23 Октомври, 2022 12:00 21 051 24

Toyota Corolla на старо: Предимства и недостатъци на десетата генерация на модела

  • автомобилът на старо-
  • употребявани коли-
  • toyota corolla

Солиден седан от компактния клас, който се купува с разум, а не с чувства

Toyota Corolla на старо: Предимства и недостатъци на десетата генерация на модела - 1

Добре известен факт е, че Corolla е най-продавания автомобил в света. Нейните качества са отдавна доказани, но да толкова много поколения и този автомобил и ма силни и слаби генерации. Произвежда се от далечната 1966 година и до днес има 12 генерации. Сега ще спрем вниманието ви на десетата генерация на Corolla - един автомобил на старо, който е добре застъпен на родния пазар за употребявани коли.

Десетата генерация на Toyota Corolla прилича на по-голямата Camry XV40, което придава солидност на седана. Салонът ѝ обаче не блести с дизайнерски изкушения. Не всеки ще хареса и оранжевата подсветка на арматурното табло, предните седалки не са от най-удобните, но пък за сметка на това отзад няма много място. Като цяло салонът е функционален, но не луксозен, като пространството е най-големия плюс в този аспект. Това се отнася и до багажника, който е с капацитет от 450 литра.

Какво може да се купи?

Toyota Corolla на старо: Предимства и недостатъци на десетата генерация на модела

На родния пазар има много предложения, но тези, които са от въпросното десето поколение са от типа седан и са произведени през периода от 2007 до 2011 година. В продажба има по-малко автомобили с базовия двигател 1.4 (97 к.с.), като преобладават екземплярите с двигател 1.6 (124 к.с.).

Дизеловият двигател с 90 конски сили е екзотичен и не се препоръчва, както не е за препоръчване и Corolla 1.8 със 132 конски сили и с автоматик. Тези две версии са по-скъпи за поддръжка и някои части за тях се намират по-трудно.

Механичната скоростна кутия и създадената на нейна основа роботизирана трансмисия, която не се отличава с гладка работа, са представени приблизително еднакво на нашия пазар, но и тук съветът ни е да заложите на механиката.

С други думи оглеждайте се за бензин 1.4 или 1.6 и ръчни скорости. От опциите в такива екземпляри на Corolla имат климатик, кожен мултифункционален волан, електрически аксесоари и отопление. С други думи базовите опции са налице, но нищо повече.

Как вози?

Toyota Corolla на старо: Предимства и недостатъци на десетата генерация на модела

С всяка комбинация от двигател и скоростна кутия, тази Toyota подтиква водача към премерен стил на шофиране. В същото време шофирането на седана е приятно. В движение Corolla дава един добър баланс между добро управление и прилична возия, като и от двете не трябва да очаквате чудеса

Какво да очакваме?

Toyota Corolla на старо: Предимства и недостатъци на десетата генерация на модела

тези коли се характеризират с отлична боя и лаково покритие. Жалко е само, че пластмасовите крепежни елементи на броните се чупят лесно. При по-амортизирани екземпляри в пантите на вратите се се получава луфт, водещ до недоброто им затваряне и подчертано тракане, когато колата се движи по неравен път. Що се отнася до салона на колата, то той запазва приличен вид за дълго време.

И двата атмосферни двигателя, които ви препоръчахме по-горе са структурно почти идентични и не създават проблеми. Ресурсът преди основен ремонт е повече от 300 хиляди км. Основното нещо е да не пестите от масло и поддръжка. Слабото място на дизеловия двигател е EGR клапанът. Ресурсът на ръчната скоростна кутия и автоматичната е сравним с ресурса на двигателите.

Роботизираната скоростна кутия обаче не може да се похвали с такова дълголетие. Окачването се отличава с издръжливост и много надеждни амортисьори. Така че, ако искате кола от типа на т.нар. "работни коне", то тази Corolla ще ви служи вярно, но без да ви носи особено удоволствие от шофирането. ТУК можете да разгледате някои от екземплярите, които се продават у нас.

Toyota Corolla на старо: Предимства и недостатъци на десетата генерация на модела


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Поне е по-красива

    27 10 Отговор
    от новите тойоти
  • 2 Иво

    33 2 Отговор
    При японските коли най често срещаните проблеми са от качеството на сглобката.Имал съм Хонда произведена в Япония и такава произведена в Англия.При втората в интериора вечно нещо тракаше или скърцаше а много болтчета и гайки се въртяха на ръка.
  • 3 Ганя винаги ще избере

    73 19 Отговор
    ВАГ недоразуменията или някое 25 годишно премиум немско кенефче. И е се пърчи, че е успял! Гледа надменно-господарски. На ум псува, че всичките му пари отиват за ремонти.

    Коментиран от #4

  • 4 Прав си

    55 6 Отговор

    До коментар #3 от "Ганя винаги ще избере":

    но има и много хора които осъзнаха колко качествено е немското качество и за това от поне 3-4г японските модели особено бензиновите държат високи цени точно поради засиления интерес към тях.

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Тойота

    20 37 Отговор
    Май не блести с нищо

    Коментиран от #8, #24

  • 7 Така е

    16 29 Отговор
    Този модел е един от най-добрите избори за онези години.
    Следващият модел Корола, е много по-добра във всичко.
    Лошото е, че се говори за над 10 годишен автомобил, а ако беше забранен внос на стари коли отдавна или ограничен драстично, друг щеше на бъде автопарка.Нямам никаква връзка с търговците на нови коли.Това е истинско решение за въздуха в градовете,както и забрана на кюмюр и дърва.
  • 8 Качеството

    40 8 Отговор

    До коментар #6 от "Тойота":

    е нещото с което блести но слепите няма как да го забележите.
  • 9 Хасковски каунь

    7 12 Отговор
    Махаш EGR клапана и проблемът изчезва.
  • 10 Грозд-ан

    24 56 Отговор
    Тия коли трябва да ги продават с рецепта за антидепресанти - пиеш едно хапче, чакаш 15 минути да те хване и после караш без да ти пука колко е безлична и скучна.
  • 11 Христо

    38 13 Отговор
    Тази генерация е пълен боклук.

    Малките бензинови двигатели 1.4 и 1.6 са астматици, не вървят и харчат доволно. Ръчните скорости са с проблемни лагери на първа. Матералите в купето са под средното ниво. Защитата от корозията е лоша.

    Сглобява се в турция от което произлиза и лошото качество. Всеки който е имал и е запознат знае за какво говоря
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Капитан Америка

    42 2 Отговор
    Преди 10г. юрках служебна такава 1.6 бензин. Караше се само в лютеницата на прекъсвачи и нищо и нямаше. Много безлична и непретенциозна, но и много корава машинка.
  • 15 Алексей

    24 6 Отговор
    Смехотворно е коли на над 250 000 км с цена от над 8 000 евро, конкретно за този модел

    Коментиран от #17, #23

  • 16 Скучен

    3 5 Отговор
    Автомобил.

    Коментиран от #18, #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 начи

    31 4 Отговор

    До коментар #16 от "Скучен":

    Викаш други си е Porsche Cayenne, който като нов е струвал 200хил. лв, да си го купиш сега за 7хилки и да му тикнеш една газова и да си скъсан тарикат с анцуг.
  • 21 беше

    14 3 Отговор
    Много ми е чудно като кажат скучен автомобил.5 години карах нов 132кс 1.6.Най-бързия атмосферен бензинов,с еластичност на дизел.Много стабилен автомобил в завои.Комфортно возене.Никой конкурент в пъргавина не се доближаваше до това.Пример-Опел1.6.Пежо1.6.ВАГ 1.6 -това пък да не говорим.Е кое му е скучното.Една мазда 3 има малко по-добър интериор и всичко,всичко е много по-зле.От дизаин не може да се вади заключение за качества.Ама новия модел е с добър дизайн.
  • 22 Тони

    31 1 Отговор
    За този модел не зная, но предишният Корола 2002-2004 бензиновият мотор е супер спартанец. За осем години навъртях 100 000 км и смених само едни дискове и няколко пъти накладки. Разбира се и масла и филтри. Не е пичеловка, но пък ще ви спести хиляди левове ремонти.
  • 23 Амдертлиев

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "Алексей":

    Наистина е смехотворно.Преди 12 г такава гледах във Ел Ей за 9300$.Колата беше на няколко месеца ,на 8000мл и с много лек повърностен удар отдясно- тип драскотина от край до край,който беше умело направен.Очаквах да я взема за 9к ,а ми намалиха само150$ ,та се отказах,при положение,че пътувах около 500км за да я видя.Още съжалявам,защото щях да си я докарам в България и щеше да ми стъпи на 18000-19000лв крайна цена.
  • 24 1256

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Тойота":

    А ти направо "блесна" с тоя коментар! Абе хора, ако нямате какво да кажете, нужно ли е да цвъкате под всяка статия?!