Брюксел, Белгия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
С течение на годините свикнахме най-продаваната кола на Renault, носеща моделно обозначение Clio, да преминава през доста сериозни промени в имиджа си. Сякаш досегашния модел излиза от мода и се появява нещо по-шикозно. Въпреки различията във визията на своите генерации, тази кола винаги се радва на сериозен интерес. Сега на ход е фейслифт на последната, пета генерация, която не изневерява на дизайнерския подход. Най-новата версия на малкия автомобил е сериозно обновена външно, като целта е да да съответства на екстериора на най-новите модели на френския производител.
Екстериор
Основните акценти, свързани с новата, по-модерна визия личат от новия светлинен подпис (визираме новите LED светлини), новата емблема и супер ефектните черни надписи на модела отзад. 17-цоловите джанти допълват модерното и спортно излъчване на Clio.
В резултат на това, както можете да видите и от снимките, които направихме по време на първото тестово шофиране в Белгия, Clio има дизайн на предната част, подобен на електрическия автомобил Renault Megane E-Tech и семейното SUV Renault Austral. И подобно на Austral, новото Clio се предлага в нова гама от най-високо ниво на оборудване, наречена Esprit Alpine, вдъхновена от отбора Alpine F1 на Renault. Но Clio не привлича клиенти само с външен вид.
Гамата от двигатели е ясна: можете да имате версия с еднолитров бензинов мотор или с 1.6-литров хибриден силов тракт (както при другите нови хибридни и електрически автомобили на Renault , версията с 1.6-литров мотор е обозначена с E-Tech). Интерес за българския пазар ще представлява и вариантът с фабрична газова уредба.
Разбира се, Clio не е единствената малка кола, която в наши дни можете да получите с хибридна технология - Honda Jazz и Toyota Yaris я използват от години. А в този силно оспорван клас има и много конкуренти с обикновени двигатели, от Opel Corsa и VW Polo до Audi A1 и Mini.
И така, след като направихме първите изпитания на модела, се опитваме да си отговорим на въпроса: Renault Clio добра покупка ли е и ще продължи ли да е бестселър на марката? Ще ви разкажем и дали интериорът ни впечатли със своята практичност и дали производителността и управлението са на ниво спрямо конкурентите. Ще покрием и темата за цената на обновената версия, както и други полезни неща.
Двигатели и ходови характеристики
Започваме с базовият еднолитров трицилиндров бензинов агрегат на Renault Clio (TCe 90), който произвежда мощност от 90 к.с. и се предлага с шестстепенна механична скоростна кутия. Ефективността му не може да се нарече оптимална, шумничък е, а ускорението от 0 до 100 километра в час отнема доста - 12.2 секунди. Определено този мотор е слабичък за Clio, но пък ако се използва основно за градско шофиране ще свърши работа.
Съвсем "друга бира" е версията, оборудвана с хибриден силов тракт или иначе казано с 1.6-литровия хибрид (E-Tech 145). Този силов тракт е със системна мощност от 145 к.с., което прави ускорението от 0 до 100 значително по-добро - 9.3 секунди. Подаването на мощността е плавно и може да се определи като линейно. За разлика от базовото TCe 90, хибридната версия използва автоматична скоростна кутия.
При ускоряване от място се усеща леко замисляне, за да се събуди бензиновият двигател, но пък скоростната кутия сменя предавките достатъчно плавно. Не е CVT (като при Yaris, например) и определено се усеща доста по-добре. Все пак тази трансмисия е разработка на екипа на марката, отговарящ за Ф1 болидите на Alpine. Ако искате по-динамично шофиране, тоест десният педал е натиснат по-сериозно тя държи скоростите доста по-дълги, за да извлече максимума от двигателя при ускорение, но при нормално шофиране, както вече споменахме, сменя предавките неусетно.
Въпреки че по стандартите на малките автомобили не бихме описали Clio като неудобно, то не може да заобича несъвършените пътни настилки така добре, както автомобилите от по-висок клас. Но сравнено с преките конкуренти предлага оптимална возия, която може да се определи по-скоро, като мека. Това се отразява минимално на т.нар. крен в завоите - колата се накланя доста повече от Mini, например, но това е за сметка на комфорта. Един от малкото минуси на Clio е свързан с по-слабата обезшуменост на колата спрямо пътната настилка. С други думи чувате по-големите неравности.
Макар да споменахме, че колата се накланя в завои, то при по-остри такива се усеща, че каросерията е под контрол, воланът е информативен и няма никакво чувство за забавление. Кормилното управление е доста точно и при по-високи скорости на магистрала, като единствено при маневриране трябва да въртите волана малко повече, отколкото бихте очаквали. А избирането на режим Sport добавя тежест във волана за допълнителна увереност.
Едно нещо е сигурно - тази кола се усеща леко и сигурно, а когато надцените уменията си контролът на стабилността се задейства адекватно, за да я овладее. С други думи Clio се усеща безопасно и предлага предвидими нива на сцепление.
В хибрида E-Tech първоначално се чува почти неуловимо "скимтене" от електрическия мотор, когато колата се движи само на ток. Когато двигателят с вътрешно горене се задейства, той го прави сравнително гладко (както при Jazz) и доста по-плавено от Yaris. Двигателят E-Tech е тих, когато ускорява, и звучи грубо, единствено когато го натискате сериозно.
Една от особеностите на този хибриден тракт е, че ако батерията е изтощена, двигателят ще се включи, за да я допълни. В трафика това може да ви изненада, защото двигателят е доста рязък, когато прави тази "операция". Спирачките са чувствителни, но бързо се свиква с тях. Можете също така да поставите скоростния лост в "B-режим", за да увеличите максимално регенеративното спиране за зареждане на батерията. Тогава можете почти изцяло да карате колата с един педал.
Що се отнася до разхода на гориво, то хибридната версия ни изненада доста приятно. По време на нашето тестово шофиране (което се състоеше от градско, извънградско и шофиране по магистрала), хибридът постигна впечатляваща комбинирана стойност от 4.2 литра на 100 километра пробег.
Интериор
Шофьорската седалка в Renault Clio има прилична степен на регулиране и повечето хора трябва да могат да се настанят удобно зад волана. Тя обаче няма лумбална настройка, така че ако искате такава, ще трябва да се ориентирате към далеч по-скъпия премиум сегмент, където се позиционира Audi A1, например. Седалките на високото ниво Esprit Alpine обаче се предлагат с по-спортни странични поддръжки и като цяло са оптимално ергономични - спортно изглеждащи, но същевременно комфортни.
Воланът е регулируем, а дизайнът на въздушна възглавница, интегрирана в него ви дава ясен изглед към десетинчовия инструментален панел или към седеминчовия цифров TFT екран, който се предлага още от базовите нива. Що се отнася до видимостта при маневриране, Clio предлага доста добра такава. Проблем е единствено по-вдигнатото задно стъкло, което намалява зрителното ви поле, когато гледате назад. Но пък за сметка на това получавате задни сензори за паркиране като стандарт за всички модификации, а с изключение на началното ниво Evolution, останалите разполагат и с предни сензори и камера за обратно виждане.
Стигаме до качеството на материалите и това на самата сглобка. По тези показатели смело можем да твърдим, че новото Clio е сред отличниците в класа си. Това, естествено не важи за базовата версия, която се характеризира с изобилие от твърди пластмаси, но всички следващи нива на екипировка изглеждат много по-елегантни, с меки на допир повърхности и тапицерии.
По отношение на пространството в колата, то е стандартно за субкомпактен автомобил. Отпред двама възрастни се чувстват достатъчно комфортно, дори и на дълъг път, като компромиси има на втория ред седалки. Пространството отзад в Clio е достатъчно за такава малка кола , но няма съмнение, че по-ръстов възрастен човек ще усети главата си много близо до тавана.
Багажното пространство е още една от отличителните черти на Clio пред конкуренцията. С 391 литра обем в (нехибридните) модификации, багажникът е не само по-голям от тези на своите съперници, но също така е по-голям от този на VW Golf, който е позициониран един клас по-горе. Това означава, че ще имате достатъчно място за пазаруване или дори за дълго пътуване през уикенда. Капацитетът на багажника на хибрида E-Tech е по-малък - 301 литра, но все още е по-голям от багажника на Toyota Yaris, но не и този на значително по-скъпата Honda Jazz.
Цена и крайна оценка
Това, което трябва да знаете е, че независимо от нивото на оборудване, Clio разполага с богата екипировка - LED фарове, автоматични чистачки на предното стъкло, безключов старт и достъп, автоматичен климатроник, сензорен екран за информация и задни сензори за паркиране са все екстри, които са включени в нивата на оборудване и за тях не се доплаща. А това не е без значение, особено ако избирате Clio за личен автомобил. Дизайнът е модерен, а качеството на интериора е на доста високо ниво.
С други думи можем да определим цената като адекватна (предвид новото нормално при новите автомобили). У нас тя започва от 31 990 лв. с ДДС и достига до 54 990 лв. с ДДС за върховото ниво Esprit Alpine и хибриден силов тракт E-Tech. За радост на много от потенциалните клиенти на модела у нас, новото Clio ще се предлага и с фабрична АГУ на пропан бутан, което е "екстра", предлагаща се от много малко конкуренти - основно от Dacia. Така, че в новото Clio почти всеки може да открие своя версия или с други думи ако търсите градска кола, която обаче да става и за по-дълги пътувания, то непременно обърнете внимание на Clio.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мартин
Коментиран от #18
10:29 20.07.2023
2 Пилот на Ферари
Коментиран от #7, #39
10:30 20.07.2023
3 Калата
Коментиран от #19
10:32 20.07.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 До долния
Коментиран от #40
10:38 20.07.2023
6 свирчо
До коментар #4 от "Ситрошен":
То щото ти разбираш , сигурно си на Мерцедес 190D все още .Коментиран от #16
10:38 20.07.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Буха ха
Коментиран от #9
10:43 20.07.2023
9 Мхм
До коментар #8 от "Буха ха":
Верно е голема излагация в Сащ за тия пари хората си взимат Ф150 или Силверадо.А при сблъсък с нещо такова по добре да не си на предните седалки на РежиятаКоментиран от #11
10:46 20.07.2023
10 Пилот на Ферари
До коментар #7 от "Мачки,п-чки и елхички":
За кое грозно Клио говориш ? За модела от 2 000 година ли ? То тогава и Поло беше цветя и рози .Коментиран от #13
10:47 20.07.2023
11 Пилот на Ферари
До коментар #9 от "Мхм":
Понеже американците много разбират от автомобили , за това Детройт фалира . А General Motors от най големия автомобилен производител - отидоха в девета глуха . Да не говорим че съсипаха една камара марки , като „Буик“, „Кадилак“, „Шевролет“ „Деу“, „Опел“, „Сааб“.......Коментиран от #14, #27
10:54 20.07.2023
12 бай Кольо
Коментиран от #54
10:55 20.07.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Мхм
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
Причината е една и тя е арабската петроона криза от 70-те.А иначе и сега ГМ си е номер едно в Щатите върна си първата позиция.А Сааб и Опел фалираха защото немците саботираха всяко друго производство различно от немското и свързаните с тях компании в Европа.Французите оцеляха само благодарение на държавни дотации затова и задлъжня Франция толкова а Италия врче дължи повече отколкото и е Бвп-то и са буквално превзети от Китайците.Коментиран от #20
11:00 20.07.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Никси
До коментар #6 от "свирчо":
и кво му ена мерцедес 190 ,а ? !!!.
Коментиран от #21
11:21 20.07.2023
17 Алексей
11:23 20.07.2023
18 Така е
До коментар #1 от "Мартин":
Поредно фаворизиране на Рено. Пишещият така и не разбара, че в Ярис хибрид няма CVT. Да се сравнява Рено хибрид с Тойота, а даже Хонда хибрид е нелепо. При Ярис хибрид задвижването с 1.5 мотора е перфектно, плавно, икономично,пъргаво и тихо. Плод е на четвърт век усъвършенстване. Рено вчера се сетиха за хибрид и пометоха конкуренцията-смешно. Ф1 техника- скоростна кутия с кучешки зъби- интересен подход, но далеч от планетарния механизъм при Тойота.Коментиран от #55
11:24 20.07.2023
19 ТОЗ
До коментар #3 от "Калата":
Кала, кала трудно е за обяснение при така зададен въпрос.11:26 20.07.2023
20 Пилот на Ферари
До коментар #14 от "Мхм":
Коя позиция си върна General Motors ? Миналата година затвориха два завода в щатите и съкратиха 50 хил човека . Сега са нещо като подизпълнител на Тесла , за дребни поръчки .Коментиран от #22
11:45 20.07.2023
21 свирчо
До коментар #16 от "Никси":
Аааа.... стигнахме до въпроса - Стар Мерцедес 190D , ама виж бил по добър от новото Клио. Българина дай му само стари таралясници . На това ни научиха за 34 години демокрация .Коментиран от #36, #53
11:47 20.07.2023
22 Мхм
До коментар #20 от "Пилот на Ферари":
Номер едно по продажби в Щатите за 2022 беше номер 2 след Тайота 2021Коментиран от #24
11:56 20.07.2023
23 Алф
12:00 20.07.2023
24 Пилот на Ферари
До коментар #22 от "Мхм":
Това са само прогнози , но щом стигнахме до там да мерим продажбите само в една държава , а не като световен производител - то няма нужда да коментираме повече . От световен лидер - регионален лидер и то след Тойота .А какво да кажем за останалите американски производители тогава ?
Коментиран от #26
12:08 20.07.2023
25 Севделин
12:09 20.07.2023
26 Мхм
До коментар #24 от "Пилот на Ферари":
А ми американският пазар е вторият в Света и е много по значим от Словения Словакия Чехия и други мизерници.Коментиран от #28
12:11 20.07.2023
27 Форд
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
Не ги разбираш тези работи. Явно си гледал много руски коли.Ти подледните модели на Кадилак и Шевролет виждал ли си или си говориш само ей така?
Хелкат и Мустанг Шелби Кобра нещо говорят ли ти?
Коментиран от #29, #31
12:19 20.07.2023
28 Пилот на Ферари
До коментар #26 от "Мхм":
Втория след кого ?А и говорим за световни производители , а General Motors в момента е регионален .....
Коментиран от #30
12:21 20.07.2023
29 Пилот на Ферари
До коментар #27 от "Форд":
Шевролет - ширпотреба , Под бранда (марката) Шевролет се продават главно южнокорейски модели на Daewoo. Копират и дублират Опел , но с по ниско качество .Коментиран от #46
12:24 20.07.2023
30 Мхм
До коментар #28 от "Пилот на Ферари":
Ми не ГМ си е Световен има производствени мощности в Латинска Америка Китай Казахстан и тн.Китай е първи но е напомпан скоро индия ще го минеКоментиран от #32, #33, #34
12:24 20.07.2023
31 Пилот на Ферари
До коментар #27 от "Форд":
Пропуснах да добавя че и Опел и Шевролет ги фалираха .12:25 20.07.2023
32 Пилот на Ферари
До коментар #30 от "Мхм":
Да , ама не . За това ли вече един път обявиха фалит ? Спасиха дотациите на държавата !!!Американският автомобилен концерн Дженеръл Мотърс внесе документи за защита от фалит пред съда по фалитите в Ню Йорк, предоха световните агенции на 1 юни 2009. Това е същият съд, пред който третият по големина автомобилен концерн в САЩ Крайслер премина през същата процедура, след като обяви фалит на 30 април. Американското правителство съобщи вчера, че Дженеръл Мотърс ще обяви фалит, за да продължи престрктурирането си с финансовата подкрепа на държавата. Американският президент Барак Обама трябва да направи изявление днес във връзка с преструктурирането на автомобилната индустрия.
Коментиран от #37
12:29 20.07.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Мхм
До коментар #32 от "Пилот на Ферари":
Че ако не е държавният протекционизъм мислшил ли че фирми като ФВ БМВ Тойота и тн няма да са фалирали отдавна.12:35 20.07.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Казвай
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
кога и къде да дойдем да гледаме дизайна на твойта Алфа, "алфисте"...???И да видш наживо посредственото качество на немците!!!
Коментиран от #42
12:57 20.07.2023
40 Малко
До коментар #5 от "До долния":
повече са инженери от моделиерите и любителите на френските удоволствия...Я кажи да се посмеем малко - какво франце търкаляш???
12:59 20.07.2023
41 Пламен
13:03 20.07.2023
42 Пилот на Ферари
До коментар #39 от "Казвай":
И какво ще ми докараш бе готин ? Голф II на 89 хил реални километра ? От бабичка на 92 години дето ходила за пенсията ....Коментиран от #45, #59
13:20 20.07.2023
43 Име
13:56 20.07.2023
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Да, точно така
До коментар #42 от "Пилот на Ферари":
стиска ли ти или за пореден път ще си затраеш???От такива "алфисти" и разбирачи започвам да намразвам марката... а съм започнал от 75-ца и 2 155-ци....
14:40 20.07.2023
46 Форд
До коментар #29 от "Пилот на Ферари":
Много картинки гледаш. Отвори си изложението в Детройд. Има го.15:16 20.07.2023
47 гост
Коментиран от #51, #56
15:50 20.07.2023
48 Приятел,
Коментиран от #49
16:21 20.07.2023
49 Я па тоя
До коментар #48 от "Приятел,":
Рено от нищо не започва,пълна трагедия е!!!Коментиран от #50
16:36 20.07.2023
50 Приятел,
До коментар #49 от "Я па тоя":
каквото караш за такова мислиш и това изразяваш. Демек разбрахме по изразяването какво караш, защото сам си определи какво караш и го представи пред всички под формата на дадена марка. Формула 1 не харесвам, но пък там се изпитват дадени технологии и се внедряват ама не в Клио или Меган с изкл. Хубаво е да се мисли компонентно, че едно твърдение като горното директно опетнява АТЕ, Айсин Варнер, Ятко, Гарет, Брембо, и хиляди други доставчици, умник!16:48 20.07.2023
51 Така е
До коментар #47 от "гост":
Интересно ми е да дадете примери на електромобил 60х лв. Дачия спринт ли спринг ли е 47х лв. Зое-70х лв. Тесла не се продават и подържат в БГ. и нямат такива цени. Кой нормален елкар е по-малко от 80х.Не че има нормален елкар.17:03 20.07.2023
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Гост
До коментар #21 от "свирчо":
На вас съветските чугуни все демокрацията ви е виновна18:20 20.07.2023
54 Милен
До коментар #12 от "бай Кольо":
Най на края един с моето мнение. Наистина и мен не ме кефят таблата им. Както каза, отврат са. Лошото че ни налагат и в дачия и в нисан.19:13 20.07.2023
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 2020 година
До коментар #47 от "гост":
близък си купи със сериозна отстъпка Клио най-висок клас на оборудване и почти всички екстри по спомен. От шоу-рума нещо го бяха подвели и като извинение му свалиха няколко хиляда. По спомен плати малко под 30хил. И при тогавашните цени ми изглеждаше твърде много - Октавиите можеха да се купят за около 40К, а Реното честно никога с нищо не ме впечатли. Сегашното не мисля, че е много по-напред спрямо конкуренцията, а да платя за него за най-високото оборудване 55К, просто ми изглежда безумие. Но въпрос на вкус, разбиране и прочие.22:33 20.07.2023
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 мю_бозон
05:27 21.07.2023
59 Не пак
До коментар #42 от "Пилот на Ферари":
а отново включи задна в движение…. форумен “лаяч”….10:21 21.07.2023
60 Българин
10:48 08.12.2023