Toyota обяви изтеглянето на първия си електрически кросоувър, bZ4X, който се появи на пазара само преди няколко месеца. Ремонтът поради опасен дефект в колелата засяга 2700 екземпляра: 2200 в Европа, 260 в САЩ, 110 в Япония и още 10 в Канада.
Информацията е на Ройтерс. В акцията се включи и Subaru, който произвежда двойникът Solterra, разработен съвместно с Toyota - около 2600 с емблетана Subaru също ще бъдат изпратени в сервиза.
Причината за сервизната акция е производствена грешка, поради която колелата на кросоувърите могат буквално да паднат. Според японския регулатор резки завои и силно спиране могат да доведат до разхлабване на болтовете на главината, което от своя страна може да доведе до излитане на колелото от оста.

До момента няма данни за произшествия, свързани с дефекта. Регулаторът обаче не препоръчва на собствениците на bZ4X и Solterra да използват своите кросоувъри, докато не бъдат ремонтирани.
Toyota bZ4X и унифицираното Subaru Solterra дебютираха в производствен статус миналата есен. Електрическите автомобили са сходни на външен вид, споделят една и съща платформа (e-Subaru Global Platform, известна още като Toyota e-TNGA), в топ версията имат двумоторен силов тракт, разработен от Subaru и задвижване на всички колела.
Системната мощност на двигателите е 217 конски сили, а автономния пробег с батерия с капацитет 71.4 киловатчаса е 460 километра. Автомобилът бе показан и у нас на отминалото наскоро изложение в София.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 На това му се казва качество
Я липса на пиукане при включване на автопилот, което е най-голямата опасност, която човек може да си представи. Също оправено по интернет.
Я отново много опасното за живота на всеки шофьор изписване на скоростта без изрично отзад да пише че става въпрос за километри в час, също оправено по интернет.
Предвид всички тези опасности, неопровержимо доказателство, че Тесла прави некачествени боклуци,
Падането на колелото на Toyota, ама на всичките произведени бройки е дребна работа! На това му се казва 100-годишен опит в производството на автомобили!
А не като Тесла, да забравят да сложат една от осемте накладки на два автомобила от 2 милиона произведени, заради човешка грешка на един работник.
Коментиран от #4, #7
15:03 24.06.2022
3 Поредното доказателство
15:04 24.06.2022
4 Дървен философ
До коментар #2 от "На това му се казва качество":
Успокой се. Скоро няма да имаш финансовата възможност да караш Тесла. Дори и на старо.Коментиран от #5
15:31 24.06.2022
5 Каква Тесла
До коментар #4 от "Дървен философ":
Аз да не съм луд да си купя такъв некачествен боклук като Тесла.Ще си купя качествена електрическа Toyota на която винаги може да се разчита. Хем ще спестя доста пари защото струва по-малко от dacia duster. Toyota правят коли за народа на ниска цена със супер качество! Зареждаш и караш без грижи без да стъпваш в сервиз поне 15-20 години.
Коментиран от #6
15:56 24.06.2022
6 Цецо
До коментар #5 от "Каква Тесла":
Купете си Дъстър - бъдете съпричастни към Балканите!Но Тойота и Хонда са следващия най-добър избор :)
А за ел. коли - забравете! Чакаме синтетичното гориво на Порше от Южна Америка
16:44 24.06.2022
7 Гост
До коментар #2 от "На това му се казва качество":
Ти четеш ли,преди да коментираш? Разбираш ли значението на думите може и досега не се е случвало?Коментиран от #8, #9
16:52 24.06.2022
8 Прочетох я разбира се
До коментар #7 от "Гост":
Не прочете ли какво съм написал:"Падането на колелото на Toyota, ама на всичките произведени бройки е дребна работа! На това му се казва 100-годишен опит в производството на автомобили!"
Вместо да плюеш се включвай да подкрепяш опорната точка, която прокарвам!
Toyota произвежда супер качествени автомобили! Това че на 100 % от произведените автомобили има опасност да им падне колелото е дреболия.
Включвай се и ти да го повтаряш, че нали знаеш, като го повторим 100 пъти ще стане истина и наистина ще е дреболия на фона на "сервизните акции" на Тесла!
17:05 24.06.2022
9 И като говориш за значение на думите
До коментар #7 от "Гост":
Провери значението на думата сарказъм, а след това прочети отново мнението, което коментираш и виж дали си разбрал значението на думичката сарказъм.17:08 24.06.2022
10 Спокойно приятели
Че кой нормален шофьор завива и спира, че да има опасност да му паднат гумите? Карайте си спокойно не се притеснявайте. Това е Тойота. Страшно няма! Тя е символ на качество! Колко време чакахме първите им електромобили за да покараме нещо стойностно!
17:21 24.06.2022
11 Дфен
18:08 24.06.2022
12 Акио Тойода
19:29 25.06.2022
13 Инженерът
И като говориш за дефект при това сериозен - първо са го открили и го остраняват преди някой да пострада. Иди ти да ти сменят батерията по интернет като се издуха някоя зима и пробегът ти падне наполовина.
15:08 30.06.2022
14 Японеца
16:43 06.07.2022