22 Февруари, 2022 17:12 58 768 124

Ще караме ли скоро електромобили: Европа ни отряза, но какво ще направи българското правителство?

  • електромобили-
  • българия-
  • субсидия
Ще караме ли скоро електромобили: Европа ни отряза, но какво ще направи българското правителство? - 1

Европейската комисия отхвърли искането за субсидия от 6 140 евро при покупка на електрическа кола в България, което беше залегнало в плановете на оперативна програма "Околна среда", като по този начин на практика направи покупката на електромобили у нас значително по-трудна задача.

Ще припомним, че субсидии за покупка на електромобили се дават в почти всяка европейска държава, като идеята е да се обнови автопарка и самите превозни средства да станат по-екологични. Това, което не се знае от масовата общественост у нас обаче е, че тези субсидии (които варират и в някои страни достигат до 9 000 евро) не се дават от Европейския съюз, а идват от самата държава.

Ще караме ли скоро електромобили: Европа ни отряза, но какво ще направи българското правителство?

И незнайно защо, българското правителство беше решило, че точно на нас Европа ще отпусне пари за въпросната субсидия. Министърът на околната среда и водите Борислав Сандов дори твърдеше преди време, че парите от ЕС за програмата са сигурни и идват до края на годината. Както се очакваше от запознатите с материята, това не се случи, а както се вижда няма и да се случи.

Какво обаче е решението, за да се обнови и електрифицира автопарка у нас?

"Българското правителство трябва да намери начини и да включи задължително такова перо в бюджета, защото именно това са методите, с които процедират 22 други държави от Европа." Това заяви специално за mobile.bg Храбрин Иванчев - председател на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), който, между другото, е и един от най-големите радетели за по-бързо и адекватно навлизане на електромобилите у нас.

Ще караме ли скоро електромобили: Европа ни отряза, но какво ще направи българското правителство?
Храбрин Иванчев - председател на ААП

И добави: "Именно правителствата с пари от бюджета се грижат за отпускането на въпросната субсидия, като тук не става дума само за държави, производители на автомобили. В страни, като Гърция и Хърватия например, програмите за субсидиране при покупката на електромобили действат с пълна сила и дават много добри резултати."

Така че, както се оказва, "топката" е била, е, и ще продължава да бъде основно в полето на българското правителство, а как ще я отиграе новото такова, предстои да разберем.

Ще караме ли скоро електромобили: Европа ни отряза, но какво ще направи българското правителство?
Кирил Петков - Министър-председател на България


Поставете оценка:
Оценка 3 от 57 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вова император на Третия Рим

    110 64 Отговор
    Българите ще карат нови Лади, превъзхождащи западните 20+ годишни трошки.

    Коментиран от #8

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Абе

    208 25 Отговор
    Какви Ел автомобили бе.Направо на каруци с магарета ще минем.Бензина скъп,а тока още по скъп.Сега като ядосаха и Путин и газ няма да има .

    Коментиран от #81

  • 4 MIB Plameni

    155 15 Отговор
    На места цената за зареждане се е вдигнала двойно,това ни очаква

    Коментиран от #5

  • 5 хХх

    182 16 Отговор

    До коментар #4 от "MIB Plameni":

    Преди седмица един германец мина Берлин в двете посони на бензин и ток. С един и същ автомобил. На бензин 3.54 евро, а на ток 2.94 евро.
    Да ви е честита зелената сделка

    Коментиран от #49

  • 6 ГЕРБ

    167 62 Отговор
    Киро тъпото пак за пореден път ИЗЛЪГА.Този е патологичен ИЗМАМНИК И ЛЪЖЕЦ.Българина е изключително тъ..о животно щом гласува за такива доказани измамници

    Коментиран от #44, #67

  • 7 Лъжливия Бабикян

    104 25 Отговор
    Къде са ел.колите на измамника и 70 Милиона откраднати народни пари
  • 8 Съдията Дред

    66 13 Отговор

    До коментар #1 от "Вова император на Третия Рим":

    Лада отдавна е собственост на Рено. Москвич отиде в небитието, Волга е само спомен, ЗАЗ остана в Украйна, и се опитват да сглобяват китайски автомобили за украинския пазар.

    Коментиран от #12

  • 9 Абе кой

    118 15 Отговор
    ще ни дава пари наготово,вечната мечта на Бай Ганьо,дето седи 30 години разчекнат като жаба между ЕС и Русия,зер да не изпусне келепира,ама и отговорност за нещо да не носи.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 КПСС

    27 7 Отговор

    До коментар #8 от "Съдията Дред":

    Сега произвеждат Лада / от март/. Сега като стана нова обстановката не знам какво ще стане.
  • 13 ФАКТ

    122 35 Отговор
    .. А БЕ КОЙ НАЛАГА ТЕЗИ ЕЛЕКТРОБОКЛУЦИ..КАКВИ СУБСИДИИ КАКВИ 5 ЛЕВА..ТЕЗИ КОЛИ ДА БЪДАТ ЗАБРАНЕНИ В БЪЛГАРИЯ ПО НАЙ БЪРЗИЯ НАЧИН...КАКВИ СА ТЕЗИ ГЛУПОСТИ..ТО САМОЛЕТИ АБТОБУСИ ТИРОВЕ И КАКВО ЛИ ОЩЕ НЕ Е НА ДИЗЕЛ И КАКВИ ЛИ НЕ ПО ВРЕДНИ НЕЩА...НО НА НЯКОЙ МУ ПРЕЧАТ АВТОМОБИЛИТЕ..АЙДЕ СТИГА ПРАВЕТЕ НАРОДА НА ИДИОТИ..,,АКО КОЛАТА НЕ Е НА БЕНЗИН ИЛИ НА ДИЗЕЛ..ПРОСТО ДА Я ПРАЩАТ ЗА СКРАБ...НАПРАВЕТЕ ГИ НАПРАВО КОЛИТЕ ДА СИ СЕ ДВИЖАТ САМИ..И НИЕ ВЕЧЕ ДА НЯМА НУЖДА И ДА ШОФИРАМЕ..ЗАЩО ИСКАТЕ ДА СЪСИПЕТЕ УДОВОЛСТВИЕТО ОТ ВСИЧКО...И КАКВО ОЗНАЧАВА КОЛА НА БАТЕРИИ...ТОВА СА КОЛИЧКИ ЗА БЕБЕТА..ДА СИ ИГРАЯТ С ТЯХ..НЕ ЗА МЪЖЕ..ЩЕ КАРАМ КОЛА НА БАТЕРИЯ..ОПА ОЩЕ МАЛКО..ПРОИЗВОДСТВОТО НА БАТЕРИИ СЪЩО Е ВРЕДНО..НЯМА ЛИ КОЙ ДА ЗАБРАНИ ТОВА ПРОИЗВОДСТВО.. ЗА ДА НЕ ЗАМЪРСЯВАМЕ ВЪЗДУХА..НАПРАВО ЗАБРАНЕТЕ ВСИЧКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА..И ДА СЕ ЗНАЕ..ЩЕ СИ КАРАМЕ КАТО ЕДНО ВРЕМЕ С КОНЕ И КАРУЦИ..ЕЙ АМАН ОТ ИД-ТИ..

    Коментиран от #17, #52

  • 14 Ххх

    52 36 Отговор
    какви субсидии, какви електрички сънувате бе, имате право само да подкрепяте санкциите срещу Русия. Без друго смятаме скоро да ви дръпнем шалтера. Булгарише швайнерай.
  • 15 Жужето

    77 9 Отговор
    Нас българите няма кой да ни уплаши ей.Каквото имаме това ще караме и пак ще сме добре.
  • 16 Край

    146 16 Отговор
    Ел колата е ЛУкс. Субсидия за ел кола значи бедния да му вземеш данъка и да дадеш на богатия да си купи тесла

    Коментиран от #42

  • 17 МНЕНИЕ

    64 12 Отговор

    До коментар #13 от "ФАКТ":

    МНОГО ТОЧНО СИ ГО КАЗАЛ....доста рано е да минаваме на електрички,... но, пък да се дават пари като стимул за закупуване на елавтомобил е приказка за наивници
  • 18 евро либерал- комунистите олигарси

    69 17 Отговор
    комунистите от ек само смучат от българите!

    2 млрд. всяка година вноска, а евротраншове за усвояване от определени олигарси, свързани фирми по евросхеми
    газ през ек спот борса на англосакси и евретско борсови посредници по 2000 евро. който директно от Русия е 300-400 евро.
    нови данъци за жилищата, коллите за да им изплащаме 750 млрд. дългове на ек, напечатани на хартаийки
    реформи на англосаксонските либерал- комунисти от сащ, англия, ек и шорош- 2 млн. безралотни, евтини гастарбайтери за западен ес
    от 9 млн. останахме 6- 7 млн. само за 30 години либерал- комунистическо управление от ек, сащ, англия, шорош

    Коментиран от #43

  • 19 hyjugfdc

    52 9 Отговор
    Електрике, ела, моля ти се, да ни обясниш как батериите са поевтиняли хиляди проценти, как електрическата им плътност е нарастнала стотици пъти, как зарядните са през три-четири метра, как електричките са прости и лесни за произвеждане, и т.н., и т.н.

    И като ни обясниш как светлото електрическо бъдеще вече е тук, дръпни една реч защо, аджеба, без субсидии "ни стаа" тая работа с електрификацията, та се налага чак да базраняваме ДВГ-тата чунким продадат нещо тия гадни "100-годишнш".

    А за епилог, обясни отново как ти ще си купиш електричка, ама като "поевтинеят" (каквото и да значи това". Задължително обаче да завършиш колко са хубави и колко много продава и "капитализира" Тесла. Партийна линия имаш да браниш, ей!

    Коментиран от #21

  • 20 Ти и сега плащаш, ама не се усещаш

    18 35 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    Всеки жител на София губи по над 4000 лв. годишно заради мръсния въздух, сочи доклад на Европейския алианс за обществено здраве.


    Това каза по повод икономическия ефект от мръсния въздух Петър Живков - създател на приложението за проследяване качеството на въздуха AirLief, пред Bulgaria On Air. „Преките последици са от хоспитализации, а непреките при преждевременната смърт. Мръсният въздух води до сериозни хронични заболявания, които впоследствие се отразяват и върху икономиката чрез нашето здраве”, обяснява Живков. В доклада се посочва, че София губи около 2,5 милиарда евро годишно. Русе пък е лидер по загуба като процент от БВП – 9.9% годишно.

    Коментиран от #27, #33, #70

  • 21 Чети между редовете

    35 10 Отговор

    До коментар #19 от "hyjugfdc":

    Вече за 3000 път ти повтарям, че в България електромобили ще се карат след 2040 година.

    И как успя да намериш България и това дали аз ще си купя електромобил в световното търсене на електромобили?

    В България и по 15 хиляди евро да дават субсидия, пак няма да се карат електромобили, просто защото хората не си купуват нови автомобили независимо от задвижването им.

    Но пък виж САЩ е чудесен пример, как дават по 7000 долара за всеки закупен електромобил на клиентите, но те не купуват тези автомобили за които се дават субсидии, а 80% от продажбите отиват при Тесла - единствената компания в Щатите на която правителството не дава субсидии. Тоест избора на електромобил в Щатите въобще не е продиктуван от субсидиите. За сметка на това BMW и Mercedes не могат да продадат почти никакви електромобили там, а уж хем продават качествени автомобили хем получаваш субсидия за тях.

    Тотално ви е сбъркано мисленето

    Коментиран от #31

  • 22 Аз ел кола няма да си купя никога

    22 24 Отговор
    Просто защото толко пари за кола няма да дам ако и милиардер да съм а ще си карам колицата на гас дорде съм жив и те така

    Коментиран от #122

  • 23 ген. Вазов

    57 10 Отговор
    А дано никога не караме подобна брангия....само гледайте след време колко ще искат да я дадеш за скрап...че на германците изкат13 000 ЕВРО за рециклиране.....Това не ви е обикновен ДВГ, тея батерии са толкова голям замърсител колкото не си и представяте. Ма нали мият мозъци че си ЕКО, само ти си го знаеш това. Поредната простащина в световен мащаб са тея електрички.

    Коментиран от #24

  • 24 Хайде стига опашати лъжи

    20 10 Отговор

    До коментар #23 от "ген. Вазов":

    "че на германците изкат13 000 ЕВРО за рециклиране..."

    Това откъде го измисли?
  • 25 Митьо

    12 20 Отговор
    Трябва да има компенсация за покупката на електро автомобил за физически лица, даже трябва да е 10000, а не 6000. Думата да се взема от републиканският бюджет.
  • 26 Да така е

    10 10 Отговор
    Иначе кои ще копува скрабта?
  • 27 Гост

    22 10 Отговор

    До коментар #20 от "Ти и сега плащаш, ама не се усещаш":

    Голям еколог го даваш.Искаш да дишаш чист въздух,а пушиш по две кутии цигари на ден.

    Коментиран от #32

  • 28 И от това има хубаво

    32 2 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    Наркотрафикантите и производителите на марихуана ще минат на производство на краставици / при тази цена/
  • 29 БгТопИдиот

    19 3 Отговор
    Ток 1 лв/кв ,ъммм ???
  • 30 Стойко

    30 26 Отговор
    Българската нация е постоянно намаляваща откакто се обвърза с Европа, изхода е равноправни съюзи и сътрудничество с Китай и Русия, китайските и руските пазари са необятни, а и почти всичките им стоки вече превъзхождат европейските
  • 31 Turbo

    18 28 Отговор

    До коментар #21 от "Чети между редовете":

    Ти може да не си купиш нов автомобил никога.Това не означава,че българите не купуват нови автомобили.След 2000та година карам само нови автомобили,без да разчитам на субсидии като при електричките.Нещо не ти вървят опорките.

    Коментиран от #34, #76

  • 32 Аз си плащам акциза

    18 13 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Всяка година давам на държавата само заради цигарите повече от 1000 лв и нямам нищо против държавата да ги дава на някой, който ще направи въздуха по-чист.
  • 33 СМОГ

    20 21 Отговор

    До коментар #20 от "Ти и сега плащаш, ама не се усещаш":

    Пука ли ти минуси нашенеца? Е, то си е за него. Фактите са си факти:

    Дизеловите твърди частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта - следва посещение при кардиолог, онколог и пулмолог.

    Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак.

    Азотни окиси - белодробни възпаления, нарушена устойчивост на пневмония и инфлуенца.

    Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата.

    Серен двуокис - астма, намален белодробен обем при децата.

    Парникови газове, сажди, мръсотия..
    С една дума ДИЗЕЛ

    Метай сажди, спести 20 лева! Това е най-важното в живота!

    Коментиран от #35, #45

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Глупости на търкалета

    5 21 Отговор

    До коментар #33 от "СМОГ":

    От тяхните ауспуси такива работи не излизат. Те карат чисто нови дизелови автомобили на 600 хиляди километра и отговарят на всички норми.

    Изминават само по 100 хиляди километра на година, които при 180гр на километър, отделят по 180 тона само въглероден диоксид, освен изброените от тебе гадости. Сега ще ти обяснят и как няма понятие парников ефект, защото те са инженери и са ги учили тези неща.
  • 36 Turbo

    9 10 Отговор

    До коментар #34 от "Теб не те броим":

    Карам с максимално разрешената скорост и колкото позволяват пътните условия.По твоите сметки плоскоземецо винаги излиза перпетуум мобиле,толкова си можеш.

    Коментиран от #51

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 ЕвроПА

    31 8 Отговор
    Европа ни ползва да им купуваме старите коли, за какво да ни дава пари за нови ... къде ще си изхвърлят боклука после ? Ама и нашите за 15 години членство, не знаят ли че ни ползват за кошче само и като трябва да се спре някой енергиен проект ни казват че са с нас :) Това е. После проекто отива в Германия и вече няма проблем..
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 ПИНОЧЕТ Е МУ Е МАЙКАТА

    16 4 Отговор
    ДО ГОДИНА СТАВАМ СОБСТВИНИК НА ЛИТЯЩА ЧИНИЯ СЪС СЛЪНЧЕВИ ПАНЕЛИ ОТ КИТАЙ 🤣😂 И СПИРАМ ДА ПЛАЩАМ ДАНЪЦИ 🤔💰 СТАВАМ ЧИСТ КАТО СЪЛЗА .... ЕКО ЕМИСИИИИИ ---0.00000000 %
  • 42 Генчо

    10 7 Отговор

    До коментар #16 от "Край":

    Само тесла ли произвежда Ел автомобили
  • 43 Б. М.

    11 2 Отговор

    До коментар #18 от "евро либерал- комунистите олигарси":

    Туй дето си го писал, би ли могъл да го прочетеш?
    За разбиране е ясно, трябва да ползваме някой от Карлуково, Болярово, 4 - ти километър,....
  • 44 Йаха

    6 14 Отговор

    До коментар #6 от "ГЕРБ":

    Дам, да бяхме гласували за тиквата и турчина, те поне са честни хора 😃😃
  • 45 СмоК

    26 5 Отговор

    До коментар #33 от "СМОГ":

    Стига глупсоти моля те … Ако беше толкова фрапатна истината, защо в едно Германия и Люксембург възрастните хора са живи, здрави и прави и са изключително много? Преди 70-80 години само електрички са карали тук, да знаеш, за да си пазят здравИтУ.

    Коментиран от #46

  • 46 СМОГ

    21 13 Отговор

    До коментар #45 от "СмоК":

    Защото си гост на столицата и не си чувал за Витошкия клин, който вече е затапен от нови квартали и не си гледал София отгоре отгоре - огромно кафяво петно, което вече стига до х.Алеко. Тръгнал да сравнява с ветровитата равна Германия и Люксембург с tuv и техните прегледи... От 9 кладенеца вода ще ти носи, че той не цапа, само другите! Навремето София се грееше на дърва и въздухът беше чист. Нямаше ги 1 милион избушени гърнета да чадят по улиците. Докарани с автовозите целия брак на Европа.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Мхм

    7 17 Отговор

    До коментар #5 от "хХх":

    Мюнхен - София за 49.05 евро с нереална скорост на -7 в сняг. Да ти са честити на тебе петролните илюзии

    Коментиран от #88

  • 50 Vgazd

    22 5 Отговор
    Какво ще направи - нищо, както винаги. Икономическа тотал щета. Държавата е фалирала. Само брутална корупция, пандемия и безработица. Това ни е положението - Истинското.
  • 51 Дрън-дрън

    5 11 Отговор

    До коментар #36 от "Turbo":

    Хайде бе? С колко караш по магистралата?

    Максималната позволена скорост на магистралата не е 90км/ч за да обясняваш, че караш с толкова, за да постигнеш средна скорост по магистрала Тракия 80км/ч, защото била разбита и/или като настъпиш газта и баничарката гори повече от 5/100 и само веднъж в живота си вдигал за проба 150 и не знаеш колко гори с тази скорост.

    Също така минаваш прохода Шипка със средна скорост 30км/ч. Това са си твои твърдения и не ги преписвай на мен.

    Също и като перпетуум мобиле което сметна за Шипка, как при 4,5л/час разход на гориво които си видял на компютъра (45kW входяща мощност на двигателя), механичната сметната от тебе мощност била 50 киловата при 30км/ч и разход 15/100.

    Мога да дам цитати с линкове за всяко едно от тези твои твърдения.

    Коментиран от #97

  • 52 Мхм

    8 13 Отговор

    До коментар #13 от "ФАКТ":

    Само ндей рива. Това е статия за коли, не за ретро чайници, дето нямат живи конструктори. Какъв дизел те гони, Дизел не е кола, а марка дрехи. Нафтата спира и ставаш kypuep-пешак. Народа го е казал - който няма глава, има крака.
  • 53 Е така де!

    11 10 Отговор

    До коментар #40 от "Turbo":

    Ти караш чисто нова баничарка на 7 години с евро 4, а аз стар втора ръка SUV на два пъти по-малко години с евро 5, който трета употреба ще струва повече от новата баничарка, която ще си купиш през 2024, а аз го продам дотогава и взема следващия втора употреба автомобил преди или след продажбата на този (когато ми излезе хубав автомобил на ниска цена)

    До 2024 реално може да съм сменил повече автомобили, отколкото ти ще смениш през следващите 10 години до 2034, докогато ще караш следващия си "нов" автомобил.

    Ами карай си новите 10 годишни баничарки, аз ни искам нито баничарка, нито нов 10 годишен автомобил. Предпочитам стар 3 годишен втора употреба.

    Коментиран от #63

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 ТЕЦ Марица 33

    22 6 Отговор
    Ние тук събираме капачки за кувьози, те искат да има субсидия за глупавите и вредни ел. Автомобили…в БГ има горещо лято и студена зима, електричките не са за нас.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Само да попитам

    5 6 Отговор
    Този охлюв защо ни го показват? Тука става въпрос за автомобили.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Нищо

    2 5 Отговор
    няма да направи , това го прави от 1 година и им се отдава с президента !
  • 61 659865

    5 13 Отговор
    Само 1,9 Турбо Дизел, чипосано.
  • 62 гост

    11 15 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    Никой не мрънка срещу безплатното саниране на панелките, които дори не получават и минимално увеличение на данъка, ама се мрънка срещу общоприета мярка, която дори я няма у нас? Съседите в Румъния от 2г. насам дават по 7500евро на кола. Това се прави, за да се промени атмосферата в градовете. Повечето българи няма как да го разберат това, те са свикнали да ги опушат дизеляците, изкормени и изрязани, после се чудят защо онкоцентровете са пълни. Ами дизелът е най-отровното нещо в атмосферата, особенно когато изрежеш егр, дпф и всякакви системи, с което се рекламират колите при продажба. Високото налягане при изгаряне дава висока ефективност, но също така и много отрова, не е случайно да имат системи за пречистване и тези коли да се изхвърлят от чужбина. Ама Ганчо е щастлив, че е дал 5х.лв за кола с разход 5л, макар че след първата година и няколко ремонта Ганчо вече е вътре с 10х.лв и колата харчи 9л. Защо да сме умни като може да не сме?

    Коментиран от #64, #65

  • 63 Turbo

    7 11 Отговор

    До коментар #53 от "Е така де!":

    Верно си функционално неграмотен хахахаха колата ми е Евро 5.На прегледа ми сложиха стикер еко 4.Все четеш наопаки и ти излизат неверни сметките.Карай си коли втората употреба и си живей живота втора употреба.Никога няма да изпиташ удоволствието да се качиш в нова кола,недеб кошим.
  • 64 1232

    16 5 Отговор

    До коментар #62 от "гост":

    Не си прав, ЕГР ,ДПФ сами се скапват това е производствен проблем. От друга страна ако Ганьо както го наричаш има пари за нова кола ще си я купи. Ам той зъби няма в устата си ти за кола....
  • 65 любител

    20 6 Отговор

    До коментар #62 от "гост":

    първо провери и после пиши в румъия дават по 9 х. евро за ел. кола плюс 1300евро за върната стара кола при цена на новата от 18-19 х. евро. при тези условия и в Б-я много млади хора с добра заплата нямат пречка за ел.кола. така че условията са различни. а за другите страни да не говорим. там нямат управленци като боко тиквата и компания които 12г окрадоха държавата и народа стигна до просешка тояга така че за тоя беден народ и трошките според теб са радост но явно не го разбираш защото сигурно си отявлено герберче с пълна гуша народни пари.
  • 66 В този съюз сме

    7 6 Отговор
    За да изкупим старите им автомобили! Много хитро, там ги забраняват, тук не.Пари няма да дадат.
  • 67 Българин

    21 2 Отговор

    До коментар #6 от "ГЕРБ":

    Така е да.. българинът 12 години гласува за Бойко Българоубиеца...
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 гост

    4 9 Отговор
    Зеленясалите!Докато човек 75кг се вози във файтон с тегло 1500-2000кг ще е все така!
  • 70 гост

    10 6 Отговор

    До коментар #20 от "Ти и сега плащаш, ама не се усещаш":

    Интересно какви са загубите от мръсните храни и зеленчуци.Някой правил ли е изследване?
  • 71 Тото 1 и Тото 2

    9 7 Отговор
    Ако Русия спре горивото към света , като нищо ще преминем на ток и велосипеди !
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Тротинетка

    11 6 Отговор
    За чиф ми е електромобил ?! Да пуснат четириместни тротинетки ! Евтино , мобилно , даже можеш да я паркираш на балкона !
  • 74 SDEЧЕВ С САМОЦЕНЗУРА

    5 6 Отговор
    КОМУНЯГИТЕ СА СУПЕР ,ЗАПИСВАМ СЕ В СПИСЪКА С ЧАКАЩИ ЗА НОВАТА БГ ЕЛ. КОЛА. БРАВО НА РЕДАКЦИЯТА МНОГО СА ЧЕСТНИ
  • 75 Еб-същия

    21 8 Отговор
    Абе двойните стандарти на ЕС са ни омръзнали отдавна!!! Всички боклуци като храни ни ги донасят в България, дори това като малко нещо, ...че и боклука от Италия ни носят, защото те нямали къде да го складират!? Ами за Украйна??? Там фашистите запалиха живи 48 души, забраниха майчиния им език руския да говорят!? До вчера украинците избиваха хиляди мирни жители на Донбас,...а Путин правил геноцид и той бил против европейските ценности??? Абе тези европейци, които са си проект на ЦРУ и Вашингтон съвсем не се чуват и не виждат какво говорят и какво правят!!! И най ме е яд на нашите българи като повтарят хамериканските постулати като папагали!!!
  • 76 Ако, ало

    6 7 Отговор

    До коментар #31 от "Turbo":

    Пий си хапчето, намери и ако си грамотен прочети 1989 година колко българи са си купили Нова кола??? Тъй, че не се надувай, просто трябва да си Тъп за да купуваш нова кола!!!

    Коментиран от #95

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 neon

    5 5 Отговор
    И този министър говори за неща, които трябва да са в неговата компетенция "като пиян с х.я си".... Експерт тъй да се каже!
  • 79 hahaha

    5 4 Отговор
    ще караме ама друг път, първо да построим завода дето ще ги произвежда
  • 80 Кольо

    8 6 Отговор
    В нашата иначе хубава страна,горе долу има едни 15 тина хиляди човека които държат всички пари...... останалите.....не виждам кога и как можем да си купим нов автомобил....камо ли електрически...... Ще караме още дълго 20 годишни трошляци.....все пак увеличават минималната заплата със 50 лв....чудо направо.....
  • 81 Гочето

    1 5 Отговор

    До коментар #3 от "Абе":

    Да,ама на магарето лапането да не е без пари а и каруцата има консумативи.
  • 82 Георги

    18 0 Отговор
    Всеки си знае какво да прави /разбира се според фин.си възможности и не само това.Лично аз нямам ни най малко желание нито за ел. Мобил ,нито за нова кола правена след 2000 и някоя година .Малко беше дето ни натресоха тези измислени нови перални ,климатици,боклукчави телевизори ,и недържащи батерии ,чупливи телефони с невиждащи се на слънце екрани.Еееее да вече сме модерни зомбита вкарани в матрицата ,следващата стъпка никой на никъде да не мърда е да ни трябват по един чип,и ако вземеш да мърдаш нещо встрани да не можеш да си купиш за ядене ,и изобщо каквото и да е само и само да си в релсите в които са ти определили да бъдеш.Светът не върви на добре.Някои изроди ,извън земно богати,алчни за още,си наложиха мисленето сред правителсва,институции съюзи ,че видите ли интернета ,новото земеделие и животновъдство ,електромобилите и т.н.ще спасят света от еко и не знам каква си катастрофа .Светът е тръгнал към самоунищожение и няма връщане назад.Всичко друго описано по горе като мисъл за спасяването на екологията е просто внушение на болни мозъци които разболяват все повече хора ,тръгнали по техният път ,някои от тях мислейки наистина за екология ,а останалите по стадният овчи принцип само да са модерни и актуални .

    Коментиран от #84, #108

  • 83 Българин

    10 2 Отговор
    Републиканският бюджет да се погрижи за нормални пенсии и заплати , за образование и здравеопазване и простичко казано хората да заживеят малко по-добре от сега, защото този живот от заплата до заплата и мислене как да си покрием сметките ни убива като народ.Това е важното, а не дали някои ще си друсат задниц.те в електрически коли.

    Коментиран от #85, #87

  • 84 В кое време живееш

    6 10 Отговор

    До коментар #82 от "Георги":

    В онова време, на което на почти всяка банкнота имаше пушещи комини, които бяха символ на техническия напредък?

    Времената когато не си имал автомобилни проблеми, защото си карал каруца? Да не говорим от коя ера телефон ползваш, щом не се вижда екрана на слънце.

    Света няма да се върне в онези години, но поне може да се опитаме да го направим малко по-чист, доколкото позволяват настоящите технологии.

    Не знам дали си разбрал, но в Европа гласуваха закон в който на етикетите вече да има освен енергийна ефективност, също така и ниво на ремонтопригодност на продуктите, включително инструкции как собственикът да ги направи сам.

    Времената на купи хвърли трябва да приключат и всеки продукт да се използва максимално дълго, а след това да бъде рециклиран.

    Коментиран от #118

  • 85 А ти какво направи?

    9 9 Отговор

    До коментар #83 от "Българин":

    Какво направи по въпроса да си намалиш сметките? Направи ли си топлоизолация? Закупили си икономични и ефективни отоплителни уреди спрямо жилището в което живееш? Ако имаш къде инсталирал ли си си слънчеви панели за гореща вода и фотоволтаици за производство на ток?

    Колко книги прочете последната година за новостите в областта в която работиш? Колко курса за подобряване на квалификацията си посети? Или всичко което го знаеш си го научил още в училище и не ти трябват повече знания, защото оттогава технологиите не са помръднали? Следиш ли децата ти да полагат същите усилия за самообучение и самоусъвършенстване?

    Спря ли да си купуваш боклучави храни и какви физически дейности извършваш за да се грижиш за здравето си? Помагаш ли на по-бедни и възрастни съседи?

    Или просто чакаш някой друг да се погрижи за тези неща?
  • 86 Жоро

    12 5 Отговор
    Мислех да вземам електричка обаче след като е така с тях, преди седмица взех втора кола - стар жип Touareg с 5 литра дизел двигател. Искам да оставям черна диря след мене като дам газ. Спирам да ме интерисува за природата и чистия въздух.
  • 87 Аритметика

    5 10 Отговор

    До коментар #83 от "Българин":

    За последната година малките пенсии се удвоиха. Настигнаха средната пенсия и обезсмислиха осигурителните таблици. Сега искаш и за Москвича да ти дадат 6140 евро и да си купиш с тях от АлиЕкспрес една китайска двуместна рикша, за която ще искаш и безплатен ток за зареждане! Почва да ни писва от такива като теб, които вероятно не са се осугурявали последните 20 години са се водели "безработни".
  • 88 2565

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Мхм":

    А за колко време.
  • 89 Ел коли

    6 7 Отговор
    Аз предлагам да отложим въвежданите ограничения за стари автомобили да се отложи с 10 - 20 години. Европа сама ще иска да ни дава пари после. Ама ние както винаги ще се надупим и каквото искат това да правят.
  • 90 трънчо

    4 1 Отговор
    С поскъпването на още повече на тока ще караме каруци и колела скоро време!
  • 91 Манито

    3 0 Отговор
    Бобито Сандов ще твърди всичко само и само да получи повече парички хахха
  • 92 Радев

    2 0 Отговор
    Борислав Сандов много лъжливо и некадърно,СЪЩЕСТВО!
  • 93 Димов

    7 0 Отговор
    Как може да чакате ЕС да ни разреши субсидия за нови коли?! Кой, тогава, ще купува старите им трошляци? Та нали, ако хората от бившият соц лагер почнат да купуват нови коли, Ханс и Пиер ще трябва да плащат за рециклирането на старите си бракми, вместо да печелят от препродаването им тук.
  • 94 Бай Дрън

    5 1 Отговор
    Имате ли и най малка представа,със тези Ел варели,какво ви чака??? Въпросът е за умни хора....а за простака няма значение какво ще му насадиш....
  • 95 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #76 от "Ако, ало":

    Трябва да имаш пари,за да си купиш нов автомобил.Маймуни с трици няма да уловиш.Умните хора твърдят "Не съм толкова богат,за да си купя стара кола".
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Дрън-дрън":

    Кой те излъга че можеш да даваш оценка на интелектуалните възможности на хората.Точно ти дето всички в този форум ти се подиграват.

    Коментиран от #99

  • 98 УОТСЪН

    5 4 Отговор
    Елементарно е,.. нали при техн.преглед слагат нови стикери с евро 2-6 взависимост от годините на МПС
    Колко е просто, пешават коли под Е5 нямат право да влизат в централна градска част, или плащат такса по 20 лв на час престой,... ще се замисля. След 2 год примерно, коли под Е5 не могат да се явяват на тех.преглед,... а, карай кола без преглед.Ама държавата ще загуби от ГО, такси, винетки,... кой го е грижа, нали ти трябва да се чудиш какво да правиш колата си,... за скраб ще е 0,15 лв/ кгр желязо, ако е на улицата ще те глобят, заемаш парко място и т.н.И тъй като колата вече не е лукс, а средство за предвижване, ще търсиш начин за електричка, за над Е5 или ще си сложиш шоф.книжка в рамка на стената,,, А, не съм ли прав
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Ли ли

    7 0 Отговор
    Колко простаци и простотии има в евро сьюза всички ще дойдат тука боклука на запада и развалените храни сьщо
  • 101 Ха ха

    3 1 Отговор
    Като се движи колата на едната улица в центьра в чистия соф вьздух. А до нея се се движи на другата с мрьсния и ная накрая като духне малко вятьр чистата си остава с чист мрьсната с мрьсен и умния софиянец си остава умен диша кристално чист вьздух може и един памперс да си тури да му пречиства като се изпьрди сьщо

    Коментиран от #104

  • 102 Путин

    3 1 Отговор
    Разбирам,че сте готови на всичко за мен. Ще ми направите ли една свика? Благодаря
  • 103 Хи хи

    5 2 Отговор
    Ние сме малоумна нация кво каже евро сьюза и нато това требва да правим ..до кога ще тьрпим тия да ни командват наще управници не работят за народа те работят против него нямат мнение за нищо
  • 104 СМОГ

    0 5 Отговор

    До коментар #101 от "Ха ха":

    Замърсяването на въздуха вече е водеща причина за повишаването на раковите заболявания, сърдечни и белодробни проблеми. Пресметнато е, че мръсният въздух води до 4,2 млн. случая на преждевременна смърт годишно.

    Проучване: Химикали от мръсен въздух преминават през плацентата и достигат до бебето.

    Зaмърсяването на въздухa мoже да дoвeде дo кocопад, сoчи нoво проучвaне, цитиpано oт “Индипендънт”.

    Данните сочат, че хoрата, живеeщи в близoст до грaдове и индустриaлни зoни са излoжени на мнoго по-висoк риск от oплешивяване.

    Учените изложили човешки космени фоликули на висока концентрация на прах и 10 микрометра дизелови частици. Като резултат установили, че нивата на бета-кератин – протеин, който е свързан с растежа и регенерацията на косата ни, намаляват драстично

    Коментиран от #107, #114

  • 105 Полит комисар

    2 1 Отговор
    Електрокочини плюс заблудени потребители.мерси от тази технология
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Карпов

    1 0 Отговор

    До коментар #82 от "Георги":

    Евала Жоро така е,но като казвам за зомбита ето някой се купи насреща,,,прост народ братче...
  • 109 Ту134

    3 0 Отговор
    ЕЛЕКТРО КОЧИНИ
  • 110 Ибн ебн Ал електрокамил

    1 0 Отговор
    Евромекеретата ще продават батерий за хамилите на ония бедните в Дубай и Абу даби,ха ха ха ха ха.
  • 111 Уйл змейтс

    2 0 Отговор
    Зукъркурк щел да прави нови автомобили ,горивото ще е ябълков оцет.
  • 112 Izkorenitel na pleveli

    2 1 Отговор
    Еврогепейската комисия ще оправи всичко не се бойте.
  • 113 Милко калайджиев

    2 0 Отговор
    Веднага махам мустака,само ми подарете един Ел ,к е не ф
  • 114 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #104 от "СМОГ":

    А колко са хората с рак на белите дробове от тютюнопушене?Някой да ги е карал насила да пушат?
  • 115 Гуест

    0 0 Отговор
    Найскъпите коли и джипове
  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Георги

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "В кое време живееш":

    Приятелю,времето ще покаже ,всеки си има собствено мнение по въпроса........Само че според мен ерата на счупи хвърли не свършва ,а е започнала с пълна сила.Няма място за отстъпление за всеки производител, сред все по голямата конкуренция Единственият стремеж е свеждане на себестойността на продукта до минимум ,за да те направи привлекателен .......но няма две добрини ,винаги е за сметка на нещо ..с трици маймуни да се хващат ,,,разбира се за сметка на качеството.
  • 119 електромобили

    1 0 Отговор
    тъи и не разбрахте че ако цяла българиа кара електричарки ние трябва да построиим още две ядренни централи, измамата щесвали маската, но да направят още някои друг трилион още че тогава,
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Бастри

    0 2 Отговор
    Колко много коментари в стила " Това което не мога да си позволя , го отричам ".

    Българина си е прост ...
  • 122 1234

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Аз ел кола няма да си купя никога":

    Правилно решение . Нали трябва да има и такива като теб да ми плащат сметката за безплатното зареждане :) .
  • 123 Димов

    0 0 Отговор
    Зимно време далекопроводите едвам поемат и сегашното електро потребление. Не ми се мисли какво ще стане, ако половината коли в квартала се закачат, да цуцат и те ток. В някои села трафопостовете спират през 1/3 от зимните вечери, та какво ли ще е с допълнително 1000 електрокара, накачулени към мрежата. Трябва ви изцяло нова мрежа за зарядни станции, от електроцентралата, до колонката. И за да не увиснете без ток някъде, и да не планирате още една нощувка в почивката си, за дозареждане на колата по пътя, ще трябва да се разорат всички защитени месности и резервати, за да имало зарядни колонки за ентусиастите до всяка хижа и планински курорт.
  • 124 Машала

    0 0 Отговор
    С тия заплати и пенсии ще караме само барутниците на Европа! Като вземат да ги изхвърлят всичко ще потече на изток. През България та чак до матушка! Ще мечтаем пак за нова лада без еърбеци и серво!