За да се ускори глобалното движение към устойчиви превозни средства, Toyota предлага просто да се замени основните възли и агрегати на превозните средства, които вече са на конвейерите, с по-чисти технологии като горивни клетки и електрически двигатели.
„Не искам да изоставям нито един любител на автомобилите“, каза главният изпълнителен директор Акио Тойода, появявайки се на сцената на автомобилния салон в Токио, индустриално събитие, подобно на световните автомобилни изложения.
Посланието беше ясно: Toyota Motor Corp. иска светът да знае, че не е изостанала в технологиите за електрическите превозни средства, както намекват някои противници на марката.
Най-големият японски производител на автомобили, който стои и зад луксозната марка Lexus и хибрида Prius, подчерта влиянието си и заяви, че разполага с всички технологии, инженерство, финансови ресурси и опит в индустрията, необходими, за да остане мощен конкурент и при екологичните превозни средства.
Тойода каза пред репортери, че ще отнеме много време, докато всички автомобили станат с нулеви емисии, тъй като те съставляват само малка част от продаваните. Промяната на старите автомобили в зелени или „конверсията“ е по-добър вариант, каза той.
Тойода, внук на основателя на компанията и самият той запален автомобилен състезател, се надяваше да развенчае стереотипа, че чистите коли не са толкова забавни, колкото тези с ДВГ.
На щанда на Toyota Gazoo Racing, производителят на луксозните модели Lexus и седана Camry показа видео от своя триумф на световните ралита, както и електрическите и водородните версии на серията Toyota AE86, включително Toyota Corolla Levin, за да подчертае това, което Тойода нарече своята стратегия за „преобразуване“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
Коментиран от #5, #15
11:41 13.01.2023
2 Гост
11:47 13.01.2023
3 Ей сега
11:53 13.01.2023
4 Никси
Коментиран от #8
12:03 13.01.2023
5 Тесльо ви налази
До коментар #1 от "карчи":
Ще ми обясниш ли с какво смяташ че toyota ще конкурира Тесла? С горивните клетки за които говори? Сериозен ли си? Само за една седмица тесла произвежда повече електромобили, отколкото водородни автомобила са продали toyota за цялото си съществуване.А иначе изказването му е на принципа не ме гледайте какво правя, а слушайте какво ви говоря. Няма да остави нито един клиент незадоволен, но ако клиент на toyota пожелае да си купи електрически автомобил, toyota просто няма какво да му предложи. А всички останали оставиха избора на клиентите и им предлагат всякакви опции -дизел бензин газ ток, пълен хибрид, плъгин хибрид, а toyota решава какво искат клиентите, вместо тях.
Особено ме изкефи изказването, че 30 35% пазарен дял на автомобилите, които се зареждат в контакта, са малък пазарен дял за който не си заслужава да се мисли и да се предлага нещо такова. Какво ли ще каже след още две години, когато плагин хибридите и електромобилите минат 50% пазарен дял?
Коментиран от #6
12:22 13.01.2023
6 Къде, под масата ли???
До коментар #5 от "Тесльо ви налази":
И сериозно ли се имаш за по-кадърен от ръководителия на Тойота???Коментиран от #7
12:35 13.01.2023
7 Царят е гол
До коментар #6 от "Къде, под масата ли???":
Това ми прозвуча точно като в приказката Новите дрехи на царя, в която изкусни измамници успели да убедят царя и подчинените му, че могат да произведат страшно красиви дрехи, които могат да ги видят само достойните и умните.И така кралят се разхождал гол, защото не си признавал, че дори той не вижда дрехите, а всички се надпреварвали да обясняват колко красиви били дрехите му, а само едно хлапе се осмелило да каже, че царят е гол. А постепенно всички разбрали че е гол и дори и самият цар го повярвал, но все пак изкара от церемонията докрай.
Същата работа е и с toyota и с нейното водородно бъдеще. Всички говорят за него, но явно само вие достойните и умните ги виждате тези водородни автомобили, защото аз си признавам , че съм достатъчно глупав и недостоен и не съм видял нито един.
Вие колко водородни автомобили видяхте днес? А тази седмица? А миналата година?
Коментиран от #9, #16
12:44 13.01.2023
8 Дали това не е по-умна идея
До коментар #4 от "Никси":
Тесла започна да наема работници за завода си за литийΠpeди вpeмe глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Теѕlа Илън Mъcĸ нapeчe тoзи зaвoд „лицeнз или paзpeшeниe зa пeчaтaнe нa пapи„. Toй e нa мнeниe, чe ĸъм днeшeн дeн в cфepaтa нa пpepaбoтĸaтa нa литиeвa pyдa и нa литий тoтaлнo дoминиpa Kитaй и eднo пoдoбнo пpeдпpиятиe в Cъeдинeнитe щaти щe пpивлeчe oгpoмeн бpoй ĸлиeнти, ĸoитo пo тoзи нaчин щe иĸoнoмиcaт oгpoмни финaнcoви cyми, пoнeжe нямa дa имa ce нaлaгa дa изпpaщaт cypoвинa в Πoднeбecнaтa и cлeд тoвa дa пoлyчaвaт чиcтия литий oттaм.
Коментиран от #10
12:51 13.01.2023
9 Ти си каза
До коментар #7 от "Царят е гол":
сам какъв си... и не, не е бъдещето нито във водородните нито в елетрическите измислици, колкото и да ти се иска...Днес съм видял точно толкова ел. недоразумения, колкото и водородни + прехвалените ти китайчета...
13:03 13.01.2023
10 Никси
До коментар #8 от "Дали това не е по-умна идея":
така , същото нещо съм го видял в ю-туб канала и чичко Гугъл , в сервиз който стар мерцедеси 190,изкорупчват им двигателите и им слагат електрогенератор и БАТЕРИИ на мястото на резервоара, даже ги рециклират в еко зелен цвят , това може би е в Австрия или в ГЕРМАНИЯ този сервиз , не съм много сигурен но това го видях с очите си и е възможно вече да са направили доста стари автомобили и са ги реставрирали и рециклирани с тези електро генератори , слагаш му буквата за ток , зарежда се първоначално и после генератора подържа захранването на батериите и автомобила си върви , после след дълги предстои пак букета на мястото на капачката за резервоара и после си давай газ , всичко друго си е запазено като скорости ,съединител , охладителна система , само сменят таблото вътре с амперметри вместо нивомер за гориво !!!.Коментиран от #22
13:54 13.01.2023
11 Така е
Даже сега има за всеки вкус избор. И това в БГ. Само водород няма. Даже още големи дизели продават.
Коментиран от #13
15:01 13.01.2023
12 Жокера
Коментиран от #14
15:03 13.01.2023
13 Баш тъй ще е
До коментар #11 от "Така е":
Затова уж много ги хвалят а пък клиентите не ги купуват и се съмняват че тази година ще произведат планираните 10 хиляди броя.Ще си стоят там по ъглите на магазините.
15:19 13.01.2023
14 Да бе
До коментар #12 от "Жокера":
Навсякъде го имало водорода. Ако днес някой ти подари един водороден автомобил и ти поеме горивото за 100 000 км, колко километра можеш да минеш с него в България? Да отгатна ли? Те минеш толкова километри тази година, за колкото има в резервоара и нито километър повече.За разлика от водородните автомобили, във всяка къща и във всеки гараж можеш да заредиш електрическия автомобил, а само от софия до морето има 10-тина зарядни станции повечето от които над 150 киловата.
Коментиран от #17
15:22 13.01.2023
15 МЪСК 💵
До коментар #1 от "карчи":
Г-н Тойода може да ми изхвърли единствено кошчето под мивката, че се препълни с ластици от пачки. Стари скрапери с кашкавалени купета и батерия в багажника щели да гонят Plaid с 1100 коня на колелата и 2 багажника? Ще, ще..Коментиран от #19, #24
18:37 13.01.2023
16 бай Даньо
До коментар #7 от "Царят е гол":
Завиждам на тесларската ти упоритост. В почти всяка професионална област ще постигнеш големи успехи с толкова упоритост и постоянство. Обаче ме мъчи един въпрос - на $300 ли си купи акции!?Коментиран от #20
19:33 13.01.2023
17 Турбо
До коментар #14 от "Да бе":
Във всеки гараж и къща?След Швейцария и Германия слага забрана за зареждане на електромобили при недостиг на електроенергия.Дали притежателите няма да си ги гледат като паметници?Коментиран от #21
20:32 13.01.2023
18 Супра
Всички говорят за екология и зелени коли, но съдеики по цените им (стойноста на батерията съставлява голяма част от цената) костват доста повече енергия и ресурс за производство....къде е екологията?
Колко е хубаво заводите да димят в Китай а принас да идват "екологични" чисти коли( то не само за автомобилостроенето така).
Тойота знаят това добре, както всички други производители, и не желаят да се хванат на това "зелено" хоро .... ще му мине модата и на елекричките някой ден.
20:49 13.01.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Благодаря за комплимента
До коментар #16 от "бай Даньо":
Почти за всичко позна, само за акциите не успя. Бягам далеч от такива "далавери", където няма ясни правила и не следват никаква логика и никой не може да гарантира нищо.11:08 14.01.2023
21 И защо смяташ така?
До коментар #17 от "Турбо":
Пак ли започна да караш по повече от 500 км в ежедневно всеки ден без изключение?Ключовата фраза в изказването ти е "при недостиг" и не им спира зареждането, а просто ограничава мощността до 3,7 kw. А този недостиг обикновено е за часове и не е през нощта, а в пиковите часове.
А дори с 3,7 kw, за 10 часа през нощта , на седмица се зареждат над 1000 километра, а са малко хората които минават по толкова, за да им се отрази ограничението, дори да е за по-дълги периоди от време.
11:15 14.01.2023
22 Руух
До коментар #10 от "Никси":
И как генерират ток тези електрогенератори?Коментиран от #23
15:28 14.01.2023
23 Никси
До коментар #22 от "Руух":
като динамото на колата , зареждаш я първоначално в мрежата и след това генератора си до зарежда батериите в колата , да кажем че тръгваш на почивка на море и няма да ти се налага да зареждаш колата по пътя на съответната зарядна станция а си караш спокойно и не мислиш за това , но когато колата ти е била в предстой на морето по време на почивка , преди тръгване обратно пак зареждаш или до зареждаш батериите от мрежата за да може автомобила да стартира електро генератора и той да движи колата същевременно да си подържа и пълненето на батериите в колата , абе с една дума кабела го ползваш само когато колата е била дълго в престой , така го мисля аз , иначе за какво ще е този генератор като може да е изцяло на ток , явно има някаква файда от този резултат !!!13:35 15.01.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 истина ти казвам
14:08 20.01.2023