Според резултатите от първото тримесечие има нов лидер в списъка на износителите на автомобили. Това е Китай, който e доставил повече от 1.069 милиона автомобила на световните пазари.
Второ място в списъка е Япония, която е изнесла 1.049 милиона коли. Третото място, пише порталът Sina, е заето от Германия, без да се уточнява броят на доставените коли.
Друго интересно е, че темпът на доставките от Китай не намалява, а да продължава да се увеличава. Така през април увеличението спрямо миналата година е 170% и 3.3% спрямо март: миналия месец китайските компании са изнесли около 376 000 коли.
Основният обем на износа е на компанията SAIC - 313 000 коли, на второ място е Chery (244 000 коли), на трето е китайското подразделение на Tesla (128 000 коли). Следват: Changan, Geely, Great Wall, Dongfeng, JAC, BYD и BAIC. Основните посоки за износ са: Африкански страни, Индия, Саудитска Арабия, Виетнам, Русия, Бразилия, Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А нашите произведоха
10:48 17.05.2023
2 Бате Енчо
Коментиран от #3
10:49 17.05.2023
3 Сменям си ник-а
До коментар #2 от "Бате Енчо":
И не само телефони и автомобили.Опитвам се да добавя и друго но е по лесно
"Всичко"
10:58 17.05.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ДрайвингПлежър
Европейската глупост доведе до там, че - да го кажа така. Щампион по лека атлетика реши да се изправи за титла при вдигане на тежести. Няма да се получи, не само медал няма да има и квалификаците ще са провал. Китай има всички предимства при производството на Ел и вече категорично го доказва!
Глупостта винаги съм казвал убива! А в Европа глупост да искаш!
Особено в Брюксел концентрацията на глупави и безкрайно некадърни люде е абсолютно токсична!
Коментиран от #11
11:08 17.05.2023
6 българина
11:12 17.05.2023
7 българина
Коментиран от #9
11:14 17.05.2023
8 Продължаваме напред!
11:21 17.05.2023
9 друг българин
До коментар #7 от "българина":
Заводът на Гриша Ганчев го закри Гриша Ганчев, защото автомобилите, които досглобяваше в село Баховица, не отговаряха на еко нормите, въведени през 2016 година.Коментиран от #10
11:23 17.05.2023
10 българина
До коментар #9 от "друг българин":
и на vw не отговаряха на 10 млн мпс та, глобиха ги но германия не разреши на сащ да ги закрие.... истината че в ссср България имаше статут на технологичната държава безспорно! дзу Ст Загора нямаха нито унгарци нито чехи. В ЕС статута е в калта, НИКОГА НИЩО ТЕХНОЛОГИЧНО НЯМА ДА СЕ ПРОИЗВЕДЕ ТУК11:33 17.05.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 мхм
Коментиран от #13
23:09 17.05.2023
13 Охоо
До коментар #12 от "мхм":
ясно кой си... онзи с комплеските, че е от София, не се събува пред тях и ползва продуктите на отхапаната ябълка... потрес... нещо невиждано....и бленува за тесла....Пич - скрий се!
14:56 19.05.2023