27 Декември, 2022 12:00 23 436 129

Хибридните автомобили се оказаха не толкова екологични, колкото се смяташе досега

  • plug-in hybrid-
  • хибриден автомобил-
  • проучване
Хибридните автомобили се оказаха не толкова екологични, колкото се смяташе досега - 1

"Зелените" организации в САЩ направиха собствено проучване и установиха, че хибридните автомобили на практика харчат много повече гориво, отколкото се смяташе досега.

Според нов анализ на данни от Международния съвет за чист транспорт (същата група, която предизвика скандала с Volkswagen, наречен Дизелгейт), plug-in хибридите използват много повече гориво, отколкото позволяват регулаторите.

ICCT анализира данни от програма, която помага на шофьорите да следят горивната ефективност на колите си и използва данни от Калифорнийското бюро за ремонт на автомобили (BAR).

Благодарение на тази информация "зелените" сравняват тези данни с регулаторните оценки и откриват, че плъгин хибридите PHEV не се задвижват с електрическа енергия толкова често, колкото предполага EPA.

Данните показват, че PHEV колите прекарват 26-56% по-малко време в режим на изцяло електрическо задвижване и използват 42-67% повече гориво, отколкото предполага етикетът на EPA.

Ръководителят на изследването Арън Изенщат показа таблица с „най-добрите“ и „най-лошите“ PHEV модели. Той подчерта, че водачите на BMW i3 и Chevrolet Volt използват най-често електрическото задвижване.

В същото време собствениците на хибридните Range Rover и Porsche Panamera почти никога не са се свързвали с електрическата мрежа. Или с други думи, по-луксозните и по-мощни хибриди използват ток най-рядко.

Въз основа на резултатите от проучването "зелените" ще препоръчат на властите на САЩ и отделни щати да преразгледат преференциалните условия за хибридни автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хайде Добро утро

    53 5 Отговор
    Да не ми казвате че някой е вярвал, че хибрид може да харчи 1,5 на 100? Много ясно, че лъжат за да покрият изискванията за емисии.

    Под всяка такава статия съм се обзалагал с автора, че няма как да стигне с 6 л от софия до морето, каквото и да разправят производителите.

    Коментиран от #8, #11, #18, #129

  • 2 Госあ

    34 8 Отговор
    Всеки случай са 19 пъти по екологични от чистите електрокари. Това е публикувано в научно, реферирано списание. Предполагам обаче, няма такава тежест като проучването на зелените 😂

    Коментиран от #5, #57

  • 3 Кисело гроздето

    7 26 Отговор
    щот високо.
  • 4 Време е

    30 10 Отговор
    Отдавна разправям, че се очаква хибридгейт и ще лъснат и техните измами. Най-големият производител на хибриди няма да успява да го потулва завинаги, колкото и милиарди да хвърля за лобиране и фалшиви изследвания.
  • 5 Риторичен въпрос

    7 17 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Кой е платил това изследване? 101% шанс това да е toyota?

    И какво пише в изследването? Че хибридите харчат 0,5 л на 100 и за първите 50 000 км са по-чисти от електромобил, а след такъв пробег батерията на електромобила трябва да бъде сменена? Познах ли?

    Коментиран от #7

  • 6 Знайко

    42 5 Отговор
    Това не са "зелени", а са "лобисти" за електромобилите. Хибридите на Тойота харчат над 1/3 по-малко, от сравним бензинов автомобил.

    С еректромобилите има много нерешени проблеми, откъде ще дойде достатъчно електричество за зареждане, как ще се рециклират/изхвърлят батериите. В швейцария забраняват еректромобилите зимата, защото нямат електричество за зареждането им. А освен, че няма достатъчно електричество за зареждане, еректромобилите също така изтребват в космоса цената на електричеството.
    Защо политиците налагат толкова неестествено, нетествана в практиката технология.

    Коментиран от #9

  • 7 Госあ

    13 3 Отговор

    До коментар #5 от "Риторичен въпрос":

    нериторичен отговор: независимо от това кой плаща изследванията, в научните реферирани журнали с импакт фактор все още има критична проверка от специалисти по темата.

    Коментиран от #12

  • 8 Зевзек

    21 5 Отговор

    До коментар #1 от "Хайде Добро утро":

    "...хибрид може да харчи 1,5 на 100?"

    Проблема е в политиците и методиките им. Хибрида харчи 1,5 литра гориво, но не само, плюс горивото харчи над 10 кВтч електричество от батерията(заредено от мрежата). Когато в малката батерия вече няма електричество от мрежата, започва да харчи само от гориво, защото няма съхранено електричество. Но пък изхарчените гориво от хибпидите е по-малко отколкото при изцяло бензинов автомобил заради регенерацията на част от енергията и заради това, че хибридите работят по цикъла на Милър/Аткинсън. Също така хибридите могат да постигнат същата системна мощност, съответно ускорение, с много по-малък и икономичен ДВГ отколкото, ако беше само на бензин.

    Коментиран от #126

  • 9 Хасковски каунь

    4 8 Отговор

    До коментар #6 от "Знайко":

    Чудя се защо нямям ерекция
  • 10 Морски

    14 2 Отговор
    Ку.ви върнете ни парите, ние ще ви върнем секса...
  • 11 Само коментирам

    35 1 Отговор

    До коментар #1 от "Хайде Добро утро":


    До 2-3-5 години ще четем подобна статия и за електричките - всеки инженер знае, че са по-НЕекологични от тези с ДВГ.














    Коментиран от #13

  • 12 научните реферирани журнали

    1 16 Отговор

    До коментар #7 от "Госあ":

    ....научните реферирани журнали с импакт фактор все още има критична проверка от специалисти по темата....

    Очевидно си фен на сложните думички които не разбираш и с тях те подвеждат и не можеш да разбереш смисъла на написаното.

    Ще ми дадеш ли един единствен пример за такова изследване, което доказва че:


    "Всеки случай са 19 пъти по екологични от чистите електрокари."

    Пак риторичен въпрос, защото всички знаем, че няма такова изследване, но за сметка на това абсолютно всички изследвания без изключения, казват, че електромобилите изчистват въглеродния си отпечатък след от 20 до 70 000 км в зависимост от големината на батерията и чистотата на електрическия микс, а след това карането им става много по-чисто от който и да е хибрид.

    Коментиран от #15

  • 13 Не четеш ли достатъчно

    2 8 Отговор

    До коментар #11 от "Само коментирам":

    Интернет е заринат от такива статии колко били вредни електромобилите и колко чисти хибридите. 90% от тях са финансирани от toyota и след като ги хванаха, дори не го отрекоха.

    Сравняват ги само за първите две-три години и с презумпцията, че батериите не се рециклират и всеки път трябва да се копаят нови материали и да се обработват.

    Няма нито едно изследване за батерии произведени от рециклирани материали от стари батерии, като рециклирането се извършва с възобновяема енергия и на практика почти няма въглероден отпечатък, а след това електромобила да се зарежда с възобновяема енергия.

    Разбира се, че ще има и батерия гейт, защото от 2027 година започват да им следят въглеродния отпечатък за производството и да изискват 100% рециклиране на батериите от електромобили. И там ще има измами.

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "научните реферирани журнали":

    Импакта ми е достатъчен за да комуникирам и с Изтока и със Запада. Панял ?

    Коментиран от #16

  • 16 Ноу комуникейшън

    1 7 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    То хубаво комуникираш, но само много думи лишени от съдържание. Тоест много говориш, но нищо не казваш. Само заучени фрази без никакъв контекст. Ще отговориш ли нещо по въпросите които ти задавам?

    А дано ,ама надали, защото такива изследвания няма и хибридите са само една задънена улица. Глух клон в автомобилостроенето.

    Коментиран от #17

  • 17 Госあ

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ноу комуникейшън":

    Бегай си у метавселената и не ме занимавай повече.

    Коментиран от #19

  • 18 Серсемин

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Хайде Добро утро":

    Що да не може, като буташ до морето и готово! :))
  • 19 Ти да видиш!

    1 7 Отговор

    До коментар #17 от "Госあ":

    Там ли ги пишело тези неща, как електромобилите били 19 пъти по замърсяващи от хибридите? Не бях се замислил, че ми говориш за друга вселена.

    Объркал си реалностите пич, при нас е различно.

    Коментиран от #21

  • 20 От чужбина

    14 1 Отговор
    Хибридните автомобили имат смисъл при използване в града и най-вече ако се дозареждат от мрежата. Пестенето на гориво идва от това, че двигателя не работи докато чакате на светофари, не се харчи гориво за многократното ускорение и спиране и т.н. На дълъг път тези автомобили си харчат колкото останалите. Така тези автомобили се явяват добри за таксита и точно така се ползват в много от големите градове из Европа. Предполагам, че ако електрическата част се засили, а се намали ДВГ-то, т.е доближим ги до електрическите коли, ще е възможно да бъдат ползвани в по-голяма степен. Така ще имаме възможност за по-голям пробег на електричество и в същото време сигурността на ДВГ-то.

    Коментиран от #22, #39

  • 21 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ти да видиш!":

    Ние оценяваме икономическата стойност на емисиите във въздуха през жизнения цикъл и потреблението на масло от конвенционалните превозни средства, хибридно-електрическите превозни средства (HEV), хибридно-електрическите превозни средства (PHEV) и акумулаторните електрически превозни средства в САЩ. Откриваме, че превозните средства с електрическо захранване могат да намалят или увеличат външните разходи по отношение на независимите от мрежата HEV, в зависимост до голяма степен от емисиите на парникови газове и SO2, произведени по време на зареждането на превозното средство и производството на батерии. Въпреки това, дори ако бъдещите пределни щети от емисиите на батериите и производството на електроенергия спаднат драстично, потенциалът за намаляване на щетите на превозните средства със захранване остава малък в сравнение с разходите за притежание. Като такъв, за да се предложи социално ефективен подход към намаляване на емисиите и потреблението на масло, разходите за целия живот на превозните средства с електрическо захранване трябва да бъдат конкурентни на HEV. Текущите субсидии, предназначени да насърчат продажбите на plug-in превозни средства с батерии с голям капацитет, надхвърлят значително нашите оценки за външни ефекти, а данъците, които оптимално коригират външните щети, няма да запълнят разликата в разходите за собственост. За разлика от тях HEV и PHEV с малки пакети батерии намаляват външните щети при ниски (или никакви) допълнителни разходи

    Коментиран от #23, #29

  • 22 Не е толкова просто

    3 4 Отговор

    До коментар #20 от "От чужбина":

    Един добър плъгин хибрид има пробег около 50 км, което стига средно за около един ден шофиране. Тоест трябва да се зарежда всеки ден, ако караш по 30-на километра.

    Ако караш по толкова един електромобил, ще трябва да го зареждаш веднъж на десетина дни.

    Познай на кое са по-склонни собствениците?

    А повечето хора не си купуват електромобили защото няма къде да ги зареждат дори веднъж на 10 дни, а ти говориш за ежедневно зареждане, което ще изисква 10 пъти повече зарядни станции.

    Това с хибридите няма нито логика нито смисъл. Има логика само за печалбите на автомобилните компании

    Коментиран от #24

  • 23 Госあ

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Госあ":

    За разлика от тях HEV и PHEV с малки пакети батерии намаляват външните щети при ниски (или никакви) допълнителни разходи през целия им живот. Въпреки че големите батерийни пакети позволяват на превозните средства да изминават по-дълги разстояния, използвайки електричество вместо бензин, големите пакети са по-скъпи, по-тежки и с по-интензивни емисии за производство, с по-ниски коефициенти на използване, по-големи изисквания за инфраструктура за зареждане и последици от жизнения цикъл, които са по-чувствителни на несигурни, чувствителни към времето и специфични за местоположението фактори. За да се намалят емисиите във въздуха и въздействието на зависимостта от петрола от пътническите превозни средства, стратегиите за насърчаване на приемането на HEV и PHEV с малки пакети батерии предлагат повече социални ползи за похарчен долар. PNAS, бате. Знаеш ли кво е това ? Бегай у метавселената ти казах.
  • 24 Госあ

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Не е толкова просто":

    Ако в метавселената не сте чувалИ за PNAS, ети Springer-Nature: Включвайки по-високите емисии на CO2eq по време на производствената фаза на BEV в сравнение с PHEV, днес PHEV показват по-високи икономии на CO2eq в сравнение с BEV в сравнение с конвенционалните превозни средства.
  • 25 Критично мислене

    3 3 Отговор
    Ти не говореше ли за критична проверка, критично мислене и четене с разбиране?

    Ти въобще разбра ли смисъла на цитираното?

    В него не се говори за екология въобще, а за:

    "СТРАТЕГИИТЕ за НАСЪРЧАВАНЕ на ПРИЕМАНЕТО на HEV и PHEV с малки пакети батерии предлагат повече социални ползи за похарчен долар."

    Тоест не става никаква дума за екология а какви стратегии да приложат за да накарат стадото да приеме нещо което е против неговите интереси. А ти само викаш беееееее и вървиш след стратегиите.

    Коментиран от #27, #28

  • 26 Госあ

    10 0 Отговор
    С две думи, зомбитата от метавселената служат на нискотехнологичните търгаши, които са по шумни и от зельо украински, а когато пирамидата рухне (което е неминуемо) няма да може да ги откриете никъде 😂 Електрокари сме правилИ още у Балканкар, но със съвсем друго предназначение и функции. И пак, всеки ползваше мотокар, А ?
  • 27 Госあ

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "Критично мислене":

    Не ми разпраай за мислене. Давам рефериран източник за измамата за електрокарите. И за по добрата ефективност на хибридите. Хората казват, субсидирайте хибридите. Хем по чисто, хем по евтино. Това е до пълното преминаване към водорода. Нема една сериозна статия, която показва предимство за електрокарите. Една !

    Коментиран от #30

  • 28 Госあ

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Критично мислене":

    Айде пак: Въпреки че големите батерийни пакети позволяват на превозните средства да изминават по-дълги разстояния, използвайки електричество вместо бензин, големите пакети са по-скъпи, по-тежки и с по-интензивни емисии за производство, с по-ниски коефициенти на използване, по-големи изисквания за инфраструктура за зареждане и последици от жизнения цикъл, които са по-чувствителни на несигурни, чувствителни към времето и специфични за местоположението фактори. За да се намалят емисиите във въздуха и въздействието на зависимостта от петрола от пътническите превозни средства, стратегиите за насърчаване на приемането на HEV и PHEV с малки пакети батерии предлагат повече социални ползи за похарчен долар. PNAS 2019
  • 29 кой ли е платил "проучването"

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "Госあ":

    Хайде сега познай от един път кой лобира пред американското правителство наскоро и също така пред европейския парламент за повече субсидии за хибридите и намаляване на субсидиите на плъгин хибридите и електромобилите след като си прочетеш тази част от ТВОЯ цитат:


    " Текущите субсидии, предназначени да насърчат продажбите на plug-in превозни средства с батерии с голям капацитет, надхвърлят значително нашите оценки за външни ефекти, а данъците, които оптимално коригират външните щети, няма да запълнят разликата в разходите за собственост."


    В същото време тесла от две години не получава и долар субсидия за разлика субсидиите които toyota продължава да получава в САЩ за всеки един хибрид или плъгин хибрид, но тесла не мрънка и не разчита на субсидии за увеличаване на продажбите, а предлага автомобили които клиентите ЖЕЛАЯТ да закупят. Просто направи електромобилите ЖЕЛАНИ.

    Това им беше стратегията от началото и не смятат да я променят с лобиране за приемане на закони или промиване на мозъците на клиентите са с фалшиви изследвания и статии.

    Вече живеем в информационната ера и стратегиите за дезинформация от миналото вече са трудно приложими. Гласът на доволните клиенти има много по-голямо влияние от празните приказки на рекламните отдели на автомобилните гиганти.

    Коментиран от #31

  • 30 Е така де!

    0 3 Отговор

    До коментар #27 от "Госあ":

    Както ти казах нещо ново под слънцето. Toyota реве за субсидии, защото въпреки субсидиите печели по 1200 долара от автомобил, а тесла печели по 9700 долара от автомобил без да получава субсидии в САЩ.

    И къде отидоха онези 19 пъти по-чисти хибриди? Дай източника? А дано ама надали. Посочи ми поне една цифра в цитата който си дал? Казах ти само празни приказки без никакво съдържание!

    Няма електромобил който за 200 000 км да е по мръсен от хибрид, независимо къде е произведен и независимо къде се кара. По-мръсен е първите 20 000 км.

    Коментиран от #32

  • 31 Госあ

    5 0 Отговор

    До коментар #29 от "кой ли е платил "проучването"":

    Така е, PNAS и Springer-Nature лъжат, а зелените са праведни 😂 Кво да кажа ? Кажи ми ? 😂

    Коментиран от #33

  • 32 Госあ

    7 0 Отговор

    До коментар #30 от "Е така де!":

    Няма електромобил на 200 000 , братчед 😂 Смешно, но факт.

    Коментиран от #34

  • 33 Не лъжат

    1 4 Отговор

    До коментар #31 от "Госあ":

    Казват ти половината истина. Казват ти и не пълен извод в заглавието, а цифричките винаги са с малък шрифт и никога не се набляга на тях защото казват точно обратното на твърдението в заглавието.
  • 34 Дай проучване де

    1 6 Отговор

    До коментар #32 от "Госあ":

    Защото след според проучванията, ама истинските от реални собственици на електромобили, след 200 000 ама не километри, а мили електромобилите губят само 10% от първоначалния капацитет на батерията.

    Тоест проучванията за 20 000 км или две години нямат никакъв практически смисъл, а изпълняват само стратегиите на toyota за прилъгване на клиенти да им купуват хибридите.

    Коментиран от #36

  • 35 Турбо

    13 1 Отговор
    Неслучайно думата "зелените" е с кавички.Разбирай колко са "зелени" и за какво лобират.Същите "зелени" затварят фермите за месо в Нидерландия,ще стават вегетарианци нидерландците. Прасета, говеда, кокошки отделяли много вредни газове,според "зелените" умници.

    Коментиран от #41

  • 36 Турбо

    8 1 Отговор

    До коментар #34 от "Дай проучване де":

    Добива на материалите за батерии, производството и рециклирането на батериите е много "екологично".Ще има бум на онкозаболявания в бъдеще от токсичните материали на батериите.
    Отделно намаляването на въглеродните емисии няма да има никакъв ефект за продължаващите промени на климата към затопляне.

    Коментиран от #40

  • 37 Така е

    8 1 Отговор
    Поредна джаста-праста статия.Все пак е време да се прави разлика между пълен хибрид и плъгин хибрид.Разбира се, че плъгин харчи литър -два през първите 100 километра когато използва напълно заредената батерия.Ако е предварително заредена.Следващите 100, разходът е значително повече4-5-6.Това не е откритие.
    А моят пълен хибрид, най-често дава среден разход под обявените от производителя.Особено в чужбина където правилата се спазват.
  • 38 Гост

    5 0 Отговор
    Объркали са заглавието.Трябвало е да напишат.
    "Електромобилите се оказаха не толкова екологични,колкото се смяташе досега".
  • 39 Така е

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "От чужбина":

    Простено е на човек, който няма хибрид да твърди, че хибридите на магистрала с 140-160 харчат колкото бензинов автомобил.Но въобще не е вярно.Харчат изненадващо по-малко.Защо и как е друг въпрос.А като говоря за хибриди имам предвид само Тойота и последната генерация такива от 4-5 години насам.

    Коментиран от #42, #82

  • 40 Кои са токсичните материали

    0 4 Отговор

    До коментар #36 от "Турбо":

    Лития? Ами той натрия е по-активен елемент за едно с хлора, ама всеки ден го ядеш.

    Досега никой не е коментирал защо германците позволиха на тесла да построи завода за производство и рециклиране на батерии точно върху вододайната зона на столицата им, след като според вас е толкова токсично производството. Защо не го забутаха в България, а решиха да построят с най-големия завод за батерии в Европа точно в столицата си?

    Над 80% от въглеродния отпечатък при производството на батерии е в следствие на изгорените горива за транспорт и енергия. Ако тази енергия е от възобновяеми източници, само след 5 000 км електромобила вече ще е с по-нисък въглероден отпечатък.

    Но замърсяванията нямат нищо общо с въглеродния отпечатък и автомобилите с ДВГ замърсяват точно където са хората. Защо винаги премълчавате този факт, а се правите на по-големи еколози от Грета тунберг и постоянно говорите за въглероден отпечатък?

    Коментиран от #46, #51

  • 41 А ти колко си зелен

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Турбо":

    Хайде стига с това лицемерие да караме електромобили и да се правим на еколози, а? Когато слезеш от дизеловата баничарка тогава можеш да говориш по тази тема.

    Коментиран от #43

  • 42 Колко харчи

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "Така е":

    Тази toyota hybrid при 160 км в час? Баничарката на турбо в харчи под 6 на 100 дизел при магистрална скорост. Не вярвам твоята toyota да харчи по-малко.
  • 43 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "А ти колко си зелен":

    Достатъчно екологичен съм,с автомобил евро 5, с работещ Фап филтър и стикер еко 4 на прегледа. Точно ти си лицемера,караш дизелов СУВ два тона,но препоръчваш да си купим Тесла.Като си толкова еко купи си ти Тесла.

    Коментиран от #44

  • 44 Аз да не съм Грета като тебе?

    0 5 Отговор

    До коментар #43 от "Турбо":

    Кога съм отворил думата за екология? Намесвам се само когато започнете вие да говорите глупости колко са ви екологични дизелите. Последните ми поне пет шест автомобила от няколко години насам са евро 6, но дори и евро 7 не може да се нарече екологичен когато влезе в сила.

    За разлика от вас никога не съм казвал, че съм избирал автомобила по екологични критерии, нито пък да е икономичен или евтин. Аз искам да върви прилично и без проблеми да поддържа 150 160 км в час, а да не се оправдавам че по магистрала Хемус няма къде да се вдигне повече от 120 и да не знам колко харчи автомобила при 150 км в час защото никога не съм ги бил вдигал.

    Коментиран от #47, #48, #49

  • 45 Тойота

    2 0 Отговор
    Евала специалист, разбира ги нещата...бай ганьо
  • 46 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "Кои са токсичните материали":

    Металите в батерията са канцерогенни.Тесла Берлин само сглобяват електромобили,там батерии не се произвеждат и рециклират.Да не са луди германците да им разрешат да замърсяват.
  • 47 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #44 от "Аз да не съм Грета като тебе?":

    Купуваш си винаги автомобил втора употреба на две три години,нали така.Евро 6 е от 2014 година.Излиза за период от 2017 до 2022 г си сменил пет шест автомобила за 5 години?Всяка година си сменял автомобил.А един мармот завива шоколади.....Пак се изцепи неподготвен.

    Коментиран от #50

  • 48 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #44 от "Аз да не съм Грета като тебе?":

    Не си пътувал скоро по Хемус или Тракия.Участъци в ремонти и ограничения от 70 км в час.Катаджии с триноги на всяко ограничение.Магистрали осеяни с дупки като след бомбардировка.Кръпка върху кръпка.Със 160 км в час ще излетиш на първата неравност,ще изкривиш джанта,ще скъсаш гума,ще те снимат за спомен от КАТ.Разсъждаваш като тинейджър с проблемно ак не.

    Коментиран от #52

  • 49 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Аз да не съм Грета като тебе?":

    Грета май беше твое гадже.Караш Тесла и живееш в замък в Норвегия.
  • 50 И какъв ти е проблемът?

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Никога не съм останал с по-малко от 2 автомобила. А от 2014 насам са минали поне десетина, но не всички са били евро 6.
  • 51 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Кои са токсичните материали":

    Опа ! Да изреждам ли ?😄 У метавселената в батериите може да има само литий 😂

    Коментиран от #53

  • 52 Какво караш бе пич

    0 5 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Минавам няколко пъти по Тракия както до София и до морето. По Хемус не бях минавал с години. Онзи ден изпаднах в ужас като си помислих, че трябва да минавам от там като ви чета писанията. Ами нямаше проблем със 170 км в час, а ограничението беше до 120 км в час.

    Май пак говориш за някоя магистрала в метавселената. Хайде да се разберем да си говорим за нашата реалност. Не е като да няма дупки и неравности, но не е и като да не можеш да караш бързичко и да откарваш път.

    И пак сте лицемери и точно вие сте се загрижили как някой като кара с 160 ще изгуби 10 минути за зареждане, докато вие губите час и 10 минути за да се влачите с 90 км в час.

    Коментиран от #54, #56

  • 53 Ами изреди ги?

    0 3 Отговор

    До коментар #51 от "Госあ":

    Но не забравяй, че заради детския труд почти никой вече не ползва кобалт.
  • 54 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #52 от "Какво караш бе пич":

    Алооо,Шумахер.През тунелите на Хемус,четири на брой ограничението е 80.На виадуктите между тунелите ограничението е 70.Къде си летял насън пак подмокрен.
  • 55 СМОГ

    2 4 Отговор
    Ретро чайниците, които се държат на мокета и инсталацията, нямат живи конструктори и пушат черно и синьо, се оказа, че не е трябвало да минават ГТП в последните 15 години, ама си минават.

    Коментиран от #58

  • 56 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #52 от "Какво караш бе пич":

    Я се виж какво си писал в пост44, последните ти пет шест автомобила били евро 6.Лъжеш като нас рано дете майка си.Но не всички били евро 6.Пак пишеш на ангро без да се замислиш.

    Коментиран от #59

  • 57 СМОГ

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Това от наУчените с 5-те лева на челото ли? Могат да ти кажат всичко. Внушаваш си, че небето е синьо, защото Космосът е черен. Дай сега 5 лв.

  • 58 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "СМОГ":

    Ти сигурно също караш 30 годишен курник,завещан от баща ти,но тук си първи еколог и защитник на електромобилите.

    Коментиран от #81

  • 59 Какво не разбра?

    0 3 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    От 2014 насам съм сменил десетина автомобила и само пет шест от тях са били евро 6? Толкова ли е трудно за схващане?

    И нито един от тях не е бил екологичен. Който иска да е екологичен не кара никакъв автомобил, включително електрически, а върви пеш и се движи с велосипед.

    Коментиран от #60, #61

  • 60 Ами ставай

    5 1 Отговор

    До коментар #59 от "Какво не разбра?":

    и тръгвай пеша бе “екологичния”…. карал със 150-60….ама насън!!!
    Вземи си точно елетрокар и със 150-60 ще си точно от София до Пловдив и почивка….надай се за 10 мин да заредиш за още 200 км….
    Нещо се опитваш да смениш тактиката и да смениш образа….
    Теб да не те е блъскала нещо Тойота????

    Коментиран от #64

  • 61 Бай Марин милионера

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Какво не разбра?":

    За 8 години си сменил десетина автомобила.Браво моето момче,ти ме настигна и надмина.Десетина автомобила от среден ценови клас са около 500 000 лева,за година са 60 000 лева,за месец 5 000 лева и то без да ядеш и да плащаш други разходи.Такива пари изкарват много малко хора в България с упорит труд и не вярвам ти да си от тях творецо по форумите.

    Коментиран от #63

  • 62 Пенчо

    2 0 Отговор
    Те и електричките са така, ама ще го установят след време.

    Коментиран от #65

  • 63 Сменил

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "Бай Марин милионера":

    А не купил чисто нови и изхвърлил. Правиш ли разликата?

    Коментиран от #68

  • 64 Само един пример ще ти дам

    0 2 Отговор

    До коментар #60 от "Ами ставай":

    2780 км изминати с Тесла модел 3 за 24 часа. Средна скорост с включено зареждане 115км/ч.

    Коментиран от #69

  • 65 Прав си

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Пенчо":

    Истината ще лъсне още 2027 година, когато задължат всички производители на батерии при продажбата им на етикета да пише и въглеродният им отпечатък.

    Няма да се учудя да дават субсидии само на екологично чисти батерии.

    Даже могат да стигнат и по-далече и да налага да на цена на по-неекологично произведените.

    Също така ще задължат зарядните станции да продават само ток от възобновяеми източници. Това може да стане и по-рано.
  • 66 Поправка

    1 1 Отговор
    Даже могат да стигнат и по-далече и да налагаТ ДАНЪЦИ НА на по-неекологично произведените.
  • 67 Калин

    6 0 Отговор
    Хибридни автомобили има повече от 15 години.
    Сега ли се сетиха тия?
    Явно е,че не са им платили.
    "Кольо Теслата" е измислил ел автомобили,още в началото на 19 век,но тези които продават петрола му откраднаха "чертежите"...
    Българин в края на 19ввк измисли ДВГ с "горяща вода" водород,ама и той изчезна.
    Скутерите замърсяват повече от стар Москвич.
    Да ги питам тия "зелените"...,защо не затворят заводите където замърсяват за минута,колкото всички автомобили на света за 1 месец.
    Политика майна.
  • 68 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "Сменил":

    Да да така е.Ти винаги купуваш тригодишни премиум автомобили супер изгодно,на 50 процента от цената.Задължително ги продаваш по скъпо отколкото си ги купил.Кога ги изкара тези пари,като си денонощно по форумите.Като лъжеш,лъжи по умерено.Може да ти повярва някой.

    Коментиран от #70

  • 69 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "Само един пример ще ти дам":

    Нагласен тест за реклама на една Тесла.
  • 70 Простичко е

    2 2 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Нося си форумът на работа. Нося си го и на почивка и е с мен дори и в леглото. Телефонът ми е 24/7 365 дни в годината в мен. Твоя вкъщи ли го държиш само?

    Коментиран от #72, #73

  • 71 Е колко да е нагласен

    2 1 Отговор
    Ето ти изминаване на разстоянието от София до Пловдив с 200 км в час и ти остават около 30% от батерията след 50 минути пътуване.

    С 90 км в час това ще стане след час и 30 минути.

    Знаеш ли за 40 минути разлика за четири спирания по 10 минути колко километра се зареждат? Само за разстоянието от софия до пловдив в едната посока ще спести време за зареждане за отиване до морето и обратно.

  • 72 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #70 от "Простичко е":

    Нося си смартфона с мен естествено.Но от 8 до 17 в делничен ден все пак работя.Кога работиш ти многониковия,като си 24 часа по форумите.Кога успя да изкараш пари за да смениш за пет години десет автомобила.Май си за данъчна проверка за доказване на доходите..Имаш мислене на тинейджър с ак не.Лъжи по умерено,може да намериш някой ба лък да ти повярва.

    Коментиран от #75

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 ганю

    0 0 Отговор
    това е нещо някакво такова
    пълна щуротия до шия
  • 75 Пак не разбрал?

    0 2 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Не работя, за да изкарвам пари за да ги вложа в автомобил. Купувам автомобилите за да изкарам пари. Схващаш ли разликата?

    И работно време като тебе нямам. Сам си го определям. Понякога работя и посред нощ, когато ме притискат сроковете или ми е кеф. А въобще не ми е кеф да започвам работа в 8:00 всяка сутрин.

    Виждаш ли колко клиширано мислиш. Смяташ, че живота на всички преминава по твой шаблон.

    Коментиран от #84

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 На колко годинки си?

    2 2 Отговор
    Все още ли си мислиш, че възрастните по цяла нощ мислят за същото, за което ти си мислиш денонощно, включително когато си избираш автомобил? Дали ще го харесат гаджетата?

    И защо пак ме сложи в твоите клишета и реши, че тези работи се правят само в леглото и само нощем?

    Дали пък не е по-подходящо точно между 8 и 17, докато децата ги няма в къщи?

    Съветвам те засега да не се напъваш да разсъждаваш по проблемите на възрастните по въпроси за 18 плюс.

    Коментиран от #83, #85

  • 79 марс

    1 2 Отговор
    до колко харчи Тойотата евро5 и харчи 5-6лв. на 100км.,а баничарката 18лв. на 100км.и на преглед тойотата не я засичат да изкарва мръсни газове,а баничарката чупи рекорда
  • 80 Предишния коментар беше до тебе

    0 2 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    Също така се одобрили и видеото в коментар 71. Погледни го.
  • 81 СМОГ

    0 2 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Ще, ще, ще...

    Коментиран от #90

  • 82 Тралала

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "Така е":

    Харчат и още как. Имаш някакъв пробег на около 6 литра и разход от батерията, обаче като започне да зарежда батерията си на 9-10, защото електромоторите започват да те спират, че да зареждат. Келепир никакъв. Бивш собственик на Авенсис хибрид. Тия дето се зареждат от контакта, не ги разбирам-ни там ни тук.

    Коментиран от #106

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #75 от "Пак не разбрал?":

    Дилър от Горубляне на двайсет годишни автомобили нов внос на 150 к. км карани от баби до Лидъл.
  • 85 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #78 от "На колко годинки си?":

    В нормалните семейства тези неща ги правим по това време,когато децата спят.За теб за ко зич ките на двора.Изчезвай в банята да се епилираш и ръкоблудстваш дженди.
  • 86 Объркал си се нещо

    0 2 Отговор

    До коментар #83 от "Тодор":

    Щастливо женен от 20 -тина, със стабилно семейство без развод, а само пасивните ми доходи от 5-6 години насам са достатъчни, за да не работим, ако пожелаем.

    И сега се занимавам само с това което харесвам, а нали знаеш че когато правиш това, което обичаш, това вече не е работа в истинския смисъл на думата.

    Тоест си имам всичко и се чувствам щастлив. Сега единствената ми грижа са децата и тяхното щастие.

    Знам, че няма да ме разбереш, така че няма да ти отговарям на повече лични въпроси.

    И не не съм дилър от Горубляне, защото с по една две три продажби на автомобили на година с печалба около 5 000 от автомобил ще си умрем от глад. Това дори не го приемам като бизнес, а като принцип - да не давам пари за ламарини, за да задоволявам хорското мнение.

    Коментиран от #87, #88, #101

  • 87 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #86 от "Объркал си се нещо":

    С три гаража,който даваш под наем,превърнати в баничарници направо си станал богаташ.Май си с доживотен ТЕЛК от клиниката в Нови Искър.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Да позная ли

    1 2 Отговор
    Само през нощта и само мисионерската и в никакъв случай издаване на какъвто и да е звук, защото това е богохулство!

    Да позная ли също, че никога не си го правил на работното място?

    Продължаваш да вкарваш всички в твоя шаблон на мислене. Да не се чудиш после, защо с времето жена ти я боли все по-често главата през нощта и не ѝ е до тези неща.


    Ако можеш да задържиш жена де, че като гледам в какви шаблони ме вкарваш с ръкоблудстване в банята, заедно с живеенето на осмия етаж в панелката и ходенето от 8:00 до 17:00 на работа с баничарката, очевидно това е ежедневието ти.

    Както винаги съм казвал нямам нищо против начина ти на живот и сексуалните ти наклонности, но не се опитвай да вкарваш и нас в твоя шаблон.

    Коментиран от #94

  • 90 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "СМОГ":

    Тази снимка свалена от интернет ли ще ми показваш.Сложи една табела СМОГ поне на номера.
  • 91 Виж как съм се издаваш

    0 2 Отговор

    До коментар #88 от "Гост":

    Докато си напиша мнението, пак проектираш твоите проблеми върху останалите. И повярвай ми, с злобата с която се отнасяш към останалите, дори с лъскав автомобил за какъвто си мечтаеш, жена няма да задържиш.

    Жените не обичат злобни мъже, които вместо решения на проблемите търсят оправдания. Погледни си коментарите - гордееш ли се с тях? Заяждания на дребно и обяснения кое как нямало да стане.

    Просто си те представям как се отнасяш и към жените. Как има обясняваш колко са дебели. Как на всеки въпрос, вместо отговор им обясняваш колко са прости. Как на всяка забележка към тебе им забиваш по шамар и им казваш, че имаш диплома и трябва да те уважават.

    Абе направо истински мъж по твоите критерии.

    Коментиран от #92, #93

  • 92 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #91 от "Виж как съм се издаваш":

    Май пак се гледаш в огледалото и описваш себе си.
  • 93 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #91 от "Виж как съм се издаваш":

    Верно си за клиниката в Нови Искър.Жена ми е пухкава секси сладурана и не страда от главоболие.Умна жена завършила магистратура.
    Ако ти биеш жена си,значи си типичен селя нин.

    Коментиран от #95

  • 94 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #89 от "Да позная ли":

    Имам Тойота втора употреба,в баничарка дори не съм се качвал.Това откъде го измисли.

    Коментиран от #96

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Баничарката

    1 1 Отговор

    До коментар #94 от "Гост":

    Се вписва във вашия шаблон. Все едно сте извадени от матрица и имате абсолютно еднакъв мироглед за живота по широк набор от теми, еднакъв вкус и колкото и да е странно имате една и съща липса на образование и утре ще те едни и същи физични закони.

    Инженер радев, турбо и дизелът карат баничарки. Извинявай, че те вкарах под техния общ знаменател.

    Сега поне разбирам защо толкова защитаваш toyota. Имал съм доста Тойоти, включително и в момента и като всеки автомобил си има и предимства и недостатъци. Като цяло не мога да кажа лоша дума, така, че не си направил лош избор на автомобил. Карай си го със здраве.

    Критиките ми към toyota са по идеологически въпроси и правя дългосрочни прогнози, за да са записани тук черно на бяло и да видя дали ще се сбъднат, като 50% ръст на продажбите на Тесла, за които всички обяснявахте, че били невъзможни и няма как да продава дори милион автомобила, защото не може да работи вечно на загуба и ще фалира. Сега мога да ви засипя с цитати какво сте говорили преди пет години по въпроса. Сега правите същото и за toyota.

    Коментиран от #97, #100

  • 97 Поправка

    0 1 Отговор

    До коментар #96 от "Баничарката":

    колкото и да е странно имате една и съща липса на образование и OTPИЧATE едни и същи физични закони.

    Коментиран от #99

  • 98 Турбо

    3 0 Отговор
    Хибридните автомобили са перфектни.Екологични в града и с неограничен пробег извън града.

    Коментиран от #105

  • 99 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #97 от "Поправка":

    И как така човек с форумно образование дава оценка на хора завършили университет?

    Коментиран от #103

  • 100 Турбо

    1 1 Отговор

    До коментар #96 от "Баничарката":

    Всички нормални хора мислим различно от вас с особените потребности и ориентация.Аз и дизела караме баничарки,защото ни вършат работа.Радев караше Пежо 308,ако не греша.Гост е с Тойота. Общият знаменател излезе,че не толкова общ.

    Коментиран от #102

  • 101 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #86 от "Объркал си се нещо":

    Не думай!Наема от гаражните магазини ти е достатъчен?Много ти е паднал стандарта,тесльо.Да не ти казвам колко изкарвам месечно с труд,че ще вземеш да ревнеш и да си посегнеш на живота.

    Коментиран от #104

  • 102 Странно единодушни сте

    0 1 Отговор

    До коментар #100 от "Турбо":

    По- много от въпросите. Например съществуването на перпето мобиле и невъзможността дори за минута да вдигнеш 160 км в час на някоя от магистралите в България и в частност на магистрала Хемус, след като ви казах, че редовно се движа с тази скорост по Тракия през по-голямата част от времето.

    Е как пък само вие не можете да вдигнете повече от 90? Никой от вас?

    Коментиран от #107

  • 103 Точно обратното е

    1 1 Отговор

    До коментар #99 от "Турбо":

    Вие постоянно обяснявате че сте по-добри бизнесмени и имате много по-добри постижения в живота от Илон Мъск, който не е завършил университет.

    Почти по всички въпроси разбирате повече от него и имате по-успешни бизнеси.

    Коментиран от #108

  • 104 Знам, знам

    1 1 Отговор

    До коментар #101 от "Гост":

    Повече от Илон Мъск изкарваш даже и си си купил собствено жилище за разлика от него, който не може да си го позволи и няма такова.

    Моля те не му го казвай, да не вземе да ревне в twitter и да си сложи край на живота от завист! Запази си го за себе си!
  • 105 И за какво ти е хибрид?

    1 2 Отговор

    До коментар #98 от "Турбо":

    "Хибридните автомобили са перфектни.Екологични в града и с неограничен пробег извън града."

    Ти нали в града вървеше пеш и изкарваше автомобила само за дълги преходи около 1 000 км?
    Хибридите са икономични само в града

    Дори при "магистрално каране" с 90 км в час един бензинов golf харчи по-малко от хибридна toyota.

    При 140 км в час "икономичният" хибрид харчи над 8 на 100.

    Коментиран от #109, #110, #117

  • 106 Така е

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Тралала":

    Е щом сте имал Авенсис хибрид той е бил поръчков в една бройка произведен за вас.Другите мотори, електромотори,десетки литри разход са сложна работа.Наздраве!

    Коментиран от #124

  • 107 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #102 от "Странно единодушни сте":

    По магистралата карам със скорост, според пътните условия.Други въпроси?

    Коментиран от #112

  • 108 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #103 от "Точно обратното е":

    Никога не съм се сравнявал с твоя любим гуру.За мен е прекалено висока летва.Пак си измисляш.По скоро се сравнявам с теб,тесльо.

    Коментиран от #113

  • 109 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "И за какво ти е хибрид?":

    За сега дизела е перфектен за мен.При въвеждане на евро 7, единствената алтернатива за мен е бензинов хибрид.От гаража до изхода на града на ток.Извън града на бензин и със с неограничен пробег.
    Когато големия реши да сменим втората кола,търсихме по малка градска кола,за да се събира с баничарката в гаража.Избирахме между Тойота Аиго, Фолксваген ъп, Киа Пикантно, Хюндай и10 и други подобни градски мъници.В Тойота имаха тестова Корола хибрид,не пропуснах възможността за тест драйв.Перфектна кола,с разход 4,5 л/100.Тойота със същия бензинов двигател и ръчни скорости е с разход 7л/100.При Тойота, Фолксваген и Киа срок на доставка около година.Хюндай предложиха срок 3 месеца,доставиха колата от завода на Хюндай в Измит Турция.Ако не беше срока на доставка бих избрал Тойота хибрид.
  • 110 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "И за какво ти е хибрид?":

    Невъзможно е един бензинов двигател да харчи по малко от един бензинов хибрид със същия обем и мощност.В града хибрида се движи на ток.Извън града всяко намаляване на скоростта се превръща в енергия,която се връща в хибридната батерия.Дори на магистрала ще ти се наложи на намаляваш заради ограничения и при спускане по наклон.При кола с бензинов двигател тази енергия се превръща в топлина от спирачките.
  • 111 Турбо

    1 0 Отговор
    Бензиновия двигател на хибриден автомобил работи на оптимални обороти,зададени от компютъра на автомобила.Докато бензинов двигател на обикновен автомобил работи на обороти,зададени от магарето зад волана.

    Коментиран от #114

  • 112 Е така де!

    0 1 Отговор

    До коментар #107 от "Турбо":

    Нали точно пътните условия са причината да не знаеш колко ти харчи баничарката със скорост 140 150 160 км в час.

    Сам си призна че никога не си вдигал толкова защото караш по магистралата с 90 км в час. Вероятно и с другия автомобил с толкова караш защото не позволяват условията за повече.

    На мен условията ми позволиха да се движа с тези скорости онзи ден по Хемус. Както виждаш едни и същи условия и различни резултати.

    Точно затова имаме различна представа за понятието магистрална скорост.
  • 113 Е как да не се сравняваш

    1 1 Отговор

    До коментар #108 от "Турбо":

    Нали според тебе си нещо повече от останалите защото имаш диплома и си си купил жилище и гараж?
    Имам Мъск няма нито едното от трите следователно не е толкова успял като тебе. А аз се имам за по-неуспял от Илон Мъск следователно съм по-неуспял и от тебе, независимо колко дипломи и други резултати имам.

    Очевидно е по теб по твоите критерии няма по-успял човек на земята от тебе, та кой съм аз да се сравнявам с такова величие. Никога дори не съм си и помислил да влизам в подобни спор. Винаги съм се съгласявал, че си успял бизнесмен и си по-образован от мене, както би трябвало да направи всеки възпитан човек с подобен събеседник, особено пък виртуален като тебе.

    Велик си, най-великият на света! И най-умния и най-богатия и най-успелия!

    Коментиран от #115

  • 114 Така е

    0 0 Отговор

    До коментар #111 от "Турбо":

    Ето колко харчи един хибрид на магистрала. Е колко пък да е тоя икономичен? При 140 км в час харчи над 8, а твоята баничарка само шест на 100 въпреки, че не е толкова аеродинамична. Много ясно че баничарка перпето mobile е по-икономична от хибрид и не виждам защо трябва да твърдиш обратното?

  • 115 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #113 от "Е как да не се сравняваш":

    Фурнаджийска лопата! Никога не съм казвал такова нещо.После се чудиш защо хората се гъбаркат с теб или направо ти се подиграват.

    Коментиран от #116

  • 116 Свържи точките

    0 1 Отговор

    До коментар #115 от "Турбо":

    Разбира се че не си го казвал в едно единствено мнение, но всяко от тези неща си ги повторил десетки пъти и това си е твоя образ. Мога да ти дам цитати. Даже няма нужда да търся от други теми:

    "И как така човек с форумно образование дава оценка на хора завършили университет?"

    Тоест вие сте по образовани от Илон Мъск и ако кажете, че съществува перпето мобиле, всички трябва да се съгласим независимо какво образование имаме, защото вашето е по ДВГ.

    Ако кажеш че по магистралата не може да се кара с повече от 90 км в час и затова няма как да знаеш колко харчи баничарката със 150 160 км в час трябва да ти вярваме, а особено Илон Мъск трябва да се съгласи с тебе защото никога не е минавал по тази магистрала.

    Даже не се усещате докъде стигате, докато се опитвате да ми се "подигравате".

    И ако аз до онзи ден не съм минавал по Хемус и не съм имало аргументи дали може да се кара със 170 по магистралата, други хора са карали и са ви се смели на твърденията.

    Сещаш ли се след това колко на сериозно са ви приемали?

    Коментиран от #120

  • 117 Така е

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "И за какво ти е хибрид?":

    Поредната безумност от човек нямащ никакви впечатления от хибрид.Накратко-хибрид Тойота в града дава разход под половината от аналогичен бензинов.При 90 две-трети от бензинов, при над 120- литър,два под бензинов.А за динамиката благодарение на елмоторите -това е друга радост.

    Коментиран от #118

  • 118 А от дизелов?

    1 1 Отговор

    До коментар #117 от "Така е":

    Градско toyota corolla 2.0 хибрид 3,8 на 100, което е много добре, но пък mercedes a клас 180d харчи 4,4 литра на 100 което е прилично, а golf 1.5 бензин харчи 5,1 литра на 100 .

    Обаче при 90 км в час хибрида харчи вече 4,6, бензиновия golf 4,2 а дизеловия mercedes 2,9 л на 100. Това как ще го коментираш?

    Дали пък ефективността не се изпарява в извънградски условия?

    На магистрала става още по-страшно 8,1 за хибрида, golf 6,8 дизелчето на mercedes 5,2 л на 100.

    Когато сухите цифри говорят, е редно и пропагандата на toyota да замлъкне.

    Коментиран от #119

  • 119 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #118 от "А от дизелов?":

    Това дезинформация от криещият се под различни имена дрън-дрън ли е.
    Поради пълна некомпетентност и обърканост за каквото и да е свързано с хибридите няма да коментирам.
    То бива бива гьонсуратлък.

    Коментиран от #121, #122, #125, #128

  • 120 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #116 от "Свържи точките":

    Не се ли разпозна многониковия,този с форумното образование си ти.Къде намеси и Мъск.

    Коментиран от #123

  • 121 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #119 от "Така е":

    Точно той е,дрън дрън форумния спейшълист.
  • 122 Не е точно така

    0 1 Отговор

    До коментар #119 от "Така е":

    Това всъщност е информацията от коментар 114, който услужливо не е одобрен вече няколко часа.
    След малко ще пусна клипа отново.
  • 123 Объркал си се нещо

    0 1 Отговор

    До коментар #120 от "Гост":

    Аз имам повече дипломи от Мъск, но за разлика от вас, нямам самочувствието, че знам повече от него, само заради няколко хартийки.

    Имам повече недвижими имоти от него, но не се чувствам по-успял от него.

    Също така имам жена, но не мога да твърдя, че той е по-малко мъж от мен, защото не е женен.

    Вие твърдите такива неща и не признавате постиженията на никой друг, освен своите.

    Сега усещаш ли се колко нелепи са ви твърденията, когато им се даде контекст и конкретен пример?
  • 124 Тралала

    0 1 Отговор

    До коментар #106 от "Така е":

    Да, извинявай. Става въпрос за Аурис, 1.8- клозет като всички от марката. Това беше преди около 5 години.
  • 125 Така било, а?

    0 1 Отговор

    До коментар #119 от "Така е":

    Ето ти информацията, която намерих от реклама за ефективността на toyota corolla hybrid.

    Само че ако махнем хайпа колко е икономична в града и анализираме обективно данните, се оказва че е изключително неефективна извън града, не мислиш ли?

    Продължавай да си обясняваш за ефективност, перфектните обороти и прецизните регулировки прочетени в рекламните листовки, а накрая харчи повече отколкото чистите ДВГ.

    Да не ти давам и примери за 0,4 на 100 разход за 100 километра, при които първите 93 километра са изхарчени 0 л, а тези 0,4 л са изхарчени само за последните 7 км. Ама важното е да върви дезинформацията колко са икономични хибридите.

  • 126 Баварец

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Зевзек":

    Ето един човек, който разбира какво говори! И не е достатъчно уважаеми клоуни да лаете, а да се замислите какво лаете! Хибрид или електро, трябва първо да се замислите и то преди да го купите, дали е подходящ за начина ви на живот!!! И не е определящо, как стигате до морето.... В моя случай: Шкода Октавия PHEV 1,4 204 к.с. вече на 42К км. Откакто е кола среден разход (2,1 л/100км) + (15 kWh/100км)=3,8л/100км бензин А95, което е непостижимо за 204 к.с. на аналогичен с ДВГ. НО, трябва да бъде зареждан ежедневно т.е. трябва да имате инфраструктура и да го зареждате. Иначе, няма смисъл от него.

    Коментиран от #127

  • 127 Точно така е!

    0 0 Отговор

    До коментар #126 от "Баварец":

    В твоя случай щом имаш къде да го зареждаш, ако цените бяха еднакви с електромобил, спокойно можеше да минеш и на електромобил и вместо

    "Откакто е кола среден разход (2,1 л/100км) + (15 kWh/100км)=3,8л/100км бензин А95, което е непостижимо за 204 к.с. на аналогичен с ДВГ."


    Щеше да е само 15 kWh/100км което ще е равносилно на 1,8 литра на 100 км, което е недостижим разход за какъвто и да е автомобил с ДВГ, а да не говорим за такъв с над 300 коня.
  • 128 Освен минусче

    1 1 Отговор

    До коментар #119 от "Така е":

    Няма ли да се скриеш под някой друг ник, за да коментираш колко е фалшив клипа, който хвали toyota колко е икономичен в града?

    Както виждаш потвърждава твърдението ми, че хибриден автомобил, който се подчинява на физичните закони, няма как да направи икономия на магистрала.

    Тоест електромобилите са по-добри от хибридите в града, а чистите ДВГ са по-добри от хибридите на магистрала и на извънградско. Тоест навсякъде хибридите са компромисен вариант.
  • 129 Мммда

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Хайде Добро утро":

    Leksusa ми харчеше 10 бензинец. Това 1.5л за автомобил е някаква фантасмагория.
    Само скутер може да даде такъв разход.