9 Септември, 2022 13:27 3 162 4

Нови батерии за „Новата класа“ на BMW

  • bmw-
  • neue klasse-
  • батерии

Първите електрически автомобили от семейството Neue Klasse ще се появят през 2025 година

Нови батерии за „Новата класа“ на BMW - 1

Електрическите автомобили от следващо поколение на BMW (наречени Neue Klasse или „нова класа“) ще имат по-добри батерии. Форматът на клетките и техният химичен състав ще се променят, което ще увеличи специфичния капацитет с 20 процента, а обхвата на пътуване с едно зареждане - с 30 процента.В същото време производствените разходи за цялата високоволтова батерия ще бъдат два пъти по-ниски. , а вредните емисии ще бъдат намалени с 60 процента.

В терминологията на BMW „новата класа“ се отнася до отделно семейство модели, базирани на електрическа архитектура. То ще се появи през 2025 г. и ще включва както конвенционални електрически автомобили, така и автомобили с водородни горивни клетки. Първите модели на Neue Klasse бяха обявени като компактен седан - аналог на обикновената трета серия и спортен кросоувър. И двете ще получат следващото, шесто поколение литиево-йонни батерии, което ще увеличи пробега на то версииите с 30 процента по цикъла WLTP.

Тези батерии ще използват нови клетки, като ще се промени не само техният формат (цилиндричен вместо призматичен), но и химическият им състав. Ще има повече никел и по-малко кобалт от страната на катода; съдържанието на силиций ще се увеличи в анода. В резултат на това специфичният капацитет на единица обем ще се увеличи с 20 процента. Клетките ще се предлагат в два стандартни размера: 46 милиметра в диаметър, но с различни височини. Другото любопитно е, че те ще бъдат сглобени в блок, заобикаляйки междинните модули, което ще подобри ефективната степен на заетост. В същото време производствените разходи ще бъдат два пъти по-ниски.

Нови батерии за „Новата класа“ на BMW

Работно напрежение от 800 волта ще ускори зареждането на батериите от мощни терминали. Електрическите автомобили Neue Klasse ще могат да издържат на ток до 500 ампера, което ще намали времето за зареждане от 10 до 80 процента с почти една трета. И тъй като клетките ще съдържат някои рециклирани материали, техният въглероден отпечатък ще бъде намален с 60 процента. Рециклирането на суровини в затворен цикъл ще помогне за допълнително намаляване на вредните емисии, схема, която в момента се прилага от BMW в Китай.

В бъдеще ще бъде възможно и напълно да се изоставят критични суровини като никел и кобалт - новите клетки осигуряват тази опция. В този случай като катоден материал ще се използва литиево-железен фосфат. BMW също работи върху твърдотелни батерии (all-solid-state battery, ASSB), които ще влезнат в производство до края на десетилетието. Демонстрационен електрически автомобил с ASSB е обещан да бъде показан доста по-рано.

Две "гигафабрики" ще произвеждат новите батерии за Neue Klasse, като те ще са локализирани в Европа и Китай. Партньори на BMW ще бъдат CATL и EVE Energy. Впоследствие в Северноамериканската зона за свободна търговия ще се появят още два завода, но все още никой не знае кой ще ги построи. И трите региона обаче ще имат голяма полза, тъй като предприятията ще създават нови вериги за доставки, мрежи от подизпълнители и работни места.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Патурко

    6 3 Отговор
    Ще Ще ... досущ като ватенките!

    Коментиран от #2

  • 2 Ватенките ряпа да ядат

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Патурко":

    Тези обещават, че през 2030 година щели да инсталират в електромобилите си батерии които все още не са изобретени. В статията са изброени абсолютно всички видове възможни батерии.

    Малко стана като известните метеоролози айше и хасан, чието семейство винаги познава прогнозата на 100%. Хасан вика утре ще вали, айшето вика няма да вали, така че винаги има познал верния резултат.
  • 3 Оня

    1 4 Отговор
    ДВГ умира , а това е лоша новина за държавите бензиностанции !
  • 4 Така е

    1 1 Отговор
    ДВГ умира от 50години.Нефта щеше да свърши преди 20години.Така ни учеха, когато бяхме част от източния блок.И кап-страните щяха да изгният до 2000година когато идваше комунизъм.Може и с ел-истерията да стане същото.Казвам на тираджия-ще минавате на батерии скоро-смее се.