8 Март, 2022 10:53 5 113 11

Какво да направим в екстремна ситуация, когато колата спре да ви се подчинява

  • съвети-
  • контрол над автомобила

Най-често това се случва в моменти, когато става твърде късно за стандартно спиране

Какво да направим в екстремна ситуация, когато колата спре да ви се подчинява - 1

Инстинктът е лош помощник. Във всеки случай, когато става въпрос за шофиране и поведение на водача зад волана. За съжаление, когато шофьор попадне в екстремна или просто непредвидена ситуация, често работи инстинктът, а не опитът, знанията или студените изчисления.

Най-често това се случва в моменти, когато става твърде късно за навременно спиране. Добрите гуми, наличието на ABS и отличните умения на шофиране не са гаранция, че в случай на критична ситуация на пътя може да се избегне инцидент. И така, какво трябва да направи шофьорът при екстремна ситуация на пътя?

Какво да направим в екстремна ситуация, когато колата спре да ви се подчинява

Много е важно да запазите хладнокръвие, самообладание и да усетите колата, която шофирате. Инстинктивните действия в повечето случаи, особено на мокри или хлъзгави пътища, само ще навредят.

Ето защо основното нещо е да не правите резки движения, за да намалите риска от подхлъзване или пълна загуба на контрол. Единственото, което трябва да направите е да приведете колата най-бързо в покой.

Какво да направим в екстремна ситуация, когато колата спре да ви се подчинява

Ако воланът се завърти, а колата откаже да се подчини на командата, тогава първо се опитваме да разклатим колата, като завъртим волана в обратна посока. След това е необходимо незабавно да спрете.

Спирането трябва да е възможно най-интензивно. Натискайте здраво педала на спирачките - той няма да се счупи (издържа до натиск от четири тона). Тук е по-добре да се доверите на електронните системи за сигурност. Съвременната електроника в повечето случаи се справя със задачата по-добре от уменията на средностатистическия водач на МПС.


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Хе хе

    19 1 Отговор
    w124 заковава. Няма плъзгане.

    Коментиран от #11

  • 3 zeus

    31 0 Отговор
    Пълни глупости, каквато и електроника да има в колата, натискането на спирачка, особено на сняг и лед, не води до нищо хубаво. Никаква спирачка преди стабилизиране на колата, работи се плавно с волана и отнемане на газ.

    Коментиран от #5

  • 4 Странно

    9 1 Отговор
    Какво да усетиш колата като е сняг и под него лед. Естествено непочистено. И чисто нови зимни гуми не ми помогнаха като почна да пързаля и върти колата. Като пумпал бях на един завой!
  • 5 Точно така

    18 0 Отговор

    До коментар #3 от "zeus":

    и винаги с включена предавка

    Коментиран от #6

  • 6 zeus

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "Точно така":

    Скоростите изобщо не се пипат, на която си бил като стане сакатлъка, на нея оставаш докато овладееш колата, не се натиска и съединител, само плавно се отнема газта.
  • 7 smeh

    27 0 Отговор
    Спукана гума, масло на пътя, черен лед, различни предмети/камъни на платното, идиот в насрещното след излизане от завой. Единственото спасение срещу гореизброените непредвидими обстоятелства е по-ниската скорост. Винаги мислете с един ход напред. Добрият шофьор е този който умее да излиза от ситуация, а майсторът е този който не попада в такава!

    Коментиран от #8

  • 8 Този

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "smeh":

    За скороста си има пътни знаци и категории пътища... Високата скорост е опасна, ниската също!!! И с 20 хода да мислиш напред, кой ще помисли какво може да те връхлети отзад?

    Коментиран от #9

  • 9 smeh

    10 0 Отговор

    До коментар #8 от "Този":

    Не говоря за влачене с ниска скорост, а за разграничаване между това какво може и как трябва да се кара. Спазването на ограниченията в никакъв случай не гарантира безопастност и това трябва да го пише още на първата страница в ЗДВП. Да се движиш със 140км/ч лятото по сухата магистрала е едно, а зимно време или по време на порой, съвсем друго. Примери безброй. Законът няма как да обхване всичко.
  • 10 Правим

    8 0 Отговор
    каквото направи пишман шофьорка в поледица преди близо 40 години : пускаме кУрмилото и вдигаме ръцете над глава, вдигаме краката от педалите и в същото време крещим силно колкото глас имаме : Олеле Гьорге загинааме си! Олеле Гьорге отидооме си! И ладата в канавката, че и два пъти през таван в нивата! Късмет е, че всичките излизат живи и само малко понатъртени!
  • 11 Бобо

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хе хе":

    Снимката е скрила скалата на пътя!!!