Шефът на Dacia Денис Льо Вот разкри защо не го интересуват провалените краш тестове на новите модели. Сегашните Sandero и Logan получиха само две звезди в европейските тестове за пасивна безопасност, новото комби Jogger и електрическият автомобил Spring пък имат една звезда. Топ мениджърът обаче смята, че няма място за безпокойство, тъй като ниските крайни резултати се обясняват с липсата на модерни системи за активна безопасност при колите на Dacia.
Денис Льо Вот подчерта, че румънската марка гледа сериозно на пасивната безопасност и се грижи за хората. Бюджетната марка обаче подхожда по различен начин към системите за активна безопасност: Dacia вярва, че могат да бъдат направени икономии от разработването и внедряването на спомагателна електроника.
„Всичко е въпрос на избор“, казва Денис Льо Вот. „Много хора изключват асистента за контрол на лентата и след като шофьорите масово деактивират тази система, защо да я продаваме?“ Според шефа на Dacia технологиите за активна безопасност трябва да са опции, а Euro NCAP изисква тези системи да бъдат включени в базовото оборудване.
Льо Вот дава пример с теста на Sandero Stepway и Logan, за да подкрепи думите си: и двата модела получиха само две звезди, но защитата срещу сблъсък е такава, че хечбекът и седанът биха получили четири от максималните пет звезди, ако експертите поставят окончателната оценка без да взимат предвид наличието на активни системи.
Липсата на разходи за разработване и фина настройка на електронни системи за активна безопасност позволява на Dacia да предлага новите си продукти на по-ниски цени. Друга антитенденция, подкрепяна от Dacia, е наблягането на двигатели с вътрешно горене до забраната на бензиновите двигатели в Европа. Дъщерната компания на Renault обаче не може без хибриди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Правилно, те искак да
11:49 10.10.2022
2 123
11:54 10.10.2022
3 Хоксан
11:55 10.10.2022
4 10г дъстър
11:59 10.10.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Реалист
Коментиран от #17, #21
20:14 10.10.2022
8 Курци
20:56 10.10.2022
9 Вальоо
Отнася се и за колите.. Дачия не е правена да е хубава, бърза, безопасна или каквито и други позитиви да се отбележат. Колите са направени да са непретенциозни, здрави и евтини. Дачия е RyanAir-a на колите. Като искаш екстри, си доплащаш.
00:05 11.10.2022
10 Реалист
08:35 11.10.2022
11 Пфф
13:29 28.10.2022
12 ббб
13:45 28.10.2022
13 Хахаха
Толкова за този боклук.
21:09 28.10.2022
14 Бацо
13:41 29.10.2022
15 Румънец
17:38 31.10.2022
16 ПРИ ЧЕЛЕН УДАР
17:02 12.01.2023
17 ПРЕКРЪСТИ СА
До коментар #7 от "Реалист":
ШОТ ДРУГ ШОФЕР ДА НА ТА БЛЪСНЕ. ТОГАВА ЩЕ РАЗБЕРЕШ ЩО БМВ ТОЬОТА И ПОДОБНИ СПАСЯВАТ ЖИВОТ И СТРУВАТ СКЪПО.....17:08 12.01.2023
18 гаро
22:10 12.04.2023
19 тъпата западна Европа
11:19 13.04.2023
20 Нехис
19:43 04.09.2024
21 Нехис
До коментар #7 от "Реалист":
Реалността е, че умният човек не гледа евтинкото. Умните не са масата, те са около 20%, а не 80. Винаги ще предпочета кола с висок коефициент на безопасност и да е нова. Вече тарикатите да карат Дачия, като не си ценят живота.....19:46 04.09.2024