През юни на руския пазар ще се появи опростен модел на Lada Granta, а през юли ще започне да се продава и подобна версия на Lada Niva Legend (старата Нива), съобщава изданието Drom, позовавайки се на свои източници в предприятието. Тези автомобили ще загубят въздушните си възглавници, ABS и ESP системите, както и навигационната и мултивмедийна система.
Освен това опростените модификации ще получат двигатели със силно занижен екологичен клас, отговарящ на стандарта Евро-2. Това е така, защото изпускателната система с каталитичния конвертор и двете ламбди сонди вероятно ще бъдат заменени с по-стар дизайн на генерацията с единична сонда.
Първите опростени коли от модела Granta, предназначени за сертифициране, вече са сглобени, но за преминаване на всички формалности е необходимо да се промени законодателството. Сега такива автомобили (без въздушни възглавници, ABS и с намален екологичен клас) са забранени на руския пазар според Техническите регламенти. Очаква се законът да бъде изменен много скоро.
Що се отнася до модела Vesta, там няма да може да се разчита на опростени версии - в колата има твърде много вносни компоненти. Сега АвтоВАЗ търси нови доставчици на части за този и за останалите модели и се твърди, пак според информацията но Droom, че ръководството на завода вече е намерило повечето от тях от Азия .
В момента заводите на АвтоВАЗ в Толиати и Ижевск не работят- целият екип е пуснат в триседмична ваканция до 24 април. До каква степен производството ще бъде възобновено, все още не е ясно. През март заводите през повечето също не работиха. Вече е известно, че през лятото предприятията ще работят четири дни в седмицата .
Между другото, онзи ден се появи първата снимка на бъдещата нова Lada на базата на Logan. По-рано се твърдеше, че тази разработка на платформата CMF-B от алианса Renault-Nissan ще замени Granta. Сега изглежда, че Granta има повече перспективи да остане в производствената гама на АвтоВАЗ. Но снимката потвърждава, че работата по новия модел продължава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хахаха
14:01 13.04.2022
2 Путинка
14:01 13.04.2022
3 Манагер
Коментиран от #5
14:02 13.04.2022
4 Софиянец
14:05 13.04.2022
5 Да ама
До коментар #3 от "Манагер":
Друг път до такова дори не пристъпвам14:05 13.04.2022
6 сила
14:06 13.04.2022
7 човек от народа
Коментиран от #23, #35
14:07 13.04.2022
8 А...МОСКВИЧ 403..КОГДА?😂
А МЕ КЕФАТ 😂
14:08 13.04.2022
9 Пъци
14:08 13.04.2022
10 ВСИЧКО РУСКО Е БОКЛУК! ФАКТ!
ПУТЬОВСКИ КЕНЕФ.
ЗАКРИВААААЙ
14:10 13.04.2022
11 Бай Пешо карбуратора
14:10 13.04.2022
12 С Путлер на власт към светли бъднини
14:11 13.04.2022
13 Вие сте бунаци!
Коментиран от #15, #16
14:12 13.04.2022
14 Безаналогов
14:15 13.04.2022
15 И от ЗАЗ Гръбач с обратни врати
До коментар #13 от "Вие сте бунаци!":
Тоже 😂14:17 13.04.2022
16 Има има
До коментар #13 от "Вие сте бунаци!":
Кола ала семейство флинстоун. Скоро като ушанките се върнат в каменната ера такива ще са актуалните коли при тях.14:18 13.04.2022
17 Бъдеще
14:25 13.04.2022
18 Bmw
14:26 13.04.2022
19 Razraz
14:45 13.04.2022
20 Случаен
15:00 13.04.2022
21 Честито на путинофилите по света
15:13 13.04.2022
22 ПЕТКО
15:36 13.04.2022
23 Човешко е да се греши
До коментар #7 от "човек от народа":
Ами какво чакаш? Ето ти опростения автомобил. Грабвай две лади докато има и ще има да си ги караш следващите 50 години!16:27 13.04.2022
24 иху
16:33 13.04.2022
25 Alex
17:28 13.04.2022
26 Тойота
Руските нямат нужда от скъпи масла, ремонтират се „с чук, тел и клещи”, и издържат на всякакви горива, дет се вика и с л...а ще върви. А на западняка само бронята, със разните му там сензори, датчици и камери струва колкото половин Лада. Да не говорим, че едни свещи и въздушен филтър не могат да се сменят, без да се разглоби половината кола. С нищо не са по-технологични новите пластмасарки, само са натъпкани с телевизори по таблото и 10000 измислени компютъра, за да може вечно да свети чека, да излизат грешки, още малко и Error 404 ще излезе😂. А пък на който му трябва, винаги може да си залепи един таблет с тиксо за таблото, да го свърже на зарядно и всичко е ток и жица. Колкото до екологичността, една технически изправна Жигула изкара по-добър резултат за изгорели газове на ГТП-то отколкото Голф 5-ца, да не говорим за някое БМВ или аЛуди с кубатура на Зил. А и за производството са необходими по-малко материали, оттам и по-малко СО2. Пък и лесно става и на газ, а в краен случай може да се преправи на биогаз или дървесен газгенератор, като старите камиони от Втората Световна Война. Руската маш
Коментиран от #27, #33, #34
18:09 13.04.2022
27 Тойота
До коментар #26 от "Тойота":
Руската машина е направена да е желязна, а западната да се счупи 10-на години и после купи пак, счупи и пак купи. Консуматорска работа. А покритието на цилиндрите на Жигулата наистина е безаналогово.Коментиран от #29
18:11 13.04.2022
28 ИЛЮМИНАТ
Коментиран от #31
18:23 13.04.2022
29 Тотьо
До коментар #27 от "Тойота":
Да прав си наистина е безаналогово,едно Вамо има повече ресурс.22:06 13.04.2022
30 Щирлиц
Руснаците не правят електрониката и може да не слагат такава в колите. Обаче не правят и лагери, а без тях кола не става. Явно ще слагат някакви заместители и крайния резултат няма да е Евро 2, а Урал 1.
23:46 13.04.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 гост
13:08 14.04.2022
33 bbб
До коментар #26 от "Тойота":
преди 20 год. живеех в Карлсруе- Германия,, около 2004 всеки ден пътувах КА до Стутгарт с фолксваген пасат, който тогава е пътувал по този път , знае че е доста натоварващ за една кола- голям трафик, изкачване- спускане, гас спирачка и т.н.. Една руска машина и един месец няма да издържи на такова натоварване.В същата година ми се наложи да кацна във Варна, един приятел ме взе с на баща му ладата- седмица. Е тогава разбрах тотално каква е разликата между ръските и германските автомобили. Два дена след това ми бучеше главата, а от "удобнит седалки" още имам спомен за болките в гърба. Руснак и автомобилопроизводство са Несъвместими понятия14:19 14.04.2022
34 Георги Г.
До коментар #26 от "Тойота":
Само дето лесно ремонтиращите се руски кенефи, ако хванеш София Варна, по пътя 3 пъти трябва да го ремонтираш и да имаш половин кола в багажника. А за европейските паркетници не знам, ама заможните руснаци много ги харесват. А G-classe в гората е ненадминат, нищо че е на 40 години, в пъти по-добър от нивата.11:51 19.04.2022
35 иванов
До коментар #7 от "човек от народа":
аз мисля, че може да ги правят и без сартер-само манивела, още по-добре10:20 25.04.2022