В зараждащата се ера на електрифицираните превозни средства, Dacia ще продължи да разчита на автомобили с пропан-бутан. Популярната марка бюджетни автомобили стартира амбициозна стратегия за запазване на двигателите с двойно гориво и предлагането им като алтернатива на дизела.
Приемането на екостандарта евро 7, съчетано с продължаващия растеж на електрификацията, ще бъде повратна точка за дизеловите превозни средства. Duster е единственият модел в гамата, който все още предлага дизелово задвижване. Но когато Dacia постепенно спре дизеловите превозни средства, какви алтернативи ще предложи на своите клиенти?
Дизелът продължава да бъде най-добрият вариант за европейските шофьори, които изминават много километри на годишна база. И всичко това въпреки растящите цени на горивата. Затова румънците смятат, че фабричната АГУ на колите е най-доброто решение.
Фактите показват, че над половината от продадените в Европа Dacia Sandero са с технология за двойно гориво, тоест бензин и пропан бутан. сега, производителят иска да засили още повече популярността на своите бензинови автомобили с газови уредби.
Втечненият газ запази своята цена. Следователно използването му остава с предимство в сравнение с конвенционалните горива. Към момента предложението за LPG на Dacia се върти около двигателя 1.0 ECO-G. Блок от три цилиндъра и мощност 100 к.с. свързан изключително с ръчна скоростна кутия и система за задвижване на предните колела. Това обаче ще се промени, при това в краткосрочен план.
Разработката на нов "газов" двигател е на дневен ред в компанията. Този път Dacia ще вземе като отправна точка новия 1.2-литров TCe бензинов двигател с директно впръскване, който наскоро дебютира в Renault Austral. Той ще се превърне в "сърцето" на нова гама модели с LPG. Моделът, планиран за 2024 г., в момента е в процес на разработка.
Пускането на новия Dacia Jogger показа, че е възможно да се продава семеен автомобил без дизелов двигател. Припомняме, че този модел с до седем места се предлага само с бензинови и с двугоривни двигатели. Хибридната версия ще се появи на пазара по-късно. Идеята на румънците е да покажат на обществеността, че има и друга по-добра алтернатива и, че дизела не е единствената опция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #2, #19, #20, #22
11:46 14.09.2022
2 МнеНиеЕдно
До коментар #1 от "сектант":
"Има по-високо октаново число големия мотор 1.3" - по това мнение загуби интереса ми да чета съзждението Ви. Какъв мотор, какво октаново число ... каша пълна11:50 14.09.2022
3 Е как няма
Коментиран от #7, #17
11:52 14.09.2022
4 Газтъ
Коментиран от #8
11:54 14.09.2022
5 механик
Коментиран от #6
11:57 14.09.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Истината
До коментар #3 от "Е как няма":
Прав си, само скъсаните граждани си купуват нови коли. Тия с дълбоки джобове си взимат 15 годишни премиум, защото имат пари за ремонти12:46 14.09.2022
8 Наблюдател
До коментар #4 от "Газтъ":
Явно не правиш разлика между метан и пропан-бутан. Все е газ ама има разлика.12:48 14.09.2022
9 Бай Симо
13:22 14.09.2022
10 Българин
Коментиран от #13
14:07 14.09.2022
11 Така е
14:14 14.09.2022
12 Така е
Коментиран от #18
14:26 14.09.2022
13 Истината
До коментар #10 от "Българин":
Сега почти всички нови са с по три цилиндъра бе приятел, в кой век живееш? Направи тест драйв с такава и после говори за бутането по баира. Ама отворковците само дизела признаватКоментиран от #21, #30
15:56 14.09.2022
14 Тити
17:38 14.09.2022
15 Бръм
Кога Дачия ще турят още един цилиндър, стига с тия псевдо икономии и моторни косачки.
19:32 14.09.2022
16 нашенец
Коментиран от #25
21:45 14.09.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Читател
До коментар #1 от "сектант":
Само невежа може да си мисли, че по-високото октаново число означава по-калорично гориво.07:50 15.09.2022
20 Турбо
До коментар #1 от "сектант":
Газта има по голямо октаново число от бензина,но е по ниско калорична.По голямото октаново число означава по голяма детонационна устойчивост.Калоричността на горивата влияе на мощността.Октаново число и калоричност са съвсем различни неща.
Коментиран от #24
08:25 15.09.2022
21 Госта
До коментар #13 от "Истината":
Джендърята това тестват бе приятел,карай тротинетките и се радвай на “автомобила”09:38 15.09.2022
22 Съдията Дред
До коментар #1 от "сектант":
След като 1.3 е "големия мотор" , господ да ни е на помощ. Явно "Оди пеш, бе" е вече европейска директива11:41 15.09.2022
23 Хохг
Коментиран от #27
15:05 15.09.2022
24 Случаен
До коментар #20 от "Турбо":
Калоричността се компенсира с обема на впръсканото гориво. Демек по-богатата смес компенсира дефицита откъм калоричност. И изведнъж минусите свършиха...15:43 15.09.2022
25 фтъуфг
До коментар #16 от "нашенец":
И да ми го подариш няма да го карам туй недоразумение- пускам го да се продава за 5000лв. и изпивам парите после...15:58 15.09.2022
26 Тарикат
08:14 16.09.2022
27 Тарикат
До коментар #23 от "Хохг":
Сигурно за да се сдобие с ценното возило ви е научил да ме ядете08:17 16.09.2022
28 Хибрид му е майката
10:24 16.09.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Българин
До коментар #13 от "Истината":
Защо обиждаш бре приятел, ако не ти харесва това което съм написал, го подмини и толкоз.Когато аз съм карал трицилиндрова кола, ти може и да не си бил в топките на баща си..14:31 28.10.2022