26 Март, 2023 13:36 41 162 35

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

  • bmw-
  • седма серия-
  • i7-
  • тест

Серия 7 от седмо поколение е един от най-добрите луксозни автомобили, правени някога от BMW

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce - 1

Линията, разделяща BMW и Rolls-Royce, е очевидна, откакто германският автомобилен производител пое собствеността върху британската марка през 2003 година. И въпреки че предишните поколения на Серия 7 споделяха структурни и механични компоненти с модела Ghosts, те осигуряваха драстично различни нива на тишина и комфорт , като последният бе и с много по-висока цена.

Днес Rolls-Royce има своя собствена архитектурна платформа и избор на двигател, което означава, че най-новите BMW-та от седма серия трябва да имат още по-малко общо с доста по-скъпите си братя и сестри. Но и обратното е вярно. Най-новият водещ седан на BMW, по-специално версията i7 xDrive60, която тествахме, е по-близо до Ghost от всякога.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

От луксозния салон, наблъскан с първокласни материали, до уникалната возия и технологията за подпомагане на водача, i7 не е просто страхотен луксозен седан. Той осигурява екстри на ниво Rolls-Royce, но на една четвърт по-ниска цена. Това е страхотно, стига да сте фен на противоречивия му външен вид.

Ако не беше емблемата i7 и липсата на видими изпускателни тръби, трудно ще различите новия електрифициран модел от неговите модификации с ДВГ. Отпред автомобилът разполага с изправена предна част с огромна бъбрековидна решетка с подсветка и с дълъг преден капак, който насочва погледа към изпъкнала раменна линия, минаваща по протежение на страните му. Кокетно наклонената линия на покрива се среща много умело с огромния багажник и така свързва цялостния силует. От гледна точка на пропорциите новата "седмѝца" изглежда като традиционен луксозен седан.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

Въпреки че външния вид не може да се нарече класически, а дали е крива, това е въпрос на вкус. Иначе тази платформа позволява разполагането на множество задвижвания, едно от които е изцяло електрическо. То е предназначено за онези, които искат електромобил без чисто аерофокусиран дизайн като този на Mercedes-Benz EQS.

Иначе, новата серия 7 е по-голяма от колата, която заменя във всеки показател. Освен че засенчва с размерите си гореспоменатия EQS, което е пряк конкурент на i7, този автомобил е нараснал до степен, че размерите му са почти идентични с тези на Rolls-Royce Ghost.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

Наред с обновения X7, i7 използва най-новата версия на BMW за дизайн на предницата, включващ разделени фарове. Именно тази "двуетажна" оптика е най-спорният елемент от дизайна на новата "седмѝца". Отзад последната седма серия, обозначена с индекс G70 от седмо поколение е много по-укротена - само с две хоризонтални LED задни светлини, обгръщащи задните части и скромни емблеми.

Има стилистична разлика между внушителната предна част на този автомобил и фината задна част, което му придава необичаен вид. Предницата също не е лишена от дисонанс, с малките фарове, обграждащи масивната решетка. Това е дизайн, на който, поне за нас, липсва нивото на елегантност, което бихте очаквали от такъв традиционен пълноразмерен седан.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

Как обаче се представя електрическата версия на този противоречив нов флагман на баварците? След като миналата година прекарахме доста време в бързия и изненадващо пъргав 760i xDrive и неговия V8 с битурбо мотор, няма съмнение, че i7 е този, който трябва да изберете. Това обаче, ако се примирите с значително по-дългия престой на зарядна станция. I7 разполага с голяма батерия с капацитет 101.7 kWh и разчита на два електрически мотора, по един на всяка ос. Предната произвежда до 255 к.с., докато задната достига 308 к.с. Системната мощност на електрическия силов тракт е е 536 к.с.

Въпреки колосалното тегло от почти 2 700 килограма, i7 ускорява до 100 км в час за 4.5 секунди, преди да продължи до електронно ограничената си максимална скорост от 240 километра в час. Бързо е, но всички електромобили с висока мощност са такива, дори когато тежат колкото малък камион. Калибрирането на педала на i7 дава приоритет на гладкото и прогресивно подаване на мощност, а резултатът е изискано и тихо шофиране, което се дължи и на уникалното окачване.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

С други думи BMW i7 е точно толкова комфортен, колкото всеки Rolls-Royce. Тайният коз зад тази невероятна возия е стандартното двуосно въздушно окачване на i7 и електронните амортисьори, които са перфектно настроени към по-дългото междуосие на G70. Системата може да променя налягането на въздуха във всеки завой, за да поддържа нивото на автомобила въпреки значителните несъвършенства на родните пътища, докато нейните електронни амортисьори се адаптират към всички пътни настилки и условия.

Благодарение на стандартната активна система за управление, воланът може да променя ъгъла на завиване, съотношението и усилието в зависимост от условията на шофиране. В комбинация със стандартна система за управление на задната ос, която върти задните колела до 3.5 градуса, i7 е добре управляем по тесните градски улици, макар да не успява да съперничи на изключителния Mercedes EQS.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

Въпреки елегантното си и спокойно поведение, спирачките на i7 са отзивчиви и мощни. Въпреки че има много ход на педала, производителят e настроил спирачната система така, че да не да разчита прекалено на електрическите си двигатели за намаляване на скоростта.

i7 се предлага със системата за асистирано шофиране на BMW "Level 2 Plus", част от пакета Driving Assistance Professional. Когато системата открие идеални условия, тя позволява шофиране без ръце до 130 км/ч. И дори по родните пътища лесно се справя с автономното шофиране.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

BMW i7 може и да е противоречив от към екстериорен дизайн, но интериорът му впечатлява най-много със сложните си детайли. В салонът няма революционни решения, като той следва тенденциите в индустрията и предлага големи екрани и цветно амбиентно осветление. Но все пак, новото i7 успява да се открои с качеството на довършителните си работи и материалите.

Вместо с кожа, салонът на тестваната от нас кола, бе тапициран с кашмир, като любопитното е, че нито Audi, нито Mercedes-Benz предлагат нещо подобно. И освен че придават на интериора на i7 различен вид, те са изключително приятни на допир. А с отопление, охлаждане и различни настройки за масаж е невъзможно да се чувствате неудобно, докато пътувате. Но основният комфорт е ориентиран към задната седалка.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

Благодарение на опцията Rear Executive Lounge Seating, седалките на втория ред могат да се накланят до 42.5 градуса и да се отличават със повече удобства от предните, като тази зад предния пасажер предлага и разтегателна поставка за крака. Перлата в короната на втория ред обаче е неговият 31.3-инчов дисплей с 8K резолюция.

Той се управлява от по-малък сензорен екран, вграден в корите на вратите и може да предава поточно видео от различни приложения чрез 5G връзка. Екстрите в този разкошен седан съвсем не свършват до тук. Една от силно забележимите такива е са автоматичните врати. Те са може би най-подобната на Rolls-Royce характеристика на тази кола и се затварят и отварят само с натискането на един сензорен бутон.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

Като оставим настрана ефекта от множество технологии и широкото използване на висококачествени материали в салона, впечатление прави и отличната звукоизолация. Колата е почти безшумна на пътя. Последният път, когато карахме толкова безшумна кола, тя бе Phantom. Дори когато попадате в неравности по пътя, нито един от традиционните звуци или нежелани сътресения не достигат до пасажерите. Подобно на "плюшената" му возия, безшумността на i7 е на нивото на Rolls-Royce.

Ако този интериор има някакви негативи, то те са свързани с това как си взаимодействате с него. Като дава приоритет на екраните, i7 пропуска традиционните бутони. Това не е проблем по отношение на забавлението, тъй като системата iDrive 8 на автомобилния производител е добре подредена и лесна за навигация.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

Въпреки това, много от функциите на този седан, се намират в системата, така че дори прости настройки ще ви накарат да преминете през различни менюта, за да ги намерите. Което естествено отвлича вниманието на водача от пътната обстановка. Естетически и визуално интериорът на i7 е зашеметяващ, функционално обаче би било още по-добре с физически бутони.

BMW i7 предлага пробег почти 500 километра със своя пакет батерии с капацитет 101.7 kWh. Зареждането е със скорости до 195 kW при използване на постоянен ток и 11 kW при променлив ток. Включен в DC бързо зарядно устройство, зарядът на i7 може да скочи от 10 до 80 процента за 34 минути. Това означава около 120 км пробег за 10 минути, но само при максимална скорост на зареждане.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

както лесно установихме, заявеният пробег е приблизителна цифра, тъй като пробегът на i7 варира значително в зависимост от избора на управление. С "нормално" каране в градски и извънградски условия, тази кола може да измине без проблем около 350 километра, така, че ще е трудно да стигнете от столицата до морето без да спрете за дозареждане.

В заключение ще кажем, че BMW i7 xDrive60 представлява доста повече от просто подобрение спрямо досегашния модел. Тази кола бележи значителен скок за водещия седан на BMW, доближавайки го по-близо от всякога до Rolls-Royce Ghost. Благодарение на значителните подобрения на окачването, шумоизолацията и качеството на материалите, i7 не е просто огромен луксозен седан. Той е готов да бъде истински лидер в сегмента, стига да ви харесва визуално.

Тествахме противоречивото BMW i7, което се доближава до Rolls-Royce

Подозираме, че за повечето хора решението дали да се разделят с над 300 000 лева за i7 няма да се сведе до това колко добре изглежда тази кола на хартия или се представя на пътя. Външният вид винаги има значение в света на луксозните седани и този на най-новата "седмѝца" със сигурност няма да се хареса на всеки. Но ако сте фен на външния му вид, можете да притежавате един от най-добрите луксозни автомобили, правени някога от BMW.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    38 10 Отговор
    Отлично ревю на Радо Славчев, което показва колко добра е тази кола, но не спестява и недостатъците ѝ.

    Коментиран от #15

  • 2 Име

    71 4 Отговор
    Наистина е противоречива - много комфортна за дълъг път, но на практика може да мине само 300 км, освен това външно е много грозна. Добро ревю, поздравления.
  • 3 МаКаТа

    42 7 Отговор
    Ми както леко завоалирано казва и авторът, което съвпада и с моето мнание, колата е много добра, но мерцедесът е по-добър.
  • 4 Тоз

    60 8 Отговор
    Предница на снегорин, интериор на пенджабско такси. Така го искат клиентите от Азия.
  • 5 Мисля, че

    43 4 Отговор
    последната снимка, заедно със седмата серия на Бенгъл е показателна - вече има по-грозно бмв и от това на Бенгъл. Иначе, да - ревюто е добро, колата също, но тази визия....
  • 6 Смех 😆🤡🤣

    14 9 Отговор
    Кое му е бързото един Алпин а110 набитюра до 100 за 4.4 и тва базовата версия.
  • 7 Пич

    55 9 Отговор
    На това недоразумение , ако му махнеш емблемите и решетката , никой няма да разбере , каква е тази грозотия ! Н мога да им се начудя на германците - от номер едно , да те няма в първите десет .....!!!???
  • 8 Иван

    42 4 Отговор
    Дизайна го е правил, някой ромей.

    Коментиран от #34

  • 9 Така е

    35 6 Отговор
    Каква класа и изисканост е Genesis или Lexus LS в сравнение с тоталния кич на БМВ 7 и МБ S, Даже АУДИ а8 е приемливо. Жалко за ценности и критерии диктувани от близкоизточни новобогаташи.
  • 10 емо 73 канар

    23 8 Отговор
    300 000 ?!?!? Господи, слез да си прибереш версията с трите букви.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Вълк

    20 4 Отговор
    Мразя запада и затова карам
    ЗАЗ друго си е всички комшии да чуват като се прибирам
  • 13 Сечко

    10 6 Отговор
    …’заявеният пробег е приблизителна цифра…’
    Има точно цифри - 0, 1, 2…9
    Би трябвало да е …’заявеният пробег е приблизително число…’
  • 14 Руззззнак

    13 6 Отговор
    Путин ни забрани западния разкош разваля другарите и морала им
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Кирил

    0 4 Отговор
    Квео триеш

    Коментиран от #17

  • 17 Кирил

    4 14 Отговор

    До коментар #16 от "Кирил":

    Казах ти истината, стотинкаджия, някои вече я караме тая кола, ти събирай стинки

    Коментиран от #26

  • 18 карам японка

    14 6 Отговор
    ми на мен ми харесва , проблема е , че не е за моя джоб :) но бмв винаги са били иновативни . хубави коли са . нищо, че драйверите на тези коли ( по- старите кошници ) са мургавели без книжки , но и това си има своята черта - гледали са индииски филми и шейховете там са карали такива , та що и те да нямат в катуна някоя трошка на 20 и нещо години

    Коментиран от #23

  • 19 Гост

    23 4 Отговор
    Нищо общо няма тая грозотия с Ролс Ройс

    Коментиран от #20

  • 20 Факт

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Същата е само с различна фацъ
  • 21 сандеро

    19 3 Отговор
    ако сте комплексар или разполагате с излишни средства БМВ е вашата марка
  • 22 Байчо

    12 5 Отговор
    Ами има си голям плюс :
    Бензин,
    Масло,
    Вода... няма да гори... нещо като БМВ менте е
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Течу

    1 10 Отговор
    Факти, отрепки gyari защо толерирате расистки коментари?
  • 25 Каренин

    20 4 Отговор
    Само дълбоко комплексиран балкански/български чобанин може да се захласне по това грозилище с лампички и евтин кич. Това няма да го видите по пътищата на "белия" свят на запад от Австрия, може би някоя заблудена демо бройка в Германия.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Таренин

    18 1 Отговор
    След 10-тина години, тези "зелени" чугуни ще са много изненадани като установят, че електромобила е бил мимолетно залитване по либерастка мода. Ще е късно обаче, след като заводите им ще са преминали само на сглобяване на електрички.

    Коментиран от #35

  • 28 Момчил

    11 0 Отговор
    Дизайнерът или е кьорав ,или извратен. По-грозна муцуна на кола рядко съм виждал.
  • 29 генчо

    11 0 Отговор
    таля кола е ЧАЛГА - надута, накичена, проста и тъпа
  • 30 Димитър

    8 0 Отговор
    Ако сложат емблема на Ситроен, добре ще стои на визията!!!
  • 31 Racho

    5 0 Отговор
    Интересна визия, безспорно уникална от техническа гледна точка, но отпред мяза на ситроен. Ревюто на мобиле е супер обективно, малко са такива в българския нет. Повечето са само хвалебствия.
  • 32 Кирпича

    5 0 Отговор
    С тези големи амбразури между фаровете развалиха дизайна.
  • 33 Варна

    3 0 Отговор
    Изключително грозна от вън
  • 34 Патурко

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Хърватин за да сме точни! След като го обесят на някое дърво, всичко ще се оправи в бъдещето развитие на марката, но до тогава .... дерзайте с тези грозилища!
  • 35 ШЕРИФ

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Таренин":

    Скоро, неочаквано скоро всичко това приключва
    (СМОГ над Сараево 14.11.2022)