщо не е истина! Поне за колите. За жените не зная, защото с невзрачни жени не съм бил още, за да имам личен опит. Както и да е за колите ще ти кажа, че на Фолксваген колите са им все невзрачни, а имат много проблеми и създават много ядове. Така, че тезата ти не е вярна.

    Коментиран от #16

  • 14 123

    17 14 Отговор

    До коментар #7 от "Автомонтъор":

    Щом предлагаш подобно нещо си наистина автомонтьор. Искаш повече работа да имаш, а тарикат.
  • 15 снимка

    16 22 Отговор
    затова Тойотааааааа
  • 16 Не си прав

    21 4 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Преди 2 години имах VW NEW ВEETLE кабриолет и пи.ките яко ми се кефеха а не ми е създавал ядове но някой злобар ми сряза гюрука и като разбрах колко струва оригиналния се отказах да го сменям.
  • 17 smeh

    16 7 Отговор
    Айде, айде стига си чесахте клавиатурите...сума ти немски премиум чака реставрация. Изпразвайте джобовете и запретвайте ръкавите.
  • 18 труженик

    24 6 Отговор
    Пари ми дай за нова. Акъл не ми трябва.
  • 19 Няма такава сделка

    15 3 Отговор
    Няма такава сделка която да е равностойна. Не само с колите. Винаги едната страна се минава. Важното е за него знае ! 😀
  • 20 Дебиле.бг

    12 2 Отговор
    Връзвате се на всичко, което ви каже продавача и не се пазарите. Само в магазина автомобилите имат някаква твърда цена.
  • 21 сектант

    15 12 Отговор
    Грешка номер 4 - Никога не си взимайте Дъстър в друго изпълнение освен Престиж изпълнение. Там вече е много висока класата и сте над простолюдието!
  • 22 В дух ндбзксхксбь

    25 1 Отговор
    Абе колите са си на късмет. Колко коли съм сменял, всичките съм ги преглеждал като инспектор от фбр. Всичките нещо им е имало. Колата която карам сега я взех на пожар през 2015,без да я и погледна. Никога не ми създаде проблем...
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Факт

    14 3 Отговор
    Кола и жена на късмет.
  • 25 шефа

    7 9 Отговор
    Щом купя кола на старо трябва да изчукам нещо чуждо и така ми върви..........................
  • 26 Гочо

    9 3 Отговор
    Правилен коментар.Скоро купих кола на съпругата ми.Струваше 4 хилки,нямаше поражения външни,работи като швейцарски часовник...Но...после излезнаха проблеми по ходовата част...турбото....Бръкнах се допълнително 2 хилки и сега колата е 6...Да добавя че продажба в това състояние,върнат километраж е присъщо за нас.На Запад не мога и да си помисля да стане това,живял съм там една камара време...
  • 27 майна

    15 0 Отговор
    ако мислете , че автоджамбазите тия неща не ги знаят и можете да купите дали евтино или скъпо НО ХУБАВО се заблуждавате много. Тия и на сън лъжат

    Коментиран от #30

  • 28 истината

    16 2 Отговор
    Колкото и да гледаш с майстори и без, накрая пак си прецакан, па макар и с нещо дребно. Търговците на коли са хитри като лисици.

    Коментиран от #34

  • 29 qwerty

    8 2 Отговор
    Преди години - 2008 г. си купих мерцедес от ибей, тогава живеех в щатите и даже не се замислях в какво състояние е колата. В БГ преди покупка винаги я вкарвам във фирмения сервиз да ми дадат разпечатка за бъдещите разходи - джамбазин, който не иска да провериш автомобила в сервиз го подминавам. Не, че тия от официалните ще помогнат, но е по-добре от нищо. Както е казал народа при автомобил 2-ра ръка прецакването става след смяна на маслото :) :) :), защото с него изтъчат и добавките за уплътняване на двигателя.
  • 30 Display

    9 0 Отговор

    До коментар #27 от "майна":

    Затова, само от частно лице, кракът ми не е стъпвал в автокъща от както бях 19 годишен келеш........
  • 31 Бат Мишо

    14 3 Отговор

    До коментар #4 от "Тойо":

    За Тойота 2 мнения няма особено ако е правена в Япония купуваш и дори с ремонта си струва
    През 1997 си купих Тойота Старлет 4 к мотор задно предаване АВТОМАТ БЕЗ ФИЛТЪР ЗАВОДСКИ карах я 19 години със масло М 10 Д НИКОГА НЕ СЪМ СМЕНЯЛ МАСЛО НА АВТОМАТА ама ежедневно яко юркане сф градско
    щото е 600 кг и разхода 6-7 сф град -сега заради ръждата се подвизава като каруца на село
    С ОРИГИНАЛНИТЕ ШАРНИРИ ДИСКОВЕ и МАСЛО В КУТИЯТА и ей сега ако отидем и види ключа и не запали ще скоча от терасата

    Коментиран от #32

  • 32 Бат Мишо

    10 3 Отговор

    До коментар #31 от "Бат Мишо":

    ПС през 1997 беше 17 годишна Старлета със задно но на всяка бурма има номер да намериш работника койт я е праил и надпис Киото Жапан

    Коментиран от #33

  • 33 Бат Мишо

    6 3 Отговор

    До коментар #32 от "Бат Мишо":

    ПС В момента карам джелатски Тойота Карина II 1982 автомат 6 степенен с овердрайва праена за американския пазар че е по широка от старлета е обработена срещу ръжда заводски и такава няма - смених 1 шарнир от оригиналните масло и филтър на автомата никога -жуля я ежедневно от 2000 г и седи на улицата -на прегледа показа с мотор 1 и 5 емисии равни на коли праени след 2006 за скорост и ускорение няма да говоря както за Старлета със 700 кг 82 коня -само 1 дума ми идва наум ПИСТАРКА със много компететен автомат отстрани се едно слушаш Ф1 и гледаш батки с мерцедеси и бмв та да те гледат с изкривени от учудване лица 7389
  • 34 Бат Мишо

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "истината":

    Така е бе човек с кола и жена на старо си винаги прецакан дори и с малко да е назад ще е
    но не чак толкова прецакан колкото да вървиш пеша или в рейса или да караш на порно и .екии
    Единствената ми чисто нова кола си остана Москвич 2140 Д 1988 пред казармата от мототехника - отде пари ся на демокрация за нова кола с найлоните или нова жена кът емигрираха - пак щастливи от демокрацията
    Гледаш да е с по малко луфтове и са возиш ВУ САВЕ или както казах по горе пеш и шепи мара
  • 35 Вервайте ми

    13 1 Отговор
    Скъпи приятели, аз съм служител в автокъща и имам гузна съвест. Това е моята изповед, моля да ми се простят греховете!?! Много незнаещи, лековерни и добри хора клиенти, изгорих със скрсб от Австрия, да ми прости господ!?! Гнилочи за по 200/300€ се карат в Бг, малко макиаж замазване/маскиране за по 100лв. на детаил, изпиране, измиване и на първа линия за 5000лв. = 250% печалба. А и катализатора като се резне, ето ти 300%! Същото е и с италианските бангии, повечето от тях са върнати от отвъдното! Но е факт, че в Бг се внасят и читави мпс, които имат история и са проследими. Късмет и не се стискайте, евтиното винаги излиза скъпо!
  • 36 ДиД

    0 0 Отговор
    Хайде да не се лъжем: поне 90% от автомобилите в автосалоните са внос след като колата е била с някаква повреда. Ремонтират се в България така че повредите да се маскират с възможно най-евгините части и по-възможно най-евтиният начин. Факири има в този бизнес. Накрая тези коли са в автосалоните. След това е просто късмет - дали купувача ще случи да вземе кола която да издържи повече или по-малко.