14 Юни, 2022 13:02 55 090 126

Как българите ще могат да си купят нова кола в бъдеще, след като ЕС официално забрани продажбата на коли с ДВГ

  • европа-
  • двг

Европа ще се откаже от двигателите с вътрешно горене до 2035 г

Как българите ще могат да си купят нова кола в бъдеще, след като ЕС официално забрани продажбата на коли с ДВГ - 1

Европейският парламент гласува Европа да стане първият въглеродно-неутрален континент до 2050 г., като продажбата на нови коли с ДВГ се забранява от 2035 година. Това решение обаче води след себе си редица въпроси, пряко касаещи родната действителност.

Ясно е, че дори и в сегашните условия средностатистическият българин трудно отделя средства за покупката на чисто нова кола, а е добре известно, че електромобилите са доста по-скъпи от колите с ДВГ. Освен това изграждането на адекватна инфраструктура не е никак лесно, особено у нас. Всичко това ни води до заключението, че българинът все по-трудно ще може да си купи чисто нов автомобил, но явно властимащите европейци това не ги касае.

Гласуването се проведе във френския град Страсбург. Съгласно общите разпоредби продажбата на бензинови и дизелови автомобили ще бъде забранена в 27 страни от ЕС, в това число и България, предаде Ройтерс. В същото време документите включват и изисквания за намаляване на вредните емисии от автомобилите с 55% до 2030 г.

Опитите на консервативната Европейска народна партия да облекчи мерките и да позволи продажбата на хибридни автомобили бяха отхвърлени, както и предложението на Зелената партия да прокара забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2030 г.

Изслушванията обаче все още не са приключили: има последен етап от преговорите между Парламента и Съвета на ЕС за допълнително определяне на позицията на всяка от 27-те страни членки, както и за вземане под внимание на специалните изключения за малките производители .

Днес Европейският съюз е третият по големина замърсител в света, а автомобилите и камионите представляват около една пета от всички вредни емисии в ЕС. А забраната за продажба на автомобили ДВГ ще бъде част от по-широка политика на ЕС за климата за драстично намаляване на емисиите до 2030 г.

Не всичко обаче е загубено, защото забраната ще важи за нови автомобили, но няма да засегне пазара на употребявани автомобили. Въпреки това, като се има предвид, че повечето автомобили имат жизнен цикъл от около 15 години, можем да очакваме те да излязат напълно от строя до 2050 година. Дотогава ще продължаваме да караме коли "втора употреба".


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 81 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мечо

    108 9 Отговор
    фпрагам коня и толкос

    Коментиран от #5, #39, #40

  • 2 Пламен

    95 10 Отговор
    За старите коли, тази забрана не важи. След 2035 е само за новите

    Коментиран от #28, #66, #107

  • 3 Марто

    75 0 Отговор
    Ми то си го пише в материала, няма нужда да повтаряш написаното
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Госあ

    128 12 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    Коня изхвърля метан мечо, не стаа 💁 Как така нема да сменяш батерии на две- три години ? М? Простите еврокалинки даже не могат и да ги произвеждат, ама нищо 😂 Важно е политическото решение !
  • 6 Даку

    163 17 Отговор
    Ако човек не е много тъп ще е наясно че от всички превозни средства в Европа колите са най малко замърсяващи. Въздуха се замърсява от камиони,кораби,самолети...а там забраните не важат и въздуха ще си остане мръсен....

    Коментиран от #8, #16, #23

  • 7 Госあ

    128 11 Отговор
    Първо беше инквизицията на християните срещу науката в Европа, сега идва ред на инквизицията срещу науката на либерастите в Европа ! Мошетата работят неуморно. После либерастите пишат колко умни били западноевропейците 😂
  • 8 Госあ

    103 4 Отговор

    До коментар #6 от "Даку":

    Си Дзинпин предложи железопътна мрежа за карго транспорт 💁 Ама той е комунист 😂

    Коментиран от #112

  • 9 Антон

    144 13 Отговор
    Обзалагам се че това живи и здрави няма да се случи до 2035. Вие представяте ли си стотици милиони коли как зареждат някакви колосални количества ел. енергия - не ми се мисли каква инфраструктура ще трябва и колко количество ел.енергия ще е необходима, яко нови аец , яко нови радиоактивни боклуци или пък може би всички западно европейци дружно ще духат на перките или всеки ще носи огледалце, с което да отазява слънчевоте лъчи към панелите.айахахахахах

    Коментиран от #14, #20, #31, #105

  • 10 Ретро

    108 20 Отговор
    Ще караме W124-ки, А6 и 100 C4, Е34 и компания. Да не мислите, че средностатистическият българин ще може да си позволи нов електрически клозет ?
    Най - евтините електрички имат пробег 250-300км мах. До къде ще стигнеш с такава талига ?
    Само стари бръмчалки ще карамв и това е.

    Коментиран от #22

  • 11 £€¥√

    83 9 Отговор
    Всичко това ни води до заключението, че българинът все по-трудно ще може да си купи чисто нов автомобил

    Значи,след 2035-та минаваме на колела като в Нидерландия (Холандия)

    Коментиран от #21, #35

  • 12 Чичо Сашо

    167 49 Отговор
    Дано Русия до тогава, за пореден път донесе свобода в Европа!!!
  • 13 го шо

    54 8 Отговор
    няма да могат. нито стара, още по-малко нова. "промените" не визират популацията на територията. обратно, на каручката, с белчо и сивушка.
  • 14 го шо

    55 6 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    "или пък може би всички западно европейци дружно ще духат на перките"
    не на перките. и не само те.
  • 15 лекувам наркозависимост

    84 7 Отговор
    а американо с по 8 литрови пушалници без катализатори без нищо ?
  • 16 327

    45 9 Отговор

    До коментар #6 от "Даку":

    Ти ли си най-умния в семейството? Я сметки един контейнераваз с 100 хиляди контейнера на какво разстояние ги превозва, за колко време и колко харчи! А сега сметни, че за същия брой контейнери ще ти трябват 100 хиляди тира! Корабите са доста по икономични и по-малко замърсяващи от тировете като вземеш предвид количеството товар което носят и разстоянието което изминават

    Коментиран от #98

  • 17 Ха-ха-ха😂😂😂

    43 3 Отговор
    2035 година! Отсега ли да мислим за това? Или въпросът е да заработи малко хонорар с измислени теми?

    Коментиран от #24

  • 18 Хе хе

    68 3 Отговор
    Бъдещето ще си е в ДВГ. Синтетично гориво от неорганични атмосферни въглерод и водород. Нискоемисионно е, с източника правят кръговрат. 3 долара е производствена цена на литъра сега, при мащаб ще намалее цената.То отсега си е ясно, но отклоняват вниманието с ел панели батерии и вятър да печелят още малко.

    Коментиран от #25

  • 19 Одипеш

    19 1 Отговор
    Както и досега, никак.
  • 20 Няма нужда от огледалце

    9 29 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    В момента през прозореца виждам пороен дъжд, а на сайта на ЕСО


    Диспечиране
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 14.06.2022 13:34:06

    Име MW
    АЕЦ 34,93% 2126.83
    Кондензационни ТЕЦ 38,44% 2340.8
    Топлофикационни ТЕЦ 3,83% 233.43
    Заводски ТЕЦ 1,35% 82.01
    ВЕЦ 3,03% 184.38
    Малки ВЕЦ 4,86% 295.62
    ВяЕЦ 1,17% 71.11
    ФЕЦ 11,93% 726.29
    Био ЕЦ 0,40% 24.62
    Товар на РБ 4087.46


    Това от инсталирани 1000 мегавата фотоволтаици.

    Но заради високата цена на тока, много фирми и граждани решиха сами да произвеждат ток както за собствени нужди така и за продажба, като всеки месец постъпват заявления за нови 3000-4000 мегавата мощности и вече са натрупани заявки за 21 хиляди мегавата. Това е мощността на 10 атомни централи като АЕЦ Козлодуй.

    Тоест дори всички автомобили да минат на ток ще има излишна енергия всеки път когато пекне слънце, ако спрат да приемат нови заявления и само тези бъдат изпълнени.

    А тези мощности ще бъдат изградени много преди по българските пътища да има поне 5% електромобили.

    Коментиран от #27

  • 21 Не се притеснявай

    24 12 Отговор

    До коментар #11 от "£€¥√":

    Този който днес може да си купи нов автомобил, през 2035 ще може да си купи и нов електромобил.

    Не знам защо си тръгнал да се притесняваш, че този който днес не може да си купи нов автомобил нямало да може да си купи и нов електромобил? Той така или иначе няма да кара нов автомобил с или без тази забрана.
  • 22 ЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬЬььь

    26 6 Отговор

    До коментар #10 от "Ретро":

    Ще ги караш само в града, а за по далече влак?
  • 23 Много съм тъп

    22 33 Отговор

    До коментар #6 от "Даку":

    "Ако човек не е много тъп ще е наясно че от всички превозни средства в Европа колите са най малко замърсяващи. Въздуха се замърсява от камиони,кораби,самолети...а там забраните не важат и въздуха ще си остане мръсен...."


    Досега винаги съм се чудил защо в Пловдив е най мръсния въздух в цялата страна, но преди твоето мнение въобще не се бях сетил че от преминаващите кораби и тирове през центъра на града и от самолетите които прелитат на десетина метра над блоковете.

    Само забрави да споменеш, че автомобилите всъщност пречистват въздуха защото засмукват въздуха през въздушни филтри преди да влезе в двигателя и след това излиза много по-чист!
  • 24 Друго е

    18 4 Отговор

    До коментар #17 от "Ха-ха-ха😂😂😂":

    Чак сега схванаха какво им повтарям от пет години насам, когато ми зададат въпроса Какво ще стане ако от утре минем на електромобили и къде ще ги зареждаме?

    Винаги съм повтарял, че колкото и да съм привърженик на електромобилите не си представям дори 50% от автопарка да е електромобили по българските улици преди 2050 година, но и за тогава не съм сигурен.
  • 25 Дрън-дрън

    18 9 Отговор

    До коментар #18 от "Хе хе":

    И как се произвежда това синтетично гориво? Защо е толкова скъпо И как ще поевтинее?

    Скъпо било защото било енергоемко, понеже се произвежда чрез електричество, а щяло да поевтинее защото щели да ползват евтиния ток от възобновяемите източници в бъдеще.

    Е защо този ток директно да не отиде за зареждане на батериите, а трябва да разчитаме на някой монополист да застане на колонката и да определя цената на която да зареждаме? Това че на него ще му излиза по-евтино от 3 долара на литър не му пречи да ти го продава на 5 долара.

    Ако досега само си се съмнявал, поне от последните месеци трябваше да ти е станало ясно. За последните месеци цената на нефта от който се произвеждат горивата в рафинерията на Лукойл в Бургас падна с 25%, но за същото това време цената на горивата се вдигна с 50%. Имаш ли логично обяснение?
  • 26 Ха,ха

    38 0 Отговор
    До 2035 година я камилата я камиларя.Немой се косИ.
  • 27 Верваш ли си

    12 2 Отговор

    До коментар #20 от "Няма нужда от огледалце":

    Наистина?

    Коментиран от #30

  • 28 Нови стари

    25 6 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен":

    Като ти направят бензина 15лв литъра какво значение има ?
  • 29 1912

    59 11 Отговор
    Дотогава тоя измислен ЕС ще се е разпаднал, не знам защо все още има държави, които искат да влязат в него...
  • 30 Кое от написаното не е вярно

    5 13 Отговор

    До коментар #27 от "Верваш ли си":

    Хайде да говорим с факти, а не с недомлъвки?

    Както виждаш аз говоря с цифри, ти ще кажеш ли нещо или ще си поредния който не вярва на реалността и вика "такова животно нема" застанал пред клетката на жирафа?

    Коментиран от #32, #43

  • 31 3-фазния

    5 22 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    Ти ндей бери гайле, Тонка.
    Транспортната министърка на UK Trudy Harrison: "в момента имаме 29,500 публични зарядни. Планът ни за 300,000 е в ход. Отне ни време да проектираме зарядните хъбове да са готови да поемат не само колите, но и ел.тировете и ел.автобусите, за да не се копае и полагат трасета после. Който люби дизел и бензин: черта през тунела под Ламанша"

    А какво казва пилотът Лука ди Граси

    Коментиран от #79

  • 32 Верваш ли си

    52 4 Отговор

    До коментар #30 от "Кое от написаното не е вярно":

    Сега кажи 1 кв.м. панел колко вата ел.енергия може да произведе за 24 часа. Сега отговори колко хора имат достатъчно площ да си направят собствена централа. Сега отговори каква ще е цената на тока при огромно нужда от потребление поради 100% ел.коли. Сега отговори в мъгливи дни какво правим, сега отговори какво правим зимата, когато слънцето грее кратко, сега отговори с колко пада ефективността на панелите в мрачно време. Сега може да отговориш с колко пада ефективността на панелите когато са запрашени и какво правим със запрашеността във въздуха. Сега отговори какво сечение на кабелите трябва, и какви трафопостове са нужни , за да може 50 коли да зареждат едновремвнно за зарядна станция, като има такива през10-20-40 км от двете страни на пътя. Сега отговори кой ще заплати изграждането на цялата тази инфраструктура. Може да отговориш какво правим с огромното замърсяване на планетат, поради хилядите пъти увеличен добив на редки метали, използвани в производството на батерии. Какво правим със старите такива. Ако беше толкова ефективно защо досега не е направено, защо всички индустриамни държави се стремят към аец и газ, а не към перки и панели. Мога до утре да продължавам.Поредните високопрнк приказки на спекулантите от ес
    И да казвам ти и го твърдя: в случая такова животно няма

    Коментиран от #37

  • 33 Мана Мана

    22 4 Отговор
    "Как българите ще могат да си купят нова кола в бъдеще..." Как - ще си направят вноска за кола от 1500 лева и ще чакат 18-20 години да "излезе" номера. А дотогава ще джиткат с кракомобил и велосипед:)
  • 34 Ква крайна мисъл ме обзе...

    28 5 Отговор
    Сега остава да туриме и ограда на Еврогейския союз...тъй щото въздухът от Либия да не вземе да се промъкне незабелязано тъдяваа...Или пък "лошият" руски въздух, отявлен класов враг, вземе че реши да увлезне у Европата и да се сноши тайно с брюкселския атмос...А от рециклираните батерии, ще произвеждаме безвредни памперсгащи!
  • 35 Мана Мана

    14 1 Отговор

    До коментар #11 от "£€¥√":

    Ако не е потънала вече под морското равнище... Така, де.
  • 36 Ами ...

    9 1 Отговор
    Не мисля, че ще стане по този начин.
  • 37 Само един правилен въпрос

    4 28 Отговор

    До коментар #32 от "Верваш ли си":

    Изписа толкова глупости, на които ще ти отговоря само с отговора на един от твоите въпроси:

    "Сега отговори кой ще заплати изграждането на цялата тази инфраструктура"


    Очевидно не си прочел внимателно или не си разбрал написаното!

    Дадени са заявления за изграждане на 21 хиляди мегавата фотоволтаици за последните две години.

    Тези хора ще си ги финансират сами, ще си изградят инфраструктурата до средно напрежение и ще се свържат към мрежата, а натоварването на далекопроводите ще намалее, защото няма да е нужно да пренасят хиляди мегавати от другия край на страната, а с произведената енергия ще се захранва района в който се произвежда.

    И понеже ще има излишък на енергия цената и ще падне.

    Облачен ден 750 мегавата от 1000 инсталирани


    Сутринта бяха около 400 в началото на работния ден. Хайде сега умножи всичко това по 20 и говори за запрашаване и мъгливо време. Логично е електромобилите да зареждат, когато токът е евтин, а дори през зимата има слънчеви дни.

    Коментиран от #38, #41, #42, #50

  • 38 Добре

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Само един правилен въпрос":

    Добре
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Госあ

    21 2 Отговор

    До коментар #37 от "Само един правилен въпрос":

    И един мармот завива шоколад 😂 пак се появи с глупостите си
  • 42 Госあ

    22 2 Отговор

    До коментар #37 от "Само един правилен въпрос":

    През зимата нема да зареждат 💁😂
  • 43 Госあ

    21 3 Отговор

    До коментар #30 от "Кое от написаното не е вярно":

    Не веднъж съм ти показвал, че твоите цифри са абсолютно неадекватни. Цифрите сами по себе си нищо не означават. И в решенията на двойкаджиите по математика има цифри.

    Коментиран от #44

  • 44 Наблюдател 1

    6 12 Отговор

    До коментар #43 от "Госあ":

    За разнообразие, можеш ли да използваш нещо друго, освен софизми? 😀 Прощавай, но като ти чета коментарите, имам чувството, че слушам някой от гостите на Соловьов. Е, за теб може и да е комплимент. 😀

    Коментиран от #46

  • 45 Колт

    17 1 Отговор
    Файда няма да забраняват автомобилите с двг като ще оствят най-големите замръсители фабрики и заводи
  • 46 Госあ

    13 2 Отговор

    До коментар #44 от "Наблюдател 1":

    Аз като чета твоите опорки, ме избива на садизъм 😅 Ще вземеш ли поне веднъж да напишеш нещо свързано с реалността ? Много пъти съм си губил времето с теб, надявам се останалите помнят.

    Коментиран от #51

  • 47 тия симпатяги

    17 1 Отговор
    са царчета на "гениалните" решения, граничещи с идиотизма, въпреки това Швейк ми е по-симпатичен. Една от "великите" им измишльотини са картинките по цигарените кутии, оставяме настрана "мерките" за справяне с ковидпандемията, санкциите, които всъщност налагат на собствените си държави и народи, енергийна, продоволствена и каква ли още криза ще родят...? Единствено май остава да се гордеят с унифицирането на зарядните за телефони...Планетата(континента) на маймуните...
  • 48 Йохан Волфганг фон Гьоте

    26 5 Отговор
    Никога не се занимавай с глупаци.
    Глупаците са най-неприятните крадци.
    Освен че ти крадат от времето, ти крадат и от настроението..

  • 49 Ето как ще купувам

    11 2 Отговор
    Много просто. Ще си купувам от където ми е кеф. От САЩ, от Турция, от Сърбия, от Македония или от всяко друго масто извън евро съюза
  • 50 Турбо

    17 1 Отговор

    До коментар #37 от "Само един правилен въпрос":

    Тесльо пак дава акъл на хората.Въпреки,че няма нито електромобил,нито фотоволтаична централа.Дай пример бе тесльо,купи си Тесла,направи си фотоволтаична централа да зареждаш безплатно.
  • 51 Реалността е

    3 16 Отговор

    До коментар #46 от "Госあ":

    Диспечиране
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 14.06.2022 18:16:54
    Chart

    Име MW
    АЕЦ 33,04% 2122.64
    Кондензационни ТЕЦ 37,91% 2435.54
    Топлофикационни ТЕЦ 3,14% 201.82
    Заводски ТЕЦ 1,30% 83.75
    ВЕЦ 12,60% 809.21
    Малки ВЕЦ 4,75% 305.28
    ВяЕЦ 1,59% 102.35
    ФЕЦ 5,16% 331.49
    Био ЕЦ 0,45% 29
    Товар на РБ 4193.98

    Малко преди мръкване, фотоволтаиците доставят РЕАЛНИ 330 мегавата.

    Това разбира се в нашата реалност, в твоята не знам как е! Доколкото разбрах не стигат и за захранване на хладилник, защото били неефективни при вас.

    Онези заявки за 21 000 мегавата нови мощности от възобновяеми източници в България също е от нашата реалност.

    Коментиран от #52, #53

  • 52 Госあ

    10 1 Отговор

    До коментар #51 от "Реалността е":

    Препращам те към коментар 48

    Коментиран от #55, #59

  • 53 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #51 от "Реалността е":

    Пак ли бе многониковото,сопри се.
  • 54 Да бе!

    11 1 Отговор
    Най -напред ЕС ще се откаже от отказването! Ще видите!
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Ха ха ха

    13 1 Отговор
    А камионите,а самолетите?Забравих корабите.
  • 57 Вътю Т.Панчев

    6 4 Отговор
    А БЕ ОТ 40 ГОДИНИ ЧАКАМ ДА ЗАБРАНИТЕ ДВУТАКТОВИТЕ КЕБАПЧИЙНИЦИ ...
  • 58 Ами

    22 2 Отговор
    Напълно неотрален въглеродно континент -напълно невъзможно, защото трябва да се забрани животновъдство. Второ трябва да се спрат самолетите. Трето трябва да се спре производството на батерии. Да изброявам ли още. Това една тъпа политика на ЕС, която най много се отразява на обикновения гражданин водейки го до бедност. Най вероятно това е целта, защото бедния най лесно се управлява.
  • 59 Така е! Такова животно нема!

    3 8 Отговор

    До коментар #52 от "Госあ":

    Пак гледаш, но не виждаш.

    Гледаш фактите, но не можеш да ги разбереш!

    Както цифрите с мощността на фотоволтаиците, така и мнение 48.

    Те те плюят, ти си мислиш, че дъжд ще вали!

    Казват ми да не си губя времето с тебе, защото си е от най-неприятните крадци, а ти с радост ме пращаш да го чета отново и се гордееш с това!

    Знаеш ли какво е това на картинката? А дано ама надали. Това е централата на BMW във формата на батерии и на нея е написано "бъдещето е електрическо"

    Сигурен ли си, че точно към коментар 48 трябваше да ме пратиш?

    Като погледнеш нагоре, виждаш ли дъното?

    Коментиран от #63, #67, #69, #80

  • 60 Гост

    2 4 Отговор
    Ще ходим пеша.
  • 61 Няма проблем

    11 0 Отговор
    Тъкмо германците ще ни пуснат евтино последните с ДВГ, всеки ще има поне по три пърлячки, а най-старите вече ще може да им свалим номерата и да ги ползваме да играем белот в купето.
  • 62 Спокойно

    11 1 Отговор
    Всички стари коли ще се продадат в източна Европа, малко след това ще ни глобят, че караме същите тези коли. Тарикатска работа.
  • 63 Госあ

    8 1 Отговор

    До коментар #59 от "Така е! Такова животно нема!":

    Аз те препращам към цитата на Гьоте и изобщо не ми дреме за картинката, Тия картинки си ги гледайте и цъкайте. Освен това съм абсолютно съгласен, че бъдещето е електричеството. Тва братчед се знае от втората индустриална революция 😂 Въпросът е, да не плащаме от парите си и с цената на екологията на нахални лаици като теб. Има технологии, които доказано имат необходимото КПД и нисък въглероден отпечатък и трябва да се развиват именно те. За автомобилите това е водорода. bmw опитаха, но се отказаха, както се отказаха и от Формула 1.

    Коментиран от #70

  • 64 жалко

    4 5 Отговор
    Хората които не могат да си позволят нова кола сега, няма да могат и тогава - просто е. Електрическите коли не са по-скъпи. Може да се нарече че са по-скъпи от еквивалентен бензинов модел. Това ще засегне само и единствено купувачите на най-евтините модели.
    Пазар свободен, избор много. Пазара ще си намери решения на проблемите.
    А бензинови коли няма да има по скоро от 2035 или поне ще са малко, хората сами избират електрически сега.

    Молете се за синтетични горива.
  • 65 Зулу

    9 2 Отговор
    Е как, след 2 години няма да има ЕС😀😀
  • 66 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен":

    Но пък старите ще станат златни.
  • 67 Госあ

    18 2 Отговор

    До коментар #59 от "Така е! Такова животно нема!":

    Фактите братчед са, че Китай се набутаха с няколко пъти повече пари за т.нар. веита за същото количество енергия, която изкарват от атомните си централи. Както направиха и германците сравнение с Франция. Факта е, че т.нар. зелена енергия се дотира от данъкоплатеца и се използва за ускъпяване на произведената такава от газови турбини. Един параван за продажба от газовите бекъпи. Фактите са, че енергията от АЕЦ е с 50% по малко емисии на киловатчас от тази от соларите. Къде си тръгнал да ми пробутваш нещо с макс ефективност 20% от които половината се губят заради непостоянния ток ? 😂 Са ше слагате батерии да го събирате ? 😂 смешко. Фактите са, че в батериите се влагат една торба с редки и токсични елементи, които не се рециклират, а капацитета им пада с месеци. Кво ме караш пак да си губя времето ? Не прочете ли коментар 48 ?

    Коментиран от #72

  • 68 Що така бе

    11 1 Отговор
    другари? Рибата още в Атлантика а вие сте сложили тигана на огъня? Докато дойде това време, я камилата, я камиларя! Я има обединена Европа, я няма!
  • 69 Госあ

    10 1 Отговор

    До коментар #59 от "Така е! Такова животно нема!":

    Сметките ти са абсолютно несъстоятелни, направени са на грешни опорки. Устойчивата енергетика не е като да продаваш банани. Панял ?

    Коментиран от #73

  • 70 Е така де!

    1 4 Отговор

    До коментар #63 от "Госあ":

    Този който е сложил цитата на Гьоте, а отдолу сградата на BMW и че бъдещето на BMW е електрическо, а не водородно!

    Към кого ли е съветът да не си губи времето с другия?

    Коментиран от #78

  • 71 логичен

    11 1 Отговор
    Ще се тревожа, когато се разтревожат за оцеляването си аверите от петролната индустрия. Дотогава Газ до ламарината. Аре, ... на екоталибаните!
  • 72 Дрън-дрън

    1 11 Отговор

    До коментар #67 от "Госあ":

    Фактите са че вече през деня енергията е по-евтина заради фотоволтаиците, а не през нощта когато работят атомните и въглищните централи, въпреки че през нощта няма потребление и би трябвало да има излишък, който да свали цената както правеше досега. Колкото повече фотоволтаици толкова по-ниска цена през деня, точно когато е нужна и в работно време за енергоемките производства!

    Коментиран от #76

  • 73 Какви сметки братчед

    1 5 Отговор

    До коментар #69 от "Госあ":

    700 мегавата през деня от фотоволтаици, са 700 мегавата от фотоволтаици без никакви сметки. Взел съм данните от моментното производство и както виждаш си имат дата час, минути и секунди и се следят постоянно, за да се поддържа баланса между търсене и предлагане.

    Няма сметки, а е чиста реалност. Като имаш предвид че днес беше дъждовен и облачен ден, а има заявки за още 21 пъти по толкова мощности.

    Коментиран от #75

  • 74 истина ти казвам

    12 2 Отговор
    У БГ още от тоа момент да почват да сроат заводи за каруци и да се инвестира в развъждането на магарета!
  • 75 Госあ

    8 1 Отговор

    До коментар #73 от "Какви сметки братчед":

    Сметката е в площта и матриала 💁 И на колко време ше го хвърляш и ще бълваш нов. Даже у пустинята строят атомни централи с паралелно производство на водород. А при нас искаш гори ли да сечеш ? Или за сметка на пшеницата ?

    Коментиран от #83

  • 76 Госあ

    12 1 Отговор

    До коментар #72 от "Дрън-дрън":

    Викаш атомните централи работят само през нощта 😂 Не, моето момче атомните централи работят с постоянен и прогнозируем капацитет 24ч, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината 😅
  • 77 Референдум Вън

    13 1 Отговор
    От гейсъюза и ще си каркаме квот си щем
  • 78 Госあ

    3 2 Отговор

    До коментар #70 от "Е така де!":

    Абе знаеш ли колко ми пука какво е сложил под Гьоте въпросният ? Не че харесвам Гьоте, тръгнах да го чета, но с цялата си непокрита с нищо жлъч към французите и италианците ме издразни и го затворих. В случая обаче, цитата му е на място.
  • 79 Батиста

    9 1 Отговор

    До коментар #31 от "3-фазния":

    Ама не е пуснал и сравнение, че за 1 буркан бензин, ще му трябва два тона батерия, бедния Лука...
  • 80 Батиста

    11 0 Отговор

    До коментар #59 от "Така е! Такова животно нема!":

    Точно към подходящия коментар те е пратил. Вместо след като те разобличиха смирено да се оттеглиш и да оставиш порядъчните и културни форумци да дискутират цивилизовано темата, продължаваш да се напъваш. По-добре кажи в кой батериен стартъп си се набулбукал с акции, че да го избягваме.
  • 81 Ес.....

    9 1 Отговор
    Нема вече ЕС..... Урсула съсипа ес
  • 82 В този "стартъп"

    1 7 Отговор
    „Българска независима енергийна борса“  отбеляза рекорд в търгуваните количества електрическа енергия на пазарен сегмент „Ден напред“ за ден на доставка 15 юни. Това е най-високото изтъргувано количество за ден откакто съществува борсата. 


    Продаденият ток е 96 976,1 мегаватчаса, със средна мощност 4040,67 мегавата, или колкото производството на две атомни централи като АЕЦ "Козлодуй". 

    Само за сравнение - към 16,47 часа във вторник, 14 юни, товарът на цялата електроенергийна система с всички натоварени мощности беше 4090 мегавата. 

    Предложеният и продаден ток се обяснява с високото производство от възобновяеми източници, но той е намерил пазар. 

    Цените бяха високи, 210 за мегаватчас, но все пак по-ниски от тези в повечето европейски страни, само в Полша, Испания и Португалия  и скандинавските страни токът бе търгуван на по-ниски нива"
  • 83 Дрън-дрън

    1 10 Отговор

    До коментар #75 от "Госあ":

    Прочети предишния коментар и пак коментирай.

    А площ като погледна, все още е останала по покривите. Да не би там където живееш вече да не е останало място над нито един покрив от фотоволтаици?

    Материалите са 80% стъкло, мед и алуминий и се рециклират напълно за производство на нови фотоволтаици, а продуктовата гаранция е минимум 25 години, но стандарта вече е 30 години, за 80% от добива като нов. Тоест след 30 години гарантирано 1000 киловата централа ще има годишен добив колкото 800 киловатова и може да работи още десетки години като добива ще продължи да пада линейно.

    Сега да те питам какво направиха с първи втори трети и четвърти блок на АЕЦ Козлодуй? Рециклираха ли ги? Ще направят ли нови блокове от тях?

    Коментиран от #85

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Госあ

    14 1 Отговор

    До коментар #83 от "Дрън-дрън":

    Тонове силно токсични съединения на кадмий, арсен, молибден, фосфини, силикони и т.н. Няма отново да изпадам в подробности. Има ги в интернет и всеки може да провери. Но да гледа достоверни източници, а не рекламни брошури ! На покрива може да ползваш такава глупост за да си стоплиш чая.
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Ако ЕС забрани...

    6 1 Отговор
    ...излизаме ит него и си продължаваме по старому.Толкова ли е сложно?

    Коментиран от #91

  • 88 НАЙ ЗДРАВИЯ БЪЛГАРИН СЛЪНЦЕЯД

    1 4 Отговор
    ПРЕДИ 40г.ПРЕРАБОТИХМЕ ТРАБАНТА В ЕЛЕКТРОМОБИЛ МАКАР НА ШЕГА СЕ ПОЛУЧИ ДОСТА ДОБРЕ С ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ ИМИНАВАШЕ САМО 70 км.АКУМОЛАТОРИТЕ БЯХА ТЕШКИ И НЕПРЕСПЕКТИВНИ .СЕГА НЕЩАТА СА ДОСТА НАПРЕДНАЛИ ТОГАВА БЯХ НА 30г.СЕГА СМЕ С ПРОПУСНАТИ ПОЛЗИ.

    Коментиран от #106

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Факт

    13 4 Отговор
    Само да попитам тези идиоти дето вземат подобни откачени решения...те наясно ли са че едно такова зареждане на батерия трае около 30 Мин...и когато на една станция се наредят 20 коли...мислите ли че 10-тия по ред шофьор ще чака 5 часа за да дойде неговия ред...тези неща дали се поясняват на хората...че тази галимация ще доведе до тотален хаос.....и една в държава колкото повече коли има толкова по голям ще е хаоса...освен ако не се сложат по 10 станции на всеки 20 метра...да може всеки да си зарежда Колаъа когато му е необходимо...само че и този филм някак си не го виждам...и.камионите и тировете и самолетите и корабите...и те ли ще минат на батерии..или те не замърсяват...въобще що за глупости от 20 човека ...за 2 милиарда...някой питали народа въобще...или народа ги броят за някакви животни вече...

    Коментиран от #92, #125

  • 91 Ади де Гъдьо

    1 3 Отговор

    До коментар #87 от "Ако ЕС забрани...":

    А дървото от санкции кой ще го яде?
  • 92 Тарикат

    0 2 Отговор

    До коментар #90 от "Факт":

    Само си чакай реда а после питай колкото щеш
  • 93 Е за ко на ви нови коли

    2 1 Отговор
    Карайте там 2 употреба некви резачки като рс6 ку 7 12 дизел и така насетне
  • 94 Боли ма

    4 0 Отговор
    Аз до тогас ше съм умрял
  • 95 БРАВО

    2 1 Отговор
    БРАВО НА НАС,,, до сега 90 коментиращи без полза, сякаш ще променим нещо
    Най-просто, увеличарат цената на горивата и умираме прави, то подобни закони имат подготвителна роля за последващо увеличение, а ние да се обиждаме по сайтовете и да доказваме полза или вреда от такъв закон
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 емо 73 канар

    11 1 Отговор
    Нас ни оставете. Но ми е интересно как ще накарат Гърците, да се откажат от двг и да се качат на ел. талига. Ами ако приемат макетата и шиптарите в ЕС ??? Ами румънците, ами унгарците ??? Усещам, че някой или ще яде дървото, или ще разтури туй нещо наречено ЕС.
  • 98 ДиД

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "327":

    Напълно си прав. Корабният транспорт е икономичен и не толкова замърсяващ. За съжаление е лесна цел и се атакува постоянно. Последните 10 години са въведени толкова много ограничения за корабите, но хората които не са в този бранш не ги знаят. Продължава едно голямо сочене с пръст и атакуване - Вижте колко са мръсни.
  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 АРХАНГЕЛЛ ПСУВНАИЛЛ

    9 0 Отговор
    "Освен това изграждането на адекватна инфраструктура не е никак лесно, особено у нас."

    Защо, това признание ли е, че се краде безобразно?
  • 102 Другият един

    5 1 Отговор
    Да че 2035г тази схема за грабеж ЕС няма да я има Иначе ще ни забранят в името на екологията и чистия въздух да излизаме и от домът си
  • 103 Без

    4 1 Отговор
    Ще сме като в Куба, ще караме стари автомобили, само че на газ.
  • 104 Гръм

    3 4 Отговор
    Ето заради този факт и много други от този род трябва да се проведе референдум дали искаме да сме в ЕС. През 2024/2025 година когато ще има нови избори в повечето страни от Европа ако не се оттече тази мръсна пяна от нефелни политици е време да я напуснем. Не може САЩ да призовават за санкции към Русия и да нехаят за спазването им понеже не им е изгодно а да заставят под заплахата от техни санкции Европейските компании да ги спазват. САЩ си отиват като еднолична супер сила от сцената и трябват политици адекватни на създалата се нова геополитическа конфигурация в света.
  • 105 Гръм

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    Новите АЕЦ са на друг принцип измислен отдавна но решен технически само в Русия и 4-те построени блока могат да работят не на уран 235 а на обогатено отработено ядрено гориво и е толкова безопасно че няма шанс да се случат аварии от рода на Чернобил/Фукосима. Само Франция и Русия са в състояние да изготвят този тип гориво за най новия тип ядрени централи.
  • 106 Гръм

    11 1 Отговор

    До коментар #88 от "НАЙ ЗДРАВИЯ БЪЛГАРИН СЛЪНЦЕЯД":

    Една отрезвяваща картина за такива като вас. В САЩ бяха снимали задръстване от трафик в планината поради авария с ТИР на пътя а това не е рядко явление дори и у нас и всички електрички напуснати от собствениците им за да не изпукат от студ!!! Когато човек загуби връзката с реалността никой не може да му помогне.
  • 107 днес

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен":

    А какво правят българските евро(псевдо) депутати? Сигурно закусват по скъпите хотели и не участват в гласуването. Да попитам само - ако всички коли станат електрически - как ще се произвежда толкова ток и дали производството на ток е чисто? Какво правим с големиет кораби в океаните - та само няколко от тях замърсяват околната среда колкото всичките автомобили в Европа.

    Коментиран от #115

  • 108 ю ту

    3 0 Отговор
    Ще си купим един голям.
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 гост

    2 0 Отговор
    все по-изостваща ни финансово държава ще получи поне 20-30 години отсрочка
  • 112 Голям прос

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Ние това китайско карго си го имахме, ама нали сме много умни. Ако не измислят нови модели батерии, ще купуваме няколко пъти електрокара. А който си мисли, че производството на електроенергия не замърсява, значи не си ползва мозъка.
  • 113 мдее

    3 0 Отговор
    Не се карайте, в Русия(а и другаде) има толкова газ, че ще стигне за две-тристотина години за коли с ДВГ, газта е все пак по екологична от другите горива.
  • 114 Никой

    3 0 Отговор
    Погледнете го от хубавата страна....България ако приеме, ще си го набие ама яко...аз,ти ,тя,той тия и ония няма да можем да си позволим електричка само ееееи там някви ще могат!Така идва въпроса колко пари Държата че получи от еееи тия там дето могат да си позволят и колко ЩЕ ЗАГУБИ ОТ ВСИЧКИ НАС ,НЯМА ДАНЪК КОЛА НЯМА ВИНЕТКА НЯМА, ЗАСТРАХОВКА,НЯМА ПРЕГЛЕД чудесно всички ставаме еко колоездачи...държата да си търси от ееееии ония със електричките няколко милиарда лева!!!
  • 115 Днес следобед

    1 6 Отговор

    До коментар #107 от "днес":

    Толкова ли ти е трудно да отвориш сайта на ЕСО и да погледнеш генерацията в реално време, преди да напишеш поредната глупост?


    Диспечиране
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 15.06.2022 14:57:12

    Име MW
    АЕЦ 33,60% 2126.07
    Кондензационни ТЕЦ 38,61% 2443.07
    Топлофикационни ТЕЦ 3,70% 234.44
    Заводски ТЕЦ 1,72% 108.66
    ВЕЦ 6,27% 396.69
    Малки ВЕЦ 4,17% 263.66
    ВяЕЦ 0,34% 21.48
    ФЕЦ 11,20% 708.44
    Био ЕЦ 0,34% 21.7
    Товар на РБ 4003.19


    Малко ли ти се вижда мощността на ФЕЦ - фотоволтаичните централи над 700 мегавата, които в момента осигуряват над 17% от потреблението на страната или смяташ, че въздухът около тези фотоволтаици се замърсява докато произвеждат?

    Продължавате да казвате на черното бяло, но когато построят 20-те пъти повече фотоволтаици, които са заявили, ще псувате всеки ден когато не пече и токът е скъп, защото се произвежда сигурно, евтино и безвредно от въглища, а не от скъпите и замърсяващи ВЕИ!
  • 116 Антикомунист

    3 0 Отговор
    Я да си караме специано ние българите таратайките пък нека другите мислят за децата и внуците ни ....
  • 117 Хаха

    2 1 Отговор
    Ами, ако няма каво да кара на старо, българинът ще напусне ЕС със сигурност!
  • 118 Кико

    1 0 Отговор
    Няма да могат
  • 119 Митко

    3 0 Отговор
    Нищо не казват за самолетите
  • 120 3333

    0 1 Отговор
    Какво се кахарите. До 2035 г. горивата ще станат толкова скъпи, че никой няма и да иска да ги кара. Масово ще се ползват малки електрички, които между другото изобщо не са чак толкова по скъпи от аналогични с ДВГ. И сега в Норвегия няма забрана за коли с ДВГ, но масово ги махат, защото е по-евтино да плащаш лизинга на електричка, отколкото да пълниш резервоара на ДВГ.
  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Стига, бе!!!

    2 0 Отговор
    Принципно, ако в България през 2035г. има все още българи и те са мнозинство, то вероятно по това време няма да са в ЕС!!! Малко е съмнително и през 2035г. ЕС да е в този си вид и състав! Така, че спокойно.
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Део87

    1 0 Отговор
    17 години до тогава. Със сигурност ще го променят тоя закон поне още три пъти най малко. умниците от ЕС го правят това само да замажат очите всички. А и до тогава ще стане ясно че най добре да е сложат забрана на всички хора който не се движат пеш не пърдят по цял ден. Пфффф🤬🤬🤬🤬🤬
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Без бъдеще

    0 0 Отговор
    Какво ще стане с бензиностанциите, с рафинериите, с танкерите, с тръбопроводите, с долара, въобще с икономиката? Каква е алтернативата? Има ли проучване за последиците или пак некомпетентни акушерки и политици решават как да живеем?