14 Септември, 2022 11:40 23 943 30

Dacia изоставя дизела и набляга на коли с фабрична АГУ

  • dacia-
  • агу-
  • пропан-бутан

Амбициозен стратегически план, който включва използването на пропан бутан

Dacia изоставя дизела и набляга на коли с фабрична АГУ - 1

В зараждащата се ера на електрифицираните превозни средства, Dacia ще продължи да разчита на автомобили с пропан-бутан. Популярната марка бюджетни автомобили стартира амбициозна стратегия за запазване на двигателите с двойно гориво и предлагането им като алтернатива на дизела.

Приемането на екостандарта евро 7, съчетано с продължаващия растеж на електрификацията, ще бъде повратна точка за дизеловите превозни средства. Duster е единственият модел в гамата, който все още предлага дизелово задвижване. Но когато Dacia постепенно спре дизеловите превозни средства, какви алтернативи ще предложи на своите клиенти?

Дизелът продължава да бъде най-добрият вариант за европейските шофьори, които изминават много километри на годишна база. И всичко това въпреки растящите цени на горивата. Затова румънците смятат, че фабричната АГУ на колите е най-доброто решение.

Фактите показват, че над половината от продадените в Европа Dacia Sandero са с технология за двойно гориво, тоест бензин и пропан бутан. сега, производителят иска да засили още повече популярността на своите бензинови автомобили с газови уредби.

Втечненият газ запази своята цена. Следователно използването му остава с предимство в сравнение с конвенционалните горива. Към момента предложението за LPG на Dacia се върти около двигателя 1.0 ECO-G. Блок от три цилиндъра и мощност 100 к.с. свързан изключително с ръчна скоростна кутия и система за задвижване на предните колела. Това обаче ще се промени, при това в краткосрочен план.

Разработката на нов "газов" двигател е на дневен ред в компанията. Този път Dacia ще вземе като отправна точка новия 1.2-литров TCe бензинов двигател с директно впръскване, който наскоро дебютира в Renault Austral. Той ще се превърне в "сърцето" на нова гама модели с LPG. Моделът, планиран за 2024 г., в момента е в процес на разработка.

Пускането на новия Dacia Jogger показа, че е възможно да се продава семеен автомобил без дизелов двигател. Припомняме, че този модел с до седем места се предлага само с бензинови и с двугоривни двигатели. Хибридната версия ще се появи на пазара по-късно. Идеята на румънците е да покажат на обществеността, че има и друга по-добра алтернатива и, че дизела не е единствената опция.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    24 29 Отговор
    Правилен избор от румънците. Бъдещето на премиума наистина е бензин-газ. Има по-високо октаново число големия мотор 1.3 и развърта по-бързо от нормален мотор 3 пъти кубатурата и мощността му.

    Коментиран от #2, #19, #20, #22

  • 2 МнеНиеЕдно

    38 8 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    "Има по-високо октаново число големия мотор 1.3" - по това мнение загуби интереса ми да чета съзждението Ви. Какъв мотор, какво октаново число ... каша пълна
  • 3 Е как няма

    20 68 Отговор
    Да на газ че такива коли карат само скъсаните граждани и БЪГшишо .Един нормален човек няма да кара на пръц-пръц.Да караш на газ е като да ядеш чушки и салата като вегетарианците и веганите ,бензина и дизела са като да ядеш кюфтета и всякаква храна . И така най смешно е на бензиностанцията амг с газ смях смях.

    Коментиран от #7, #17

  • 4 Газтъ

    11 22 Отговор
    От раша ли ще е или от фащ...?!!

    Коментиран от #8

  • 5 механик

    17 33 Отговор
    На през 20х.км.,смяна на двигател. Само това ще му е кусура.

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Истината

    64 4 Отговор

    До коментар #3 от "Е как няма":

    Прав си, само скъсаните граждани си купуват нови коли. Тия с дълбоки джобове си взимат 15 годишни премиум, защото имат пари за ремонти
  • 8 Наблюдател

    50 3 Отговор

    До коментар #4 от "Газтъ":

    Явно не правиш разлика между метан и пропан-бутан. Все е газ ама има разлика.
  • 9 Бай Симо

    18 10 Отговор
    А аз още си карам стария Московец 403
  • 10 Българин

    19 25 Отговор
    Ще си карат бензиновите трицилиндрови мотори и в баира ще бутат.Дизела няма аналог откъм нм.Предлагат бензинови двг та защото са по евтини за направа и печалбата им е по добра.Жалко, защото съсипват колите с тези маломощни двигатели.

    Коментиран от #13

  • 11 Така е

    35 12 Отговор
    Отдавна трябваше французите и германците да спрат дизела.Щяхме да караме усъвършенствани бензинови мотори,може и с фабрични АГУта.А не да се чудим хибрид,плъгин,елкар и подобни псевдоекопревози.И това им казваха от изток, ама пак и тогава не ги послушаха, да не правят тези димилки.
  • 12 Така е

    25 16 Отговор
    И пак се споменава за нютонметри и подобни предимства.А се сравнява турбодизел с атмосферен бензинов.И често вторият по динамика не отстъпва.Един разход срещу безброй недостатъци.Аз познавам няколко мой познати, с които от 30 години спорим за предимствата на дизела.От 10г. никой от тях не иска да чуе за дизел.Поне си го признават.

    Коментиран от #18

  • 13 Истината

    24 20 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Сега почти всички нови са с по три цилиндъра бе приятел, в кой век живееш? Направи тест драйв с такава и после говори за бутането по баира. Ама отворковците само дизела признават

    Коментиран от #21, #30

  • 14 Тити

    8 1 Отговор
    Има бъдеще ама дали правят с течна фаза.
  • 15 Бръм

    22 11 Отговор
    Европа е поне с 10 години закъснение от тенденциите в азиатският регион....
    Кога Дачия ще турят още един цилиндър, стига с тия псевдо икономии и моторни косачки.
  • 16 нашенец

    14 12 Отговор
    Три цилиндъра на газ...само ако ми го подаряват !

    Коментиран от #25

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Читател

    14 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Само невежа може да си мисли, че по-високото октаново число означава по-калорично гориво.
  • 20 Турбо

    21 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Газта има по голямо октаново число от бензина,но е по ниско калорична.По голямото октаново число означава по голяма детонационна устойчивост.Калоричността на горивата влияе на мощността.
    Октаново число и калоричност са съвсем различни неща.

    Коментиран от #24

  • 21 Госта

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "Истината":

    Джендърята това тестват бе приятел,карай тротинетките и се радвай на “автомобила”
  • 22 Съдията Дред

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    След като 1.3 е "големия мотор" , господ да ни е на помощ. Явно "Оди пеш, бе" е вече европейска директива
  • 23 Хохг

    7 3 Отговор
    Понеже тате е ходил на училище си взе опел 1.4 турбо с фабрична газ. И си знае и стегната возия и малък разход.

    Коментиран от #27

  • 24 Случаен

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "Турбо":

    Калоричността се компенсира с обема на впръсканото гориво. Демек по-богатата смес компенсира дефицита откъм калоричност. И изведнъж минусите свършиха...
  • 25 фтъуфг

    4 10 Отговор

    До коментар #16 от "нашенец":

    И да ми го подариш няма да го карам туй недоразумение- пускам го да се продава за 5000лв. и изпивам парите после...
  • 26 Тарикат

    1 5 Отговор
    Производството е специално ориентирано към българския пазар, така хората след като си купят новия айфон ще могат да се сдобият и с нова кола на евтино гориво.
  • 27 Тарикат

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Хохг":

    Сигурно за да се сдобие с ценното возило ви е научил да ме ядете
  • 28 Хибрид му е майката

    4 4 Отговор
    Тойота Камри София-Бургас-София със 145-150 км/ч освен на местата с ограничения - средна скорост 112 км/ч и разход на колонката по системата пълно-пълно 5.9 л /100км. Няма турбо, мурбо, три цилиндъра и прочее даунсайзинг глупости. Доускорява като дизел, работи като бензин и само при рязко ускорение става шумен.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Българин

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Истината":

    Защо обиждаш бре приятел, ако не ти харесва това което съм написал, го подмини и толкоз.Когато аз съм карал трицилиндрова кола, ти може и да не си бил в топките на баща си..