Въпреки забраната за шофиране на дизелови коли в центровете на много големи градове, французите все още купуват автомобили с дизелови двигатели. Това е констатацията, която излиза от проучване, публикувано от фирмата NGC Data.
И още повече, че мненията за тези зоните с ниски емисии далеч не са единодушни. Считани за дискриминационни от няколко асоциации на автомобилистите, критикувани от някои местни длъжностни лица, които призовават за тяхното премахване, тези зони бързо се превърнаха в "ябълка на раздора".
Трябва да се каже обаче, че тяхното внедряване се ускори напоследък. Те засягаха само няколко големи града преди две години (Париж, Лион, Гренобъл и Страсбург), сега тези зони присъстват в около десет френски града. И цифрата ще се покачи до 43 до 2025 година, когато ще започнат да се въвеждат навсясъде за агломерации с повече от 150 000 жители.
Тези имат за цел да спрат продажбите на стари употребявани превозни средства, както и на нови дизелови коли. Поведението на шофьорите обаче изглежда малко се е променило, според проучването на NGC Data. Според данните от него 6 745 превозни средства със стикер Crit'Air 5 (дизели, датиращи от преди 2001 г.) са били продадени от януари до септември 2022 г. при това точно в така наречените зони с ниски емисии...
А във франция тези превозни средства ще бъдат забранени за шофиране от 1 януари 2023! Ако продажбите на тези стари превозни средства действително са намалели в градовете, засегнати от новите зони (- 53% в сравнение с 2019 г.), тенденцията е практически същата в градовете „извън зоните“ (- 40% за същия период). Тоест прилагането на такива зони не оказва съществено влияние.
"Това може да се обясни с контекста от последните месеци, който затяга пазара и на на нови автомобили, и на употребявани, което прави автомобилите все по-малко достъпни. “, анализира ситуацията Стефан Лепин, маркетинг директор в NGC Data. Това се усеща дори при по-новите употребявани автомобили.
Фъв Франция, през периода от януари до септември 2022 г. са продадени близо 159 146 превозни средства Crit'Air 3, тоест такива, които не могат да влизат в зоните с нулеви емисии. Цифрите са много високи, въпреки че много градове ще затегнат праговете за достъп до своите зони в рамките на две години.
Сред тях е метрополията Голям Париж (131 засегнати общини). Докато Столицата си е поставила за цел да забрани дизеловите автомобили до 2024 г., половината от десетте най-продавани употребявани автомобили в мегаполиса тази година са с дизелови двигатели ( Renault Clio и Mégane, Peugeot 308 и 3008).
Тези факти ясно говорят, че французите си харесват дизеловите коли и нямат намерение да се отказват от тях, въпреки рестрикциите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
Коментиран от #4, #7
14:45 21.11.2022
2 Ироничен
Коментиран от #6, #20
14:57 21.11.2022
3 Адам Хилтън
15:02 21.11.2022
4 Еколог
До коментар #1 от "Факт":
Дизелът на една и съща кола има около 20% по ниски емисии на СО2 спряма бензиновия двигател. А нали ужким се борим срещу СО2 а пък забраняват дизелите.Проблема с димните частици е решен отдавна при дизелите, както и проблема с азотните окиси.
Но опазването на околната среда няма нищо общо с политическите решения - даже и електричките са с по-високи емисии на СО2 отколкото дизелите особено ако тока се произвежда с изкопаеми горива.
Коментиран от #5
15:09 21.11.2022
5 Факт
До коментар #4 от "Еколог":
Хибрида се равнява на дизела въпроса е що харесваш дизела който отделя азотниоксиди и фпч.Германофилче утепано смешно и жалко А?15:14 21.11.2022
6 Факт
До коментар #2 от "Ироничен":
Това естествено няма никакво значение защото се компенсира изжяло от по високооборотните бензинови двигатели неслучайно спортни коли дизелови няма колкото и немците да ги напъват15:15 21.11.2022
7 Гост
До коментар #1 от "Факт":
Колига дидела още при създаването си има 50 % кпд . При бензина тредно стига до 20-25% . Правят се промени и през 90 г мазда пуска бензинов мотор по цикала на милар и аткинсън. Там доближава дизела по кпд но при съвременните дизели нещата са доста променени . DPF 2 eн CSRкатализатор и дизела покрива евро стандарт 7 .. докото бензина иска хибридно задвижване за да влезе в нормите при стоден мотор. Но вече европа погреба ДВГ ПРЕЗ 2035 Г НОВА КОЛА С ДВГ НЯМА ДА ИМА.15:41 21.11.2022
8 3-фазния
Като няма държава да защити конституционното право на живот на всеки един човек, ще има дизелова смрaд.
16:36 21.11.2022
9 Четейки коментарите
Коментиран от #11
16:44 21.11.2022
10 Дани
16:45 21.11.2022
11 Гражданин с книжка Ц категория
До коментар #9 от "Четейки коментарите":
Не! Мене ме вълнува да не ти дишам изпpaжнeнията. И още няколко милиона с акъл в главата.Коментиран от #15
16:49 21.11.2022
12 чичето
Аз предпочитам всякакви двигатели, пред електрически. И дизел и бензин, всичко е хубаво и има и предимства и недостатъци. Като всяко друго нещо в живота.
Коментиран от #13, #14
18:00 21.11.2022
13 селска пръчка
До коментар #12 от "чичето":
Да, ама на бай Ганъо първата работа му е да изкоруби DPF-то, че да не му се запушва, пък и разхода да падне с 0,2 литра.Коментиран от #19
18:13 21.11.2022
14 Русофоб Антисемит
До коментар #12 от "чичето":
За жигула се чакше десет години и не бяха чак толкова много. Виж за недоразумението варбург не се чакаше. Е там па за каква екология става въпрос 😆😆😆Коментиран от #16
18:57 21.11.2022
15 Па излезни от
До коментар #11 от "Гражданин с книжка Ц категория":
селския нужник, да не дишаш "изпражненията", но ти явно там живееш.19:28 21.11.2022
16 Много си млад
До коментар #14 от "Русофоб Антисемит":
или не знаещ! И за "недоразумението" Вартбург се чакаше както и за неуспешния "руски Фиат" жигула!!!! Спорно е кое беше по "добро"!??19:42 21.11.2022
17 Гост
20:53 21.11.2022
18 Вин Дизел
22:28 21.11.2022
19 чичето
До коментар #13 от "селска пръчка":
Виж, това че тук в България махаме системите за да по-екологични колите, си е наш проблем. Затова и си го дишаме, щото много знаем. Тези на ГТП-тата толкова лесно и елементарно могат да спират такива коли и да им взимат номерата докато колите им не бъдат оправени до фабрично състояние, но това тук абсурд да се случи скоро време.02:23 22.11.2022
20 Дизела
До коментар #2 от "Ироничен":
съпоставен с турбо Бензина си е направо умряло куче със скъпа поддръжка!12:26 02.12.2022
21 Аритметко Сметачев
20:10 12.02.2023