Не без причина именно това 308 беше използвано от французите за представяне на новоразработеното лого и, на практика, новото лице на марката пред света. Това се случи през есента на миналата година, а сега вече последното Peugeot 308 вече е на ход и може да се купи и у нас. Тестът, който направихме ни показа едно: въпреки целия ентусиазъм към SUV-тата, компактният автомобил все още има огромна база от фенове. И това благодарение и на Peugeot.
Екстериор и интериор
"Лъвчетата" залагат на добрия външен вид - и получават това, което искат: още повече френски шик, още повече грация, още повече прогресивни идеи. За разлика от тях, VW Golf, Audi A3 или дори BMW от серия 1 изглеждат морално остарели. Французите очевидно са по-добри в пропорциите и линиите и както винаги са по-смели в дизайна. Доказват го и с новото 308, като разтягат тялото с единадесет сантиметра, но в същото време го сплескват с два сантиметра, така че компактният лъв е висок едва 1.44 метра, но е здраво стъпил на асфалта. Но Peugeot 308 не е просторна кола.
Макар да не е на нова платформа, междуосието е нараснало с 55 милиметра, което не е малко за този сегмент, но все пак не прави 308 голям автомобил. Вътре колата не се усеща много просторна, особено на задната седалка. С 361 литра багажникът също не е много голям. Но пък ако товарното пространство ви е малко, то съвсем скоро у нас ще пристигне и комбито 308 SW. То вече предлага 608 литра багажно пространство и дори 1 634 при сгънати задни седалки. А и най-вероятно, който иска компактен автомобили едва ли ще приеме това като минуси.
Автомобилът посреща своите пътници с очарование като никой друг. Интериорът предлага шик и е високотехнологичен. Не само двата цифрови дисплея, всеки с диаметър от десет инча, които блестят в стилни цветове и дори създават 3D изгледи в тип холограма, са приятни за окото. Можем смело да кажем, че в този клас 308 има най-красивото арматурно табло, но не и най-функционалното.
Нетрадиционно малкият волан, характерен за марката, е разположен по-ниско от стандарта, а информацията от 3D-таблото се вижда над него (а не между основата и обръча, както е при повечето автомобили). От друга страна обаче никой няма по-малък, по-добре отопляем волан и никой не предлага спортни седалки AGR (освен Opel), които да поглезят пътниците с програма за масаж, наречена "котешка лапа".
Всички тези удобства могат да бъдат извикани с помощта на сензорния екран. Но да се ориентирате в менютата не е от най-лесните задачи, дори и за екипа ни, който е тествал доста различни автомобили. В заключение ще кажем, че таблото и красиво, 3D-приборният панел, който е разработен от българското подразделение на Visteon, е ефектен, но управлението на новия "i-Cockpit" не може да се нарече интуитивно.
Двигател и ходови характеристики
В моторизацията на новото компактно "лъвче" има по малко за всеки вкус. Докато VW например почти не предлага версии с дизелови двигатели на новите си модели, то 308 ще се продава с дизел още почти две години. Нашата препоръка обаче е да не се "хвърляте" на дизела. Не че е лош, но препродажбата му с времето ще става все по-трудна. Моделът се предлага и с модерен плъгин хибрид.
Този силов тракт е може би най-добрият от гамата, но пък все още е прекалено скъп. Така стигаме до бензиновата алтернатива, която според нас (към момента) е най-подходяща. Версията с мощност от 130 конски сили, съчетана със стандартният осемстепенен автоматик, прави колата едновременно динамична и икономична. Предавките се превключват плавно, а максималният въртящ момент е наличен в голям оборотен диапазон.
Що се отнася до окачването, то можем да го определим по-скоро, като меко. От това за щастие не страда стабилността като последното е постигнато благодарение на леко намален клиренс. Предният и заден надвес видимо са по-малки, решение, което от Peugeot отдавна трябваше да вземат.
Заключение и цени
Новото Peugeot 308 е красив, модерен и дори интериорно авангарден автомобил, който ще се хареса на новото поколение. Нестандартният кокпит, множеството екрани и 3D проекция са онова, което се търси от младите. Ефектният външен вид, качествената сглобка и високото качество на материалите в купето, определено ви карат да се чувствате почти като в премиум автомобил (но почти). Единственият убиец на удоволствието може да бъде цената. В топ оборудването, плюс допълнителни екстри тя с лекота надвишава 90 000 лв. Ето и цялата ценова листа на новото Peugeot 308.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мдааа....
Коментиран от #27
10:26 16.02.2022
2 Име
Коментиран от #31
10:27 16.02.2022
3 Митко
10:29 16.02.2022
4 Qwerty
Коментиран от #7
10:33 16.02.2022
5 гост
Коментиран от #25, #38
10:37 16.02.2022
6 айде първо да намерим пари да
10:39 16.02.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Мин ети спагети а бе разбираме ги нии
11:05 16.02.2022
9 123456
Коментиран от #13, #28
11:21 16.02.2022
10 aszcsdc
11:24 16.02.2022
11 jap
Коментиран от #12, #26
11:33 16.02.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 9342
До коментар #9 от "123456":
За съжаление автомобилите на Tesla почват от 75 бона нагоре новите. Още фабриката в Европа не работи и всичко е внос от САЩ и Китай, което ги оскъпява много. Плюс това всичко планирано за тази година е изпродадено... Разбрали са се нещо да внасят определено количество, за да могат да излизат по статистиката този месец - този производител е номер едно по продажби...11:46 16.02.2022
14 jap
До коментар #12 от "Пристрастните хора са глупави":
Ти би ли дал 90000лв за Пежо,ама честно?Коментиран от #15, #17
11:55 16.02.2022
15 haha
До коментар #14 от "jap":
За Хонда много по-не бих дал 90 000 лева, отколкото за Пежо! Особенно с тоя дизайн са за хора под 25 години.Коментиран от #45
11:57 16.02.2022
16 697k
За съжаление наистина скоро ДВГ-тата ще станат на една цена с електричките, но това няма да е, защото вторите са станали по-евтини!
11:59 16.02.2022
17 sds
До коментар #14 от "jap":
А кой ще даде според тебе 70 000 лева за Сивик с 1.5 двигател, CVT и ръчки на седалките като преди 20 години. Скъпа работа станаха колите, няма ччипова и тва е - ще свикваме.12:08 16.02.2022
18 2928
13:48 16.02.2022
19 Иво
14:11 16.02.2022
20 2232222
Коментиран от #24
14:14 16.02.2022
21 гост
14:16 16.02.2022
22 Гледащ
При старите коли добавяхме за да ги направим по яки и индивидуални, а от новите ще трябва да махаме.
14:32 16.02.2022
23 Емил
14:40 16.02.2022
24 Емил
До коментар #20 от "2232222":
А бе, колата трябва комфортно та де ПРЕМЕСТИ от едно място на друго! С тия моторчета повечето време ще седиш комфортно и с много глезотии, ама на едно място!14:42 16.02.2022
25 Емил
До коментар #5 от "гост":
Явно си софиянец на 30-40 години! Това е примитивен, много натруфен и кичозен дизайн! Перфектен за Индия, Китай и Русия! Няма как човек с минимална естетическа култура да се впечатли от това недоносче с претенции за лукс!14:45 16.02.2022
26 Дфен
До коментар #11 от "jap":
За 70 меган рс е.... Л съм тайпа15:07 16.02.2022
27 Име
До коментар #1 от "Мдааа....":
Opel e на PSA от няколко години.Коментиран от #37
15:18 16.02.2022
28 Име
До коментар #9 от "123456":
Трудна работа с Тесла за 60 бона, а и е много спорно дали е по-добре от Пежо.15:19 16.02.2022
29 Пешеходец
Коментиран от #33
15:46 16.02.2022
30 SDEЧЕВ
17:20 16.02.2022
31 Шофьор
До коментар #2 от "Име":
Взимай смело голфу! Аз по-функционална кола,не съм виждал....Само метрото и градския транспорт са по-функционални!17:31 16.02.2022
32 преминаващ
Коментиран от #34
18:06 16.02.2022
33 Qwerty
До коментар #29 от "Пешеходец":
При Октавия, 2.0 TDI, 7 DSG, 150 коня, цената тоже е 60 бинки, без да гледаме специалните им предложения, цена по каталог! Дали е по добра покупка от 308? Изключая вкуса на собственика, технически и функционално 100%, ДА!!!18:34 16.02.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 ГруЮ
19:39 16.02.2022
37 ГруЮ
До коментар #27 от "Име":
И PSA се контролира от фамилия Аниели от същото време т.е. от Фиат…а сега де?19:43 16.02.2022
38 Плам
До коментар #5 от "гост":
Защо казваш че гроздето е кисело?Никой не спори за нищо,хората са написали че е красива но доста скъпа.Безспорен факт,доста скъпа,но на нас и дачията ни е скъпа защото взимаме африкански заплати.И аз исках да си взема дачия логан на лизинг,но когато отидох в шоурума и като почнаха ,от 23 000 лв.колата стана 33 000 лв,която цена не се оправдава,още повече за дачия.В България всеки товари когато е на лизинг,свалят ти три кожи,и естествено си взех кола втора употреба.20:26 16.02.2022
39 Порно
Коментиран от #48
20:30 16.02.2022
40 Валентин
20:39 16.02.2022
41 Буден
20:39 16.02.2022
42 авото
21:03 16.02.2022
43 Гошо
21:18 16.02.2022
44 Хитран
Коментиран от #49
08:40 17.02.2022
45 Шофер
До коментар #15 от "haha":
Хонда Сивик от тая година смениха дизайна. А тип Р е със светлинни години пред всяко едно Пежо, даже е срамно да се споменават в едно изречение. Да не говорим, че Сивик-ът е по-просторен като обем. В това Пежо само джуджета могат да седнат на задната седалка като гледам снимката.Коментиран от #46
09:10 17.02.2022
46 Трифонов
До коментар #45 от "Шофер":
Страшни глупости са това! Коли в абсолютно един и същи ценови клас, с абсолютно идентично качество и таргет-клиентела. Надеждността на японските коли е като оная работа на комара - всички сме слушали за нея, но никой не я е виждал!Коментиран от #47
10:10 17.02.2022
47 Шофер
До коментар #46 от "Трифонов":
Колега, моля те.... Хонда винаги са в топ 3 на най-надеждните коли и това е по цял свят... на много от тия места даже не са и чували за Пежо.И второ, ти май не си запознат с Тип Р (Civic Type R). Прочети малко за нея и тогава пак ми кажи, че Пежо 308 са от същия клас :) ...
22:08 17.02.2022
48 Xcazer
До коментар #39 от "Порно":
А аз 2010 си взех ново 308 1.6 hdi 90cv, без филтър за твърди частици, продадох а миналатаа година на 160000км и вече съжалявам. За тези години и километри само поддръжка и един егр клапан. Сегашната, 1.6 thp 165cv, на 100000км таблото свети като елха, дотук 2000лв за ремонти. Карайте си старите коли и хич да не ви пука от съседски или форумски мения и др. подобни.23:26 18.03.2022
49 Xcazer
До коментар #44 от "Хитран":
Същите ядове с 1.6 thp 156cv. Обаче моторът е съвместна разработка на blw и peugeot. Новите puretech бензинови мотори на peugeot са различни.От peugeot май вече не искат партньортсва с bmw...
23:33 18.03.2022