2 Март, 2022 10:40 8 944 19

Контрол над ситуацията: какво да правите, ако колата поднесе на пътя

  • поднасяне-
  • автомобили-
  • съвети
Контрол над ситуацията: какво да правите, ако колата поднесе на пътя - 1

През зимата, през късната есен и началото на пролетта, рискът от поднасяне на пътя се увеличава. В тази ситуация е много важно да действате правилно и бързо. Ако се поколебаете, възможността за неконтролирано завъртане е голяма. А тази ситуация може да бъде особено опасна.

А знаете ли какво да правите, ако колата поднесе на пътя? Общата схема на действия в такъв случай, когато колата започне да поднася, зависи от това какъв вид задвижване има колата. Ето и няколко кратки съвета.

Автомобили с предно предаване

При този вид задвижване най-често поднася задния мост. За да поемете контрол над ситуацията, трябва да завъртите волана в посоката, в която колата се плъзга. И когато колата се завърти в обратна посока, трябва постепенно да върнете колелата в предишното им положение, но това трябва да става с плавни движения с волана.

Автомобили със задно предаване

В този случай трябва да завъртите волана обратно на посоката на поднасяне, но толкова, че ъгълът да е пропорционален на количеството приплъзване. Трябва също така да отпуснете газта. Спирачки не трябва да се натискат.

Автомобили със задвижване на всички колела

Когато колата започне да поднася, завъртете волана в посока на плъзгането, за да стабилизирате колата. Важно е в този момент да не отпускате педала за газта. Натискането на педала на спирачката също не се препоръчва.

Бъдете внимателни. Водачът може да се сблъска с екстремна ситуация във всеки един момент. Особено много опасности очакват шофьорите по хлъзгави или заледени пътища.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тръгне ли да се върти колата

    7 9 Отговор
    И се озоваваш в реката! Пиеш една ракия и си биеш една ......! После излизаш на асфалта и като тротоарна лейди чакаш катафалка! Да те сгрее и да те качи на нещо здраво дето .....!
  • 2 Display

    18 5 Отговор
    Много интересно, да въртиш волана обратно на посоката на приплъзване 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #8

  • 3 Петър

    15 1 Отговор
    Сега,тук ще се появят десетки майстори на волана и ще обяснят експертно какво трябва да ср прави при поднасяне на автомобила.

    Коментиран от #10

  • 4 Звънкам на радко

    9 0 Отговор
    Веднага!
  • 5 /////

    23 0 Отговор
    На приказки е лесно, теорията няма нищо общо с практиката на повечето шофьори и едва ли (то да не се случва) повечето от нас ще имаме време да реагираме.
  • 6 Анонимен

    7 14 Отговор
    Esp се активира нищо не въртя колата сама се стабилизира. Колата е рено 2003 година.

    Коментиран от #9

  • 7 gost

    13 1 Отговор
    Пускам волана, затварям очите и почвам да крещя!
  • 8 Някой

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Display":

    Правилно е ако е с предно. Ако задницата ти тръгне наляво, а предните ти задвижващи гуми са насочени напред, то цялата предница отива надясно. След като завъртиш в поскоката на приплъзването ще върнеш предницата към центъра, което в комбинация с предното задвижване ще завърти задницата на място. Но ако се прекали пък ще занесеш в обратната посока. Има един момент ляво-дясно с волана докато я успокоиш да се движи направо. С една дума предното задвижване издърпва,а задницата все едно се вее като парцал отзад. С 4х4 на Субару, постоянно зацепено е по-различно. Там дрифта започа много лесно, но пък се контролира много лесно и е наистина забавно ако имаш място около себе си някъде извън града. С другите 4х4 задвижвания или със задно нямам опит и не мога да кажа как е точно.
  • 9 двупотопно

    6 9 Отговор

    До коментар #6 от "Анонимен":

    На това рено това есп е като на омрел свещ ..
  • 10 Лесно е

    15 0 Отговор

    До коментар #3 от "Петър":

    Лесно е и е елементарно, на кола с предно заваряваш газта, предницата ще я издърпа и ще се изправи, на кола с задно газта се връща. С 4х4 е специфично, защото много зависи как точно е направена системата, постоянно зацепен диф, заден диф с приплъзване, преден отворен и т.н. и там вече от кола до кола разликата е голяма и трябва опит

    Коментиран от #11

  • 11 Blackthorn

    26 0 Отговор

    До коментар #10 от "Лесно е":

    Абсолютно съгласен съм, че поднасянията се контролират не само с волана, но и с газта, но в частност за предно дали ще подадеш или отнемеш газта зависи кое поднася - ако е задницата - подаваш газ, но ако е предницата (в завой) трябва да се отнеме газта. Всичко това идва с опита и усета на колата. Не може само с четене на съвети.

    Коментиран от #13

  • 12 чисто

    2 12 Отговор
    Както казва един от най големите Колин МакРей: "В случай на съмнение пълна газ.. почти от всяка ситуация се излиза само с пълна газ
  • 13 Лесно е

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Blackthorn":

    Да, прав си, това не го взех впредвид в коментара си и в частност само коментирах занасянето на задницата.
  • 14 Тахумба

    7 0 Отговор
    Това писание ме подсеща за една много стара приказка, която моят дядо ми разказваше някога.
    - Абе приятел, ти знаеш ли как се пораждат топла пита с блага меда?
    - Е ти ял ли си?
    - Не, не съм, ама съм слушал да разказват в Ксанти как едни са яли в Гюмурджина.
  • 15 Тахумба

    6 0 Отговор
    Моля за извинение! Не пораждат, а погаждат. Грешката е от подсказвача
  • 16 БатП

    10 0 Отговор
    Хубаво на задното да пуснеш газта, ама ако го направиш рязко, рискуваш камшичен удар в обратната посока. Коригира се с волана, а газта много плавно се пуска.
  • 17 Snow on icy gravel

    8 0 Отговор
    Естествено, започваш да решаваш наум задачи по тригонометрия, физика, кинематика и динамика, да пресмяташ ъгли и нива на сцепление на сняг и лед. Или по скоро започваш да псуваш и да въртиш, докато се изправи. Да чистите пътищата ей!
  • 18 Японеца

    3 0 Отговор
    Най общо в статията има брутални грешки, особено за задно задвижване
  • 19 Гост

    1 0 Отговор
    Изчакайте да се зареди инфото от лаптопа на Теслата, през това време гледайте някой филм на таблета.