6 Август, 2022 13:15 3 004 14

Печалбата на Toyota намалява почти наполовина

  • toyota-
  • печалби-
  • разходи

Причината е основно в недостига на чипове и растящите разходи

Печалбата на Toyota намалява почти наполовина - 1
Снимка: Shutterstock

Японският автомобилен гигант преживява трудни времена. Toyota Motor Corp отчете резултатите от първото тримесечие на текущата фискална година, която започна през април - тоест периода от април до юни. За тези три месеца оперативната печалба на най-големия автомобилен производител е спаднала с цели 42 процента до 578.66 милиарда йени (4.3 милиарда долара) от 997.4 милиарда йени през същия период на 2021 г.

Изтъкнатите от японците причини са доста, но основните са свързани с продължителният недостиг на части, по-скъпите суровини, огнищата на коронавирус и други проблеми, които принуждават компанията да намалява производствените обеми.

Мащабът на спада надхвърля и най-песимистичните прогнози: Съвсем наскоро анализаторите прогнозираха, че Toyota ще загуби само 15 процента от печалбите си. След обявяването на резултатите за тримесечието стойността на акциите на компанията падна с три процента - до 2091 йени за брой.

Toyota отбеляза, че нарастващите цени на материалите - главно стомана и алуминий - струват на компанията 315 милиарда йени. А се предвижда общите разходи за суровини да скочат още повече - със 17 процента до до края на годината.

Въпреки това търсенето на автомобили остава постоянно високо, което дава надежда, че целта за производство на 9.7 милиона автомобила до април 2023 г. ще бъде постигната. Компанията очаква недостигът на микроелектроника постепенно да изчезне, както и проблемите с коронавируса във фабриките, което ще увеличи обемите на сглобяване през втората половина на финансовата година.

В едно предизвикателно първо тримесечие Toyota трябваше да коригира производствените планове всеки месец, като ги съкращаваше с около 10 процента. Поради разкъсания график компанията не можа да се справи с търсенето и бе принудена да спре да приема поръчки за нови автомобили, включително за новия Land Cruiser , и дори да анулира вече събрани поръчки.

Производителят има и много други проблеми: електрическият автомобил Toyota bZ4X трябваше да бъде изтеглен почти веднага след пускането на пазара, а неговата дъщерна компания Hino Motors е изправена пред нов „дизелгейт“ .


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 доволен

    21 6 Отговор
    Купих Королата на 5 год. на 98 хил. км. Сега е 9 год. на 147 хил. км. , и до сега крушка не е изгоряла. Желязна кола без много екстри , но масаж на ду.ето не ползвам !!

    Коментиран от #2, #4, #9

  • 2 Радвай се докато можеш

    16 4 Отговор

    До коментар #1 от "доволен":

    Вече такива автомобили не се произвеждат.
  • 3 Това е само началото на края

    14 9 Отговор
    Toyota е тръгнала по стъпките на Nokia
  • 4 Да бе да

    9 7 Отговор

    До коментар #1 от "доволен":

    Ти толко си я карал.
  • 5 7.62

    12 1 Отговор
    Ще намалее и още
  • 6 Мдаааа

    17 7 Отговор
    Тойта бяха преди 20-30 години,сега цените им с две нули отгоре и качество като на две нули!!!
  • 7 Японеца

    7 1 Отговор
    Стоманата пада, пазара не търпи вакум! Скоро Украйна ще бъде заместена и със стомана, зърно и със суровини!

    Коментиран от #8

  • 8 Е така де!

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Японеца":

    След като падат цените на материалите, а Toyota вдигна цените заради вдигането на цените на материалите, не е ли логично печалбите да се вдигнат.
  • 9 Радвам се че си доволен

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "доволен":

    Мисля да минавам на RAV 4 трето поколение
  • 10 Айкю 1

    6 2 Отговор
    Оправдания оправдания ... и те взеха да правят боклуци като немците и хората не се интересуват от коли вече
  • 11 Факт

    5 4 Отговор
    Бият фв като маче у дирек.
  • 12 От два стола на земята

    7 1 Отговор
    Досега Toyota бяха поели пътя на най-голямата печалба и правиха всичко възможно за да я постигнат, като подобряваха производствения капацитет и технологиите, за да намалят себестойността на автомобила, без да жертват надежността на автомобилите.

    Така предлагаха евтини, но надеждни автомобили, от които клиентите бяха доволни и Toyota се превърна в най-големия производител в света. Акционерите също бяха доволни, защото печелиха от оборот, а не от голяма надценка.

    В момента оборота намалява заради световните кризи, печалбите намаляват, акционерите не са доволни и искат намаляване на себестойността, за да си запазят печалбите. Намаляването на себестойността става за сметка на качеството, както се вижда от многобройните сервизни акции на чисто нови автомобили Toyota, от което пък клиентите не са доволни и оборота намалява и ще продължи да намалява още повече.

    Тоест Toyota влезе в една низходяща спирала от която трудно ще излезе.
  • 13 Пазарен дял

    5 2 Отговор
    А се чудехте на кой Тесла ще продава 20 милиона автомобила годишно през 2030 година. Ето че Toyota ще освободи няколко милиона автомобила годишен пазарен дял, ако продължава по същия начин.
  • 14 Ох горките

    2 0 Отговор
    А щяха да инвестират печалбите си в производството на електромобили, а печалбите намаляват, пък и електромобилите им ги няма плюс 200 милиарда дългове.