Новата Astra вече е у нас, като пристигането и съвпадна с обявяването от страна на марката за пълната електрификация на компанията. Но новата Astra е това, което очакваме ние българите - има и бензинови, и дизелови мотори, а по-късно ще се появи и изцяло електрическа версия. Тестът, който направихме е на (според нас) най-оптималната версия - тази с бензинов двигател с мощност 130 конски сили и "облечена" в спортната версия GS Line. Ето и впечатленията ни.
Новият външен вид на емблематичен за Opel, защото в него са интегрирани черти от култовата Manta. Леките ретро елементи са добре комбинирани с модерна визия върху едно голямо, изискано и технологично модерно шаси с качества, които невинаги са придружавали Opel и Astra. Като цяло още с външния вид става ясно, че тази кола е една добра комбинация от нови технологии и традиционни елементи за марката.
В своето шесто поколение Astra носи новата маска на марката, така наречения Opel Vizor, напълно дигиталното вътрешно табло, наречено Pure Panel, в което са включени всички индикатори, инструменти и принадлежности. Налице са и нови системи за пасивна и активна безопасност, като разпознаване на неизбежен сблъсък с автоматично аварийно спиране, разпознаване на пешеходци, предупреждение за напускане на лентата, разпознаване на пътни знаци и система за разпознаване на умората на водача и др.
В интериора на колата и по-конкретно в високото GS Line изпълнение е включен и високотехнологичен хедъп дисплей, който проектира изображенията директно върху ветроупорното стъкло и е характерен за автомобилите от премиум сегмента. Колата впечатлява и с познати технологии, характерни и за останалите нови модели на Opel, като системата за адаптивно осветление Intelli-Lux LED Pixel Light със 168 LED елемента, със светлинна хореография от предните светлини, които превръщат нощта в ден (буквално!).
И накрая премиум анатомичните седалки на Opel, които оправдават прекомерната реклама от страна на марката. те са ергономични с отлична странична поддръжка и не изморяват дори и при дълги пътувания. Новата Astra е дълга 4 374 мм и широка 1 860 мм, като е само с 4 мм по-дълга от предшественика си. Междуосието обаче е увеличено с 13 мм до 2 675 мм, предлагайки достатъчно пространство за пътниците и 433 литра за багаж.
Базирана на платформата Stellantis EMP2, за Astra това е френският принос към създаването на автомобил, който все още се произвежда в Рюселсхайм с прецизността, предоставена от немското внимание към детайла. Но също така и в дизайна, с който Opel поддържа имиджа си различен въпреки френските си собственици. Колата технологично е близка до Peugeot 308, например, но нито външният вид, нито настройките на окачването издават този факт.
както вече споменахме, избрахме обикновена версия с конвенционален бензинов агрегат с мощност 130 к.с. Да, това е френският PureTech, който се вписва доста добре в немската философия за модела. Скоростната кутия също е от французите. Става дума за осемстепенната трансмисия, която се представя отлично в комбинация с въпросния бензинов агрегат. Що се отнася до характеристиките на шофиране, то колата впечатлява с малко по-твърда возия, особено сравнена с тази на Peugeot 308. Воланът е информативен, кренът в завоите - минимален, а като единствен минус можем да посочим по-слабата шумоизолация на купето.
Като цяло, по десетобалната система, можем да систематизираме представянето на отделните агрегати така: мотор - 9 точки, качество и сглобка на материалите - 7 точки, разход на гориво - 8 точки, комфорт/пространство - 8 точки, сигурност - 9 точки, функционалност - 8 точки, технологии - 8 точки, съотношение цена качество - 9 точки. Сумарно този сбор прави една доста прилична оценка, която е заявка, че новият модел ще има успех на нашия пазар и с достойнство ще се противопостави, както на френските си съплатформеници, така и на вездесъщият Golf.
Двигателят е безшумен с изключение на диапазона след 6 000 об/мин, а поведението на новата Astra е сред най-добрите изпълнения в категорията, превръщайки ежедневното шофиране в един наистина приятен процес. Със сигурност бихме искали нещо повече при ускорението, което от 0-100 км/ч става за 9.7 секунди не смятаме, че при среден разход от 6.5 литра няма да има оплаквания. А що се отнася до цените - вижте ги и преценете сами дали новата Astra е скъпа или не е.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #29
08:43 04.07.2022
2 ККК
08:45 04.07.2022
3 Пич
08:49 04.07.2022
4 Хитрото
Коментиран от #6
08:55 04.07.2022
5 Хитрото
Коментиран от #10, #15
08:57 04.07.2022
6 Професор
До коментар #4 от "Хитрото":
Абе друго си е Лада Кранта без ABS.Коментиран от #43
09:01 04.07.2022
7 оня с коня
09:08 04.07.2022
8 Повече от 10 бона за кола не
Коментиран от #35
09:10 04.07.2022
9 техник
09:15 04.07.2022
10 Турбо
До коментар #5 от "Хитрото":
Грешиш!Бензиновият мотор е трицилиндров,дизела е с четири.09:26 04.07.2022
11 Марио
Коментиран от #13, #16, #45
09:36 04.07.2022
12 Хаджи Генчо
Коментиран от #40
09:44 04.07.2022
13 Подаде ли сигнал
До коментар #11 от "Марио":
Подаде ли сигнал че има самолет на пътя.. Щом и номерът си му видял..Коментиран от #14
09:44 04.07.2022
14 Калата
До коментар #13 от "Подаде ли сигнал":
Аз също видях няколко няколко такива жълти и сини в Банско. Колата определено е хубава и на живо.09:54 04.07.2022
15 В грешка си
До коментар #5 от "Хитрото":
Дизеловия е 4 цилиндров 1.509:56 04.07.2022
16 3 цилиндъра
До коментар #11 от "Марио":
Няма лошо, аз карам поло 3 цилиндъра и вече е на 260000.скорости от порядъка на 120-130 км/ч си ги поддържа на всяка магистрала.Аз също бях на мнение, че нещо няма да е както трябва но уви.09:59 04.07.2022
17 Първо плюеме по колата после я хвалим
10:06 04.07.2022
18 Милен
10:09 04.07.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Порно
Коментиран от #32
10:20 04.07.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Ауууу
10:40 04.07.2022
23 Нане
а цените са цифромания, да, но явно трябва да свикваме
Коментиран от #28
11:36 04.07.2022
24 Ами
11:39 04.07.2022
25 Еее
12:13 04.07.2022
26 Фен на Опел
През 2007 си взех нова Астра от магазина и до ден днешен е без грешка при новият собственик.
12:15 04.07.2022
27 Кольо,
Втората причина която ме отказа е че масово се карат от по бедните индианци...
12:26 04.07.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Емил
До коментар #1 от "Име":
Кое и е доброто?! 50-60 бона за безлична, саката и капризна въшка! За тия пари купуваш перфектен Кайен на 5-6 години, дето ще те вози удобно, сигурно и бързо поне два пъти повече километри от това недоносче!Коментиран от #38
14:00 04.07.2022
30 Хаха
14:02 04.07.2022
31 Факт
14:06 04.07.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ДиД
21:57 04.07.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Емиле
До коментар #29 от "Емил":
ти 8 клас ли си или акъла ти е на осмокласник? И да не ми отговориш не е голяма загуба. А ако ми отговориш всички във форума ще са наясно.23:28 04.07.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Читател
До коментар #12 от "Хаджи Генчо":
Живееш в 90-те години. Събуди се...08:06 05.07.2022
41 Специалист
08:36 05.07.2022
42 Обективно
17:19 05.07.2022
43 Емо
До коментар #6 от "Професор":
Сьс сигурно ст гранта а е с по голям ресурс от тази прахосмукачка23:00 05.07.2022
44 Гледам и пак гледам
10:33 02.08.2022
45 Бай Цървул
До коментар #11 от "Марио":
А един мармот завиваше шоколад в станиол…13:12 30.01.2023