Знаете ли кои автомобили, появили се на бял свят през изминаващата 2022 година, предизвикаха най-голямо разочарование? Кандидатите не са никак малко, като има много причини за това, както обективни, така и субективни. Но сега ви разказваме за автомобилите, които предизвикаха всеобщо разочарование.
Първи в списъка е електрическия кросоувърToyota bZ4X. За направата на този автомобил японците изразходваха доста средства, но той така и не успява да се наложи на пазарите. С други думи търсенето му е доста слабо, а рентабилността на производството - под въпрос.
И причината за всичко са недостатъци, които са критични от гледна точка на електрическите превозни средства. Първо, батериите на този електромобил могат да се зареждат много, много бавно в студено време. Второ, през юни беше съобщено за изтеглянето на автомобили, чиито колела могат внезапно да паднат. Решаването на проблема не беше лесно и компанята просто започна да изкупува обратно автомобили от клиенти.
Трето, автономният пробег на електрическите кросоувъри, както се оказа, на практика е само половината от декларирания. Намирането на решение на този проблем отне толкова много време, че Toyota отново прибегна до обратно изкупуване на колите от клиенти. Европейските тестове показаха, че електрическият автомобил може да измине реално с едно зареждане половината от заявения пробег (220 км, а не 442 км).
На второ място е пикапът Hyundai Santa Cruz. Тази кола има мека возия, като кросоувър, и може да превозва мотоциклети, АТВ, дъски за сърф и друго оборудване за дейности на открито. Освен това пикапът няма много преки конкуренти и се очакваха високи продажби, но ...
Но се появи Ford Maverick, който се оказа по-икономичен и по-евтин. В резултат на това купувачите преминаха към пикапа на "синия овал" и Santa Cruz постепенно беше забравен.
Челната тройка на автомобилни разочарования от 2022-а е за Volkswagen ID Buzz. В Германия този електрически автобус струва от 64 581 евро. В същото време мощността на модела е 204 к.с., а пробегът с едно зареждане (заявено) достига само 400 км. Тоест колата за пътуванеу не е подходяща за дълги пътувания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #2
11:05 18.12.2022
2 Шофьор
До коментар #1 от "Пич":
Електрическата кола има много повече предимства, отколкото недостатъци в сравнение с конвенционалния ДВГ. Реално "ватман" е всеки, който още иска да кара ДВГ.Коментиран от #4, #7
11:11 18.12.2022
3 шофьорът
11:27 18.12.2022
4 Пич
До коментар #2 от "Шофьор":
Ами споделете поне едно , без зелените глупости , защото всички знаем , колко повече уврежда природата , производството на една батерия !!! Дали електрически джип , може да ти служи в австралийската джунгла , или Африка ?! Може би ще ви е по добре , да попаднете в няколкчасово задръстване , и да се отоплявате с парно зимата , или да се охлажате с климатик лятото в електричка?! Или , с електричката ще стигнете по бързо , от София , до Албена ?! А за возията , какво ще кажете , с тези тежки батерии ?! Хайде , ако сте на 18 години , разрешавам да кажете , че тръгват много бързо !!!Коментиран от #5, #6
11:27 18.12.2022
5 Шофьор
До коментар #4 от "Пич":
"Ами споделете поне едно" Ми, добре. 80% от мощността ти е налична на практика от нулата.За разлика от ДВГ. Какво значи това знае само шофьор, който е изпадал в критична ситуация, но разбира се и за ежедневното каране това е осезаемо. Сподели за големите предимства на ДВГ :)))Коментиран от #8, #15
11:34 18.12.2022
6 Шофьор
До коментар #4 от "Пич":
"А за возията , какво ще кажете , с тези тежки батерии ?!" Забавен си. Явно не знаеш, че една от причините точно най-добре возещите лимузни да возят така е, това, че не са особено леки. Нарича се съотношение между окачена и неокачена маса, плюс център на тежестта, но ти откъде да знаеш?Коментиран от #9
11:36 18.12.2022
7 Теслата
До коментар #2 от "Шофьор":
Ахам ама само като бройка. Нещо за пробег и време за зареждане да споделиш? А ся си представи, че сите столичани минат на електрички и се юрнат по Великден към гръцко или летоска към морето. Ще има всенародни събори покрай пътищата и около станциите за зареждане. Ама си с огромен умствен дефицит за да прозреш, че когато батерията е на нула хилядите предимства се умножават по нулаКоментиран от #13
11:38 18.12.2022
8 Пич
До коментар #5 от "Шофьор":
Да ви кажа , тези 80% са толкова безмислени , колкото бързото стартиране ! Защото пълната мощност на двигателя ви , ще е налична , час - два ! Ако шофирате ДВГ десет часа , ще ползвате пълният капацитет през цялото време ! А електричката дори не може да шофирате десет часа ! За краткост , другите предимства на автомобила с ДВГ , е обратното , на недостатъците на електричката , които съм описал ! Дания , или Швеция , не помня , забраниха карането на електрички през зимата !Коментиран от #11, #34
11:44 18.12.2022
9 Еееее.....
До коментар #6 от "Шофьор":
А ти не знаеш , точно центъра на тежестта им куца ! Ама , като си изял дървото , гледаш , да си го похвалиш ! Селски тарикатлъци !Коментиран от #10
11:49 18.12.2022
10 Шофьор
До коментар #9 от "Еееее.....":
На електричките центъра на тежестта им е на най-доброто място - най-долу до земята, защото батериите са там, но то трябва и да си внимавал в час по Физика, не става само с пиене на бира и лаф пред блока.Коментиран от #12
11:54 18.12.2022
11 Шофьор
До коментар #8 от "Пич":
Ти си нямаш идея за какво говориш, затова използваш думички, които нищо не значат за описанието ти (като "капацитет"). Максмощността ти е необходима, когато имаш нужда от нея: при изпреварвания, при наклони и пр. ДВГ не може да развие близко до максималната си мощност дълго време, да не говорим за постоянно да я има "десет часа". Всъщност явно нямаш представа какво значи "мощност". Никой не е забранявал карането на електрички през зимата заради качествата на електрическия двигател.Коментиран от #17
11:58 18.12.2022
12 Еееее.....
До коментар #10 от "Шофьор":
А ти да си внимавал , когато си си купувал кола !!! Електричка с добра визия няма , колкото и да се пънеш !!!Коментиран от #14
11:59 18.12.2022
13 Шофьор
До коментар #7 от "Теслата":
Щото ако бензина ти свърши ДВГ продължава да работи. Къде ви намират такива? Фастчарджа е 20 мин за 80% от батерията. Докато детето ти отиде до тоалетната или ти си вземеш кафе, и колата се е заредила. Отчаянието на "бензинджиите" е очевидно.Коментиран от #73, #84
12:01 18.12.2022
14 Шофьор
До коментар #12 от "Еееее.....":
Хихихихи. Свършиха техническите аргументи и стигнахме до естетиката. Я кажи 5 примера на красиви коли според теб.Коментиран от #19
12:03 18.12.2022
15 Пешеходец
До коментар #5 от "Шофьор":
Аман от дървени философи! Айде тръгваме от София до Атина ти с която си искаш електричка аз с напр. една обикновена фиеста. Може да спазваме, а може и без да спазваме ограничения, както искаш и да видим, кой кога ще пристигне 😉Вие джендитата тия електрички само градско ли ги карате!?
Коментиран от #16
12:03 18.12.2022
16 Шофьор
До коментар #15 от "Пешеходец":
Вече съм на втората ми електричка, и съм пътувал МНОГОКРАТНО до Атина. Тръгвай с каквото искаш, като попаднеш в трафик, аз изпреварвам в съня си, а ти с твоята "Фиеста" трябва да се засилиш от изхода на София, за да изпревариш на Благоевград. :)))) Става все по-смешноКоментиран от #80
12:06 18.12.2022
17 Батее...
До коментар #11 от "Шофьор":
Ти не си шофьор , а сектант ! Освен технически , и реторично неграмотен ! Точно , по твоята логика , ти никога няма да разполагаш с цялата мощност на електрическия си двигател , защото започва да умира , още след старта ! Чакай я на разположение , когато изпреварваш след стотина двестата километра , а за изкачване - смях !!! И за забележката ти към колегите - бензина свършва , но зареждаш за минута две ! А резервни туби ( ти , батерия ) , имаш ли ?!Коментиран от #18
12:09 18.12.2022
18 Шофьор
До коментар #17 от "Батее...":
80% от мощността на елдвигателя са налични през цялото време, но то трябва и да знаеш нещо, не да си "бензинджия". За разлика от ДВГто, което за тия 80% трябва да поработи сериозно. Явно никога не си карал електричка, щом си мислиш, че "умира веднага след старта". Изпреварвам постоянно по този начин, без никакви проблеми. За минута две може да заредиш ако не възнамеряваш да си платиш за зареждането. А за хора, които пътуват на дълъг път, за което се пънеш тук, пък СЪВСЕМ не вървиш. Опитните шофьори НАРОЧНО правим почивки на такива пътувания, тъй че е все тая как ще го пишеш. "Туби" с бензин аз не съм виждал от поне 15 години, освен като сме ходили на офроуд с аверчетата. Нормалните шофьори отдавна забравиха как изглежда това нещо.Коментиран от #21
12:15 18.12.2022
19 Пич
До коментар #14 от "Шофьор":
Номер от автоматичният редактор , на който не обърнах внимание ! Написах ВОЗИЯ ! Всички електрички , на които са ме возили , са като каруци !!! А ти си разправяй , за център на тежестта ! Но като отвори дума за естетика - всички автомобили с ДВГ , са по красиви от ватманските !!!Коментиран от #20
12:15 18.12.2022
20 Шофьор
До коментар #19 от "Пич":
Возията не е функция на вида задвижване, а на съвсем други неща, но ако ще сравняваме возия, Теслата ми вози по-добре от 5цата, която имах преди предната ми електричка. И е по-бърза. С ДОСТА. :))))) Чакам да кажеш 5те "красиви" автомобила с ДВГ (СПОРЕД ТЕБ де)Коментиран от #83
12:20 18.12.2022
21 Като
До коментар #18 от "Шофьор":
Казах , че си вманиачен като сектант , не се шегувах ! Удобно не отговори на въпроса ми , какво е предимството на Ел . автомобил , в австралийската джунгла , или Африка !!! Та , ако не си ходил , там преходите се правят с туби !!! По дърветата , и в пясъка , още няма контакти !!!Коментиран от #22, #24
12:22 18.12.2022
22 Шофьор
До коментар #21 от "Като":
Аз карам елавтомобил в Европа, не в австралийската джунгла или Африка :)))) Сектанта си ти, дето трябва да се навреш където никога не си бил, за да извадиш "предимства" за ДВГ :))))Коментиран от #23, #85
12:28 18.12.2022
23 Пич
До коментар #22 от "Шофьор":
Ето виж се сам , на какво ниво ти е и спора , и контрола на нервите ! Проследи комуникацията , и ще видиш , че ти пръв наруши добрият тон на един обикновен дебат ! Частният ти случай , къде си караш автомобила , не ни интересува , защото дебатирахме , предимства и недостатъците , като цяло ! Все пак не си като простаците , с които съм се сблъсквал , защото тогава щях да ти отговоря унищожително ! Ти си от новите комсомолци , на еврозелените ! Но вече са ти втълпили да мислиш в черно - бяло ! Шефче си на десетина - двадесет човека , и вече си решил , че всички трябва да са съгласни с тебе , защото си много успешен , за твоите 30-40 години ! Още повече , че обикаляш Европа !!! Ехеее !!! Когато обиколиш света , но , да те чакат в Хонконг , Токио , или Сиатъл , пак напиши нещо !!!Коментиран от #26, #27
12:47 18.12.2022
24 Не си внимавал достатъчно
До коментар #21 от "Като":
Всъщност си пропуснал една статия от преди няколко дни. Ако така или иначе ще носиш бензин в туби, ще ти се наложи да носиш много по-малко бензин, ако караш електрически автомобил и си носиш и генератор, защото с литър бензин ще минеш много повече километри с електромобила.Като сложиш и няколко фотоволтаика на багажника върху автомобила, ще имаш и зарядна станция навсякъде, където спреш и разпънеш фотоволтаиците, а най-горният ще работи дори в движение. Освен това във всяко едно село ще е по-лесно да намериш ток отколкото туба с бензин.
В пустинята, в планината и на което е да е трудно достъпно място е много по-лесно да се направи зарядна станция за електромобили, захранвана от слънцето, водата и/или вятъра в каквото и да е комбинация от тях спрямо наличностите, отколкото да се изгради бензиностанция, която трябва да бъде зареждана с цистерни.
Значи и тази опорна точка не е валидна.
Коментиран от #25, #60, #79
12:48 18.12.2022
25 Шофьор
До коментар #24 от "Не си внимавал достатъчно":
Аз не исках да го депресирам, но ние когато сме в планината и всичко се зарежда от батерийки на соларка: телефони, ГПСи, всичко. Да не говорим, че вече на много места такива паркове за енергия са качени точно нависоко, защото са по-ефективни. Да не говорим, че САМАТА КОЛА може да се използва за батерия, ако се наложи. :))))Коментиран от #28
12:52 18.12.2022
26 А ти защо реши
До коментар #23 от "Пич":
Че революцията на електромобилите трябва да започне от африканските села където няма дори бензиностанции на хиляди километри и се налага да носиш бензин в туби?Много ясно че ще се започне от най-лесното място, защото изграждането на зарядна инфраструктура е като кокошката и яйцето и никой няма да изгради зарядна инфраструктура, ако няма електромобили.
Много ясно че първите собственици ще са тези, които има къде да ги зареждат в 90% от случаите от собствена зарядна станция, а за останалите 10% вече има зарядни по маршрутите по които пътуват.
Това ще е много дълъг процес, за който ще са нужни десетилетия и Африка няма да е първото, а последното място на което ще се наложат електромобилите, а проблема със зареждането ще стои на последно място.
Коментиран от #29
12:55 18.12.2022
27 Шофьор
До коментар #23 от "Пич":
Значи аргументите ти свършиха и го удари на словоизлияния. ТИ лично никъде не си обикалял, и това е явно. Частен случай е примера ти с автралийската джунгла, но даже и там шанса да се оправиш със соларки е по-голям отколкото с бензин. Знам, че оттук нататък няма да прочета нищо по същество по темата, тъй че, ДВГ то ... нали :))))Коментиран от #30, #36
12:56 18.12.2022
28 Не се бях замислил?
До коментар #25 от "Шофьор":
Но наистина най-големите вятърни паркове са точно по върховете на планините и няма никакви технически пречки на всяка перка да бъдат инсталирани зарядни станции за електромобили за офроудърите.Коментиран от #53
12:57 18.12.2022
29 Шофьор
До коментар #26 от "А ти защо реши":
Африка е континент номер едно кандидат за бърза електрификация спрямо нуждите си, точно поради естествените си дадености. Ако има инвеститори в инфраструктура ще се електрифицират с ВЕИ по-бързо от Балканите.Коментиран от #31
12:59 18.12.2022
30 Не виждаш ли причината
До коментар #27 от "Шофьор":
Тази дискусия като цяло е диверсия, за да се вдигне пушилка и да се замъгли темата от статията.Toyota яко се изложи с първия си електромобил. Ама много яко. Толкова яко че защитниците на toyota спретнаха този "спор".
От години те разправят как в момента в който toyota реши да произвежда електромобили, ще направи перфектния електромобил защото има най-големият опит в автомобилната история с електрическо задвижване. Имали най-добрите технологии и произвежда ли най-качествените автомобили.
А каква се оказа реалността? Изложиха се дори с неща които въобще не са свързани с електромобилите - падат им колелата и вече над половин година това било нерешим проблем и се налага да си купувате автомобилите обратно защото не могат да го решат.
Не че проблемите с електрическото задвижване са им по-малко - два пъти по-малък пробег от обявения само защото караш със 110 км в час разбира се при положителни температури, защото при отрицателни не можеш да минеш и километър защото автомобила отказва да зарежда.
Тоест не стига че некачествен, а и неефективен. И дори да решат проблема с падане на колелата и зареждането при отрицателни температури, пак си остава разочарование.
Коментиран от #32
13:04 18.12.2022
31 Като електрификация
До коментар #29 от "Шофьор":
За производство на ток да. Но предвид цената на електромобилите, надали скоро транспорта в Африка ще се електрифицира.Коментиран от #33
13:07 18.12.2022
32 Шофьор
До коментар #30 от "Не виждаш ли причината":
Каква "диверсия" те гони? Тук си говорим електрички и бензинки/дизели.Коментиран от #38
13:08 18.12.2022
33 Шофьор
До коментар #31 от "Като електрификация":
Стандарта на живот е най-голямата пречка там.13:10 18.12.2022
34 Ссссс
До коментар #8 от "Пич":
Е добре ако имаш 80 % повече старт с Ел мобиюля а да те питам ако ти изскочи дете между колите и с тези 80% повече мощност какво ще стане мислиш ли. И да ти кажа че електричката е опасна пи стартиране. Защото тя тръгва от веднага няма тази загуба. А да те питам ако тръгнеш на дълък път от бг до Германия колко време ще изгубиш да чакаш да се освободи зарядна станция. Щото почвам да им се смея на тези дето чака да зарежда а пред него вече има 3, 4 коли надявам се че можеш да сметнеш колко време ще загубиш. Електрическата кола е само за градски условия.Коментиран от #35, #40
13:10 18.12.2022
35 Шофьор
До коментар #34 от "Ссссс":
Хихихи. И сега какво, като няма какво да се каже за качествата на елдвигателя, дай да кажем, че те са прекалено "опасни". Но това зависи от това как шофираш, а не от качествата на двигателя. Колко време ще "загубя"? Когато пътувам до Германия нормално правя 3-4 почивки: за кафе, освежаване, генерално тоалет, или просто защото искаме да прекареме ден/няколко часа някъде. Да не говорим, че на сръбската граница ВИНАГИ почти се чака. Тука всички бензинджии сте някакви състезатели. Зареждате за една минута, не спирате на път от 2000 километра.Коментиран от #37
13:17 18.12.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Ссссс
До коментар #35 от "Шофьор":
Е май не можеш да смяташ ако пред теб има 3 коли който трябва да заредят. Колко време ще загубиш а и зимата ние много добре знаеме че капацитетът е по малко а да те питам ти закачал ли си ремарке на Ел. Автомобил да видеш тогава въобще какво става със тока или само си пишеш. И само да те светна тези електрически автомобили няма да изкарат много. Бъдещето е във водорода. Като толкова патуваш до Германия колко пари даваш да си зареждаш колата. Щото вече в повечето европейски страни този ток не е безплатен.13:25 18.12.2022
38 Не беше към теб
До коментар #32 от "Шофьор":
Ти просто откликна. Както и аз, де. Но отклоняват вниманието от основните въпроси за излагацията на Тойота.13:26 18.12.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Пич
До коментар #34 от "Ссссс":
Точно това казвам и аз ! Това са безмислени 80 % ! Ама - колкото ще те разбере веган , че е полезно да яде месо , толкова и някои сектант ще кривне от " правата вяра " ! Те не разбират същината , а говорят като на конкурс - Как да се кажат камара глупости , за единица време..... !!!Коментиран от #41
13:28 18.12.2022
41 Шофьор
До коментар #40 от "Пич":
Докато попагандираше "цивилизационния си избор" беше ОК, тъй като говореше за нещо, което засяга само теб, но когато започна да говориш за това какво било "безмислено" вече демонстрираш, че нямаш понятие от шофиране.13:30 18.12.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Шофьор
До коментар #42 от "Пич":
Ганьо не е мъж, а пародия на такъв.Коментиран от #44, #45
13:35 18.12.2022
44 Пич
До коментар #43 от "Шофьор":
Аха..... като тебе ! Поне имаш добро самопознание !!!13:41 18.12.2022
45 Не виждаш ли че за него
До коментар #43 от "Шофьор":
Да си мъж означава да имаш рошави гърди да миришеш на чесън и под и да караш автомобил който ръмжи и задължително пуши защото колкото повече пушек толкова повече си мъж.Но не осъзнават, че дори жена понякога има по- мъжко поведение от тях и да си мъж е черта от характера, а не външен вид. Те дори не знаят какво е мъжка дума, отговорност и достойнство.
Коментиран от #46, #47
13:49 18.12.2022
46 Шофьор
До коментар #45 от "Не виждаш ли че за него":
В началото на разговора мислех, че някой наистина иска да каже нещо в защита на ДВГ, но с времето в дискусията стана ясно за какво става дума. Няма смисъл. Тези хора живеят в миналото.Коментиран от #50
13:56 18.12.2022
47 А за тебе
До коментар #45 от "Не виждаш ли че за него":
Евролевия модерен, да имаш епилирани гърди , да се мажеш с коремче навсякъде , да имаш поне четирима черни интимни приятели ( защото си модерен )! Мъжката ти черта , е под гърба ти , според модерното ти възприятие ! И според това , на негрите !!!Коментиран от #51
13:59 18.12.2022
48 мани мани
Коментиран от #49, #52
14:00 18.12.2022
49 Шофьор
До коментар #48 от "мани мани":
"за boost тря да почакаш секунди на място, да нагнети мощ :) " Това е вярно за ДВГ, не за елмотора. :)))) Разполагаемата почти максималната мощност на елмотора е винаги на разположение, ако силовата мрежа го издържаа. Реално само общата максимална мощност определя дали ще имаш мощно ускорение или не.14:10 18.12.2022
50 Много
До коментар #46 от "Шофьор":
Хора казаха неща в защита на колите с ДВГ , но много глупаци не разбраха нищо ! Поради неграмотност да защитят тезите си за миксерите аргументирано , решиха да тръгнат на война , която нямат умствен капацитет да спечелят !!! Не ви трябва война , а образование !!!14:11 18.12.2022
51 Напротив
До коментар #47 от "А за тебе":
Направил съм си лазерна епилация само под мишниците защото не мисля че миризмата на пот е признак на мъжество. Проблем ли имаш с това?Освен това, не съдя за мъжеството на някого по това дали има косми по гърдите или се бил епилирал и си бил изрязал ноктите и не иска да яде чесън, защото ще има срещи с хора.
Но пък е типично женско поведение единствените ти аргументи към събеседника е да са обиди и да извърташ разговора към външността или характера на някого, дори когато говорите за ядрен синтез, законите на Нютон или автомобили.
Какво общо има това дали разговаряш с мъж жена дете или старец и как е облечен и какви са му сексуалните влечения, ако е компетентен по темата? Това са типично женски/хлапашки похвати и то на индивиди със силно изразени комплекси.
Един мъж на място никога не действа така! Дори някой женчо, жена или хлапе да го обиди, никога няма да им отвърне с обида или шамар, а просто ще махне с насмешка.
Продължавай да подскачаш като петле и да (се опитваш да) обиждаш. Това само потвърждава безсилието ти по темата.
Коментиран от #59, #71
14:26 18.12.2022
52 Пълни глупости
До коментар #48 от "мани мани":
"обаче не всяка електричка го може това голямото ускорение :) за boost тря да почакаш секунди на място, да нагнети мощ :) и тогава триейки яко гумите ще те изстреля ... кеф голям обаче скъп кеф и ще трябва да се ходи често на гумаджийницата :)"Доста трябва да си скаран с физиката, за да твърдиш такова нещо. Едното изключва другото. Няма как да въртиш гуми и да тръгнеш бързо. Тръгваш бързо точно защото не въртиш гуми и целият въртящ момент се предава на асфалта. Не случайно електромобилите са толкова стабилни на сняг и лед въпреки огромния въртящ момент. Точно защото не буксуват, а въртящият момент се управлява много прецизно. А ето ти разликата без включени каквито и да е било launch и други режими.
Просто натискаш педала и потегляш. Е вярно има две стотни забавяне, но пък ще ми покажеш ли колко сериини автомобили могат да се похвалят с 2,18 секунди до 60 мили в час, колкото и системи да са включили и колкото и време да чакат преди старта?
Тези 2,18 секунди ги получаваш всеки път, когато настъпиш педала докрай. Е вярно че при 20% батерия ще ще станат два пъти повече, но пак ще биеш 90% от суперкарите на пътя и 99,999% от всички останали автомобили на пътя
14:41 18.12.2022
53 Стан
До коментар #28 от "Не се бях замислил?":
Електричка офроудър...тъп или прост си...риторичен въпрос. Само глупости написахте. Нито има електрички дето са офроуд, НИТО има електрички с теглич, надявам се с малкото мозък да се сетите защо няма ...!?Коментиран от #55, #56, #61, #63
15:06 18.12.2022
54 Класика
15:15 18.12.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Ето ти и клипа
До коментар #53 от "Стан":
Все още ли ти се струва невъзможно електрически офроудър? По негови изчисления в америка няма толкова висок връх, който да не може да изкачи с едно зареждане стига да има път до него, по който може да премине.15:53 18.12.2022
57 Трети опит
15:55 18.12.2022
58 Има ли изненадани?
Акио Тойода ще вземе да излезе прав, че за електромобили няма търсене. Че кой нормален човек ще търси автомобил на който му падат колелата, не може да зарежда през зимата, а дори като дойде пролетта и има възможност да зареди, да изминава само 200 км с едно зареждане и да чака около час за зареждане за да измине следващите 200 км.
Нека продължават да произвеждат такива електромобили и да чакат търсенето да се вдигне. Но после да не се чудят защо китайците вече ги изпревариха по продажби на електромобили в Япония.
16:01 18.12.2022
59 Когато
До коментар #51 от "Напротив":
Човека ти говореше културно , ти се репчеше . Ама като ти разказа играта , започна с гейовското поведение . Никой не ти е виновен , че не можа да разбереш , какво ти се казва , и си повтаряш глупостите като латерна , за трошките на ток ! В неяколкото ти поста гледам , че нито може да отговориш за твоето , нито да разбереш чуждото мнение . И не щем да слушаме , къде се обезкосмявате джендърите , невъзпитано е да ни се натрапваш с лични работи . Като те наби човека , и веднага женчовски номера !16:24 18.12.2022
60 Внимавалия
До коментар #24 от "Не си внимавал достатъчно":
...да , много по-лесно е но няма да направят зарядно , преди да се появят минимален брой потребители...същото каквото стана с мобилните оператори! Покриха населените места с повече население и оставиха малките села без обхват или с ограничение за броя облужвани потребители. Сега разбра ли?Коментиран от #62
16:49 18.12.2022
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Ти от кое село си?
До коментар #60 от "Внимавалия":
Та нямате обхват от нито един от трите мобилни оператора? Има технически решения да имате обхват в селото стига да пожелаете.Но пък даде много адекватен пример с мобилните оператори и мобилните телефони. Само преди 20 години ако някой ти беше казал че всеки един пенсионер ще има мобилен телефон с интернет към него, gps, а дори камера 20 мегапиксела, при положение че тогава един осем мегапиксела фотоапарат струваше хиляди долари, а процесора ще му е по мощен от процесорите на най-добрите компютри преди 20 години, как щеше да реагираш?
И за разлика от мобилните оператори, които трябва да благоволят да ви осигурят обхват в селото, вероятно всяка една къща в селото ви има ток и на практика нямате нужда от зарядна станция, защото всеки един контакт е зарядна станция и във всеки един двор могат да се зареждат едновременно няколко електромобила колкото и да ви е слаба мрежата.
Проблемът не е къде ще ги зареждате, а как ще ги купите.
Коментиран от #81
17:21 18.12.2022
63 Ето ти описание към клипа:
До коментар #53 от "Стан":
"Обичам да карам извън пътя / да кацна над моя Rivian R1T. Но се чудех колко далеч мога да изляза извън пътя със зареждане. След дузина офроуд пътувания, включително цял ден, покриващ близо 100 мили и около 17 000 фута набиране на денивелация (39% наклон в даден момент), аз направих кратки числа и споделям моите открития, както и някои от кадрите от пътешествието."160 км офроуд с едно зареждане. Малко ли ти се вижда? Ти колко километра най-много офроуд си правил? На каква височина най-високо си се качвал и каква денивелация си преодолявал за да я стигнеш, за да си толкова категоричен?
17:47 18.12.2022
64 Стига сте се дърлили
А не се съмнявам и че ще се намерят особняци, които няма да искат да признаят и да слязат от пушилниците си. Но за тях ще остане може би само гората/ джинглата и пустинята защото няма да ги пускат в населените места. Може пък някой да доживее да види какво задвижване ще измести електромобилите.
Коментиран от #65, #78, #82
18:23 18.12.2022
65 Каква алтернатива виждаш?
До коментар #64 от "Стига сте се дърлили":
Аз не виждам по-ефективно задвижване от електро двигателя, така че не вярвам той да бъде изместен от каквото и да било. Дали ще се захранват от батерии или водород или някакъв друг източник на електрическа енергия не е от такова значение, защото при всички случаи това ще е електрически автомобил.Коментиран от #66, #68
18:39 18.12.2022
66 Това е бъдещето
До коментар #65 от "Каква алтернатива виждаш?":
Алтернативата на ел.колите е водород!Ел.коли са само прелюдия към водорода.Коментиран от #67
18:58 18.12.2022
67 Обоснови се
До коментар #66 от "Това е бъдещето":
Защо смяташ, че водород за който в най-добрия случай е необходимо два пъти повече количество електрическа енергия за неговото производство за 100 километра, отколкото е необходимо за директното зареждане на електромобил, ще измести батериите?На този етап най-добрата горивна клетка има живот 250 000 км и то ако се кара извънградско, защото животът ѝ зависи от часовете на използване. Батериите засега са достигнали 3,5 милиона километра на база броя цикли зареждане.
Тоест за живота на една батерия ще трябва да се сменят десетина горивни клетки.
Да не говорим че горивната клетка не може да работи самостоятелно и към нея пак трябва да има батерия.
Ще ми кажеш ли логичната причина поради която светът би преминал на водород?
Може би за да не си губи времето да чака 15 минути за зареждане, вместо само за пет минути на водород?
Но пропускаш че на всяко паркомясто може да има зарядна станция за електромобили, защото зарядната станция струва 1 000 лв, но рядко в един град ще има повече от няколко зарядни станции за водород, защото една такава струва милиони и то без да произвежда от водород на място. Дали пък няма да има опашки? Дали клиентите ще са склонни да заплатят към цената на водорода и изграждането на зарядната станция?
Колкото и да е бързо зареждането на водород, смяташ ли че една зарядна станция за водород може да зареди по-бързо 1 милион електромобила, въпреки че една зарядните станции за 1 000 лв електромобилите зареждат около
19:10 18.12.2022
68 фгхйгх
До коментар #65 от "Каква алтернатива виждаш?":
Ей това упорито не го схващат поклонниците на св. Илончо... Ел. моторът е отличен вариант за кола и камион и единственият, но пък ОГРОМЕН проблем е отде да се вземе тоя ток... С батериите няма да я бъде, вервайте ми...Коментиран от #70
19:11 18.12.2022
69 Обоснови се
Нещо ми се губи логиката. Ще ми подскажеш ли поне една логична причина?
Коментиран от #72
19:11 18.12.2022
70 И тебе да питам?
До коментар #68 от "фгхйгх":
Дай алтернативата? Обоснови се и веднага ще се съглася с тебе. Самият аз съм казал многократно че сегашните батерии в този вид не вършат работа.10000 цикъла добре, ама трябва да ги направят да се зареждат за две-три минути и тогава 500 км пробег няма да е проблем. Освен това трябва да струват минимум три пъти по-евтино от сега.
За камионите полети батерии и 2000 км пробег с 10 минутно зареждане.
Ако изпълнят това, смяташ ли че ще има проблеми всички наземни превозни средства които в момента са на ДВГ да минат на ток?
19:15 18.12.2022
71 Ссссс
До коментар #51 от "Напротив":
Защо си мислиш че ако имаш косми под мишниците и трябва да мерише лошо. Ако знаеш как да се грижеш за твоето тяло добре не казвам само за душ а да се грижеш за черния си дроб колкото трябва няма да имаш лоша меризма дори и да си като шимпанзе от всякъде със косми. Проблемът е че никой не се грижи за вътрешните си органи докато не стане късно.20:40 18.12.2022
72 Ссссс
До коментар #69 от "Обоснови се":
Отначало разбери колко време трябва да се зареди една кола с водород и тогава ми пиши че Ел кара се зарежда по бързо.Коментиран от #74, #75
20:44 18.12.2022
73 Ток и жица
До коментар #13 от "Шофьор":
Като ти свърши горивото , хората са измислили предмет наречен ТУБА. Едно е да вземеш 10 л туба да спреш добър човек , да отидеш до бензиностанцията и да имаш 150 км пробег . Ток как ще си донесеш ? В кофа ли? На този етап ако искаш да караш електричка трябва да си и добър математик 😉21:26 18.12.2022
74 Ето ти нагледно
До коментар #72 от "Ссссс":
Колко време казваш отнема зареждането с водород? Това е в калифорния където се карат най-много водородни автомобили и има десетки зарядни станции. Във вашия град/село колко зарядни станции има за водород? А гаражи има ли? Поне в един от тях има ли ток?22:17 18.12.2022
75 Обърках клиповете
До коментар #72 от "Ссссс":
Предишния беше как се зарежда електромобил по средата на пустинята в средата на нищото. Колко време мислиш че ще отнеме на "керван през пустинята" от 10 електромобила които трябва да изчакат зареждане на зарядната станция и колко ще отнеме на 10 водородни автомобила да заредят.Колко му отне на човека да си зареди с водород въпреки, че отиде сам на зарядната станция?
Можеш да превъртиш малко преди четвъртата минута където вече пътува към водородната зарядна станция и обяснява, че в Калифорния има 47 зарядни, а той отива на една от тях.
22:27 18.12.2022
76 Клипа
22:29 18.12.2022
77 Водород
23:21 18.12.2022
78 с таз цена
До коментар #64 от "Стига сте се дърлили":
на тока като гледам ...животинската тяга ще ги измести елките00:21 20.12.2022
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 ...
До коментар #16 от "Шофьор":
същия тоя сън дето го сънуваш че зареждаш електрокарите по-бързо от 60-80л бензин сигурно :))))09:01 20.12.2022
81 от селото на майка ти
До коментар #62 от "Ти от кое село си?":
нещо хич не ти е ясно как се инсталира зарядна станция налЕ? Като ти спре тока при първатя буря в селото пак ще плещиш за слънчеви батерии и перки09:09 20.12.2022
82 ...
До коментар #64 от "Стига сте се дърлили":
умньо, ако бяха толкова гот електрокарите никой нямаше да се чуди дали иска да си купи такъв. Само дето разни псевдо зелени решиха че ще забраняват всичко останало09:11 20.12.2022
83 ...
До коментар #20 от "Шофьор":
не мойто момче, чакаме 5те не-грозни електрокара :) Айде до 5 може и да ги докараш, от там нагоре... мъка мъка мъка. Но не можем да очакваме повече от някой който боготвори безформени и крайно дизайнерски безидейни "произведения" на тесла09:17 20.12.2022
84 САП
До коментар #13 от "Шофьор":
На кое място ще намериш зарядна станция за бързо зареждане в България та да заредиш за 15-20 мин.Карта на зарядни станции в България изглежда много добре на картинка, но я вземи я я провери.
Зарядните станции масово са максимум до 24 kW, а и има и по 7-8 kW. Което значи за зарядна станция 24kW, една батерия от 70 kWh при остатък 20% ( 15 kW) ще я заредиш за около 2 часа и 30 мин(наистина можеш да си починeш и да идеш до тоалетна та и един сън да удариш).
Защо няма зарядни станции за бързо зареждане в България. Отговора е прост инфраструктурата е страшно скъпа за такива станции. Една бърза зарядна станция е с мощност от 200kW до 350kW на пост за 4 поста (места за зареждане) трябват миниум 800kW. Това е мощност за
Не става просто с включване на контакта.
11:23 03.01.2023
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Този коментар е премахнат от модератор.