13 Февруари, 2022 10:45 6 300 12

Ел. съчленен автобус на Mercedes със задвижване 6х4

  • автобус-
  • mercedes-benz-
  • ecitaro g

Върхово постижение за напълно електрическия eCitaro G на 2000 м надморска височина

Ел. съчленен автобус на Mercedes със задвижване 6х4 - 1

При много сняг, зимни температури и почти 2000 м надморска височина в средата на януари 2022 електрическият eCitaro G, съчленен автобус, демонстрира своите забележителни възможности в Зайзер Алм в Южен Тирол.

“Това е невероятен момент за нас в Южен Тирол - първи тест на 18-метровия електрически eCitaro G на надморска височина от почти 2000 метра“, заявява Даниел Алфрайдер, заместник управител на провинцията и съветник за провинцията в правителството, отговорен за инфраструктурата и мобилността. „Нашата цел е мобилност с нула емисии за хората на Южен Тирол“, добавя Алфрайдер.

Оборудван с твърдотелни батерии с капацитет от 441 кВч, напълно електрифицираният Mercedes-Benz eCitaro G демонстрира стабилност, сцепление и изпълнение с двойно задвижване. “Невероятно преживяване зад волана“, това беше „присъдата“ на шофьора Франц Федершпилер. А той би трябвало да знае, защото шофира автобуси от 40 години.

Електрическият eCitaro G беше използван по маршрут, обслужван от Silbernagl, между двата града Компач (1850 метра над морското равнище) и Салтрия (1680 метра) на Зайзер Алм, най-голямото алпийско плато в Европа, разположено в Южнотиролските Доломити в Италия. 18-метровото превозно средство с конфигурация на осите 6x4 представлява сериозен интерес за нас. Убедени сме, че ще успеем да интегрираме тези автобуси в нашата флотилия през следващите години.”, разказва Карло Греко - изпълнителен директор на Silbernagl след тестовете на eCitaro G.

Изключително модерната и добре поддържана флотилия на Silbernagl се състои от 70 автобуса за градски и междуградски превоз, като те варират от компактни микробуси до двуетажни автобуси и са почти изключително от марките Mercedes-Benz и Setra. Основана през 1978 г. от Антон и Моника Силбернагл семейна фирма е една от най-успешните автобусни компании в Южен Тирол и предлага всички услуги, свързани с превоз на пътници, с помощта на повече от 100 служители. Сега от компанията се надяват на електрифициране, което ще издържи на ниските температури и високата надморска височина.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 А дано

    17 9 Отговор
    Ама надали, познат в София се пробва с баничарка на ток и установи че като я напълни с тежка стока - няма капацитет за 1 ден в София.
  • 2 MB China

    10 15 Отговор
    Малко снежец и е обърнат в канавката.

    Коментиран от #3

  • 3 1244

    19 9 Отговор

    До коментар #2 от "MB China":

    Абе той ще е стабилен заради теглото, ама на парно и в тоя студ, я изкара два курса, я не.

    Коментиран от #4

  • 4 име

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "1244":

    Аз мисля, че тези огромни прозорци са минус и лятои зима. Само междуградските автобуси съм виждал да са със стъклопакет, тия тип градски са с еденични стъкла и ще губи яко топлина през тях. Виж, в планината лятото нямат проблем да им е много напечено, ама ако го закарат на топло място този автобус да работи, пак ще хаби излишно ток за да компенсира нагряването от големите прозорци.

    Коментиран от #5, #11

  • 5 Със сигурност е стъклопакет

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "име":

    Също така пропускаш парниковия ефект. През зимата малко слънце да пекне, заради тези стъкла вътре става парник и е много топло.

    За през лятото обаче си прав. Но като се има предвид че това е електрически автобус е има огромна батерия, също така има над 40 квадрата таван, ако там бъдат инсталирани фотоволтаици, ще поемат мощността на климатика през лятото, че даже може и да остане мощност. А когато автобусът не се движи и не се нуждае от енергия, слънчевата енергия може да бъде съхранявана в батериите за по-късна потреба.

    Коментиран от #7

  • 6 Мммдааа

    10 2 Отговор
    До горе стига, ама сега ще ви обяснят Ганьовците, че за една обиколка на София не стига!

    Коментиран от #8

  • 7 име

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Със сигурност е стъклопакет":

    Цитаро са градски автобуси, не мисля че са стъклопакет. А това за парниковия ефект важи само когато има слънце, което не е задължително да е 24 часа в планината.

    Коментиран от #9

  • 8 Не забравяй че е електрически

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Мммдааа":

    На теория, ако нагоре се качи празен и горе го напълни с пътници, при спускането надолу ще регенерира повече енергия, отколкото е изхарчил за нагоре, защото теглото му е по-голямо. Дали това ще се случи и на практика вече зависи от много фактори.
  • 9 Може и да си прав

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "име":

    Като се замисля все пак говорим за Мерцедес и автобус, който не е проектиран първоначално за електрически. Логично е да използват каквото имат като технологии до последно.
  • 10 3-фазния

    6 1 Отговор
    Ха добър ден!
    Локомотивен завод Express Service - Русе прави акумулаторни локомотиви IS3000. Маневрира 3000 тона и при всяко спиране на огромната маса връща ток в батериите. Поради което за пълна смяна харчи електричество за 20 евро. Дизелов локомотив за същата смяна харчи... 400 литра нафта :D И като счупи двигател, никъде няма точно такъв разпределителен вал и е брак. Хайде сега злобърите да обяснят на началниците те ли ще плащат 12т. нафта на месец и смяната на двигател.
  • 11 това е автобус

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "име":

    специално разработен за ниски температури.Стълопакетите до сега бяха двойни,за тоя модел може и троен да е.А изолацията и отоплението са такива че при минус 20°, вътре е +20.
  • 12 MIB Plameni

    1 0 Отговор
    Неслучайно Citaro е най-продавания в света