Продажбите на електрически превозни средства по света са нараснали рязко през миналата година, главно поради силния растеж на продажбите им в Китай и Европа. По-конкретно, глобалните продажби на изцяло електрически превозни средства възлизат на около 7.8 милиона единици, което е с 68% повече от 2021 година. За това пише Wall Street Journal .
Както е отбелязано, миналата година продажбите на електрически превозни средства в световен мащаб за първи път достигна приблизително 10% от пазарния дял.
Според LMC Automotive изцяло електрическите превозни средства представляват 11% от общите продажби на автомобили в Европа и 19% в Китай за цялата година. В съчетание с plug-in хибридните превозни средства, които обаче имат малък двигател с вътрешно горене (ДВГ), делът на електрическите превозни средства, продадени в Европа миналата година, нараства до 20.3% от общия брой.
Общите продажби на нови автомобили са спаднали с около 1% до 80.6 милиона автомобила, като ръстът от близо 4% в Китай помага да се компенсират спадовете от 8% в САЩ и 7% в Европа, според LMC.
Европейските автомобилни производители са съсредоточили производството и продажбите на електрически превозни средства на вътрешните пазари в опит да изпълнят стандартите на Европейския съюз за емисии. Миналата година те също започнаха по-агресивно да разширяват бизнеса си с електромобили и на други големи пазари, особено Китай и САЩ.
В Китай, който миналата година представляваше около две трети от глобалните продажби на изцяло електрически автомобили, местните производители печелят позиции от традиционните западни производители на автомобили и също започват да се разширяват в Европа и Съединените щати.
Tesla запазва първото място в световната класация на производителите по продажби на изцяло електрически автомобили, следвана от китайските производители BYD Co. и SAIC Motor Corp., както и марки от семейството на VW Group.
САЩ изостават от Китай и Европа в разпространението на електрическите превозни средства, но миналата година производителите на автомобили са продали 807 180 напълно електрически превозни средства (EV) в САЩ, което увеличи дела на напълно електрическите превозни средства до 5.8% от всички продадени превозни средства от 3.2% година по-рано.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #3
15:25 18.01.2023
2 Акио Тойода "позна"
И въпреки всички тези факти, продължава да го повтаря в несвятст, а сектантите му го цитират тук и твърдят че японците били най-интелигентната нация в света и трябва да ги слушаме.
15:30 18.01.2023
3 И ти ли си сектант?
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
И на тебе ли ти се струва малко увеличението от 4,6 на 7,8 милиона само за една година?Ако този малък ръст се запази, тази година ще бъдат продадени 13 милиона.
Догодина 22 милиона
2025 година 36 милиона
2026 година 62 милиона електромобила.
Пак ли ти се струва малък ръстът? Или базата ти се струва ниска?
Коментиран от #4, #5, #6
15:37 18.01.2023
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "И ти ли си сектант?":
Не, аз съм реалист ! Точно така" Пак ли ти се струва малък ръстът? Или базата ти се струва ниска?
Ако сгънеш лист хартия "N" пъти , ще стигне до Луната ! При това N не беше много голямо число ❗
Коментиран от #7, #11
15:49 18.01.2023
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "И ти ли си сектант?":
Що не продължиш с тази прогресия до 2050- та ! Или по-рано ще се окаже, че са произведени ОСЕМ МИЛИАРДА ГОДИШНО ❗Прочети задачата за шахматна дъска и житените зърна . Ще ти е интересно ‼️
15:52 18.01.2023
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "И ти ли си сектант?":
Четиво за "сектанти" :" Ако сгънете лист хартия 42 пъти, дебелината и ще достигне... Луната
Може да ви звучи доста странно, но е точно така. Ето и конкретните сметки: разстоянието от Земята до Луната е приблизително 384 000 км. Дебелината на страница хартия – 0,01 см. Това ще рече, че ако слагате страниците една върху друга (или ги сгъвате), то ще ви трябват 3 840 000 000 000 000 страници....."
Може да продължиш да четеш и смяташ ❗
15:59 18.01.2023
7 БАЙ Х@ЙМАНЕ
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Реалист си , ама друг път ... Ушанка-реалист виждАл ли си ?Коментиран от #9
16:01 18.01.2023
8 Радо
Коментиран от #10
16:06 18.01.2023
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "БАЙ Х@ЙМАНЕ":
Виждам , че или не си дочел коментарите ми , или нямаш с какво да ги АСИМИЛИРАШ ‼️А това за Ошанката , ще го подмина, про.100 като опит за Уубида от нискочел нечел ‼️
Явно още не си асимилирал и , че
ПРОСТА ПАДЛАДИАВАМ, КАТА ГИ СЛУШАМ ( и едните и другите във Варна) ‼️
16:19 18.01.2023
10 Много добър пример даде
До коментар #8 от "Радо":
Кой вече носи часовник? И най-вече за какво го носи? Да гледа часа? Ти сериозен ли си?Същото ще стане и с автомобилите. Към момента са като механичните часовници - служат да гледаш часа/ да се придвижиш от точка до точка б.
Но сега в 99% от случаите тази роля е иззета от мобилните телефони. Които всъщност също не служат като едновремешните телефони само за обаждане.
Точно такава ще е ролята на автомобилите в бъдеще. Ще продължават да ни возят от точка а до точка б, но това няма да е основната им функция. По-скоро ще са в power bank на колела и основната им функция ще е да се грижат за енергийната система и тя пряко ще зависи от тях.
Тогава основната грижа на собствениците няма да е къде да намерят място за зареждане и колко ще ми струва, а ще мислят как да върнат най-много енергия в мрежата и да спечелят най-много от това.
Коментиран от #19
16:25 18.01.2023
11 Не ми отговори
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Попитах те ръста ли ти се струва малък или базата е ниска?Е не ми разказвай приказки които си ги чул от мен. Това за шахматната дъска и зърното жито.
Не се ли усещаш, че всъщност се намираме на последните шест свободни квадратчета на дъската и е само въпрос на време за колко години ще бъдат запълнени.
Ето това не можеш да разбереш. Базата не е ниска, а е във финалната фаза и процесът е лавинообразен.
Коментиран от #12, #13, #14
16:30 18.01.2023
12 Гост
До коментар #11 от "Не ми отговори":
Не съществувало кпд на акумулатори и това го твърди електрика.16:53 18.01.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #11 от "Не ми отговори":
А и ти защо не продължи сметките си поне до 2036 г , та да ни покажеш , че вече ще има ОСЕМ МИЛИАРДА ЕлКи ‼️Да видим какво ще правят с тях децата и откъде суровини за 2037-ма ‼️
Коментиран от #17
17:07 18.01.2023
15 Гост
До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Многониковия не разбира какво е геометрична прогресия.Той още си мисли че е възможно Тесла да постигне 50% годишен ръст на производството, до 20 милиона електромобила до 2030 година.А този с житните зърна май беше загубил главата си.
Коментиран от #16
17:11 18.01.2023
16 Не ти ли омръзна да го повтаряш
До коментар #15 от "Гост":
Вече пета година повтаряш как този 50% ръст не бил възможен. Ето дал съм ръст само за пет години напред и ти пак продължаваш да обясняваш, че не бил възможен.Пак да те питам ръстът на продажбите на Тесла, която си е поставила план през 2014 година за ръст на продажбите в геометрична прогресия до 2030 година, изпреварва ли геометричната прогресия или изостава от нея вече девета година от 2014 насам?
Поне веднъж отговори ей така за разнообразие? Или не ти стиска.
Защото досега не искат веднъж не си отговорил нито на този въпрос нито през коя година според тебе тесла няма да успее да се справи с геометричната прогресия.
17:37 18.01.2023
17 По същата причина
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
По която тесла си е поставила цел до 2030 година. Просто защото дотогава е реалистично да продължи тази геометрична прогресия. Трудно, но не невъзможно. Ще се учудиш ли ако догодина ръстът е повече от 68%? А след някоя друга година пък вземе че се забави?Предвид колко мини, преработвателни предприятия и фабрики производство и рециклиране на батерии вече са в процес на изграждане, невъзможна ли ти се струва геометричната прогресия за следващите 4-5 години?
Особено пък като паднат цените както на материалите така и на батериите заради свръх предлагане и електромобилите станат по-евтини от автомобилите с ДВГ, които пък след 2025 година ще поскъпнат заради завишените изисквания за емисиите?
Коментиран от #18
17:43 18.01.2023
18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "По същата причина":
Ще се ОооошАматиш:23г- 13 000 000
24г- 22 000 000
25г- 33 000 000
26г- 62 000 000
27г- 108 000 000
28г- 185 000 000
29г- 313 000 000
30г- 532 000 000
31г- 906 000 000
32г- 1 540 000 000
33г- 2 680 000 000
34г 4 450 000 000
35г- 7 566 000 000
36г- 12 863 000 000
Да продължавам ли ❓❓❓❓❓
Коментиран от #21
18:00 18.01.2023
19 ха ха
До коментар #10 от "Много добър пример даде":
Май само игра на борсата ти е в главата... при това дневна търговия! ...;)18:23 18.01.2023
20 ха ха
Коментиран от #22
18:27 18.01.2023
21 Пак ли не разбра написаното?
До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Дали не ти сметнах абсолютно същото, но знаех кога да спра. Дали случайно спрях на 26-та година? Тя ми е съмнителната, но те питах друго. През следващите една-две години не ти ли се струва че е напълно възможно да бъде изпреварена геометричната прогресия която си е описал и тази година да се продадат повече от 13 милиона електромобила, а догодина двайсетина милиона?Май постоянно се опитваш да ми вкараш думи и твърдения които никога не съм казвал.
А нито веднъж не ми отговори ясно и категорично базата ли ти е ниска или ръста малък за да твърдиш че днес някой си бил купил един банан, а утре имал 100% ръст.
Лично според мене милионите въобще не са ниска база, а 68% на милиони си е огромен ръст колкото и да го подценяваш. Миналата година също обяснявахте че подобен ръст е невъзможен, а по миналата също, но както виждаш реалността всяка година вие удря по все по-звучен шамар. Този спор сме го започнали 2014, когато по цял свят не се бяха натрупали един милион електромобила, а тесла продаваше по 30 000 годишно и си беше поставила цел за 50% ръст и половин милион през 2020 година.
18:33 18.01.2023
22 Всяка година е различно
До коментар #20 от "ха ха":
Миналата година обяснявахте че няма кой да ги купува тези електромобили, сега тока ви е скъп после материалите били дефицитни, а Тесла продължава да изпреварва уж невъзможната геометрична прогресия вече десета година и няма изгледи скоро да спре да я изпреварва.Коментиран от #23
18:35 18.01.2023
23 Гост
До коментар #22 от "Всяка година е различно":
Има ли акумулатора кпд или няма?Коментиран от #24
19:00 18.01.2023
24 Разбира се че няма КПД
До коментар #23 от "Гост":
100 пъти ви питам за конкретен практически пример за да ви кажа за каква ефективност питате защото дори и въпроса не можеш да си зададеш правилно, за да получиш някакъв отговор. Дадох пример и попитах дали това имате предвид и така и не получих отговор.Коментиран от #25, #26
19:38 18.01.2023
25 Гост
До коментар #24 от "Разбира се че няма КПД":
Прочети в булгариенбаскет.ком акумулатори, мощност и кпд по капацитет и енергия.Виж и витолукс.сом.Там пише кпд на оловен акумулатор 80%,литиевойонен акумулатор 92% кпд за нов.
Същото го пише и в учебниците по електротехника.
20:17 18.01.2023
26 Гост
До коментар #24 от "Разбира се че няма КПД":
Примера е БМВ то на комшията.При 170 км пробег като нов,сега пробега е само 50 км при напълно заредена батерия.При зареждане в гаража батерията гълта един и същи ток.Но отдава различно при нова и стара батерия.Коментиран от #27, #28
20:21 18.01.2023
27 Пак бъркаш мощност с енергия
До коментар #26 от "Гост":
Батерията не поема ток, а енергия! Виждаш ли как наистина не можеш да си зададеш въпроса или да обясниш нещо.Това че поема същия ток не означава, че поема същата енергия.
А при положение, че мрежовите батерии на тесла имат ефективност заряд разряд с всичките му там загуби за преобразуване от променлив ток към прав, после загуби при зареждане и за охлаждане, после загуби при отдаване на тока плюс охлаждане, и загуби от преобразуване на правят ток обратно в променлив, ефективността е НАД 92%, да твърдиш, че ефективността на най-добрите литиево йонни батерии е най-много 92% е най-малкото смешно.
Коментиран от #29, #30, #32, #40
20:36 18.01.2023
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Гост
До коментар #27 от "Пак бъркаш мощност с енергия":
Електрическия ток или енергия,хващаш се за запетайките.Нова батерия може да има 92% кпд,но не и старата.С времето ефективноста се променя .Коментиран от #34, #35
21:25 18.01.2023
33 Ами така става
Като си чел толкова много за да ме затапиш, не разбра ли, че при остаряване на акумулаторите не им пада КПД, от което им пада пробегът, а пада капацитетът.
И ако:
"При зареждане в гаража батерията гълта един и същи ток.Но отдава различно при нова и стара батерия."
Това не означава, че КПД е паднало. Паднал е капацитетът. И ако като нова е била 20 киловатчаса, а сега е 10 киловатчаса, с вграденото си зарядно включено директно в контакта, и във двата случая тока ще е 32 ампера, но като нова се зареждала за три часа, а сега се зарежда за час и половина.
Тоест поема един и същ ток, но сега поема два пъти по-малко енергия. Същото, което твърдях и преди това и не можа да го разбереш. КПД е приблизително същото.
Я да видим, дали си разбрал прочетеното, като си чел толкова много в интернет за акумулаторите?
Ако един и същ напълно зареден 100 амперчаса оловно киселинин акумулатор захранва три различни консуматора които черпят различен ток:
1. 1 ампер
2. 10 ампера
3. 100 ампера
След колко време ще падне акумулатора до минималната стойност на напрежението, при която вече се смята за разреден?
Мога да се обзаложа, че не можеш да отговориш правилно на този въпрос!
Коментиран от #36
21:49 18.01.2023
34 Ти да видиш!
До коментар #32 от "Гост":
Казваш, че инверторът, който обръща променливият ток в прав за да зареди батерията, а после го превръща обратно в променлив работи със 100% кпд и загубите са само от батерията? А помпите и вентилаторите на охладителната система работят без да консумират нищо и от 100 киловатчаса, консумирани от мрежата, успяват да върнат 92,5 киловатчаса променлив ток и всичките 7,5 киловатчаса са загуби единствено и само в батерията? Тогава защо смятате 10% загуби при зареждане на електромобил само в едната посока?21:55 18.01.2023
35 Развалена грамофонна плоча
До коментар #32 от "Гост":
Вече наистина се чувствам като разваляне грамофонна плоча която повтаря една и също но тази отсреща няма капацитетета да разбера казаното - не пада КПД, а пада капацитета. КПД си остава почти същото.21:58 18.01.2023
36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #33 от "Ами така става":
Абе шматарок , 80% от водачите на автомобили с ДВГ си нямат идея какво е Октаново и Цетаново число❗Едва ли и 10% от водачите на ЕлКи знаят закона на Ом ❗
Ти от девет кладенеца през десет баира се мъчиш да покажеш ГОУЕМИ ЗНАНЬЯ ❗❗❗
Мислиш ли , че на една блондинка й дреме синус и косинус на кривата на правия ток ‼️
Колко ще измине с напълно заредена батерия с Елка на петнадесет години през зимата ❓
Как ще стигне от Варна да Пампорово ❓
Какво прави , когато попадне в тричасово задръстване в снега в Родопите ❓
Това ги интересува хората ‼️
Това е ‼️
Коментиран от #37
22:06 18.01.2023
37 С кой се заяждаше досега
До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Че КПД на батериите било 50%? Аз ли?Коментиран от #38
22:28 18.01.2023
38 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #37 от "С кой се заяждаше досега":
Първо, НЕ "с КОЙ", а "с КОГО" ❗Второ, нито веднъж не съм писал КПД по тази тема ❗❗
Трето, заядливецът си ТИ ❗❗❗
Заяждаш се с всеки, от различни никове и по различни теми ❗
Явно в това ти е силата или това ти хобито ❗ И когато ти натрием носа , се измъкваш като ПРДН@Л В ОПЕР@ с бягане в детайли по друга тема ‼️‼️‼️
ХУ БАВА ВЕЧЕР ‼️‼️‼️
Коментиран от #39
22:55 18.01.2023
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Турбо
До коментар #27 от "Пак бъркаш мощност с енергия":
В този коментар има само едно вярно твърдение.Нова йоннолитиева батерия е с кпд до 92%,който пада с времето.Отделно трансформацията на ас dc, dc ас и трансмисията си имат отделно кпд , което не влиза в кпд на батерията.Коментиран от #42, #44
07:38 19.01.2023
41 Турбо
Кпд по капацитет на батерия
Кпд=Ср/Сз.100%
07:52 19.01.2023
42 Стига теория и празни приказки
До коментар #40 от "Турбо":
Ако един и същ напълно зареден 100 амперчаса оловно киселинин акумулатор захранва три различни консуматора които черпят различен ток:1. 1 ампер
2. 10 ампера
3. 100 ампера
След колко време ще падне акумулатора до минималната стойност на напрежението, при която вече се смята за разреден?
Мога да се обзаложа, че не можеш да отговориш правилно на този въпрос!
Коментиран от #47
07:57 19.01.2023
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Нищо не си разбрал
До коментар #40 от "Турбо":
Ефективността на преобразуване на Тесла powerwall е 92,5% от променлив ток зареден от мрежата, към променлив ток върнат в мрежата а не само на батерията.Клетките на батерията имат около 99% максимална ефективност и е смешно да очакваш от подобрението на този резултат да се вдигне пробега. С колко точно очакваш да се вдигне? Подобрението на този резултат може да вдигне само времето за зареждане. Но за целта трябва да знаеш поне закона на ом, а вие масово не го знаете.
08:05 19.01.2023
45 Турбо
Искаш ли още примери?
Коментиран от #46
08:06 19.01.2023
46 Какви батерии
До коментар #45 от "Турбо":
Литиево йонни?Още чакам отговор
Ако един и същ напълно зареден 100 амперчаса оловно киселинин акумулатор захранва три различни консуматора които черпят различен ток:
1. 1 ампер
2. 10 ампера
3. 100 ампера
След колко време ще падне акумулатора до минималната стойност на напрежението, при която вече се смята за разреден?
Мога да се обзаложа, че не можеш да отговориш правилно на този въпрос!
Коментиран от #49
08:09 19.01.2023
47 Турбо
До коментар #42 от "Стига теория и празни приказки":
Никога не съм твърдял,че съм специалист по електротехника.Ще почета в учебниците,ще ти отговоря когато имам време.Коментиран от #48
08:09 19.01.2023
48 Не бил специалист
До коментар #47 от "Турбо":
Но пък постоянно се чувства длъжен да поправя специалистите в изказванията им на каквато и да е тема, само защото отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново не бил разбрал написаното.За да разбереш някой характеристики трябва да имаш много много базови познания.
Иначе като прочетеш, че един автомобил има разход по каталог пет на 100 и максимална скорост 200 км в час, ще сметнеш че 400 км се изминават за два часа с 20 л., Ама не е точно така, нали!
Коментиран от #53
08:16 19.01.2023
49 Гост
До коментар #46 от "Какви батерии":
1. 80 ч2. 8 ч
3. 48 минути
Коментиран от #50
09:58 19.01.2023
50 Ще ти отговоря
До коментар #49 от "Гост":
Но след като Турбо също даде отговор. Този път сондирането на мнение за да не се изложи Турбо няма да мине, както правите друг път. Омръзна ми да ви следя смяната на никовете и да ми обяснявате как не сте писали еди кое си, ами някой друг го бил написал.Ако ти потвърдя че си прав, Турбо веднага ще цъфне да обяснява същото. Ако кажа, че не си прав ще отиде на спа още от средата на седмицата и ще се върне чак когато знае какво да отговори, след като сте сондирали всякакви възможни отговори с няколко ника.
Тази пиеска сме я играли вече стотина пъти. Нека попрочете повечко за акумулаторите и батериите, за да започне да разбира от първия път когато му кажат нещо. И за тебе се отнася.
Ето аз прочетох доста за ДВГ, което е по-важната специалност и от 4-5 години знам, че тяхното КПД се променя от 0 до максимум 40 и няколко процента в зависимост от натоварването и оборотите. Хубаво е и вие да научите нещо за батериите за да водим смислен диалог и сравнения.
Коментиран от #51, #54, #70
10:12 19.01.2023
51 Поправка
До коментар #50 от "Ще ти отговоря":
Ето аз прочетох доста за ДВГ, което е по-важната специалностДа се чете по вашата специалност
- пак е автокоригирано малко след написването и не съм обърнал внимание.
10:15 19.01.2023
52 Тенденция
До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.
Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.
Загубата на икономия от мащаба на ДВГ ще означава, че цените на превозните средства на изкопаеми горива ще се повишат, тъй като производителите на стари модели залагат на по-високи маржове, за да компенсират по-ниския обем, докато преминават към електромобили.
Цените на електромобилите ще продължат да падат 📉, докато цените на ДВГ ще се покачват 📈
10:57 19.01.2023
53 Турбо
До коментар #48 от "Не бил специалист":
Не ми трябват кой знае какви базови знания,за да разбера ,че лъжеш и рекламираш в ползва на електромобилите.Отварям учебник по електротехника и виждам кпд на батерия по капацитет и кпд по енергия.Проверявам в интернет за батерии и виждам литиевойонна батерия с кпд до 92%.Коментиран от #56, #58
11:45 19.01.2023
54 Турбо
До коментар #50 от "Ще ти отговоря":
Отговорих ти,че не знам.Щом ти си позволяваш да спориш за автомобили с машинен инженер със специалност ДВГ,защо и аз да не мога да те поправям като виждам да пишеш откровени лъжи за електромобилите.
Коментиран от #55, #57
11:49 19.01.2023
55 Аз не пиша лъжи
До коментар #54 от "Турбо":
Пиша верни неща които ти не разбираш, а после твърдиш, че аз лъжа.Ето ти и верните отговори, които от незнание ще помислиш за поредната лъжа:
От един стандартен 100 амперчаса оловен акумулатор, ще консумираш
Поне 110 часа 1 ампер ток
20 часа 5 ампера
По-малко от 10 часа ток с 10 ампера
И вероятно по-малко от 40 минути 100 ампера ток.
И сега изниква най-важния въпрос в момента. Колко е КПД на този акумулатор и дали това не е изключително глупав въпрос предвид резултатите?
В единия както виждаш акумулаторът е абсолютно един и същ и само промяната на натоварването точно както при ДВГ, променя и КПД на батерията.
И ще ми е изключително интересно, да ми кажеш колко е КПД при 1 ампер товар по твоите сметки?
Коментиран от #62, #69
12:40 19.01.2023
56 Пак вадиш думите от контекста
До коментар #53 от "Турбо":
92% какво?Това е като да ти кажа, 10-годишните момчета са високи 152,3 см
Коментиран от #61
12:42 19.01.2023
57 Забравих
До коментар #54 от "Турбо":
Ако съм ти написал в различни мнения веднъж примерът с един ампер товар а в друго мнение е примерът с 100 а товар, по твоята логика в единия случай ще съм излъгал нали? Защото пак по твоята логика твърдя коренно противоположни неща, но в случая и двете са верни и единственият проблем е, че ти не можеш да го разбереш.12:45 19.01.2023
58 Забравих да питам
До коментар #53 от "Турбо":
От коя година е този учебник за литиево-йонни батерии? По каква специалност си ги изучавал та чак и учебник имаш?Коментиран от #60
13:11 19.01.2023
59 Много ясно 🚝
16:07 19.01.2023
60 Турбо
До коментар #58 от "Забравих да питам":
От различни места са,не се заяждай.От учебника извадих двата вида кпд по капацитет и енергия.От интернет извадих данни за предлаганите литиевийонни батерии и там видях 92%кпд.20:24 19.01.2023
61 Турбо
До коментар #56 от "Пак вадиш думите от контекста":
Кпд по енергия 92%.20:39 19.01.2023
62 Турбо
До коментар #55 от "Аз не пиша лъжи":
Кпд по енергия n=U.I.t разреждане/U.I.t зарежданеСамо с данни за тока,няма да стане.Включи времето и напрежението.
Коментиран от #63
20:44 19.01.2023
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Турбо
До коментар #63 от "Ти вярно ли?":
Може и по капацитет.Дай времето за зареждане.21:10 19.01.2023
65 Турбо
До коментар #63 от "Ти вярно ли?":
Какво да чета?Ти можеш ли да караш кола и да четеш едновременно,тесльо?21:12 19.01.2023
66 Турбо
До коментар #63 от "Ти вярно ли?":
Пропуснах и тока на зареждане ще ми трябва,за кпд по капацитет.Коментиран от #67
21:14 19.01.2023
67 Виждаш ли колко е безсмислено
До коментар #66 от "Турбо":
Да кажеш колко е ефективността/КПД на една батерия, преди да си уточнил 1000 подробности?Особено пък като казваш точно число като например 92% без да уточняваш нищо друго. Поне да беше диапазон от до.
Като например, не се ли усети, че въпреки че на етикета на акумулатора пише 100 ah, от един и същ напълно зареден акумулатор, до едно и също напрежение на разряд, в примерите които ти дадох, акумулатора работи над 110 часа по един ампер което е над 110 амперчаса капацитет, а в другата крайност под 40 минути със 100 ампера, което е 66 амперчаса.
Тоест дори капацита се променя с промяна на тока. При тока на зареждане е същото. Сещаш ли се в какви огромни граници се променя всичко? А до тук сме стигнали само до 1С, което ще рече че е един път капацитета.
А литиево йонните батерии се зареждат с два пъти капацитета и подобна батерия 100 амперчаса, може да се зарежда с 200 ампера и да отдава 1000-2000 ампера. Тоест за кое кпд ме питаш? При 1 ампер или при 2000 ампера?
А в домашния контакт с 3,7kW ли е заредена или на 250 kw зарядна станция? Кпд в всички случаи ли ще е 92% както си прочел в не знам си къде?
Коментиран от #68
21:51 19.01.2023
68 Турбо
До коментар #67 от "Виждаш ли колко е безсмислено":
Прочети пак мой коментар 40.Нова йоннолитиева батерия е с кпд ДО 92% т.е. може да бъде всяко число от нула до 92.Повече от 92 не може да бъде.
Последно, има ли кпд на батерията или няма?
Коментиран от #72
22:25 19.01.2023
69 Гост
До коментар #55 от "Аз не пиша лъжи":
Пишеш верни неща Мун40.От 100 литра резервоар с бензин точиш по литър на час и за 11 часа ще източиш 110 лира.Обаче ако точиш по 100 литра за час ще ти трябват само 40 минути и ще източиш само 66 литра.Коментиран от #71, #73
03:51 20.01.2023
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Гост
До коментар #69 от "Гост":
Изтървал съм нулата.......по литър за час и за 110 часа ще източиш 110 литра.08:06 20.01.2023
72 Продължавай да четеш
До коментар #68 от "Турбо":
След като от променлив към променлив ток батерията на Тесла заедно с инвертора имат обща 92,5% ефективност, колко ли е само на батериите?Вече за стотен път те питам 92% какво? Ефективност на зареждане? Ефективност на разряд? Ефективност заряд/разряд? Кулонова ефективност? Фарадеева ефективност? С какъв ток? Ефективност само на самата литиево-йонна батерия или на целия модул съставен от много батерии, BMS, охлаждане и заряден модул от променлив ток? При разряд ефективността на входа на двигателя ли се мери?
Иначе става, един хляб струва един лев, автомобилите са червени, а 12 годишните момичета са високи 158,3 см.
Дай поне едно заглавие на статия да видя какво точно четеш?
Коментиран от #74
09:42 20.01.2023
73 Знаех си че няма да разбереш
До коментар #69 от "Гост":
Ама точно затова не можеш да разбереш защо малките батерии за 120 км пробег като нови, като на bmw i3 не могат да вършат работа и се скапват бързо. А за разлика от тях, по-големите батерии на тесла модел 3 имат над 10-20 пъти по дълъг живот и на всичко отгоре зареждането става по-бързо в допълнение на по-рядкото зареждане заради по-големия пробег с едно зареждане.Хайде помисли си, с неговата 60 амперчаса батерия, колко ампера черпи при движение със 120 км в час - 60 ампера.
Точно затова не можете да разберете и каква е била причината да изоставят идеята за електромобили миналия век и да я възродят един век по-късно този път успешно.
10:03 20.01.2023
74 Турбо
До коментар #72 от "Продължавай да четеш":
Кпд до 92% по енергия в сайт за продажба на йоннолитиеви батерии.Коментиран от #75
10:06 20.01.2023
75 Дай му заглавието де
До коментар #74 от "Турбо":
Да не се окаже че е барабар с инвертора 92% ефективност?Освен това пак те питам 20 часова или едночасова ефективност?
Или ти на такива подробности не обръщаш внимание защото не знаеш какво значат?
10:10 20.01.2023
76 Изгубих си три минути
И още на първа страница цитирам преведено за да не изтрият мнението:
BU-808c: Coulombic and Energy Efficiency with the Battery
Като дори заглавието на сайта е красноречиво
Battery university
Кулоновата ефективност на Li-ion се подобрява с цикличност. За да докажат това, литиево-йонните батерии на Panasonic, E-one Moli, Sony, LG и Samsung в клетъчен формат 18650 бяха циклични. Някои клетки започнаха с кулонова ефективност от 99,1 процента и се подобриха до 99,5 процента с 15 цикъла. Някои започват от 99,5 процента и достигат 99,9 процента с 30 цикъла. Последователността при повторни тестове беше висока, отразявайки това, че Li-ion е много стабилна система от батерии.
Коментиран от #78
10:21 20.01.2023
77 Гост
Коментиран от #79
15:13 20.01.2023
78 Гост
До коментар #76 от "Изгубих си три минути":
Ти му говориш за кпд по енергия,той отиде на Кулонова ефективност.Коментиран от #80
15:15 20.01.2023
79 Автомобилът има ли
До коментар #77 от "Гост":
Температура? Колко е нормалната му температура?Виждаш ли колко глупав въпрос задаваш без да уточниш за температурата на кой възел питаш?
Всяко нещо си има ефективност, но не можеш да сложиш една цифра за ефективност без да уточниш за какво се отнася. 100 пъти ви попитах за практически пример за да ти кажа каква е тази ефективност и каква е цифрата но вие дори въпросът не можете да си формулирате правилно камо ли да разберете чуждите въпроси.
Я ми посочи къде точно си написал за коя ефективност питаш? За зареждане разреждане съм видял линк за 99,9% ефективност за друга не сте говорили.
Ако ме питате за друга ще ви дам и други цифри но 60% ефективност няма никъде, освен ако не тръгнем от контакта и стигнем до гумите, което няма нищо общо с ефективността на литиево-йонна батерия, а отиваме на ефективност на зарядно плюс електромобил.
15:55 20.01.2023
80 Научи го този английски
До коментар #78 от "Гост":
И спри да се излагаш!Ето ти цитат от същата статия:
Енергийна ефективност:
Докато кулоновата ефективност на литиево-йонните обикновено е по-добра от 99 процента, енергийната ефективност на същата батерия има по-ниско число и е свързана с C-скоростта на зареждане и разреждане . При 20-часова скорост на зареждане от 0,05C, енергийната ефективност е високите 99 процента. Това пада до около 97 процента при 0,5C и намалява допълнително при 1C. В реалния свят се казва, че Tesla Roadster има енергийна ефективност от 86 процента. Свръхбързото зареждане на по-новите електромобили ще има отрицателен ефект върху енергийната ефективност, както и върху живота на батерията.
Край на цитата.
Ако целия автомобил има енергийна ефективност 86%, колко ли е енергийната ефективност само на батерията?
Виждаш ли колко много КПД-та има една и съща батерия? Не можеш да пльоснеш едно обобщено 92% за всички литиево-йонни батерии, незнайно за какъв ток и незнайно дали е за цялата система или само за клетките на батерията.
Както виждаш само за батерията, КПД достига до 99%. Е колко ще се вдигне пробегът за да чакате подобрение от този 1 % нагоре и по-добри батерии в бъдеще?
16:04 20.01.2023