8 Декември, 2022 12:15 6 588 17

BMW: Литиево-йонните батерии не могат да станат по-добри

  • bmw-
  • литиево-йонни батерии-
  • твърдотелни батерии

Водещ инженер в баварската марка смята, че този тип акумулатори са достигнали своя връх

BMW: Литиево-йонните батерии не могат да станат по-добри - 1

Развитието на двигателите с вътрешно горене продължи повече от 100 години. В сегашният си вид батериите за електрически автомобили обаче са извървели този път много по-бързо и от BMW вярват, че е почти невъзможно да ги направят по-добри.

Един от топ инженерите на BMW, Саймън Ерхард, смята, че потенциалът на литиевите батерии вече е изчерпан. "Ще бъде много трудно да ги направим по-добри, отколкото са сега." Но той вярва, че литиево-йонните батерии ще останат индустриален стандарт в голям мащаб за години напред.

BMW: Литиево-йонните батерии не могат да станат по-добри

„По отношение на енергийната плътност, бих казал, че имаме работа с оптималната химия на литиево-йонните клетки в индустриални приложения за големи пазари “, казва Саймън Ерхард, ръководител на отдела за енергия и производителност в BMW.

Ерхард вярва, че "следващото голямо нещо" в развитието на батериите вероятно ще бъдат твърдотелните батерии. Той е на мнение, че новооткритият BMW Cell Manufacturing Competence Center в Мюнхен проучва и развива технологията, тъй като работи с най-добрите академични таланти в Европа, за да изгради структура, наподобяваща мини Силициевата долина около разработването на батериите.

BMW: Литиево-йонните батерии не могат да станат по-добри

Освен това BMW е един от двата големи инвеститора в базираната в Колорадо Solid Power, която има за цел да бъде първата компания, комерсиализираща технологията, заедно с Ford. Това означава, че първите твърдотелни батерии за производство на автомобили може да дойдат от Ford или BMW.

Много други автомобилни производители също работят по технологията, включително General Motors, Honda, Volkswagen, Hyundai и Toyota. Китайците обаче също "не спят" и няма да е неочаквано ако именно те извадят първата серийна твърдотелна батерия.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    9 3 Отговор
    Е те затова ще измислят други - света се върти!

    Коментиран от #2

  • 2 Бай Цървул

    14 12 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Върти се и пак обратно към ДВГ

    Коментиран от #3

  • 3 Върти се

    9 10 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Цървул":

    Светът след един век отново се извъртя към електрическите двигатели
    При транспорта тогава ДВГ взеха превес пред електрическите и парните двигатели.

    Само че не виждам как ще се извърти обратно към ДВГ. Както виждаш ДВГ не е успял да замени напълно дори парните двигатели и за по-големи мощности не се използва ДВГ, а парни машини и електрически двигатели.

    И точно съвременните батерии върнаха короната на електромобилите.

    А каквото и да говори шефа на компания за производство на автомобили с ДВГ за да си продава продукцията, това е само началото в развитието на литиево-йонните батерии. Никой не може да ме убеди че настоящите 15 минутно зареждане и 10000 цикъла и или 100 години живот са максимума, който може да бъде постигнат.

    Най-малкото ще трябва да комбинират всичките тези три показателя в една батерия. Към тях трябва да добавят и пожаробезопасност при пробив на батерията, както и работа при отрицателни температури. Тоест доста работа има по настоящите литиево-йонни батерии.

    А китайците вече започнаха производство и на натриево-йонни, които имат по-малка енергийна плътност, но пък са доста по-евтини и се произвеждат от разпространени материали. Идеални са за по-евтини автомобили.

    След 10 години ще му се с мен на този какви ги е приказвал! Аз му се смея още днес де.
  • 4 токът е много гот

    9 7 Отговор
    Където обаче няма ток има ДВГ. Справка - Украйна.
  • 5 Госあ

    15 6 Отговор
    Разбира се, както и слънчевите платна. Електрокарите са дори по неекологични от бензиновите двигатели, както казаха от Мазда. Ама отиди го обяснявай на простолюдието, което вярва само на свети илън

    Коментиран от #6

  • 6 Да живее екологията

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Като гледам много си се загрижил за екологията. Поздрави на град е тунберг като я видиш на някоя сбирка не еколозите.

    Напълно си прав че тези които си купуват електромобили по 1000 коня не го правят по екологични причини, а само заради собствения си кеф и не мислят за природата. Напсувайте ги на сбирката.
  • 7 Върти се

    5 5 Отговор
    Виж как се споменаването на слънчевите панели ме подсети за най-важния параметър, който пропуснах за бъдещото развитие на литиево-йонните батерии.

    Точно както фотоволтаичните панели станаха масови не защото за 20 години развитие са повишили своето кпд от 16 на 20%, а защото за това време един киловат фотоволтаици падна от 5 000 долара на под 1000 лв.

    Същото е и с батериите. Дори да не им се повишават параметрите и да си останат с 10 минути зареждане и 10 000 цикъла живот, то е достатъчно от сегашните 150 долара, цените им да паднат на 50 долара за киловатчас. По едно време вече бяха доближили до 100 долара, но с няколко финта, къде е пандемия къде война и санкции, големите на деня им вдигнаха цената заедно с всичко останало, но като цяло цените на батериите падат и не са стигнали минимума си.

    Коментиран от #10

  • 8 МЪСК

    6 3 Отговор
    Е да, вашите не могат. Не е новина! :D
  • 9 Така е

    2 5 Отговор
    Отдавна това говорим в коментарите.Добре, че се потвърждават от по-авторитетни източници размислите ни.Защото латерната на Тесла и китайските електромобили произвежда огромно количество пропагандна дезинформация.
  • 10 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "Върти се":

    Малко си попрекалил с нулите в броя цикли на зареждане.Около 1000 цикъла максимум.
  • 11 Тук във Факти го прочетох

    3 3 Отговор
    20 Октомври, 2020
    Изследване: Батерията на Tesla изкарва 3.5 милиона километра


    Джеф Дън, професор от Университета Далхоузи в Канада, доктор по химия, който тества нови 4 680 батерии в лабораторията си по искане на Tesla, сподели резултатите от тригодишните си изследвания. И те са меко казано впечатляващи.

    И така, Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда.


    Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.

    Според професора ежедневните пътувания до работното място са идеални, когато зарядът падне от 80% на 70%, последван от презареждане обратно до 80%. В този случай батерията може да издържи почти вечно. Дан също така отбелязва, че в мобилни устройства като смартфони или лаптопи потребителите са склонни да зареждат батериите си до 100% и често ги разреждат до 0%, което ги кара да се развалят след няколко години.

    Коментиран от #13, #15

  • 12 Читател

    2 1 Отговор
    Това, че не могат да станат по-добри, ознапава пе намалява добавената стойност на ородукта инсъответно печалбата за производителят и разтабитчик на продукта. Точно това се случи с ДВГ и за това се премина към ел мобили. Развитите страни за това са богати, защото произвеждат продукти с висока добавена стойност. Така пенороблемътбе екзистенциален за германската икономика.
  • 13 Само една корекция

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Тук във Факти го прочетох":

    Батерията се зарежда а не презарежда.
    Презареждането е когато зареждането е превишило необходимото.

    Коментиран от #14

  • 14 А ти какво очакваш?

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Само една корекция":

    Както е било подадено от google преводач, така е публикувано. Можеше и по-зле да е. Наскоро няколко пъти в една и съща статия беше написано вместо електромобил , електронен автомобил. Е защо пък да не е електронен, сигурно все има някаква електроника в него.
  • 15 Литиевите батерии не са еднакви

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Тук във Факти го прочетох":

    Има различни видове литиеви батерии. Най добрите образци понасят 3-5 хиляди цикли разряд/заряд от 0 до 100%. Ако обаче цикъла е 20-80% тогава циклите достигат 15000-25000. Разбира се това при лабораторни тестове. На практика 12-15К не е проблем.
    10000 цикъла при зареждане до 80% при Тесла е горна граница и практически достижима.
  • 16 И още едно уточнение

    2 1 Отговор
    Има разлика между литиева батерия и литиева клетка. Батерията естествено е свързани помежду си клетки.
    Малко подвеждащо е, но това което се нарича в днешните мобилни телефони "литиева батерия" е всъщност единична 3.7V клетка.
  • 17 ивелин

    1 0 Отговор
    BMW с нова технология ------батериите ще се зареждат от насрещният вятър и за движението на автомобила почти няма нужда от електроенергия или ще трябва много малко енергия на месец или на година веднıj