С нарасналата популярност на автоматичните трансмисии шофьорите масово престанаха да обръщат внимание на ръчната спирачка. Но и по-рано, когато преобладаваха колите с ръчни скоростни кутии, водачите предпочитаха да оставят колите „на скорост“, а сега това явление е още по-масово.
Единствената категория шофьори, които все още ползват активно ръчната спирачка, са младежите, които се опитват да правят "понички" или да дрифтят - не винаги с успех, но винаги с емоции.
Когато автоматичните трансмисии станаха широко разпространени, научихме и за електрическата ръчна спирачка, която е повече проблем, отколкото удобство. Но ръчната спирачка е изключително важна, особено когато става въпрос за кола с „автоматик“. Оставяйки колата на "Р", тя се държи на тънък метален щифт, върху който се изсипват всичките един и половина тона на колата.
Вероятността той просто да се огъне без помощта на ръчна спирачка, не е никак малка, особено ако сте спрели на по-стръмен наклон. И ако това се случи, то целия възел от трансмисията става неизползваем. А колко струва въпросната преграда на скоростната кутия, дори е страшно да се мисли. За да не фалирате ще трябва да търсите употребявани резервни части, защото цените на новите са космически.
Обобщавайки горното ще кажем, че ръчната спирачка при коли с автоматични трансмисии е просто необходима, като трябва и да е напълно работеща. Така че, първо трябва да натиснете педала на спирачката, след това да използвате бутона и едва след това да повдигнете лоста на ръчната спирачка, докато стигне максимално горно положение.
Това е единственият начин „ръчната спирачка“ да фиксира колата на място, като напълно прехвърля натоварването от трансмисията към накладките . Но трябва да знаете и още нещо - средната позиция на ръчната няма да се справи с тази задача.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 12345
15:11 05.10.2022
2 Дистрибутора
15:15 05.10.2022
3 Еййййй
Коментиран от #5
15:21 05.10.2022
4 Опит
Коментиран от #9, #20
15:30 05.10.2022
5 щурчо
До коментар #3 от "Еййййй":
Радвайсе че нямаш този бутон,който е як проблем15:31 05.10.2022
6 Име
Коментиран от #7
16:04 05.10.2022
7 Гост
До коментар #6 от "Име":
На английски се казва "parking brake" и точно това е смисъла. Идеята е тя да поеме тежестта на колата когато е паркирана, а не трансмисията. Смисълът е да се активира преди колата да е отпуснала тежестта си върху трансмисията (като пуснеш педала на спирачката след като си я активирал).16:35 05.10.2022
8 Така е
Само на наклон има смисъл от ръчна преди P, за да не се натоварват тампоните.
17:29 05.10.2022
9 Опит
До коментар #4 от "Опит":
Най добрия вариант за автоматика е при позиция N с натисната спирачка се опъва ръчната спирачка,отпуска се педала на спирачката тогава колата остава на ръчна ,след това се натиска спирачка и се превключва на Р при това положение целия товар остава върху ръчната спирачка и не се товари автоматикаКоментиран от #13, #15
18:22 05.10.2022
10 Популярен ама
Може да е нараснала ама в русия. В САЩ автоматика е масов в колите след 1950 година
19:01 05.10.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Йонко Евреина
13:22 06.10.2022
13 антрашпиц
До коментар #9 от "Опит":
Аз точно така правя с моя туран..16:10 06.10.2022
14 с опит
16:34 06.10.2022
15 Аззз
До коментар #9 от "Опит":
Точно така се правиАз го правя на безсмъртния ZF6, тези с DSG и 7G-tronic просто задълже.. и после пак си палят свещичката, да не ги остави на пътя :D
Коментиран от #24
17:43 06.10.2022
16 Браво!
18:08 06.10.2022
17 Има още нещо
19:09 06.10.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 само камък
22:18 06.10.2022
20 Разбирач..
До коментар #4 от "Опит":
Не,правилото е:Държиш крачната,отиваш на "N",дръпваш ръчната,пускаш крачната,след това натискаш пак и буташ на "Р"
Коментиран от #21
15:28 07.10.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Логика
12:44 22.11.2022
23 Дюма
Ами нарисувайте си трансмисията и си изчислете тоновете/усилието / !
Неграмотници.
15:08 01.12.2022
24 Айсин
До коментар #15 от "Аззз":
Пали ти свещ по-скоро. Тоя кекав зф е всичко друго, освен безсмъртен :D19:02 01.12.2022