Що се отнася до пазара на нови автомобили у нас, Dacia изгради много силна позиция през последните години и днес предлага автомобили, за които никога не сме мечтали преди. Новият Jogger съчетава характеристиките на кросоувър, миниван и комби. Екипът ни направи обстоен тест на новата и най-голяма Dacia, а впечатленията си от модела ви разказваме сега.
Ще започнем с факта, че днес не можете да купите нищо по-практично за тези пари! Тази кола я чакаме от септември миналата година, когато екипът ни я видя за първи път на живо в Париж. Още на статичната премиера, седемместната Dacia ни направи впечатление, но сега я изпробваме и в движение. Новият Jogger е един от стълбовете на трансформацията на Dacia, който обаче продължава да поставя голям акцент върху достъпната технология.
Тази 4.5-метрова комбинация от комби, SUV и MPV е направена на платформата CMF-B (използвана и при моделите Sandero и Logan), в момента се предлага с два еднолитрови двигателя и ще получи хибридно задвижване през следващата година, което в съчетание с Dacia е нещо невиждано досега. В известен смисъл това е отговорът на въпроса за нова кола за редица българи, които все още не се вълнуват от настоящия маркетингов "масаж" около електрическите автомобили и просто искат практична и достъпна кола.
Екстериор и интериор
Новата Dacia Jogger официално вече е на българския пазар, като понастоящем имате избор от три нива на оборудване (Essential, Comfort, Extreme) и чифт двигатели (1.0 TCe Eco-G 100 с двугоривна система и вградена АГУ и бензинов с директно впръскване 1.0 TCe 110). Освен това хората от Dacia не се срамуват да покажат Jogger в най-ниското Essential оборудване, както и такава с дръзкото име Extreme. Екстремно обаче е само името.
Пробвахме Jogger именно във въпросното високо ниво на екипировка Extreme. Комбито, въпреки максимално опростените си форми на каросерията, изглежда представително и с право обръща главите на шофьорите и на по-луксозни автомобили по улиците. Колата не изглежда евтино и когато натиснете дръжката на леката врата и се озовете в салона.
Таблото с инструменти, волана, панелите на вратите и всъщност всичко, което обикновено докосвате е със значително повишено качество в сравнение с предишните модели на румънската марка. Можете да имате дори електронна ръчна спирачка (опция), инфотейнмънт с безжично дублиране на телефона (с пакета Media Nav), сензори за паркиране със задна камера и текстилен декор на арматурното табло, който отново е на мода и придава далеч по-луксозен вид на иначе евтината пластмаса под него.
За да обобщим, имате всичко необходимо в стандартните нива на оборудване, а ако искате още екстри, ще ги получите срещу комично ниско доплащане. Широчината на автомобила не е толкова впечатляваща, но що се касае до дължина, то Jogger е ненадминат благодарение на междуосието от почти 2.9 метра. Отпред седалките са стандартни и удобни, а мястото на втория ред е огромно.
Там пътниците имат сгъваеми маси и седалките могат да се преместват в диапазона от седем сантиметра. Но най-впечатляващо е пространството на третия ред, което за разликата от това на повечето седемместни автомобили, е предназначено и за ръстови пасажери, а доплащането за версията със седем места е разумно.
Jogger е практичен и, ако е необходимо, седалките от третия ред могат да бъдат удобно сгънати напред или напълно свалени. При сгъване на седалките на втория ред (те са разделени в съотношение 60:40), се създава товарно пространство от над 1800 литра по VDA методиката, което, както и да го погледнеш, си е огромно.
Двигател и ходови характеристики
Преди хибридното задвижване да влезе в продажба, новият трицилиндров еднолитров бензинов двигател с мощност от 81 kW в диапазона от 5000 до 5250 об/мин и въртящ момент от 200 Нм при 2900 - 3500 об/мин ще поеме функцията на най-мощния предлаган двигател. Има директно впръскване на горивото (версията LPG има индиректно впръскване), алуминиев блок, променлива фаза на клапаните, променлива маслена помпа, интегрирана изпускателна тръба и, разбира се, филтър за твърди частици. Това са фактите, но как се представя този агрегат предвид голямата каросерия?
Макар и трицилиндров, това си е истински двигател с вътрешно горене, без дори най-ниската форма на електрификация. Пиковият момент се предава на предните колела, благодарение на шестстепенна ръчна скоростна кутия. Всичко това, в толкова голям автомобил изглежда на пръв поглед неподходящо, но Jogger не тежи много (всички версии са с тегло от около 1.3 тона), като освен това и има добре напасната трансмисия, така че карането на тази кола е приятно бодро и дори може да е динамично.
Двигателят няма нищо против много ниските обороти и много ще се изненадаме, ако някой, решил да си вземе такава, подчертано семейна кола, каже, че има нужда от по-мощен мотор. Разбира се, зависи колко натоварите Jogger. Ние карахме седемместната версия, като в купето бяхме само двама и колата се движеше бързо и уверено - дори над очакванията ни.
Това обаче важи за града и за планински пътища, където забелязахме и още нещо интересно. Принципно, високият клиренс и дългото междуосие са предпоставка за недобро управление и силен крен в завоите. И тук Jogger ни изненада приятно. Крен определено има, но той е приемлив за автомобил с пътен просвет, който е по-висок от този на повечето кросоувъри и SUV-та на нашия пазар.
На магистралата обаче усещанията са други - при скорост от 130 км/ч двигателят на шеста предавка държи мотора на около 2 700 оборота и Jogger вече не иска да ускорява. С други думи доускорението е малко по-слабо, като това отчасти се дължи на голямата предна повърхност и общият коефициент на въздушно съпротивление, който е 0.84.
Но като цяло Jogger се кара добре. Седемместната версия, която пробвахме, има малко по-твърди задни амортисьори от петместната, както и по-големи предни спирачни дискове, но и двете шасита филтрират добре пътните неравности. Педалите са меки, скоростният лост се движи прецизно, а позицията на водача е висока и предлага отлична видимост - точно като в средностатистическо SUV.
Но има едно нещо, което не харесвахме много в процеса на шофиране. Jogger най-общо казано представлява по-високо и по-дълго Sandero, като именно заради прекалено "разтегнатото" междуосие маневрирането е с една идея по-трудно. Радиусът на завой е 11.7 метра и това се усеща, особено на тесни пространства.
Заключение и цени
Въпреки някоите ѝ недостатъци, ние сме очаровани от най-голямата Dacia, разбира се предвид съотношението цена/качество, но добре осъзнаваме, че Jogger не е кола за всеки. Румънското предложение няма да убеди този, който си е приготвил бюджет от 70 - 80 хиляди лева за SUV, или някой, който кара стотици километри на ден по магистралата.
Това обаче е една от последните "нормални" коли за тези, които се интересуват от практичен и удобен нов автомобил на много изгодна цена, но с минимални отстъпки по отношение на технологиите, външния вид и качеството. А за какви пари можете да се сдобиете с Jogger и дали той е атрактивно предложение, вижте и преценете сами.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #27, #30
09:34 11.04.2022
2 Караиванов
09:35 11.04.2022
3 туриста
Коментиран от #6
09:36 11.04.2022
4 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #5, #44
09:59 11.04.2022
5 DJo
До коментар #4 от "Б А Й Х @ Й ‼️":
Със седем човека в коя кола можеш да сложиш и 3 куфара? Говори реално на нещата! Карах я - не е лоша за 30к -предвид, че поло струва 45к, а там повече от 4 човека е трудна работа!Коментиран от #11, #23, #26
10:13 11.04.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Гост
Коментиран от #13, #16, #41
10:29 11.04.2022
9 fon4o
10:30 11.04.2022
10 MIB Plameni
Коментиран от #18
10:46 11.04.2022
11 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "DJo":
Да разбирам ли , че си натоварил цялото семейство с багажа и по проходите пълните ТИР-ове са ти свиркали да не ги бавиш ❓‼️❓‼️10:49 11.04.2022
12 ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ
наистина се качат 7 човека плюс 3 куфара,
ще може да изпревари на дълъг пък само каруца
и то след 2-3 километра гонене и "ускоряване".
А после ще ги изпреваря аз с велосипеда...
10:52 11.04.2022
13 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "Гост":
Като чух какви обороти искат от турбото на 0,9 Форд , първо си помислих , че има грешка ‼️Коментиран от #22
10:52 11.04.2022
14 Но пасаран
Коментиран от #54
10:54 11.04.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Komapak
До коментар #8 от "Гост":
Изпревари ме и зададе същите въпроси, които щях да задада и аз. ++++++++10:58 11.04.2022
17 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #19
11:03 11.04.2022
18 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "MIB Plameni":
Явно освен да мислиш , трябва и да попрочетеш‼️ Има доста инфо по темата ‼️11:19 11.04.2022
19 TB0338
До коментар #17 от "Б А Й Х @ Й ‼️":
150-200 хил. оборота работен диапазон за газови турбини са нещо нормално от 30-40 години...дори го пише в учебниците по ДВГ от края на "зрелия" социалузъм, ама кой да чете...11:35 11.04.2022
20 гост
11:40 11.04.2022
21 джамбаз кире
11:50 11.04.2022
22 Нормален
До коментар #13 от "Б А Й Х @ Й ‼️":
Аз за екобуста знам за 248000 об/мин на турбото.Това е ненормална работа.Коментиран от #24
11:59 11.04.2022
23 Само питам
До коментар #5 от "DJo":
В кое представителство на Дачия работиш. Питам за един приятел. Добри бонуси ли давате???12:00 11.04.2022
24 Ненормален
До коментар #22 от "Нормален":
Добре бе "професори" - колко според вас трябва да са нормалните обороти на един газов турбокомпресор??? 5-6 хиляди ли???12:15 11.04.2022
25 Реалистът
13:20 11.04.2022
26 Филип - Бри4ка
До коментар #5 от "DJo":
Питаш Със седем човека в коя кола можеш да сложиш и 3 куфара?Отговора е в Крайслер Вояджър!
Коментиран от #28
13:47 11.04.2022
27 112
До коментар #1 от "Име":
С всичко съм съгласен, но не може ли да й сложат един нормален (за днешните стандарти) двигател - поне 1,2 Tce, за 1,3 няма да се пазаря!14:07 11.04.2022
28 Мъхъ
До коментар #26 от "Филип - Бри4ка":
На 300 и кусур х. километра димяща кадилница! Това е антиколата, както и немски примиум на 15+ г. нов внос, каран от баба, пенсионирана учителка в събота до пазара и в неделя до черква....14:12 11.04.2022
29 Ироничен
Един литър е добра кубатура за мотор.
14:33 11.04.2022
30 Bmw
До коментар #1 от "Име":
Да ти кажа предпочитам ,не 10 а 30 годишен премиум пред това.Карах известно време служебен дъстър на по по-малко от години и трудно бих посочил по-смотана кола.А и кой си купува чисто нова кола незнам и то 35+ хил лева за такава еднодневка.14:34 11.04.2022
31 ПИСАЛИ СА ЛЕКАТА ВРАТА....
Коментиран от #32
14:52 11.04.2022
32 111111
До коментар #31 от "ПИСАЛИ СА ЛЕКАТА ВРАТА....":
Ще ти се разхвърчи перушина та то и без това друго нямаш щом така мислиш.16:39 11.04.2022
33 Хубаво но
16:42 11.04.2022
34 Дфен
16:42 11.04.2022
35 Пежо
17:21 11.04.2022
36 Тити
17:38 11.04.2022
37 дърт шофьор
18:40 11.04.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Cuore sportivo
19:58 11.04.2022
40 НЯКОЙ ДА МИ ОБЯСНИ СЛЕД
Коментиран от #43
21:05 11.04.2022
41 Qwerty
До коментар #8 от "Гост":
Абе, то и Раховец издържа повече от Миеле, е, в краен случай да смениш котлон за 10 лева, или щепсел за 3! Ама чудно, защо всичко дърпа към Миеле? Суета? Знам ли…21:43 11.04.2022
42 Тука
С 5човека по 120кг и машини около 300кг карам с 180км абсолютно насекаде по магистралата СА-А
Ни се мъчи въри яко не казвам нищо Арчи ама въри Арчи 12 бенз ама па въри мн сме доволни и да поздравя раДио пайнер
22:09 11.04.2022
43 Ще кажа
До коментар #40 от "НЯКОЙ ДА МИ ОБЯСНИ СЛЕД":
Защото мое се тури в8 както и емблема от мерцедеса и лепенка кенудАнадън
22:12 11.04.2022
44 Луд
До коментар #4 от "Б А Й Х @ Й ‼️":
Тя на проходите няма да има проблем,ще си върви.Проблема при това голямо купе и този двигател е на каране извънградско,защото трудно ще изпревариш.Обаче и моята Октави 1,9 ТДИ която е 105 коня,горе долу като Дачията си върви много добре.Така ,че мисля ,че Дачията няма да се представи толкова зле щом има 200 Нютон метра въртящ момент.Направо си ми харесва тази кола и едно от изреченията в статията ,че това е един от последните истински автомобили ,май ще се окаже вярна.22:27 11.04.2022
45 Дачия фен
22:51 11.04.2022
46 Японски
23:03 11.04.2022
47 Порно
23:13 11.04.2022
48 абоната
23:28 11.04.2022
49 Хитлер
Вариант 1 - двигател свален от трабант с чип тунинг.
Вариант 2 - двутактов миксер.
Подобно изпълнение направиха VW и като гледам хората ги избягват.
Карал съм Дачиа особено първите 500 - 1000 км гълташе все едно карам камион.
Цената е според качеството като за нов автомобил.Ниска цена = кофти качество.След 2-3 години ще си покаже слабите места и основно май ще са под капака.
Коментиран от #51
07:46 12.04.2022
50 Хайде сега
Коментиран от #52
08:32 12.04.2022
51 Дфен
До коментар #49 от "Хитлер":
Как я кара на сън трябва да е било защото аз имам само че не е комби и си върви прилично даже със 150 без грижи и гори под 10 газ.Коментиран от #53
08:53 12.04.2022
52 Уточнение
До коментар #50 от "Хайде сега":
Бмв или Ауди дори на 500 хил. км. но вътре с питбул - важен елемент при избирането на комплекси.09:16 12.04.2022
53 Хитлер
До коментар #51 от "Дфен":
Успя да ме развеселиш.Чисто нова от завода служебна като ми я дадоха от начало гореше 21 литра бензин на 100км. Твоята да не слизаш да я буташ от време на време, че да ти дава под 10 литра газ на 100 км, че и със 150 км/ч си карал.Коментиран от #55
09:30 12.04.2022
54 Язе
До коментар #14 от "Но пасаран":
Доближаваме се до Бай тошовото време дето плащаш вноска (тогавашни 1500 лв.) и чакаш години.09:30 12.04.2022
55 Дфен
До коментар #53 от "Хитлер":
Дай си номера да ти я покажа09:49 12.04.2022
56 Русофил
Коментиран от #59
15:20 12.04.2022
57 Ха ха ха ха ха ха ха
21:41 12.04.2022
58 Биби Кинг
15:22 05.05.2022
59 Рослямист
До коментар #56 от "Русофил":
От Одкрайдна ли ще ти го карат братушките брат?15:24 05.05.2022
60 123
20:07 12.01.2023