Ненавременната смяна
През пролетта шофьорите не бързат толкова да сменят гумите си, както през есента. Тогава, с първия снеговалеж, всички шофьори едновременно се втурват към сервизните гуми центрове. През пролетта няма опашки, защото колата се държи на пътя както обикновено и изглежда, че имате време. Но има няколко добри причини да не отлагате смяната на гумите. Протекторът на зимните гуми е от доста по-мека каучукова смес. Ето защо зимните гуми се износват бързо на топлото време. Не отлагайте.
Преглед на гумите
Факт е, че караме по-бързо през лятото, отколкото през зимата. Следователно целостта на гумите трябва да се третира с необходимото внимание. Ако гумите са без джанти, тогава трябва да ги проверите за вътрешни повреди и остри предмети, които може да не са напълно забележими отвън. А когато гледате отвън, не забравяйте да обърнете внимание на височината на протектора - ще има ли достатъчно за сезона? Също така е необходимо да се отстранят камъните и особено стъклените фрагменти от каналите на протектора.
По-добрите гуми отпред
Трябва също така да решите кои гуми да поставите на предната ос и кои - на задната. Препоръчваме да поставите най-добрите гуми отпред. Факт е, че не всеки шофьор може да се справи със спукана предна гума в движение. Ако сте купили четири гуми по едно и също време е добре всеки сезон да ги "въртите" - предните на задната ос, а задните - на предната.
Внимавайте с праговете
Често в гумаджийниците, за да спестят време, повдигат колата в средата на прага, така че и двете колела да се повдигнат от земята наведнъж. Ако колата ви е стара и корозията е отслабила каросерията, такова повдигане е противопоказно. Предупредете за това работниците в сервиза. А ако колата е на много години, тогава дори когато се поставя крикът на определеното място, е по-добре да играете на сигурно. Поставете дъска под крика, като по този начин разпределите натиска върху голяма дължина на прага.
Не забравяйте за поддръжката
Смяната на гуми е добра причина да оцените техническото състояние на автомобила. В края на краищата, при свалени колела се виждат почти всички компоненти и части на окачването, кормилното управление, спирачната система и задвижванията на колелата. Проверете внимателно всички изброени системи сами или се допитайте за състоянието им.
Къде е секретният болт?
Ако сте загубили въпросния секретен болт или гайка, тогава е по-добре да отидете в добър сервиз, за да го развият без последствия. Рискът недотам квалифицирани монтажници на гуми да повредят скъпите и красиви алуминиеви джанти е доста висок. Но това не са всички проблеми, които секретните болтове могат да причинят. Не забравяйте, че секретните гайки (болтове) се разхлабват първи и се затягат последни. И е по-добре да направите това с динамометричен ключ, като спазвате въртящия момент на затягане не по-висок от разрешения за тази кола.
Почистване на повърхностите
Преди да монтирате колелата на колата, трябва да почистите съвпадащите повърхности на джантата и главината от замърсяване. Върху главината трябва да се нанесе тънък слой медна грес. Попадането на дори малки чужди предмети или парчета мръсотия ще доведе до вибрация на колелото.
Кога е нужен баланс?
Ако имате само един комплект джанти, то след всяка смяна балансът е задължителен. И ако имате два пълни комплекта колела, можете да спестите пари от баланса. Ако колелата не са "биели" миналия сезон (уверете се, че няма следи от загуба на балансиращи тежести), те не е нужно да се балансират всеки сезон. Процедурата може да се прави през смяна.
Полезен съвет
Ако имате само четири джанти и два комплекта гуми, тогава, за да спестите пари, ви съветваме да закупите друг комплект евтини джанти (може и стоманени). На тях трябва да се монтират зимните гуми, а алуминиевите джанти да се оставят за летните гуми. Така можете да спестите от смяна на гуми, а и да запазите самите гуми от вредния натиск на монтажната машина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 gost
10:07 19.04.2022
2 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #3, #8
10:11 19.04.2022
3 Бла
До коментар #2 от "Б А Й Х @ Й ‼️":
Само да отбележим, че повечето нови коли с "датчиците" са на АБС гривните. Много малко са във вентилите. Така че, няма проблем със смяната на джанти.Коментиран от #5
10:18 19.04.2022
4 Иво
10:20 19.04.2022
5 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "Бла":
Знам къде ми са датчиците, знам и цената им, затова и питам ! Не знам как датчика на гривната ще следи налягането , а не оборотите !На мен датчика ми светна още в покой без видимо мека гума. Проверих ги и открих причината !
Иначе имах ФВ с датчик за износване на накладите. Оказа се, че моделът фабрично има САМО ЕДИН ДАТЧИК, на една от осемте накладки- не повярвах на видяното ‼️
10:49 19.04.2022
6 То хубаво ама...
Коментиран от #9
10:51 19.04.2022
7 ЛОВНИЯ СЕЗОН ЗА ПАРКО МЯСТО ЗАПОЧВА💡
10:52 19.04.2022
8 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #2 от "Б А Й Х @ Й ‼️":
Благодаря за минусите! Остана да ми обясните как те отговарят на въпроса ми ! Или ги шляпате по навик и от завист‼️Хубав ден на всички ☕
11:37 19.04.2022
9 bbб
До коментар #6 от "То хубаво ама...":
Опасния съвет е именно да сложиш "По-добрите гуми отпред " НИКОГА ама НИКОГА не правете това, Това е най голямата тъпотия от автора който видимо нищо неразбира от тази работа. По- добрата гума са слага винаги отзад и то по-много причини. Незнам защо в БГ се мисли по този толкова грешен начин да се слага по хубавата гума отпред. Първо: при спукване-пръсване на предна гума, много по лесно може да контролираш колата чрез волана и да направиш корекция на траекторията, защото имаш възможност чрез движение на волана това да го направиш.Второ: при мокър или заснежен път, когато по лошата гума е на задната ос- какво става, става това че задницата поднася и при лошо стечение се блъскаш СТРАНИЧНО в дърво, това е доста по-опасно от челен удар, защото колите са по-сигурни при челни удари от колкото при странични. Затова ВИНАГИ по-хубавите гуми се слагат отзад.
И аргомента че при предно задвижване се слага отпред, защото неможе да закъсаш е също неоснователен, по- добре да закъсаш отколкото да се блъснеш странично.
Коментиран от #10, #12, #14, #19
12:21 19.04.2022
10 bbб+
До коментар #9 от "bbб":
Браво колега супер си,много добре разсъждаваш,и аз точно така направих сега този сезон-браво.!!🤔👍👍13:19 19.04.2022
11 AZZA
23:13 19.04.2022
12 знаещ
До коментар #9 от "bbб":
Колега...меко казано говориш глупости! Първо повечето коли са с предно предаване, а и мисля че не знаеш как поднася предница...16:08 20.04.2022
13 Не отлагайте!!!
19:25 20.04.2022
14 East Coast
До коментар #9 от "bbб":
Колега, гумите с по-голям протектор винаги се слагат на задвижващите колела, това е правило. И автомобил с предно предаване поднася много по-трудно, отколкото такъв със задно. Съществува т.нар. сцепно тегло, което при предно предаване е по-голямо, поради факта, че двигателят тежи върху предния мост. Казвам го като водач на задно предаване. Съответно при Порше е обратно - задно предаване, но и двигател отзад. Сега има и друго - ако си без акъл и шесторно предаване няма да те спаси от законите на физиката.20:11 20.04.2022
15 Готин
20:15 20.04.2022
16 Мгобози
Коментиран от #18
14:01 25.04.2022
17 Смях
14:36 25.04.2022
18 Смях
До коментар #16 от "Мгобози":
Тука "майстори" бол. Ако колата ти е хубава задължително нови гуми , в някои западни страни даже няма да ти признаят застраховката ако дори 1 от гумите е изтъркана.14:39 25.04.2022
19 Дедо Пене
До коментар #9 от "bbб":
ТИ ОТВОРКО ШОФИРАШ СИГУРНО ПО 1000км ГОДИШНО- НИЩО НЕ РАЗБИРАШ?ПРЕДНИЦАТА Е ТЕЖКА..ДВИГАТЕЛ, СКОРОСТНА КУТИЯ И ГУМИТЕ СА НАТОВАРЕНИ, ЗАЩОТО УЧАСТВАТ АКТИВНО, А НЕ КАТО ЗАДНИТЕ-ЛАГЕРНА КОЛИЧКА.
15:05 25.04.2022
20 салют
14:45 28.05.2022