Когато седанът EQS излезе миналата година, той окончателно сигнализира за електрическото бъдеще на Mercedes-Benz. Това беше електромобил, достоен за луксозната емблема, с коренно различен външен вид отвътре и отвън. EQS също премахна безпокойството за пробег: карахме го над 600 километра през лятото.
Това обаче е седан с най-добрата аеродинамика на съвременен автомобил. Но попитайте някого какво иска пазарът и отговорът ще един и същ - SUV-та. Така на бял свят се появи и EQS SUV, разтегнат висок кросоувър с три реда седалки, който стои на върха на широката гама от кросоувъри на Mercedes. Ще проработили тази рецептата в света на SUV-тата? Еднозначният отговор е ДА, но с някои допълнителни компромиси.
Като се има предвид това, както подсказва името, EQS SUV е взел назаем адски много от своя брат - седанът EQS. Платформата и междуосието са същите, въпреки че размерите са различни: SUV-то е естествено по-високо, но е и по-широко със 140 милиметра. Всъщност този електромобил е дори малко по-къс от GLS. Въпреки това, EQS SUV има трети ред седалки, които не са некомфортни.
Екстериор
Стилът естествено е подобен на седана, но със свои собствени нюанси. Предната „решетка“ е по-голяма и при някои модификации осеяна с шарка от малки MB лога. Фаровете са с подобна форма, но имат уникален LED подпис, съставен от тънки триъгълници в горната част. Подобно на много електрически кросоувъри (BMW iX и Hyundai Ioniq 5, наред с други), EQS SUV се движи ниско, приличайки повече на голямо комби, отколкото на традиционно SUV.
Макар и огромен, този автомобил има супер коефициент на въздушно съпротивление от 0.26. Също така EQS SUV разполага с ъгъл на задната врата, който позиционира каросерията някъде между "изправения" GLS и силно скосения GLE Coupe. Качен на големи 21-цолови джанти (налични са 20 и 22), EQS SUV е внушителен и визуално по-интересен от седана.
Интериор
Тази част също е почти идентична със седана, но е и още по-добра. Със своя огромен екран, който на практика заема цялото арматурно табло, с кремава свръх фина кожа и уникално амбиентно осветление, интериорът на EQS SUV е ефирен и просторен, с меки на допир материали навсякъде.
Има достатъчно дърво, за да почувствате най-луксозния клас автомобили. Но най-впечатляващ е обгръщащият дизайн на арматурното табло, придаващ на EQS SUV цялата атмосфера на възможно най-елегантния салон. И всичко това става още по-добро през нощта, когато започне светлинното шоу.
Предните седалки са изключително удобни, с меки възглавници на облегалките за главите. Шофьорската позиция е естествено по-висока, а видимостта е отлична. Има дори няколко просторни ниши за съхранение на различни вещи - по-големите от които са в панелите на вратите, както и под централната конзола.
Настаняването на втория ред е почти толкова хубаво и комфортно, колкото и на предния, благодарение на редица скъпи опции. Уникалните облегалки за глава са налични и тук, кацнали върху гъвкавата седалка с отопление. Модернизираният сгъваем подлакътник може да се похвали с таблет, от който пътниците на втория ред могат да контролират всичко в салона. Пасажерите също получават достъп до безжично зарядно устройство, както и същите контроли с жестове като на предните две места.
Има и повече място за главата от еквивалентния GLS, а седалките се плъзгат напред и назад почти 20 см. Не на последно място, EQS SUV може да се похвали с петзонов климатроник; четири зони за първите два реда седалки и пети за допълнителните две места в багажното отделение.
А, да, третият ред. Той е наличен като опция за всички SUV версии на EQS, а пространството за тези допълнителни места е подходящо за възрастни, но... в краен случай. Там също има и четири USB-C порта и две поставки за чаши, като седалките и на третия ред са отопляеми. Един от малкото минуси в този уникален кросоувър е това, че на електрическите седалки на втория ред им трябва цяла вечност, за да се отместят и да отворят пътя за достъп до третия ред. И когато го направят, те изместват и креслата на първия ред.
Що се отнася до информационно-развлекателната система MBUX, то с нея се разбираме отлично. Сегашният потребителски интерфейс на Mercedes е малко сложно изглеждащ в началото, особено когато е представен в целия си блясък с Hyperscreen екрана. Въпросният Hyperscreen се състои от два 12.3-инчови екрана и централен, 17.7-инчов сензорен екран, всички те под един стъклен панел. Той е опция за EQS 450 SUV и стандарт за тестваната от нас върхова версия 580. Системата е свръх интуитивна, предлага големи, лесни за четене икони, така че е безпроблемно да прелиствате между селекциите.
Предпочитаме дори да не зацапвам екрана с пръсти и затова в по-голямата си част използваме малкият десен тъчпад на волана, който според нас е най-добрият метод. Ако сте свикнали с гласови асистенти у дома, този на Mercedes е един от най-добрите, отговаряйки точно на естествения език. С годините системата се подобрява все повече и повече, така че има минимален шанс случайно да я активирате.
Настройката на информационно-развлекателната система е само един аспект и можем да запълним целия този преглед само с технически части. Едно от убийствените приложения на EQS SUV е неговата навигация с добавена реалност. Използвайки head-up дисплея, системата показва упътвания директно в съответствие с пътя - когато стигнете завой стрелките плават точно на кръстовището, в посоката в която трябва да поемете. Това е един от най-добрите аргументи досега да използваме системата на колата, вместо просто да се включим Android Auto, както правим при другите тестови автомобили.
Истинският лукс в салона се усеща вечер, когато се включи неповторимото амбиентно осветление. А разширените теми, с интегрирани визуални ефекти и програми за масажиране на седалките, наистина помагат при по-дълги пътувания. Интегрираните на втори ред екрани за забавление обаче изглеждат леко противоречиво, но това да са му кусурите, както се казва.
Ходови характеристики
Това е голямо SUV, фокусирано върху комфорта. Казваме този очевиден факт, защото е малко вероятно хора, които могат да отделят шестцифрена сума в евро за нещо подобно, да се интересуват от неща като особено информативен волан и динамични "хардкор" настройки на шасито. Максималната скорост от 210 км/ се достига неусетно, а ускорението (особено на спортен режим, който включва и звук от аудиосистемата) е впечатляващо - 4.6 секунди от място до 100 км/ч.
Въпреки че е доста тежък, това не означава, че EQS е лош за шофиране – не е така. Всъщност той е забележително пъргав за нещо толкова огромно, а с до 10 градуса завиване на задните колела, за да му помогне в тесни пространства, е уникален за маневриране и паркиране. Освен това е бърз, както бихте очаквали от всичко с два електрически мотора със системна мощност от 516 конски сили. EQS набира скорост със самоуверено, сякаш нищо не може да го спре.
А спирането е... единственият лек недостатък в системата. Но само в началото. Спирачният педал на EQS SUV е трудно да се прецени, особено при най-високата настройка за регенеративно спиране. Тук той редовно се измества надолу-нагоре за да може регенерацията да върши своето. Това първоначално е доста неестествено и кара водача да се чувства неуверен. Но просто с тази система трябва да се свикне.
Возията обаче е... феноменална. Подобно на седана и тук има четиризвенно окачване отпред и многораменно отзад, плюс стандартно въздушно окачване и адаптивни амортисьори, човек има чувството, че автомобилът левитира. А опциите за подпомагане на водача са върхът на технологията. Тази кола може да се управлява и сама, нужна ѝ е минимална помощ от ваша страна.
Разход
Тъй като тестваме през януари, не очаквахме EQS SUV да се доближи до седана на дълги разстояния. Но тази кола, при студено време и с нормално шофиране може да измине някъде около 400 километра с едно зареждане- Това е близо до официалните 459 км. Този добър автономен пробег идва от 108.4-kWh батерия, която е с 0.6 kWh повече капацитет от седана.
При зареждане на бърза зарядна станция стандартното зареждане от 10 до 80 процента става за 31 минути. В интернет пространството има много данни за разход от над 30 kWh на 100 км, но по време на четиридневният ни тест драйв, при това комбинирано градско и извънградско, борд компютърът отчете разход от 22.6 kWh на 100 километра, което повече от похвално за този огромен автомобил.
Цена
Естествено EQS SUV има цена, подходяща за неговото място на автомобилния връх. Цената на тестваната от нас върхова версия 580 (няма да има AMG) e 235 250 лева без ДДС. От там насетне има цял куп опции, някои по-скъпи, други не толкова, но те са толкова много, че цената лесно може да се покачи драстично.
В нашия случай, тест автомобила струва 334 515 лева с ДДС. Цената, както сами виждате не е никак ниска, но ако можете да си я позволите, то трябва да знаете, че що се отнася до новите електромобили, то няма по-добра кола от тази (лично мнение). Нито Audi с техните e-tron електромобили, нито BMW с новата си електрическа "седмѝца" могат да се доближат до хегемона EQS SUV.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Еееее.....
13:18 29.01.2023
2 кола за
13:19 29.01.2023
3 Смех 😆🤡🤣
13:32 29.01.2023
4 Майкооо
13:34 29.01.2023
5 анонимен
Коментиран от #37, #53, #54
13:40 29.01.2023
6 Заради мерцедес не ща и да чуя
Коментиран от #45
13:53 29.01.2023
7 .......................
13:53 29.01.2023
8 Трябва да се купите два мерцедеса -
Коментиран от #48
13:53 29.01.2023
9 Гост
Коментиран от #13, #16
14:05 29.01.2023
10 Гоуст
Коментиран от #18, #33
14:21 29.01.2023
11 Край
Германците първо да опитат да направят свестен климатик, телевизор, смартфон и след 15-20 г. току виж стигнали китайците.
15:04 29.01.2023
12 Гоуст
15:28 29.01.2023
13 Е какво да кажа токаджиите
До коментар #9 от "Гост":
Много добре са осветили стрелбището. Типичен лунапарк с мигащи шарени светлинички, съчетание с максимална скорост от 210 км в час за "най-добрия" си автомобил. Отново са наблегнали на обзавеждането - добри полилеи и перфектни шевове на кожената мебел.А за външността ще се въздържа от коментар. Само ще те попитам на тебе харесва ли ти?
Ето нещо, което лично на мен ми харесва повече и струва 100 хиляди по-малко. Лично на мен волана не ми харесва, но може да се поръча с кръгъл.
Коментиран от #41
15:54 29.01.2023
14 Гатанка
15:57 29.01.2023
15 грийнпийс
15:57 29.01.2023
16 един от стадото
До коментар #9 от "Гост":
прав си. Ама келешите имащи такава мотриса само в инстаграма и тиктока ще ги видиш с нея. От там нататък хващат самолета15:59 29.01.2023
17 НЕ БЛАГОДАРЯ !
НЕ БЛАГОДАРЯ !
Без да броя как един токов удар (или електрошок под калника) ще направи този кютук в безполезна купчина ламарина
Коментиран от #20, #51
16:02 29.01.2023
18 един от стадото
До коментар #10 от "Гоуст":
в казармата най добре возеше емтелбето. Шум до Бога иначе като лодка16:04 29.01.2023
19 мнение
Коментиран от #21
16:06 29.01.2023
20 Защо си мислиш
До коментар #17 от "НЕ БЛАГОДАРЯ !":
Че някой който е дал 300-400 000 лв за автомобил си прави тази сметка?От друга страна, онези които са си купили "евтини" Тесли зареждат напълно безплатно на зарядните на Тесла и за 3 лв на 100 км в собствения си гараж.
Коментиран от #23
16:08 29.01.2023
21 Изкара логика!
До коментар #19 от "мнение":
Застраховател щял да откаже застраховка? Ти сериозен ли си? Всичко се застрахова. Въпросът е като ти каже цената дали ще се съгласиш да я платиш или ще поемеш риска.Коментиран от #22
16:10 29.01.2023
22 хаха
До коментар #21 от "Изкара логика!":
прав си, опитай да направиш каско на мотор. Същото ще е с тези, въпрос на време16:18 29.01.2023
23 професоре
До коментар #20 от "Защо си мислиш":
По днешните цени на тока зареждане в гаража ми излиза около 6.60, 6.80 лв на 100 км, а не 3 лв.Очаква се тока за бита да поскъпне значително, а след 2 години домакинствата излизат на свободния пазар.
Коментиран от #24, #26
16:22 29.01.2023
24 Задача за 2 клас, не за професор
До коментар #23 от "професоре":
68 киловатачаса за 420км колко струва зареждането на нощна и колко струва изминаване на 100 км?Покажи сметките за 6,80 в гаража? Какъв разход и на каква цена си смятал?
По моите сметки, десетина лв София - Слънчев бряг
Коментиран от #28
16:32 29.01.2023
25 Хари
Коментиран от #27
16:32 29.01.2023
26 Да не се чудиш
До коментар #23 от "професоре":
Ето откъде взех цифрите. На по-ниски скорости и градско шофиране харчи по-малко.16:35 29.01.2023
27 Ти сериозен ли си
До коментар #25 от "Хари":
S класа и икономика никога не се слагат в едно изречение!16:36 29.01.2023
28 Ти да не си 15 годишен
До коментар #24 от "Задача за 2 клас, не за професор":
30 киловата на 100 км , по 1 лв цена на киловат на станция = 30 лв.400 километра до морето = 120 лв
Казваш (По моите сметки, десетина лв София - Слънчев бряг )
Твоите сметки ...... приятен път, дечко
Коментиран от #30
16:49 29.01.2023
29 Люсид
16:56 29.01.2023
30 А ти на 8 ли си?
До коментар #28 от "Ти да не си 15 годишен":
Къде е тази нощна тарифа по левче?Питай мама и тати колко стотинки е!
С онези 68 киловатчаса не са смятани, а са измереми след реално пътуване от София до Слънчев бряг.
По задачи за 9 годишните в трети клас 420 км - 10,50лв с включени загуби при зареждане
2,50 лв за 100км при 16,2 разход.
Това на нощна. На суперчарджър - 0 лева и 0 стотинки . ЗЕРО.
17:27 29.01.2023
31 ПЛЕД
Жени и съседки за оправяне нямате ли? Пари за печелене? Щанги за вдигане? МАРШ на работа!
18:13 29.01.2023
32 Дойчен Кочен
Наште катафалки вече само индобългари ги карат и уважават. Щото им е толкова акълът.
18:36 29.01.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Някой знае ли?
18:48 29.01.2023
35 Яяя
19:40 29.01.2023
36 12345
Има достатъчно коли до 60 000 лева дето могат да ни движат из нашите изорани пътища.
Останалите могат да се вложат в образование на детето, бизнес, дарения и куп други по-смислени неща.
20:19 29.01.2023
37 СЗО
До коментар #5 от "анонимен":
Украински, друг път. ЕА е номер за Електрически Автомобил. Това са новите регистрационни номера за електрички.22:09 29.01.2023
38 купчина ламарини
22:23 29.01.2023
39 Порно
22:41 29.01.2023
40 Гоуст
До коментар #33 от "Физик":
Физикаааа, КАМАЗ с 10Тона товар има .... феноменална возия. А с 15Тона товар направо не забелязва дупки и неравности. Ама това е за хора знаещи и имащи опит. Това нещо е с окачване и ходова част на автомобил по-лек с 300кг от него.Ако имаш кола натовари я равномерно с 300кг и ми кажи как вози. За управление и спиране няма да те питам. Ама аман от голобради плиткомозъчни всезнайковци, разбирачи с нулев опит.23:01 29.01.2023
41 12345
До коментар #13 от "Е какво да кажа токаджиите":
Теслата е с адски скучен и грозен интериор. Мерца е супер луксозен.Коментиран от #49
07:56 30.01.2023
42 Директора
Значи, за да зареди 100% ще трябва около 45 мин., което е безумно. При това на бърза зарядна станция. На обикновена или бавна, не знам как се казва, ще трябва час и половина!
Е как да стане?
А и не е казано, тия 400 км. с климатик ли са, с парно, какви консуматори са включени. Аз не искам да се возя вътре с балтона, шапката и шаловете.
08:50 30.01.2023
43 Електричка
09:35 30.01.2023
44 НИКИ
10:17 30.01.2023
45 Грешка, става дума
До коментар #6 от "Заради мерцедес не ща и да чуя":
за Силверстар !10:38 30.01.2023
46 Име
11:07 30.01.2023
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 П.Мисисипов
До коментар #8 от "Трябва да се купите два мерцедеса -":
Друго нещо си е москвича ,другари...но като няма москвичи,ще караме мерцедеси...другари..12:11 30.01.2023
49 Разбира се, че е луксозен
До коментар #41 от "12345":
А освен това свети и мига като панаирджийско стрелбище. Наистина няма как да наречеш този интериор скучен. По му отива думата "кичозен".А за едни интериора на Тесла е скучен, но пък другата дума е "стилен".
Тоест въпрос на вкус!
И тебе да питам харесва ли ти екстериора и отговаря ли по лукс и стил на интериора? Защото за мен отвън е скука и няма помен нито от лукс нито от стил, пък бил той дори кичозен стил .
Коментиран от #50
13:11 30.01.2023
50 Бла
До коментар #49 от "Разбира се, че е луксозен":
Стилен интериор и тсла, са оксиморон. Как може да ги ползваш, в едно изречение? Те, в тесла едни извивки, едни луксозни изработки и качествени материали.... Мани, мани не казвай на никой :). Сложили , 2 таблета, малко по - големи и големия интериор....14:48 30.01.2023
51 7777777777777777777777777777777777777777
До коментар #17 от "НЕ БЛАГОДАРЯ !":
Там еврина пластмаса ве ганьо. Къв удар кви 5 евра20:22 30.01.2023
52 Даа
А и колко светофара ще е моя? Докато ми опрат пистолета мутрите и ми обяснят, че съм се объркАл..
09:55 31.01.2023
53 Варна
До коментар #5 от "анонимен":
Номера от новите БГ номера за електрически автомобили!14:39 31.01.2023
54 Васил
До коментар #5 от "анонимен":
ЕА - електрически автомобил09:52 20.03.2023