13 Януари, 2023 11:20 6 534 25

Toyota няма да прави нови електромобили. Сменя "вътрешностите" на стари модели за да ги направи екологични

  • toyota-
  • електромобили-
  • конверсия
Toyota няма да прави нови електромобили. Сменя "вътрешностите" на стари модели за да ги направи екологични - 1

За да се ускори глобалното движение към устойчиви превозни средства, Toyota предлага просто да се замени основните възли и агрегати на превозните средства, които вече са на конвейерите, с по-чисти технологии като горивни клетки и електрически двигатели.

„Не искам да изоставям нито един любител на автомобилите“, каза главният изпълнителен директор Акио Тойода, появявайки се на сцената на автомобилния салон в Токио, индустриално събитие, подобно на световните автомобилни изложения.

Посланието беше ясно: Toyota Motor Corp. иска светът да знае, че не е изостанала в технологиите за електрическите превозни средства, както намекват някои противници на марката.

Най-големият японски производител на автомобили, който стои и зад луксозната марка Lexus и хибрида Prius, подчерта влиянието си и заяви, че разполага с всички технологии, инженерство, финансови ресурси и опит в индустрията, необходими, за да остане мощен конкурент и при екологичните превозни средства.

Тойода каза пред репортери, че ще отнеме много време, докато всички автомобили станат с нулеви емисии, тъй като те съставляват само малка част от продаваните. Промяната на старите автомобили в зелени или „конверсията“ е по-добър вариант, каза той.

Тойода, внук на основателя на компанията и самият той запален автомобилен състезател, се надяваше да развенчае стереотипа, че чистите коли не са толкова забавни, колкото тези с ДВГ.

На щанда на Toyota Gazoo Racing, производителят на луксозните модели Lexus и седана Camry показа видео от своя триумф на световните ралита, както и електрическите и водородните версии на серията Toyota AE86, включително Toyota Corolla Levin, за да подчертае това, което Тойода нарече своята стратегия за „преобразуване“.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    28 4 Отговор
    Кефи ме философията на г-н Тойода, ще изхвърли Илон от бизнеса, защото знае, как и ви да нещата от друг ъгъл, а не кашон с батериидялан с теслатаж и телевизор на безбожна цена!

    Коментиран от #5, #15

  • 2 Гост

    23 5 Отговор
    Като фен на Тойота ,подкрепям напълно господин Тойода.
  • 3 Ей сега

    11 3 Отговор
    тесльо-хлъзлев като налази..... :)
  • 4 Никси

    10 3 Отговор
    това е много умна идея , би трябвало и при наз това да стане , който иска да си подмени стария дизел с електро генератори и други вътрешни карантии , тъй като на 90процента автопарка ние средно стар , тъй като има автомобили конструктивно здрави а двигателите са им мильонници вече и пред свършване на неговия живот , подмяна на електрически електрогенератор и едни батерии на мястото на резервоара и пак газ докато вече му идва моралния тотален край , но това си е мое мнение , кой както иска да си направи , и това е един от вариантите ако ви харесва за добре , ако сте добре подплатени тогава купувайте си нови електро автомобили през всеки 5или 7 години преди изтичане на гаранцията на батериите !!!.

    Коментиран от #8

  • 5 Тесльо ви налази

    4 18 Отговор

    До коментар #1 от "карчи":

    Ще ми обясниш ли с какво смяташ че toyota ще конкурира Тесла? С горивните клетки за които говори? Сериозен ли си? Само за една седмица тесла произвежда повече електромобили, отколкото водородни автомобила са продали toyota за цялото си съществуване.

    А иначе изказването му е на принципа не ме гледайте какво правя, а слушайте какво ви говоря. Няма да остави нито един клиент незадоволен, но ако клиент на toyota пожелае да си купи електрически автомобил, toyota просто няма какво да му предложи. А всички останали оставиха избора на клиентите и им предлагат всякакви опции -дизел бензин газ ток, пълен хибрид, плъгин хибрид, а toyota решава какво искат клиентите, вместо тях.

    Особено ме изкефи изказването, че 30 35% пазарен дял на автомобилите, които се зареждат в контакта, са малък пазарен дял за който не си заслужава да се мисли и да се предлага нещо такова. Какво ли ще каже след още две години, когато плагин хибридите и електромобилите минат 50% пазарен дял?

    Коментиран от #6

  • 6 Къде, под масата ли???

    20 3 Отговор

    До коментар #5 от "Тесльо ви налази":

    И сериозно ли се имаш за по-кадърен от ръководителия на Тойота???

    Коментиран от #7

  • 7 Царят е гол

    9 6 Отговор

    До коментар #6 от "Къде, под масата ли???":

    Това ми прозвуча точно като в приказката Новите дрехи на царя, в която изкусни измамници успели да убедят царя и подчинените му, че могат да произведат страшно красиви дрехи, които могат да ги видят само достойните и умните.

    И така кралят се разхождал гол, защото не си признавал, че дори той не вижда дрехите, а всички се надпреварвали да обясняват колко красиви били дрехите му, а само едно хлапе се осмелило да каже, че царят е гол. А постепенно всички разбрали че е гол и дори и самият цар го повярвал, но все пак изкара от церемонията докрай.

    Същата работа е и с toyota и с нейното водородно бъдеще. Всички говорят за него, но явно само вие достойните и умните ги виждате тези водородни автомобили, защото аз си признавам , че съм достатъчно глупав и недостоен и не съм видял нито един.

    Вие колко водородни автомобили видяхте днес? А тази седмица? А миналата година?

    Коментиран от #9, #16

  • 8 Дали това не е по-умна идея

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "Никси":

    Тесла започна да наема работници за завода си за литий

    Πpeди вpeмe глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Теѕlа Илън Mъcĸ нapeчe тoзи зaвoд „лицeнз или paзpeшeниe зa пeчaтaнe нa пapи„. Toй e нa мнeниe, чe ĸъм днeшeн дeн в cфepaтa нa пpepaбoтĸaтa нa литиeвa pyдa и нa литий тoтaлнo дoминиpa Kитaй и eднo пoдoбнo пpeдпpиятиe в Cъeдинeнитe щaти щe пpивлeчe oгpoмeн бpoй ĸлиeнти, ĸoитo пo тoзи нaчин щe иĸoнoмиcaт oгpoмни финaнcoви cyми, пoнeжe нямa дa имa ce нaлaгa дa изпpaщaт cypoвинa в Πoднeбecнaтa и cлeд тoвa дa пoлyчaвaт чиcтия литий oттaм.

    Коментиран от #10

  • 9 Ти си каза

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Царят е гол":

    сам какъв си... и не, не е бъдещето нито във водородните нито в елетрическите измислици, колкото и да ти се иска...
    Днес съм видял точно толкова ел. недоразумения, колкото и водородни + прехвалените ти китайчета...
  • 10 Никси

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Дали това не е по-умна идея":

    така , същото нещо съм го видял в ю-туб канала и чичко Гугъл , в сервиз който стар мерцедеси 190,изкорупчват им двигателите и им слагат електрогенератор и БАТЕРИИ на мястото на резервоара, даже ги рециклират в еко зелен цвят , това може би е в Австрия или в ГЕРМАНИЯ този сервиз , не съм много сигурен но това го видях с очите си и е възможно вече да са направили доста стари автомобили и са ги реставрирали и рециклирани с тези електро генератори , слагаш му буквата за ток , зарежда се първоначално и после генератора подържа захранването на батериите и автомобила си върви , после след дълги предстои пак букета на мястото на капачката за резервоара и после си давай газ , всичко друго си е запазено като скорости ,съединител , охладителна система , само сменят таблото вътре с амперметри вместо нивомер за гориво !!!.

    Коментиран от #22

  • 11 Така е

    3 2 Отговор
    Като влезеш в магазина за Тойоти, виждаш различни задвижвания. Даже в ъгъла стои електромобил. Този дето му падат колелата, ама досега нито едно колело не е паднало. За разлика от носачите на Тесла които се късат и не се разбира защо. Германски тестващи хвалят това изчадие на техниката електромобил от Тойота. Всичко му било добро.
    Даже сега има за всеки вкус избор. И това в БГ. Само водород няма. Даже още големи дизели продават.

    Коментиран от #13

  • 12 Жокера

    6 1 Отговор
    Аз бих предпочел автомилните фирми да инвестират в разработването на коли на водород. С това гориво света ще се освободи наистина - водорода практически го има на всякъде няма как отделни държави и фирми да ни рекетират с цените на суровините. Лития поскъпна десетки пъти..

    Коментиран от #14

  • 13 Баш тъй ще е

    2 5 Отговор

    До коментар #11 от "Така е":

    Затова уж много ги хвалят а пък клиентите не ги купуват и се съмняват че тази година ще произведат планираните 10 хиляди броя.

    Ще си стоят там по ъглите на магазините.
  • 14 Да бе

    4 5 Отговор

    До коментар #12 от "Жокера":

    Навсякъде го имало водорода. Ако днес някой ти подари един водороден автомобил и ти поеме горивото за 100 000 км, колко километра можеш да минеш с него в България? Да отгатна ли? Те минеш толкова километри тази година, за колкото има в резервоара и нито километър повече.

    За разлика от водородните автомобили, във всяка къща и във всеки гараж можеш да заредиш електрическия автомобил, а само от софия до морето има 10-тина зарядни станции повечето от които над 150 киловата.

    Коментиран от #17

  • 15 МЪСК 💵

    2 9 Отговор

    До коментар #1 от "карчи":

    Г-н Тойода може да ми изхвърли единствено кошчето под мивката, че се препълни с ластици от пачки. Стари скрапери с кашкавалени купета и батерия в багажника щели да гонят Plaid с 1100 коня на колелата и 2 багажника? Ще, ще..

    Коментиран от #19, #24

  • 16 бай Даньо

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Царят е гол":

    Завиждам на тесларската ти упоритост. В почти всяка професионална област ще постигнеш големи успехи с толкова упоритост и постоянство. Обаче ме мъчи един въпрос - на $300 ли си купи акции!?

    Коментиран от #20

  • 17 Турбо

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Да бе":

    Във всеки гараж и къща?След Швейцария и Германия слага забрана за зареждане на електромобили при недостиг на електроенергия.Дали притежателите няма да си ги гледат като паметници?

    Коментиран от #21

  • 18 Супра

    3 1 Отговор
    Май японците баха казали, че е много по-еколкогично още няколко години да си караш "остарялата" кола с двигател с вътрешно горене, вместо да купуваш нова, заради разходите и енергията използвани за създаването и.
    Всички говорят за екология и зелени коли, но съдеики по цените им (стойноста на батерията съставлява голяма част от цената) костват доста повече енергия и ресурс за производство....къде е екологията?
    Колко е хубаво заводите да димят в Китай а принас да идват "екологични" чисти коли( то не само за автомобилостроенето така).
    Тойота знаят това добре, както всички други производители, и не желаят да се хванат на това "зелено" хоро .... ще му мине модата и на елекричките някой ден.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Благодаря за комплимента

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "бай Даньо":

    Почти за всичко позна, само за акциите не успя. Бягам далеч от такива "далавери", където няма ясни правила и не следват никаква логика и никой не може да гарантира нищо.
  • 21 И защо смяташ така?

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Пак ли започна да караш по повече от 500 км в ежедневно всеки ден без изключение?

    Ключовата фраза в изказването ти е "при недостиг" и не им спира зареждането, а просто ограничава мощността до 3,7 kw. А този недостиг обикновено е за часове и не е през нощта, а в пиковите часове.

    А дори с 3,7 kw, за 10 часа през нощта , на седмица се зареждат над 1000 километра, а са малко хората които минават по толкова, за да им се отрази ограничението, дори да е за по-дълги периоди от време.
  • 22 Руух

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Никси":

    И как генерират ток тези електрогенератори?

    Коментиран от #23

  • 23 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Руух":

    като динамото на колата , зареждаш я първоначално в мрежата и след това генератора си до зарежда батериите в колата , да кажем че тръгваш на почивка на море и няма да ти се налага да зареждаш колата по пътя на съответната зарядна станция а си караш спокойно и не мислиш за това , но когато колата ти е била в предстой на морето по време на почивка , преди тръгване обратно пак зареждаш или до зареждаш батериите от мрежата за да може автомобила да стартира електро генератора и той да движи колата същевременно да си подържа и пълненето на батериите в колата , абе с една дума кабела го ползваш само когато колата е била дълго в престой , така го мисля аз , иначе за какво ще е този генератор като може да е изцяло на ток , явно има някаква файда от този резултат !!!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 истина ти казвам

    1 0 Отговор
    Я,тия май първи осъзнаха Българската поговорка че,с пръдня боя не става!🤣🤣🤣