25 Април, 2022 12:00 5 955 16

Audi призовава за изоставяне на петрола, но BMW се дърпа: за кога е планирана революцията

  • audi-
  • двг-
  • bmw-
  • електромобил
Audi призовава за изоставяне на петрола, но BMW се дърпа: за кога е планирана революцията - 1

Главният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман каза, че европейските производители на автомобили трябва да се обединят и да вземат решение: до 2040 г. производството на автомобили с традиционни двигатели с вътрешно горене трябва да бъде спряно.

„Нека бъдем смели и да поемем ангажимент за пълно премахване на изкопаемите горива до 2040 година. Ние трябва да насочим цялата си енергия към акумулаторни електрически превозни средства за индивидуална мобилност“, каза Маркус Дюсман в изявление пред Ройтерс .

В същото време марката Audi планира да спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене още през 2033 г. (тоест след 11 години). Подобни планове има и Volkswagen, който планира да премине на електричество до 2035 г., макар и само в Европа (в Китай и Съединените щати отхвърлянето на „нефтените“ автомобили ще се случи малко по-късно).

В същото време не всички производители са сигурни, че е необходимо да се отървем от двигателите с вътрешно горене толкова рано. Например, директорът по разработката на BMW Франк Вебер каза в интервю за Auto Motor und Sport, че компанията не иска напълно да изостави двигателя с вътрешно горене.

„Все още имаме нужда от модерен двигател с вътрешно горене“, каза Вебер. „Ето защо работим върху ново поколение двигатели: бензинови, дизелови, шестцилиндрови, осемцилиндрови. Те ще бъдат технологично подготвени за предстоящите стандарти за екологични емисии."


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алекс

    26 4 Отговор
    Пак ще се върнем към петрола ама филм + сега
  • 2 незнайко

    11 7 Отговор
    ЧАКАМЕ АТОМНИЯ ДВИГАТЕЛ !!! Само той може да замести всичко останало !!!
  • 3 Gogo

    6 1 Отговор
    Това модерилизирано бмв е91 ли е
  • 4 един от стадото

    16 1 Отговор
    в интерес на истината линията на това Ауди е перфектна

    Коментиран от #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Някой

    9 2 Отговор

    До коментар #4 от "един от стадото":

    Без отличителни знаци си е чиста Алфа!
  • 7 pbdan

    20 0 Отговор
    Нефта не е само гориво. Битум(асфалт) и мазут за пътищата, пластмаси, изкуствен каучук, изкуствени влакна, керосин за авиацията, смазочни масла. Бензина и нафтата ще са "отпадък" и с ниска цена. Всъщност тежката пътно-строителна, транспортна, селскостопанска и военна техника едва ли ще минат скоро на ток.
  • 8 Цецо

    13 1 Отговор
    Всеки може да си направи дедукцията че колите на батерии няма как да заместят петрола, само в градовете ще са полезни. Чакаме Порше да започне да произвежда синтетично гориво и тва е.
  • 9 Знайко

    7 11 Отговор
    Аз лично смятам, че цивилизацията ни трябва да започне да намалява използването на горива, природен газ, въглища, пластмаси, ... и да намали замърсяването на околната среда. Но също така смятам, че СО2 е много по-малък проблем и замърсител от радиационите боклуци от работата на АЕЦ.

    Няма ли кой да зададе на малоумните европолитици, които забраняват старите автомобили въпроса:

    Откъде ще дойде електричеството за зареждане на милионите нови електромобили. Ако продължим да изгаряме въглища, природен газ, нефт в огромни нови електорстанции за да има достатъчно електричество за зареждане на новопоявилите се електромабили. С това цивилизацията ни няма да стане по-"зелена". А дори ще стане по-малко "залена", защото освен емисиите от производството на електричество. Ще се появи и проблема с опасните отпадъци от излезлите от употреба батерии.
  • 10 Разбира се че има отговор

    2 5 Отговор
    Цитат от статия публикувана на 21-ви февруари тази година:

    Още 15 200 мегавата ВЕИ мощности - преди всичко соларни централи, се очаква да има в България в близките години. Толкова са заявленията за присъединяване, които инвеститорите са подали в Електроенергийния системен оператор (ЕСО) в последните 3 г. За сравнение, в 11,49 часа в неделя цяла България консумираше ток от 4789 мегавата, а рекордът през зимата е малко над 7000 мегавата.

    В началото на годината ситуацията истеризира - от 1 януари до 10 февруари в ЕСО са внесени 18 заявления за присъединяване към голямата мрежа на 1004 мегавата мощности, 166 са заявленията за 184 мегавата зелени централи. За месец и 10 дни инвеститори са обявили, че ще строят възобновяеми мощности колкото един блок на АЕЦ “Козлодуй”."
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ZOZ

    1 2 Отговор
    Електрическите коли ще станат доминиращи когато тока е без пари.
  • 15 1566

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Вън НАТОВСКИ псета":

    Май Френд. Объркал си статията, нема да има рубла за този пост. Сори
  • 16 Бигфен

    4 1 Отговор
    наглите вагаджии за 20 години един хубав двг неможаха да направят каде се сравняват с двгтата на бмв те нормални ли са