Като се има предвид традиционно сдържаният екстериор на баварските автомобили с индекс М, то купето BMW M8 от 2022 година може лесно да бъде объркано с обикновените модели от осма серия, но под този консервативен външен вид се крие уникално представяне. В това се убедихме след обстоен тест драйв на най-мощното серийно произвеждано BMW. Ще си говорим за M8 Competition Coupe.
BMW предлага подобна моторизация с двойно турбо и V8 във версията си M850i, която е с мощност 523 к.с. Но феновете на марката знаят, че най-доброто представяне винаги е запазено за "пълните" М автомобили. Всеки M8 вече има характеристики за истинско състезание, които включват 625 конски сили, система за задвижване на четирите колела със задно изместване на момента и компоненти на шасито, подобрени за работа на състезателна писта.
Въпреки неясното усещане на педала на спирачката и тежкия нос, големите, мускулести "баварци" имат впечатляващо представяне. Представете си Шакил О'Нийл да изпълнява балет. Независимо дали ставате свидетели на уникалното им ускорение или се наслаждавате в пищния интериор (без да обръщате внимание на прекалено малката задна седалка), купето M8 от 2022 година е най-бързата "осмица", която обаче е предназначена основно за богати клиенти.
Какво е новото
Голямата промяна е, че моделът се предлага в Competition изпълнение, което означава, че всяка версия вече има 625 конски сили и друго оборудване, което преди беше изключително за по-наточения вариант. M8 вече се предлага и с по-леки седалки M Carbon като индивидуална опция.
Тъй като купето M8, което ни бе предоставено за тест струва по-малко и е по-подходящо за състезателна писта, бихме го препоръчали пред кабриолета. И двата стила на каросерията обаче се предлагат с голям брой стандартни луксозни екстри, така че бихме избрали само опции, които помагат за удоволствието от шофирането. А основната сред тях са керамичните спирачки M Carbon, които според BMW намаляват теглото и са създадени да издържат доста по-голямо натоварване.
Двигател, трансмисия и динамика
M8 се задвижва от 4.4-литров V8 мотор с две турбини, който произвежда 625 конски сили. Мощният осмак се съчетава с осемстепенна автоматична трансмисия и система за задвижване на четирите колела със задно изместване, която може да прехвърли момента към предната ос при нужда. Прекарахме доста време зад волана на купето M8 Competition и нямаше как да не се впечатлим от изисканите му маниери и реакциите на задвижването
Въпреки немалкото му общо тегло бяхме поразени от абсурдно бързото му ускорение, достигайки 100 км/ч само за три секунди. Въпреки нотката на повечкото отработени газове, която честно да си признаем не ни вълнува особено, усещането за динамика е умопомрачително. Това BMW е ослепително бързо, а автоматикът му е брилянтно проницателен. Въпреки че системата за задвижване на четирите колела е предназначена да осигури сигурност, ние открихме, че провокирането на т.нар. контролиран дрифт е най-добре да оставите за празен паркинг или състезателна писта.
Но M8 няма да ви накаже на обикновени пътища, благодарение на съвместимото каране, което опровергава възможностите му, фокусирани върху пистата. С други думи тази кола може да се кара бързо, без да е опасна. Шасито на M8 има огромни нива на сцепление и телеграфира доста добра обратна връзка към волана. Комбинацията от бързина и пъргавина го прави завладяващ партньор по всяко време, особено на планински път с много завои. За съжаление, повече от половината от собственото тегло на купето от почти два тона е над предната ос, което може да допринесе за леко недозавиване в по-остри завои, но това е един от малкото недостатъци на баварската суперкола.
Интериор
Както при повечето автомобили BMW M, интериорният дизайн и пространството за пътниците на M8 са почти идентични с тези на обикновените модели. Въпреки че дизайнът не ни се струва особено богат на въображение, кожените повърхности са красиво съшити, а декоративните елементи са подходящо висококачествени.
Всеки M8 се доставя стандартно с луксозни функции, които включват персонализирано амбиентно осветление, 12.1-инчов цифров клъстър с измервателни уреди, отопляеми и вентилирани предни седалки, табло с кожа Nappa, волан с електрическо регулиране и система за безжично зареждане на телефон. Иначе салонът предоставя много място за пътниците на предните седалки, но кара тези, които са "изгонени" на малката задна седалка, да се чувстват като граждани втора класа. Тези, които искат M8, но им се налага редовно да превозват повече от двама души, трябва да обмислят варианта с далеч по-просторното M8 Gran Coupe с четири врати.
Инфоразвлекателна система и свързаност
В средата на арматурното табло на M8 е разположен 10.25-инчов сензорен екран, който действа като център на BMW iDrive 7.0 инфоразвлекателната система. Основният дисплей е допълнен от въртящ се контролер и физически бутони на централната конзола. Интерфейсът разполага с ясна графика и бързи реакции, но някои от менютата са претъпкани и изискват от водача да откъсне очи от пътя. Все пак гласовите команди на системата работят добре и като се добави към това управлението с жестове, то този минус може да се пренебрегне.
Цена
Естествено, за всеки е ясно, че толкова високотехнологичен, луксозен и мощен автомобил няма как да е евтин. Базовата цена започва от 323 900 лева, но прилично оборудвана М-осмица лесно достига до 400 000 лева с ДДС. Това не е никак малка сума, но имайте предвид, че можете ли да си позволите тази кола, то удоволствието от шофирането ви е гарантирано.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мерси
15:50 19.12.2022
2 газо
Коментиран от #13, #16
15:57 19.12.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Бнв
16:13 19.12.2022
6 Чавдар войвода
17:13 19.12.2022
7 Протестиращ
17:40 19.12.2022
8 ТИГЪР
И цвета ми харесва...
17:56 19.12.2022
9 11111
Коментиран от #10
17:58 19.12.2022
10 Дзверо
До коментар #9 от "11111":
Хахахаха...успя да ме разсмееш.18:36 19.12.2022
11 Марио
18:44 19.12.2022
12 Алекс
Коментиран от #14
19:30 19.12.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Реалност
20:43 19.12.2022
16 Гост
До коментар #2 от "газо":
Имаш ли пример за нов автомобил с подобна цена и проблеми? Или коментираш квалталтиге морги за 5 бона и половин милион пробег? Баце, не само си беден за тази марка, ами си и злобен!Коментиран от #18
20:47 19.12.2022
17 бмв боклук
22:38 19.12.2022
18 Тост
До коментар #16 от "Гост":
Имам, да. Чисто нова седмица за над 150 бона, в гаранция. Изгаря чип от електрониката. Автомобилът става неизползваем. Смяната с доставката отнема поне половин година в най-добрия случай. Втора ръка подобен чип струва към 1700 евро плюс още 1000 за смяната, но гаранцията отпада. Освен това се оказва, че може да се намери всичко друго за серията, но не и тези чипове, които често дават фира.Коментиран от #20
00:32 20.12.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Трифонов
До коментар #18 от "Тост":
Ехеее... "чисто нова седмица за над 150 бона"??? Хайде сега пак да видим. Чисто нова? Я пак помисли. Чисто нова? Поръча си я, плати аванс, изчака, докараха я, доплати и си я взе... на 0 км? Я пак помисли. Или става дума за двегодишна кола, на 20 хил. км... примерно... Или нещо дори по-лошо. Товааа... не е нова кола, така да знаеш. Колкото и да си внушаваме колко приказно си живеят хората "на запад", и там никой не дава 200 бона за кола, за да я продава на 2 година и на 20 хил. км. Зад такива екземпляри ВИНАГИ има някаква по-добре или по-зле пазена неприятна тайна. Вервай ми! Най-прясната такава история, за която знам, е за един герой, който си взе преди известно време предпоследната седмица на 2 години и на 85 хил. км. за 130 хил. лева. Много ми се подиграваше с моите нови коли и как той си бил купил "чисто нова", щото "двегодишна кола на 80 хил. км. в този клас и карана по италианските пътища, си била нова" за 60% от цената, на която се продава тази кола. И така, щастието му продължи точно 6 месеца. Удари я, вкара я в сервиз и там случайно видяха, че шасито е... спукано. В карбоновата част... Няма правене. Следващите 6 месеца я продаваше и през цялото време плю по БМВ... точно, като теб. Все едно, че имат някаква вина, че са го измамили и са му продали брутално катастрофирала кола на баснословна цена... Разбира се, чип винаги може да изгори, а проблемът с доставките в последните 2 години, на всички е известен. Сам по себе си, този факт нищо не означава.Коментиран от #31
10:02 20.12.2022
21 ТО ХУБАВО НО СЛЕД МЕСЕЦ СЕ СКАПВА !
12:58 20.12.2022
22 Nехиs
Коментиран от #23
13:16 20.12.2022
23 Санитар в кардиологията
До коментар #22 от "Nехиs":
Пропусна да добавиш и проспериращи зарзаватчии и касапи.13:59 20.12.2022
24 Голямата пишка
15:54 20.12.2022
25 11111
и нов автомобил от марката която карат кое ще изберат, аз отговора го знам и Вие го знаете, но неискате да си признаете.
Коментиран от #26, #27
17:16 20.12.2022
26 Ларини
До коментар #25 от "11111":
Естествено че ще си избера автомобил от марката която харесвам,БМВ няма никакъв шанс да му обърна внимание.17:30 20.12.2022
27 Nехиs
До коментар #25 от "11111":
Марката, която карам е нов южнокорейски модел. Не бих го заменил. Е, на всеки 3 години взимам с доплащане новия модел. Толкова от мен.18:17 20.12.2022
28 Голям смях
Коментиран от #32
19:56 20.12.2022
29 Бако каза
08:05 21.12.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Бай Цървул
До коментар #20 от "Трифонов":
Много филми си гледал май,на пейката пред блока със семките15:08 22.12.2022
32 Нали?
До коментар #28 от "Голям смях":
Ти клякаш другаде,когато правиш вятър с устата на околовръстното15:10 22.12.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.