18 Октомври, 2022 14:26 210 976 54

Не си купувайте тези коли, ако са с автоматик

  • автоматик-
  • автоматични трансмисии-
  • ненадеждност

Показваме ви петте най-проблемни автоматични трансмисии (и дълъг списък от коли с тях)

Не си купувайте тези коли, ако са с автоматик - 1

Всяка автоматична скоростна кутия няма да издържи дълго, ако я измъчвате в задръствания и забравяте да ѝ сменяте маслото и филтрите. Но има и такива с вродени слабости, за пет от които ви разказваме сега.

Днес са малко класическите автоматични трансмисии, които създават сериозни проблеми. Единици са тези, които се развалят преди 100 000 километра пробег. Болшинството издържат 200 хиляди км, а много от тях ще изкарат 300-400 хиляди км. Въпреки че някои от уплътненията, втулките и фрикционните съединители, разбира се, ще трябва да бъдат сменени. Важно е за всички да се поддържат правилно.

Под правилно отношение към автоматика разбираме не само редовната подмяна на работната течност ATF (трансмисионно масло), но и осигуряването на комфортни условия на работа. Не стойте в задръствания с часове (особено в жегите - прегряване), избягвайте внезапно ускорение (особено през зимата веднага от паркинга - маслен глад), и не предизвиквайте т.нар. шокови натоварвания. В идеалния случай карайте по извънградски магистрали с умерена скорост. С този подход дори CVT-трансмисиите могат да издържат 200 000 км, а хидравличните автомати още повече. И все пак сред автоматите се открояват такива по-малко и по-жизнеспособни. Ето кои са петте най-проблемни автоматични трансмисии.

AL4 (DP0)

Не си купувайте тези коли, ако са с автоматик

В модернизиран вид тази трансмисия се монтира на Dacia Duster, Logan и Sandero, както и на Renault Fluence, Megan и Kangoo и на всички компактни модели на Citroen и Peugeot. Най-проблемна е тази трансмисия при Duster, затова препоръката ни е да закупите Duster с ръчна скоростна кутия.

При AL4 (DP0), разработен съвместно от три френски автомобилни производителя, фърмуерът може да бъде различен, но болестите са общи: главният соленоид се разрушава изключително бързо при прегряване, втулките на вала са с кратък живот, а електронната часто се бъгва.

6T30

Не си купувайте тези коли, ако са с автоматик

Използва се от 2008 година и се монтира на Chevrolet Cruze, Aveo, Cobalt, Orlando, Opel Astra и Mokka. Ако все пак решите да изберете кола с тази трансмисия, то съветът ни е да избягвате комбинации с по-мощните двигатели 1.8 и дори 1.6. Дефектите се случват най-вече при автомобили от ранните години на този автоматик. Лесно прегрява, съединителите изгарят, преобразувателите на въртящия момент се чупят (до 2010 г.).

Повишени вибрации, бързо износване на втулки, течове на масло също са често срещани. Първите проблеми често започват след 40-60 хиляди км, дори и за най-спокойните шофьори. И това до 2014 година. След това автоматикът е сериозно ревизиран истава по-надежден, ресурсът нарасва до 250 хиляди км, но все още не е перфектен.

Aisin Warner TF-80SC

Не си купувайте тези коли, ако са с автоматик

Този автоматик работи с почти всички модели Volvo и Opel (от Astra и по-големи), много модели на Citroen и Fiat, някои модели на Saab и Cadillac. Компактният и лек агрегат се прави от 2001 до 2018 година и през този период търпи три подобрения. Основният проблем произтича от факта, че в първите години се смяташе за необслужваем. И досега много модели в списъка на поддръжката нямат смяна на маслото.

Смяната на масления филтър също не е предписана, а за да направите тази операция трябва да отворите кутията. Всички постоянно триещи се повърхности се износват бързо, продуктите от износване се пренасят по маслените пътища и се натрупват в различни тесни места. Наличието им в смазката ускорява износването на цялата кутия, а самата смазка циркулира трудно. Плюс факта, че този автоматик е с недостатъчно ефективен топлообменник.

Jatco JR507E

Не си купувайте тези коли, ако са с автоматик

Слагат го на големи коли на много марки, но най-вече на Nissan - включително Pathfinder и Patrol (до 2016 г.). До 2010 г. се среща в много модели на Infiniti. Тази стара петстепенна автоматична скоростна кутия е известна още под индекси JR507A и RE5R05A и се монтира на автомобили Hyundai и Kia - A5SR1 и модифициран A5SR2 (Sorento до 2009 г., Mohave до 2015 г.).

По принцип това е нормален агрегат, подходящ за двигатели V8, с голям ресурс от 350 хиляди км. Но с много чувствителна електроника и повишена непоносимост към агресивно шофиране (а се монтира и на спортната кола 350Z) или офроуд екскурзийки. Вродената склонност към прегряване, си остава през целия живот на тази трансмисия. Продължителните опити за спортно шофиране причиняват изгаряне на масло и бързо разграждане на преобразувателя на въртящия момент и соленоидите.

ZF 6HP26/28

Не си купувайте тези коли, ако са с автоматик

Автоматик, който е използван до 2014 година на най-популярните модели BMW (3-та и 5-та серия, X3, X5, X6) и Audi (A4, Q5), на Range Rover-ите и автомобилите Jaguar. Днес все още се използва на автомобили от други марки, като например Ford Ranger.

Устройството започва да се счита за надеждно и жизнеспособно (след модернизация през 2004 година) и дори има сведения за издържливост до 300 хиляди км, понякога дори 500 хиляди. При машини с двигатели с ниска мощност вероятно ще работи вечно, но проблемът е, че се монтира на драйвърски автомобили - и те често се купуват от хора с активен стил на шофиране.

Следователно за мнозина съединителят за блокиране на преобразувателя на въртящия момент се износва катастрофално бързо, прахът се разпространява в цялата система и разваля соленоидите. Ако не обърнете внимание веднага на това, маслената помпа също се развали, което е изпълнено с цялостната смърт на кутията. Пластмасовите и гумените части също се характеризират с кратък живот. Бързо прегрява и мехатрониката започва да "затъпява".

Заключение

Инженерите все още не са измислили достойна алтернатива на класическите хидравлични автоматици. CVT и роботите, дори и най-добрите, изискват повече внимание и поддръжка. И те, като цяло, имат по-малък ресурс. И подобни заболявания (по същите първоначални причини) се появяват при тях дори по-рано.

Ето защо, когато избирате употребявана кола, особено ако пробегът вече е надхвърлил 150 000 километра, е по-разумно да се съсредоточите върху модели, които имат класическа автоматична трансмисия, без гореизброените пет. И това при условиу, че душата и левият крак ви категорично не принадлежат към обичайната "ръчка".


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 121 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    72 12 Отговор
    Полезна и информативна статия - благодаря
  • 2 БАБИКЯН МИРИЗЛИВИЯ НЕКЪПАНИЯ

    82 14 Отговор
    АМИ ТЕ НЕ ОСТАНАХА ЧИТАВИ АВТОМАТИ. ТУКА ИЗЛИЗА ЧЕ ВСИЧКИ СА ЛОШИ. Я КАЖЕТЕ НЯКОЙ ЧИТАВ АВТОМАТ

    Коментиран от #3, #31, #38

  • 3 провинциалист

    166 5 Отговор

    До коментар #2 от "БАБИКЯН МИРИЗЛИВИЯ НЕКЪПАНИЯ":

    "Я КАЖЕТЕ НЯКОЙ ЧИТАВ АВТОМАТ" - АК47 ;)
  • 4 Стт

    48 8 Отговор
    Aisin Warner TF-80SC
    От 6 гони карам Алфа 159, 2.4 петак с ремап на 240кс с тази кутия!
    Вече е на 305000км, като последните 100к съм ги навършил аз!Два пъти съм правил опресняване по 4 литра масло по спецификация.
    Не съм имал нито един проблем с кутията!

    Коментиран от #18

  • 5 Грозд-ан

    38 1 Отговор
    Напълно подкрепям написаното за TF80SC - необслужваема била, лайфтайм уж. На няколко Волва купени нови от Мото Пфое започнаха да ритат преди 100к км - нормално било уж. Нови клапанни тела (мозъци), смяна на ATF-а през 30-40 хиляди и вече над 300 хиляди нямат проблеми.
  • 6 Сандеро ГТ

    17 77 Отговор
    Как така решихте че има ненадежна ДАЧИЯ!!! За всеки грамотен и разбиращ човек, Дачия е символ на здравина и надежност. Това че кутията се чупи в модели на Рено не новост, но няма как същата кутия да се счупи в Дачия, защото те още в завода ги проектират да са максимално издръжливи и да надживеят останалите. Ако Дачия не може да изкара 100000км, то другите не могат и 20000км! Аман от статии "изгубени в превода"!

    Коментиран от #7, #10, #39

  • 7 Хмм

    74 4 Отговор

    До коментар #6 от "Сандеро ГТ":

    Това с километрите е врътката. У нас всички коли на по 15 години са на 160 хиляди километра. А реално са над 400 хиляди . Та скоростните кутии са си читави...
  • 8 1111

    46 1 Отговор
    Aisin Warner TF-80SC на Волво с 2.4 D5 двигател. Сменено маслото три пъти на "необслужваемата" кутия. 330 000км и няма грешка. 5334
  • 9 Коко

    7 15 Отговор
    Къде видяхте Дъстър с такъъавтоматик ама да си пишем нещо.

    Коментиран от #14

  • 10 неуДачия задръстър

    50 19 Отговор

    До коментар #6 от "Сандеро ГТ":

    Дачия е съвременния трабант. Качвал съм се 2-3 пъти на Дачия, возията е пълен ужас...че то едно Пежо или Ситроен макар на повече години има в пъти по-добра возия от въпросните неуДачии.
    А иначе за автоматиците - 5-степенния автомат с хидротрансформатор на Mercedes е добър, с C-класа от 2001-ва взета на 170 хил. уж реални километри (но ме съмнява) минах 300 хил. км. с 4 смени на масло в кутията и нищо друго по нея, ръждата я почна и се наложи да я продам, пък отделно имаше някакви други проблеми с електрониката, но кутията си беше здрава.

    Коментиран от #15, #46

  • 11 Трън

    43 9 Отговор
    За Айсин си го изсмукахте от пръста. Половината коли по света с него.
  • 12 Ваньо

    36 3 Отговор
    6HP28 да е в тоя списък е несериозно. Кутията държи до 750нм и ако не се стискат пари за редовна смяна на масло и филтри спокойно ще изкара и повече от 300 хил.км. За съжаление производителите казват, че не се препоръчва смяна на маслото на тия кутии, но за всеки трезво мислещ човек това е пълна глупост.

    Коментиран от #32

  • 13 Иво

    82 11 Отговор
    Учудвам се,че в статията са пропуснати някои DSG-та на VAG чиито ремонт често изпреварва смяната на маслото.
  • 14 Име

    11 0 Отговор

    До коментар #9 от "Коко":

    Провери преди да пишеш глупости. Отдавна се предлага, но на версиите само с предно
  • 15 Бла

    56 0 Отговор

    До коментар #10 от "неуДачия задръстър":

    Колега, да сравняваш возията на Дачия, с тази на Ситроен ( особенно ако е с хидроактив) , е меко казано несериозно :) . Той вози по - меко от С-клас

    Коментиран от #19

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Читател

    40 6 Отговор
    Ако някой си направи труда да провери характеристиките на горепосочените автоматици и на колко голяма гама марки и модели се монтират ще разбере, че се използват на над 90% от автомобилите в Европа и у нас. Не разбирам какво цели авторът, но неговото мнение не е важно в случая както и "съветите" му. Всеки решил да си купи автоматик ще намери достатъчно инфо в нета. Забелязах, че доста често пуска такива статии и се започва едно безсмислено спорене по темата.

    Коментиран от #22

  • 18 Коки

    17 10 Отговор

    До коментар #4 от "Стт":

    Ами, поздравления. А, на моята (не е от списъка в статията) изрично пише в книжката на автомобила - маслото на скоростната кутия не се сменя никога, а антифриза се сменя само веднъж на 250К км. Поздрави!
  • 19 Сийка

    47 13 Отговор

    До коментар #15 от "Бла":

    Защо в БГ всички си мислят, че Мерцедес е еталон за возия е мистерия. Има едни други марки, които не преди много години в БГ си мислеха, че са имена на нови чалга клубове или уиски. И като се качиш на тях разбираш, че немската кошница е...кошница.
  • 20 РаТко хиперкара § суперфоня

    19 8 Отговор
    Браво Радко,не знаехмИ че пАнимаиш и от ингилизки(фърмуерът)ве,ама да беше си стоял на село ве! Че с твоя фърмуер си само за там!

    Коментиран от #37

  • 21 автоматик със лост

    15 8 Отговор
    не ми давайте наклон на скоростния лост! ко искам си купа ко искам няа а си купа! толкозззз!!!
  • 22 автоматик без лост

    13 1 Отговор

    До коментар #17 от "Читател":

    не се впрягай ! важното е майтап да става ! тоя като си прави с нас гаргара ние не можем ли?
  • 23 Заглавие от типа...

    31 1 Отговор
    ...."Не си купувайте тези коли, ако са с автоматик"... е доста несериозно. Варианта...."внимавайте при закупуването на тези коли, ако са с автоматик" е по-удачно. Ще обясня защо. Журналиста трябва да предоставя факти а не заключения. Заключението си е за нас ако сме добре информирани. Информацията трябва да е от няколко източника и безпристрастно поднесена. Не съм съгласен, че всички от посочените автомати са проблемни. Имам лични наблюдения а именно навъртяните километри, състоянието на целия автомобил( отвътре и отвън), теглич и история са достатъчни за разумна преценка. И най-важното е късмет.
  • 24 Зле!

    27 3 Отговор
    Много слаба статия! Не четете, почти нищо от информацията не е вярно! Имам директен достъп с няколко от посочените комбинации и мога да ви кажа, да не си губите времето, за жалост при мен е късно!
    Моля все пак онези, който четат да имат предвид, че Дачия може да се сравнява само с Дачия нищо не е на нейната цена по класове и модели за да очаквате чудеса. Получавате точно толкова колкото плащате.
    Отделно за Айсин в Ситроен - пълни глупости!
  • 25 бай Даньо

    8 14 Отговор
    С този подход дори CVT-трансмисиите могат да издържат 200 000 км
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Карам една с CVT-трансмисия и е вече на над 300 000 км без никаква индикация че и идва края на всичко отгоре е такава че никаква смяна масла няма в сервизното обслужване... ха познайте каква марка !? Както казва стария шофьор когато умирал МАРКАТА! Дачия не бих си купил с автоматична , ръчна или каквато и да е трансмисия , не бих си купил и трудовашка количка от тая "марка" ...
  • 26 Иван Асен

    23 51 Отговор
    Само женчовците карат автоматик. Ако трябва да карам автоматик ще мина на обществен транспорт.

    Коментиран от #33, #35, #36

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Чакала2Най после

    10 7 Отговор

    До коментар #2 от "БАБИКЯН МИРИЗЛИВИЯ НЕКЪПАНИЯ":

    Най добрите, . Rav hybride 2016 и Lexus .Без погрешни .Карам само тези марки.Предната ми Раф 2016hibride , 250 000км изкарах ...без нито един проблем 🤫само една задна срязана гума

    Коментиран от #48

  • 32 Аззз

    12 1 Отговор

    До коментар #12 от "Ваньо":

    И аз се смях за ZF6
    Слаба статия
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 бай Даньо

    14 3 Отговор

    До коментар #26 от "Иван Асен":

    Зависи къде. В Америка готин пич младо момче автомонтьор ( ходи със виснали гащи и слуша ганста рап) ти приема колата в сервиза и като види ръчката ти казва "а чакай да извикам колегата, че тия не мога да ги карам " ... дори повечето нови спортни коли ( поршета , БМВ-та М-ки) са автоматик., жените под 40 години масово няма да знаят че има и друг вид коли където "ръчкаш" ... дай и на България 10 години и ще си приказваме защото и в Германия повече от 50% от 10 годишните коли ( нов вноса за БГ) са автоматик...
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 да ама

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "РаТко хиперкара § суперфоня":

    Нали за статийката му, КОЯТО ОТВАРЯМЕ ДА ЧЕТЕМ И УЖ НАУЧИМ НЕЩО, дрънкат левчета в касичката му
    та дреме му на аФтУра
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Потрбител

    11 0 Отговор

    До коментар #6 от "Сандеро ГТ":

    По принцип, Дачията затова е толкова евтина, защото при нея никой не си прави труда да проектира нещо. Техниката е проста и надеждна, защото отдавна е минала милиони километри тест при моделите на Рено, преди да отидат в аутлета Дачия. Дачия няма своя автоматична кутия, а и присаждат от Рено. Ако дефектира по-рядко, може би причината е в това, че при Рено й се налага да се справя с повече конски сили и N/m
  • 40 Читател до Иво(13)

    6 5 Отговор
    Що бе Иво. Два пасата вече изплатих. Първия мина 200 000км без проблем с автоматика. Втория,сега е на точно 120 000. Пак без проблем. И да знаеш че от пъстърмата всички ги запива.
  • 41 ганю

    12 3 Отговор
    най читавия автомат е калашников
  • 42 Лумпен

    16 3 Отговор
    Всички страдат от един основен проблем- прегряване. Явно е много сложно да се измисли система или начин на охлаждане на маслото. Трябва да се избягват задръствания- е тя Европа си е целогодишно затлачена сутрин и вечер.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Ганьо Балкански

    8 2 Отговор
    Коментарите са по - идиотски от самата статия. Знанията който някой си мислят,че имат са на базата слухове от този и онзи. Чета подобни статии заради ганьовците,който пишат да се посмея
  • 45 Кози

    3 0 Отговор
    Имам едно Гоуфче с ДСГ дома, ама не съм го карал. Ша зема да го подкарам да ги видя тия автомати дето толкос ги хвалите дали са арни.
  • 46 Макарон

    12 1 Отговор

    До коментар #10 от "неуДачия задръстър":

    Бе, возя се на Дачия от 2013 г. и въобще не е толкова зле. Наистина е нисък клас автомобил с малко екстри и евтина изработка, но въобще не е толкова лоша кола, за парите си е доста здрав и икономичен автомобил.
    Пък, който не го кефи, да даде 120-180к за Ц или Е класа, аз също бих, но ги нямам тия пари.
  • 47 Ръчката

    1 8 Отговор
    Който не го е срам да си кара автомата
  • 48 Рано или късно

    4 4 Отговор

    До коментар #31 от "Чакала2Най после":

    всеки се качва на TOYOTA!!!
  • 49 Никола

    3 1 Отговор
    Тойота приус 2008г. на 600000км.без проблеми с кутията.
  • 50 Ивановски

    1 0 Отговор
    Как пропуснахте да нахраните невероятния чупеняк powershift на ford.
  • 51 Ай стига ве

    0 0 Отговор
    Имам чувството, че тук пишат само лаици, ами алан коуло, нали автоматика е измислен именно да не ръчкаш постоянно бастун в задръстване, измислен е за големите мегаполис с големите задръствания, ама от къде толкова акъл,карам автоматици от 35 години и всеки път благодаря на този инжинер който го е измислил
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Дядо ви Курти от село Пиперково

    2 0 Отговор
    Най добрия автомат имат порше
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.