19 Декември, 2022 15:38 48 871 33

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

  • bmw-
  • m8-
  • competition-
  • тест
Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас) - 1

Като се има предвид традиционно сдържаният екстериор на баварските автомобили с индекс М, то купето BMW M8 от 2022 година може лесно да бъде объркано с обикновените модели от осма серия, но под този консервативен външен вид се крие уникално представяне. В това се убедихме след обстоен тест драйв на най-мощното серийно произвеждано BMW. Ще си говорим за M8 Competition Coupe.

BMW предлага подобна моторизация с двойно турбо и V8 във версията си M850i, която е с мощно​ст 523 к.с. Но феновете на марката знаят, че най-доброто представяне винаги е запазено за "пълните" М автомобили. Всеки M8 вече има характеристики за истинско състезание, които включват 625 конски сили, система за задвижване на четирите колела със задно изместване на момента и компоненти на шасито, подобрени за работа на състезателна писта.

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

Въпреки неясното усещане на педала на спирачката и тежкия нос, големите, мускулести "баварци" имат впечатляващо представяне. Представете си Шакил О'Нийл да изпълнява балет. Независимо дали ставате свидетели на уникалното им ускорение или се наслаждавате в пищния интериор (без да обръщате внимание на прекалено малката задна седалка), купето M8 от 2022 година е най-бързата "осмица", която обаче е предназначена основно за богати клиенти.

Какво е новото

Голямата промяна е, че моделът се предлага в Competition изпълнение, което означава, че всяка версия вече има 625 конски сили и друго оборудване, което преди беше изключително за по-наточения вариант. M8 вече се предлага и с по-леки седалки M Carbon като индивидуална опция.

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

Тъй като купето M8, което ни бе предоставено за тест струва по-малко и е по-подходящо за състезателна писта, бихме го препоръчали пред кабриолета. И двата стила на каросерията обаче се предлагат с голям брой стандартни луксозни екстри, така че бихме избрали само опции, които помагат за удоволствието от шофирането. А основната сред тях са керамичните спирачки M Carbon, които според BMW намаляват теглото и са създадени да издържат доста по-голямо натоварване.

Двигател, трансмисия и динамика

M8 се задвижва от 4.4-литров V8 мотор с две турбини, който произвежда 625 конски сили. Мощният осмак се съчетава с осемстепенна автоматична трансмисия и система за задвижване на четирите колела със задно изместване, която може да прехвърли момента към предната ос при нужда. Прекарахме доста време зад волана на купето M8 Competition и нямаше как да не се впечатлим от изисканите му маниери и реакциите на задвижването

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

Въпреки немалкото му общо тегло бяхме поразени от абсурдно бързото му ускорение, достигайки 100 км/ч само за три секунди. Въпреки нотката на повечкото отработени газове, която честно да си признаем не ни вълнува особено, усещането за динамика е умопомрачително. Това BMW е ослепително бързо, а автоматикът му е брилянтно проницателен. Въпреки че системата за задвижване на четирите колела е предназначена да осигури сигурност, ние открихме, че провокирането на т.нар. контролиран дрифт е най-добре да оставите за празен паркинг или състезателна писта.

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

Но M8 няма да ви накаже на обикновени пътища, благодарение на съвместимото каране, което опровергава възможностите му, фокусирани върху пистата. С други думи тази кола може да се кара бързо, без да е опасна. Шасито на M8 има огромни нива на сцепление и телеграфира доста добра обратна връзка към волана. Комбинацията от бързина и пъргавина го прави завладяващ партньор по всяко време, особено на планински път с много завои. За съжаление, повече от половината от собственото тегло на купето от почти два тона е над предната ос, което може да допринесе за леко недозавиване в по-остри завои, но това е един от малкото недостатъци на баварската суперкола.

Интериор

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

Както при повечето автомобили BMW M, интериорният дизайн и пространството за пътниците на M8 са почти идентични с тези на обикновените модели. Въпреки че дизайнът не ни се струва особено богат на въображение, кожените повърхности са красиво съшити, а декоративните елементи са подходящо висококачествени.

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

Всеки M8 се доставя стандартно с луксозни функции, които включват персонализирано амбиентно осветление, 12.1-инчов цифров клъстър с измервателни уреди, отопляеми и вентилирани предни седалки, табло с кожа Nappa, волан с електрическо регулиране и система за безжично зареждане на телефон. Иначе салонът предоставя много място за пътниците на предните седалки, но кара тези, които са "изгонени" на малката задна седалка, да се чувстват като граждани втора класа. Тези, които искат M8, но им се налага редовно да превозват повече от двама души, трябва да обмислят варианта с далеч по-просторното M8 Gran Coupe с четири врати.

Инфоразвлекателна система и свързаност

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

В средата на арматурното табло на M8 е разположен 10.25-инчов сензорен екран, който действа като център на BMW iDrive 7.0 инфоразвлекателната система. Основният дисплей е допълнен от въртящ се контролер и физически бутони на централната конзола. Интерфейсът разполага с ясна графика и бързи реакции, но някои от менютата са претъпкани и изискват от водача да откъсне очи от пътя. Все пак гласовите команди на системата работят добре и като се добави към това управлението с жестове, то този минус може да се пренебрегне.

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)

Цена

Естествено, за всеки е ясно, че толкова високотехнологичен, луксозен и мощен автомобил няма как да е евтин. Базовата цена започва от 323 900 лева, но прилично оборудвана М-осмица лесно достига до 400 000 лева с ДДС. Това не е никак малка сума, но имайте предвид, че можете ли да си позволите тази кола, то удоволствието от шофирането ви е гарантирано.

Тествахме най-мощното BMW (вижте и колко струва у нас)


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мерси

    50 17 Отговор
    карайте си го.
  • 2 газо

    48 37 Отговор
    На вид ги докарват, но двигател, скорости и електроника...пълен боклук! Отнася се за всички модели, направени да изкарат гаранцията и до там!

    Коментиран от #13, #16

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Бнв

    28 11 Отговор
    Колите ни изкарват дорде си дадете парите у магазина вече нема нужда да чекаме 2 години дорде изтече гаранцията и почнем да ви гра6им 🤣🤣🤣🤣и за да нема къде да бегате сме направили така че да се троши целия мотор
  • 6 Чавдар войвода

    24 28 Отговор
    Трошливо, немско извращение с техниката.
  • 7 Протестиращ

    35 17 Отговор
    За тези пари, а дори и за по-малко, вместо БМВ можете да си вземете истински спортен или луксозен автомобил (според предпочитанията).
  • 8 ТИГЪР

    29 7 Отговор
    КРАСАВИЦА

    И цвета ми харесва...
  • 9 11111

    49 30 Отговор
    Бавареца си е баварец, кой какво ще да казва.Аз имам и съм доволен, явно другите нямате и плювате.Няма база за сравнение с другите марки.Имал съм и други разликата е огромна.

    Коментиран от #10

  • 10 Дзверо

    21 22 Отговор

    До коментар #9 от "11111":

    Хахахаха...успя да ме разсмееш.
  • 11 Марио

    27 1 Отговор
    Отлично ревю на Славчев. Колата наистина е страхотна но естествено си има и минуси, които не са и спестени в статията.
  • 12 Алекс

    14 26 Отговор
    Ей това BMW едно къде по евтино Мазерати ще го бие от всякъде!!

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Реалност

    18 14 Отговор
    Германците от напъване най много да изцапат гащите, най добрите спортни автомобили никога не са били германски.
  • 16 Гост

    20 11 Отговор

    До коментар #2 от "газо":

    Имаш ли пример за нов автомобил с подобна цена и проблеми? Или коментираш квалталтиге морги за 5 бона и половин милион пробег? Баце, не само си беден за тази марка, ами си и злобен!

    Коментиран от #18

  • 17 бмв боклук

    15 12 Отговор
    Това бмв след този тест сигурно е вече за нов двигател
  • 18 Тост

    19 9 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Имам, да. Чисто нова седмица за над 150 бона, в гаранция. Изгаря чип от електрониката. Автомобилът става неизползваем. Смяната с доставката отнема поне половин година в най-добрия случай. Втора ръка подобен чип струва към 1700 евро плюс още 1000 за смяната, но гаранцията отпада. Освен това се оказва, че може да се намери всичко друго за серията, но не и тези чипове, които често дават фира.

    Коментиран от #20

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Трифонов

    7 2 Отговор

    До коментар #18 от "Тост":

    Ехеее... "чисто нова седмица за над 150 бона"??? Хайде сега пак да видим. Чисто нова? Я пак помисли. Чисто нова? Поръча си я, плати аванс, изчака, докараха я, доплати и си я взе... на 0 км? Я пак помисли. Или става дума за двегодишна кола, на 20 хил. км... примерно... Или нещо дори по-лошо. Товааа... не е нова кола, така да знаеш. Колкото и да си внушаваме колко приказно си живеят хората "на запад", и там никой не дава 200 бона за кола, за да я продава на 2 година и на 20 хил. км. Зад такива екземпляри ВИНАГИ има някаква по-добре или по-зле пазена неприятна тайна. Вервай ми! Най-прясната такава история, за която знам, е за един герой, който си взе преди известно време предпоследната седмица на 2 години и на 85 хил. км. за 130 хил. лева. Много ми се подиграваше с моите нови коли и как той си бил купил "чисто нова", щото "двегодишна кола на 80 хил. км. в този клас и карана по италианските пътища, си била нова" за 60% от цената, на която се продава тази кола. И така, щастието му продължи точно 6 месеца. Удари я, вкара я в сервиз и там случайно видяха, че шасито е... спукано. В карбоновата част... Няма правене. Следващите 6 месеца я продаваше и през цялото време плю по БМВ... точно, като теб. Все едно, че имат някаква вина, че са го измамили и са му продали брутално катастрофирала кола на баснословна цена... Разбира се, чип винаги може да изгори, а проблемът с доставките в последните 2 години, на всички е известен. Сам по себе си, този факт нищо не означава.

    Коментиран от #31

  • 21 ТО ХУБАВО НО СЛЕД МЕСЕЦ СЕ СКАПВА !

    6 3 Отговор
    ИМАШЕ БЕЕМВЕТА АМА НА ВРЕМЕТО , ЗЕМЕШ ПА КАРАШ ПА КАРАШ ПА КАРААААААШ - ДОДЕ ТИ ОМРЪЗНЕ !
  • 22 Nехиs

    17 6 Отговор
    У нас тази марка се кара масово от комплексари, селски комплексари - кошници на 15г с превъртян километраж. В чужбина БМВ карат основно роми, гастарбайтери и негри. Истински богатите хора карат поръчкови автомобили. Другите са парадиращи прошляци.

    Коментиран от #23

  • 23 Санитар в кардиологията

    8 1 Отговор

    До коментар #22 от "Nехиs":

    Пропусна да добавиш и проспериращи зарзаватчии и касапи.
  • 24 Голямата пишка

    5 7 Отговор
    Всичко немско е хубаво!
  • 25 11111

    5 11 Отговор
    До всички пишещи тук против БМВ искам да ги питам и ОТГОВОР не искам, ако им предложат безплатно НОВО бмв
    и нов автомобил от марката която карат кое ще изберат, аз отговора го знам и Вие го знаете, но неискате да си признаете.

    Коментиран от #26, #27

  • 26 Ларини

    8 4 Отговор

    До коментар #25 от "11111":

    Естествено че ще си избера автомобил от марката която харесвам,БМВ няма никакъв шанс да му обърна внимание.
  • 27 Nехиs

    7 2 Отговор

    До коментар #25 от "11111":

    Марката, която карам е нов южнокорейски модел. Не бих го заменил. Е, на всеки 3 години взимам с доплащане новия модел. Толкова от мен.
  • 28 Голям смях

    4 7 Отговор
    Благодаря на всички участници. Чета и се радвам. Безплатен сеир. Че има ли по-добро от това. БМВ са прекрасни автомобили но правят и базови модели за работническната класа в Германия 🤣🤣🤣. Най-евтините нови седмици в Германия са около 80 000 Евро, обаче човеко ударил кьоравота и го взел за 150000 лв. Смях, смях. Кисело е гроздето, че чак нагарча. Живи и здрави на всички. Искрено пожелавам прекрасни моменти на пътя и безаварийно шофиране. А иначе БМВ-то от статията е прекрасен автомобил, но аз лично предпочитам СУВ заради по-високата позиция на шофьора. А и не клякам когато се качвам в автомобила.

    Коментиран от #32

  • 29 Бако каза

    0 6 Отговор
    Мерцедес
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Бай Цървул

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Трифонов":

    Много филми си гледал май,на пейката пред блока със семките
  • 32 Нали?

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "Голям смях":

    Ти клякаш другаде,когато правиш вятър с устата на околовръстното
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.