Обичате го или го мразите, противоречивият стил на BMW е тук, за да остане. Решетките стават все по-големи, фаровете стават все по-странни, но въпреки това продажбите на марката остават силни. Този път е ред на големия SUV X7 за лицева хирургия. Моделът от 2023 г. има актуализиран външен вид, предназначен да го приведе в съответствие с новото поколение на седана от серия 7. В новия X7 обаче има нещо повече от ревизиран дизайн на предната и задната част, тъй като моделът също така разполага с подобрени двигатели, подобрен интериор и няколко нови стандартни и допълнителни функции.
Докато предишният X7 изглеждаше доста като разтегнат и напомпан X5, сега новата предница е доста по-авангардна със своите подобни на вежди дневни светлини над квадратните фарове, монтирани по-ниско върху предната част. BMW признава, че не е първият автомобилен производител, който приема този вид на т.нар. обърнати фарове, но не можем да не отбележим, че по-ранните превозни средства, които изпробваха този стил, като Jeep Cherokee и Nissan Juke, или бързо го изоставиха, или бяха напълно отхвърлени. Въпреки това, няма да се изненадаме, ако X5 и X6 в крайна сметка също приемат това лице. С други думи дизайнът на предницата е противоречив.
Задната част на X7 е по-приятна за окото, тъй като добавената хромирана лента и ревизираните задни светлини създават конкретен за марката външен вид. Има и нови дизайни на джантите, включително масивна 23-цолова опция. Тези големи джанти обаче е най-добре да се избягват, тъй като X7, който карахме с 23-ки, има груба возия през големи неравности. 21- и 22-цоловите се представят значително по-добре и освен това запълват добре "гнездата" на колелата. Новото X7 предлага избор между шестцилиндров или V8 двигател. BMW казва, че по-голямата част от купувачите избират модела xDrive40i с 3.0-литров редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор и това е двигателят, който е получил по-значителните подобрения. Той получава 40 конски сили повече и мощността му вече е 375 коня - надминавайки Mercedes -Benz GLS450.
По-интересен обаче е 4.4-литровият V8 мотор с битурбо, който също получава 48-волтова система, но мощността му е непроменена при 523 конски сили. Не се заблуждавайте от новото обозначение на модела M60i на V8 версията, което заменя предишния M50i. BMW казва, че тази промяна в номенклатурата е предназначена само за приравняване на нивата на оборудване на двигателите с вътрешно горене с електрическите модели, включително и с новия iX M60. За да бъдем честни, M60i успя да оправдае по-големия си номер на емблемата, като предостави по-добри резултати по време на нашия тест. Той достигна 100 км/ч за 3.8 секунди, побеждавайки предходния X7 M50i с 0.3 секунди. Този спринт от място до 100 км/ч е само с 0.1 секунда зад значително по-мощния, 612 к.с. 2021 Alpina XB7. Но Alpina разполага с още по-голяма мощност от 630 к.с.
Надстройките на силовото предаване не променят много характера на двигателя. Както и преди, V8 мотора е забавен, с хъркаща нотка на ауспуха и възхитителен въртящ момент. Трябва да се отбележи перфектната тяга в голям автомобил като този. Редовият шестак не е толкова плавен и приятен. Макар и по-неикономичен (средният разход по време на нашия тест бе 11.4 литра на 100 км, а по-заводски данни той е 9) осмакът, с тихото си поведение, е много по-подходящ за луксозен автомобил, като този. Точното кормилно управление, добрата видимост и доброто шаси помагат на X7 да се усеща по-малък, отколкото е в действителност. Въпреки че има много накреняване на каросерията в "хлабавия" комфортен режим на стандартното въздушно окачване, X7 се държи доста по-добре в "по-здравия" спортен режим, с изненадващо висок праг на сцепление.
Въпреки това, X7 е най-приятен, когато се настаните в големите седалки и просто пътувате по магистрала. Интериорът включва скъпи материали и много нови стандартни функции, включително повече настройки на предните седалки, панорамен люк и четиризонов климатроник (пет зони са опция, с пета настройка за тези на третия ред). Новият извит екран на арматурното табло, който се налага в гамата на BMW, включва 12.3-инчов клъстер с цифрови измервателни уреди и 14.9-инчов централен сензорен екран. Можете да контролирате последния с контролера iDrive на централната конзола, а най-новата операционна система на BMW остава сравнително лесна за използване предвид нейната сложност.
Тъй като става вече задължително сред пълноразмерните луксозни SUV автомобили, и списъкът с функции за подпомагане на водача на X7 е доста по-богат и включва функция за т.нар. асистирано шофиране. С толкова много камери и сензори на борда, BMW добавя и функции като асистент за ремарке и система за асистент при паркиране, която може да "запомни" определени маневри и автономно да ви насочи към или извън тесен гараж.
Що се отнася до цената, то както и очаквате, този луксозен всъдеход не е евтин - нашият тестов автомобил M60i е с цена от 284 942 лева, а базовата версия на обновения модел започва от 239 850 лв с вкл. ДДС. Но многобройните подобрения, а именно подобрени задвижвания и привлекателен набор от технологии, само затвърждават позицията му на върха в сегмента. И въпреки че X7 никога не е бил страхотен красавец, няма и да бъде - новата предница наистина е една ултрамодерна нотка, която макар и противоречива, ще се хареса на мнозина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калоян
Коментиран от #2
09:54 13.06.2023
2 Калоян
До коментар #1 от "Калоян":
Извинявам се - исках да пиша НЕ е красива09:55 13.06.2023
3 Стоян 79
Коментиран от #5, #13
09:56 13.06.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 4.4
До коментар #3 от "Стоян 79":
Нормално да са толкова там, защото в САЩ се произвеждат.Коментиран от #7
11:08 13.06.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Стоян 79
До коментар #5 от "4.4":
Знам , даже съм бил във фабриката им в спарите Бург , Южна Каролина . Но ако прочете какво съм писал ще видиш , че съм включил 20% ддс и 5000 евро транспорт !! И защо цената в Германия е с 34790 лв по евтина ???Коментиран от #8
11:13 13.06.2023
8 4.4
До коментар #7 от "Стоян 79":
Защото богатата ни държава може да си позволи по-скъпи стоки от немците ;) И алчните търговци също са фактор, ненапразно много хора си купуват автомобилите директно от немски представителства, за да избегнат един посредник тук. ;)11:19 13.06.2023
9 Цензура - трият вече 2 коментара
11:24 13.06.2023
10 Гостот
Коментиран от #12
11:26 13.06.2023
11 Компира
11:34 13.06.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Тираджия
До коментар #3 от "Стоян 79":
И базова версия е с повече екстри от европейската12:12 13.06.2023
14 Бивш фен
15:02 13.06.2023
15 М Константинов
17:32 13.06.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Шентов
20:59 13.06.2023
18 1529
22:20 13.06.2023
19 лично мнение
08:36 14.06.2023
20 уео
Скоро ще преустановят производството поради липса на интерес. Дори Лада вече имат повече продажби в ЕС от BMW
14:08 20.07.2023