16 Февруари, 2022 10:17 47 194 49

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

  • peugeot-
  • 308-
  • тест

Последното поколение на 308 променя доста визията на марката

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot - 1

Не без причина именно това 308 беше използвано от французите за представяне на новоразработеното лого и, на практика, новото лице на марката пред света. Това се случи през есента на миналата година, а сега вече последното Peugeot 308 вече е на ход и може да се купи и у нас. Тестът, който направихме ни показа едно: въпреки целия ентусиазъм към SUV-тата, компактният автомобил все още има огромна база от фенове. И това благодарение и на Peugeot.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Екстериор и интериор

"Лъвчетата" залагат на добрия външен вид - и получават това, което искат: още повече френски шик, още повече грация, още повече прогресивни идеи. За разлика от тях, VW Golf, Audi A3 или дори BMW от серия 1 изглеждат морално остарели. Французите очевидно са по-добри в пропорциите и линиите и както винаги са по-смели в дизайна. Доказват го и с новото 308, като разтягат тялото с единадесет сантиметра, но в същото време го сплескват с два сантиметра, така че компактният лъв е висок едва 1.44 метра, но е здраво стъпил на асфалта. Но Peugeot 308 не е просторна кола.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Макар да не е на нова платформа, междуосието е нараснало с 55 милиметра, което не е малко за този сегмент, но все пак не прави 308 голям автомобил. Вътре колата не се усеща много просторна, особено на задната седалка. С 361 литра багажникът също не е много голям. Но пък ако товарното пространство ви е малко, то съвсем скоро у нас ще пристигне и комбито 308 SW. То вече предлага 608 литра багажно пространство и дори 1 634 при сгънати задни седалки. А и най-вероятно, който иска компактен автомобили едва ли ще приеме това като минуси.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Автомобилът посреща своите пътници с очарование като никой друг. Интериорът предлага шик и е високотехнологичен. Не само двата цифрови дисплея, всеки с диаметър от десет инча, които блестят в стилни цветове и дори създават 3D изгледи в тип холограма, са приятни за окото. Можем смело да кажем, че в този клас 308 има най-красивото арматурно табло, но не и най-функционалното.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Нетрадиционно малкият волан, характерен за марката, е разположен по-ниско от стандарта, а информацията от 3D-таблото се вижда над него (а не между основата и обръча, както е при повечето автомобили). От друга страна обаче никой няма по-малък, по-добре отопляем волан и никой не предлага спортни седалки AGR (освен Opel), които да поглезят пътниците с програма за масаж, наречена "котешка лапа".

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Всички тези удобства могат да бъдат извикани с помощта на сензорния екран. Но да се ориентирате в менютата не е от най-лесните задачи, дори и за екипа ни, който е тествал доста различни автомобили. В заключение ще кажем, че таблото и красиво, 3D-приборният панел, който е разработен от българското подразделение на Visteon, е ефектен, но управлението на новия "i-Cockpit" не може да се нарече интуитивно.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Двигател и ходови характеристики

В моторизацията на новото компактно "лъвче" има по малко за всеки вкус. Докато VW например почти не предлага версии с дизелови двигатели на новите си модели, то 308 ще се продава с дизел още почти две години. Нашата препоръка обаче е да не се "хвърляте" на дизела. Не че е лош, но препродажбата му с времето ще става все по-трудна. Моделът се предлага и с модерен плъгин хибрид.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Този силов тракт е може би най-добрият от гамата, но пък все още е прекалено скъп. Така стигаме до бензиновата алтернатива, която според нас (към момента) е най-подходяща. Версията с мощност от 130 конски сили, съчетана със стандартният осемстепенен автоматик, прави колата едновременно динамична и икономична. Предавките се превключват плавно, а максималният въртящ момент е наличен в голям оборотен диапазон.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Що се отнася до окачването, то можем да го определим по-скоро, като меко. От това за щастие не страда стабилността като последното е постигнато благодарение на леко намален клиренс. Предният и заден надвес видимо са по-малки, решение, което от Peugeot отдавна трябваше да вземат.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot

Заключение и цени

Новото Peugeot 308 е красив, модерен и дори интериорно авангарден автомобил, който ще се хареса на новото поколение. Нестандартният кокпит, множеството екрани и 3D проекция са онова, което се търси от младите. Ефектният външен вид, качествената сглобка и високото качество на материалите в купето, определено ви карат да се чувствате почти като в премиум автомобил (но почти). Единственият убиец на удоволствието може да бъде цената. В топ оборудването, плюс допълнителни екстри тя с лекота надвишава 90 000 лв. Ето и цялата ценова листа на новото Peugeot 308.

Тест и БГ цени на най-новото Peugeot


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мдааа....

    59 4 Отговор
    ....ще почакаме двайсетина години докато не стане 3 бона "като нова". Новата Opel Astra 2022 е на същата платформа, което значи и на същата недостъпна цена.

    Коментиран от #27

  • 2 Име

    38 6 Отговор
    Гледайки снимките и четейки ревюто, съм напълно съгласен с автора - красиво, но нефункционално. Освен това във високите нива ми се вижда скъпичко. Що отида до шоурума обаче да го видя на живо. Оглеждам се за точно такава кола, но се раздвоявем между това пежо и голфа.

    Коментиран от #31

  • 3 Митко

    52 3 Отговор
    Добро ревю на Радо Славчев. Колата определено ми харесва, но въпреки добрите отзиви в статията е скъпа - доста скъпа.
  • 4 Qwerty

    52 11 Отговор
    За Пежо, скъпичка идва!

    Коментиран от #7

  • 5 гост

    30 21 Отговор
    Съмнявам се да отречете, че изглежда много спортно, агресивно. Ако пък да, гроздето все пак е кисело, като е на високо.

    Коментиран от #25, #38

  • 6 айде първо да намерим пари да

    42 6 Отговор
    си купуваме храна и да плащаме сметки пък по нанатък нова кола към 3000 година сиг ще съберем
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мин ети спагети а бе разбираме ги нии

    5 8 Отговор
    Колко да е два лева или три лева
  • 9 123456

    18 26 Отговор
    Гледам цената към 60 бона и си викам дали една Тесла не е по-добре за подобни пари

    Коментиран от #13, #28

  • 10 aszcsdc

    43 3 Отговор
    Хубава е колицата, обаче аз лично избрах 508 SW GT на 1 година и 20к километра. Не е нова ама е с 25% по-евтина, пак от магазина и с премиум гаранция. Колицата е супер, особенно дисплея над волана който вечер ми показва нощното инфраред виждане. Това 308 също изглежда екстра, приятно шофиране на печелившите!
  • 11 jap

    40 19 Отговор
    90000лв за най оборудваните...?За 80000лв може да се купи Сивик Тайп Ар който гарантира удоволстие което не предлага и най скъпия модел на Пежо.

    Коментиран от #12, #26

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 9342

    10 12 Отговор

    До коментар #9 от "123456":

    За съжаление автомобилите на Tesla почват от 75 бона нагоре новите. Още фабриката в Европа не работи и всичко е внос от САЩ и Китай, което ги оскъпява много. Плюс това всичко планирано за тази година е изпродадено... Разбрали са се нещо да внасят определено количество, за да могат да излизат по статистиката този месец - този производител е номер едно по продажби...
  • 14 jap

    38 8 Отговор

    До коментар #12 от "Пристрастните хора са глупави":

    Ти би ли дал 90000лв за Пежо,ама честно?

    Коментиран от #15, #17

  • 15 haha

    21 12 Отговор

    До коментар #14 от "jap":

    За Хонда много по-не бих дал 90 000 лева, отколкото за Пежо! Особенно с тоя дизайн са за хора под 25 години.

    Коментиран от #45

  • 16 697k

    37 2 Отговор
    Всеки път като ги видя тия "новите" цени и ми е трудно да поярвам, че автомобилите от сегмент С вече започват от 40 хил. лв.

    За съжаление наистина скоро ДВГ-тата ще станат на една цена с електричките, но това няма да е, защото вторите са станали по-евтини!
  • 17 sds

    26 2 Отговор

    До коментар #14 от "jap":

    А кой ще даде според тебе 70 000 лева за Сивик с 1.5 двигател, CVT и ръчки на седалките като преди 20 години. Скъпа работа станаха колите, няма ччипова и тва е - ще свикваме.
  • 18 2928

    25 4 Отговор
    Двигатели 1,2 и 1,5... За по-малко или същите пари Toyota Corolla с 1,8 и 2,0, кое бихте избрали? Вярно конските сили са по-малко, но лично предпочитам голям двигател с малко конски сили, отколкото малък с много конски сили...
  • 19 Иво

    30 7 Отговор
    60 бона за това нещо...Е не тези много си повярваха! Трябва да си егати мазохиста да си го купиш
  • 20 2232222

    12 19 Отговор
    Пежо откакто смениха емблемата си заявиха че се целят във високият сигмент. Това е и началото на по луксозните и качествени автомобили. Затова и цената е такава. Колата е много новаторска и пълна с глезотии. 52 бона за Алюр изпълнение не е никак много.

    Коментиран от #24

  • 21 гост

    20 9 Отговор
    Ще си виси по шоурумите. Такава скъпотия е, че не виждам кой ще се засили да го купува, при положение, че на същата цена вече се предлагат и електромобили с приличен пробег и доста по-висока мощност.
  • 22 Гледащ

    19 5 Отговор
    Автомобилният дизайн стана съвсем еднакъв. Вече не можеш да различиш немско, френско, японско, корейско.... всичко изглежда еднакво натруфено.
    При старите коли добавяхме за да ги направим по яки и индивидуални, а от новите ще трябва да махаме.
  • 23 Емил

    20 10 Отговор
    Петдесет и кусур бона за мотопед!? Наистина трябва да си скаран с механиката, за да си дадеш парите за тая въшка!
  • 24 Емил

    9 7 Отговор

    До коментар #20 от "2232222":

    А бе, колата трябва комфортно та де ПРЕМЕСТИ от едно място на друго! С тия моторчета повечето време ще седиш комфортно и с много глезотии, ама на едно място!
  • 25 Емил

    27 18 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Явно си софиянец на 30-40 години! Това е примитивен, много натруфен и кичозен дизайн! Перфектен за Индия, Китай и Русия! Няма как човек с минимална естетическа култура да се впечатли от това недоносче с претенции за лукс!
  • 26 Дфен

    16 6 Отговор

    До коментар #11 от "jap":

    За 70 меган рс е.... Л съм тайпа
  • 27 Име

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мдааа....":

    Opel e на PSA от няколко години.

    Коментиран от #37

  • 28 Име

    16 8 Отговор

    До коментар #9 от "123456":

    Трудна работа с Тесла за 60 бона, а и е много спорно дали е по-добре от Пежо.
  • 29 Пешеходец

    19 0 Отговор
    Тези 90к. са за Hibryd технология, а не за автомобил само с ДВГ. Дизел с 8 степенен Айсин предпосленото ниво е 60к. И да скъпо е, но за съжаление всички производители доста вдигнаха цените. Нaй-евтината Шкода Октавия с 1.0 бензин двигател е около 40к.

    Коментиран от #33

  • 30 SDEЧЕВ

    9 6 Отговор
    КОМУ Е НЕОБХОДИМО ТОЛКОВА РЪБОВЕ ПО МУЦУНАТА- ИЗЛИШНО ОСКЪПЯВАНЕ И ЗАГРОЗЯВАНЕ.ВЪТРЕ Е ОК
  • 31 Шофьор

    11 15 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Взимай смело голфу! Аз по-функционална кола,не съм виждал....Само метрото и градския транспорт са по-функционални!
  • 32 преминаващ

    10 16 Отговор
    Да напишиеш, че Голф, Ауди А1 и БМФ 1 серия са морално остарели, а трицилиндровия мотор на Пежо е авангарден с много спорния вътрешен и външен дизайн не е много коректно. Май автора е мотивиран някак си.

    Коментиран от #34

  • 33 Qwerty

    9 8 Отговор

    До коментар #29 от "Пешеходец":

    При Октавия, 2.0 TDI, 7 DSG, 150 коня, цената тоже е 60 бинки, без да гледаме специалните им предложения, цена по каталог! Дали е по добра покупка от 308? Изключая вкуса на собственика, технически и функционално 100%, ДА!!!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 ГруЮ

    8 11 Отговор
    Дизайнът сам по себе си е ужас. Опит за надскачане на себе си и демонстрация на престиж и агресивност, неприсъщи за марката.
  • 37 ГруЮ

    6 8 Отговор

    До коментар #27 от "Име":

    И PSA се контролира от фамилия Аниели от същото време т.е. от Фиат…а сега де?
  • 38 Плам

    16 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Защо казваш че гроздето е кисело?Никой не спори за нищо,хората са написали че е красива но доста скъпа.Безспорен факт,доста скъпа,но на нас и дачията ни е скъпа защото взимаме африкански заплати.И аз исках да си взема дачия логан на лизинг,но когато отидох в шоурума и като почнаха ,от 23 000 лв.колата стана 33 000 лв,която цена не се оправдава,още повече за дачия.В България всеки товари когато е на лизинг,свалят ти три кожи,и естествено си взех кола втора употреба.
  • 39 Порно

    19 2 Отговор
    2008 година си купих дизелово 308 за 26 000 лева. Сега почти двойно? Мирси казвам на такава любов.

    Коментиран от #48

  • 40 Валентин

    11 1 Отговор
    Световна тенденция и изкуствено завишаване на цените на нови автомобили с ДВГ с цел купуване на автомобили с електродвигател .....през 2007 година купих ново Пежо 407 2,0 хди 136 к.с. с почти всички екстри за времето .......цената бе 27 500 €
  • 41 Буден

    10 8 Отговор
    А сега де, много разбиратели тука.... Глупости колкото искаш. Че той, дизайна на "Голфа" е остарял, ако го сравним с това. Това е един от най-красивите автомобили правени в момента....
  • 42 авото

    7 3 Отговор
    Неоправдана скъпотия.
  • 43 Гошо

    13 1 Отговор
    Красив или грозен дизайн е доста субективно нещо... Обаче цената.... хахаххаааааа
  • 44 Хитран

    7 4 Отговор
    Директно впръскване от Пежо ужас на който му сърбах попарата , 508 тхп ужас , бягайте с 200 50000 км макс и почват идиотиите , на 105000 горе вече 1-1.5 литра на 1000 масло, а puretech 3 цилендров е прочетете и бегайте ужас не се научиха и сега и реклами.

    Коментиран от #49

  • 45 Шофер

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "haha":

    Хонда Сивик от тая година смениха дизайна. А тип Р е със светлинни години пред всяко едно Пежо, даже е срамно да се споменават в едно изречение. Да не говорим, че Сивик-ът е по-просторен като обем. В това Пежо само джуджета могат да седнат на задната седалка като гледам снимката.

    Коментиран от #46

  • 46 Трифонов

    6 1 Отговор

    До коментар #45 от "Шофер":

    Страшни глупости са това! Коли в абсолютно един и същи ценови клас, с абсолютно идентично качество и таргет-клиентела. Надеждността на японските коли е като оная работа на комара - всички сме слушали за нея, но никой не я е виждал!

    Коментиран от #47

  • 47 Шофер

    3 5 Отговор

    До коментар #46 от "Трифонов":

    Колега, моля те.... Хонда винаги са в топ 3 на най-надеждните коли и това е по цял свят... на много от тия места даже не са и чували за Пежо.

    И второ, ти май не си запознат с Тип Р (Civic Type R). Прочети малко за нея и тогава пак ми кажи, че Пежо 308 са от същия клас :) ...
  • 48 Xcazer

    5 1 Отговор

    До коментар #39 от "Порно":

    А аз 2010 си взех ново 308 1.6 hdi 90cv, без филтър за твърди частици, продадох а миналатаа година на 160000км и вече съжалявам. За тези години и километри само поддръжка и един егр клапан. Сегашната, 1.6 thp 165cv, на 100000км таблото свети като елха, дотук 2000лв за ремонти. Карайте си старите коли и хич да не ви пука от съседски или форумски мения и др. подобни.
  • 49 Xcazer

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "Хитран":

    Същите ядове с 1.6 thp 156cv. Обаче моторът е съвместна разработка на blw и peugeot. Новите puretech бензинови мотори на peugeot са различни.
    От peugeot май вече не искат партньортсва с bmw...