Серия 3 ще остане една от най-големите успешни истории на BMW. Представена през 1975 година, оттогава са произведени повече от 16 милиона автомобила, като 1.1 милиона от тях са от най-новото поколение, представено през 2019-а. Така че докато много шофьори може да предпочитат SUV-та в наши дни, ясно е, че и съвсем не са малко купувачите, които все още искат седан или комби като Серия 3. Този най-нов модел не се продава дълго време в първоначалния си вариант, но знаейки важността на сегмента, сега BMW се завръща с преработен модел, за да се увери, че ще остане на върха в играта.
Промените
Ключовите промени като част от тази актуализация включват въвеждането на извит дисплей в арматурното табло на серия 3, който обединява цифров екран с циферблати и сензорен екран в едно основно парче стъкло и помага за модернизирането на салона. Нивата на оборудване и екстериорният дизайн също търпят лека корекция - включително нови LED фарове с нов светлинен подпис, различен модел на решетката и нови лъскави черни елементи в преработените брони. Сега, след като направихме първите тестове на модернизираното BMW 3er нека ви разкажем и как се представя.
Производителност
Колата продължава да има добър избор от бензинови, дизелови и plug-in хибридни агрегати. Ако искате бензин, има избор между 318i, със 156 к.с., 320i със 181 к.с., 330i с 254 к.с. и шестцилиндров M340i с 369 к.с. Последната опция е най-бързата в гамата, като времето от 0 до 100 км/ч отнема само 4.2 секунди. Що се отнася до дизела, има 320d със 187 к.с. (предлага се със или без xDrive) и M340d xDrive с 335 к.с., който може да ускори от 0 до 100 км/ч в час само за 4.4 секунди. Наличен е и неизбежният plug-in хибрид 330e с мощност 288 к.с., който може да се кара до 60 километра само на електричество.
Возия и управление
Имахме възможност да изпробваме новата серия 3 в две версии в противоположния край на спектъра – 320d комби и M340i xDrive. Въпреки че и двата автомобила са много различни по характер, те споделят едни и същи черти - а именно завладяващо шофиране и впечатляващи нива на финес. Дизелът не е от най-динамичните, но това в никакъв случай не означава, че е бавен и муден. Безшумен е и се характеризира с много добри нива на икономичност. Това е кола, още повече в изпълнението си комби, която е предназначена за по-уравновесени водачи, които обаче все пак имат уклон към спортно шофиране.
M340i е този, който трябва да изберете, ако искате истинска спортна тръпка, тъй като предлага особено висока производителност, като същевременно получава редица механични промени, за да подобри начина, по който шофира. Не е M3 и се усеща като многофункционален автомобил. Кормилното управление е директно, а кренът в завоите - минимален. Единственият малък недостатък на този вариант на 3er е, че возията е по-твърда от тази на преките конкуренти, но това може да е достоен компромис за хората, желаещи по-спортно шофиране.
Интериор
Както споменахме, основната промяна в интериора на Серия 3 е добавянето на новия извит дисплей. Това наистина подобрява изживяването и екраните не само са фантастични за гледане, но са и много удобни за използване. За разлика от някои други по-нови BMW-та, в актуализираната "тройка" все още има контролер iDrive за управление на основния сензорен екран. В качеството на интериора е трудно да бъдат намерени недостатъци, като различните луксозни материали се обединяват, за да създадат едно първокласно покритие - и това при положение, че BMW 3er е най-малкия седан на BMW в крайна сметка. Освен това автомобилът е относително просторен, въпреки че версията Touring е тази, която трябва да изберете, ако практичността е ваш приоритет.
Оборудване
BMW се отказа от началното ниво на оборудване и това означава, че Sport вече е новата опция за начало на гамата. Стандартното оборудване е изобилно, включително 17-цолови алуминиеви джанти, отопляеми предни седалки, климатроник, камера за заден ход и отличния извит дисплей, който вече споменахме. След това M Sport носи по-големи 18-ки джанти, стилизиращ комплект по поръчка и спортно окачване, докато моделите M Performance M340i и M340d получават по-големи спирачки, спортен диференциал и спортен ауспух. Това са само най-основните екстри, добавени в оборудването на актуализираното BMW 3er.
Цена
Едва ли, предвид всеобщото поскъпване на автомобилите в световен мащаб, някой очаква това BMW да е евтино. Да, не е евтино. Базовата му цена е малко над 77 000 лева, а в зависимост от различните двигатели, ниво на оборудване и допълнителни екстри тя лесно се покачва доста над 100 000 лв. Просто трябва да се внимава с поръчването на опции, защото те са безброй и човек твърде лесно може да се увлече от богатия избор на екстри на BMW. А базовото оборудване в средното ниво на екипировка, в повечето случаи е повече от достатъчно.
Присъда
BMW Серия 3 си остава автомобил, който наистина е на върха в своя клас, притесняван единствено от А4 на Audi и C-класата на Mercedes. Всъщност това са единствените конкуренти, които могат да се доближат до неговата комбинация от качество и спортен дух. С огромната си гама от двигатели и избора от два типа на каросерията, усещането е, че актуализираната серия 3 може да отговори на почти всички очаквания. А добавянето на новия по-модерен интериор само я издигна още повече и гарантира, че Серия 3 остава на върха в този клас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калоян
Коментиран от #6, #10
09:41 21.11.2022
2 Име
09:43 21.11.2022
3 Брабус
09:50 21.11.2022
4 Дфен
10:26 21.11.2022
5 МаКаТа
11:42 21.11.2022
6 Смех
До коментар #1 от "Калоян":
Какъв еталон е тоя прескъп баклюк нисък класКоментиран от #7
12:18 21.11.2022
7 антрашпиц
До коментар #6 от "Смех":
Ма ти наистина си смех.Дори и автора го е написал : само А4 и С-класата са конкуренти за трета серия.Няма онда монда тойота мойота и разни там френски и италиански псевдо аналози...Коментиран от #9, #12, #18
12:38 21.11.2022
8 Гроздобер
Коментиран от #20
12:44 21.11.2022
9 Смех
До коментар #7 от "антрашпиц":
Автора е неграмотен като теб самият какви аудита и мерседеси иматонтнеи баклюци с пвц тябло и платнени седалки за маса париКоментиран от #11
13:06 21.11.2022
10 Смех
До коментар #1 от "Калоян":
Еталонът за кола на селяндурина и цигънина13:24 21.11.2022
11 Име
До коментар #9 от "Смех":
Първо виж какво и как си написал и после говори за грамотност15:46 21.11.2022
12 Печен
До коментар #7 от "антрашпиц":
За тия пари ще си купя две Рено Меган,и винаги ще имам кола в движение! Едната ако е в сервиза,с другата ще джиткам! А с тоя скъп трошляк ще ви побелеят косите за два месеца!16:51 21.11.2022
13 11111
имах е светлинни години, качество на материалите и оборудването нямат сравнение спрямо други марки.
17:48 21.11.2022
14 Николай
Коментиран от #15, #21
18:24 21.11.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Останаха
22:08 21.11.2022
18 ар146тс
До коментар #7 от "антрашпиц":
много грознааааааааааааааааа22:49 21.11.2022
19 Луд
23:19 21.11.2022
20 Точно
До коментар #8 от "Гроздобер":
го каза. 99 процента от негативните коментатори са Един приятел ми каза и нелепи изказвания.01:03 22.11.2022
21 Правилно
До коментар #14 от "Николай":
отбелязано. Всички БМВта са лесно чупещи се измишльотини, в сравнение с вечните Хондички, Тойотки и Корейки. Имам каруца в наследство от прадядо ми, правена към 1913г. Ако и сложа 1 магарешка сила, веднага тръгва, нищо че е на 109 години.01:10 22.11.2022
22 Патурко
Коментиран от #23
08:16 22.11.2022
23 Аз съм
До коментар #22 от "Патурко":
Понеже са пред фалит Ауди , решиха да купят лиценза на Заубер и да влязат във формула 1 ...Коментиран от #24
09:00 22.11.2022
24 Патурко
До коментар #23 от "Аз съм":
Пич като не си наясно с корпоративно право и фалити по-добре си мълчи че ставаш меко казано смешен! Само ще ти кажа че едното няма никаква връзка с другото!09:11 22.11.2022
25 Чалгаристан
17:18 22.11.2022
26 Генчо Секса
Коментиран от #27
17:19 22.11.2022
27 Вуйчо
До коментар #26 от "Генчо Секса":
Ама те за това ги правят германците. Нямаше ли чалга - нямаше да има и БМВ.04:28 30.11.2022