16 Февруари, 2023 10:47 39 256 61

8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ II)

  • volkswagen-
  • 1.4 tsi

Сажди върху клапаните, слаба ангренажна верига, опасни течове на антифриз ... И това не е всичко свързано с един от най-популярните мотори на Volkswagen

8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ II) - 1

ЧАСТ I

4. Разход на масло

Изгарянето на масло в двигателите 1.4 TSI CAXA не е широко разпространено, поне при автомобили с умерен пробег. Въпреки това потреблението постепенно се увеличава и маслото може да изчезне по две причини: запушване на системата за източване на масло от турбокомпресора или коксуване на уплътненията на ротора. В този случай маслото навлиза във всмукателния тракт, замърсява дроселовата клапа и всмукателните клапани. Най-добрата превенция за тези две "рани" е да се налива висококачествено масло и да се сменя по-често.

5. Нагар по клапите

Маслото, влизащо във всмукателния тракт, се отлага върху нагретите стебла на всмукателните клапани. И тъй като горивото се впръсква директно в цилиндрите, клапаните не се измиват с бензин, както при системите с впръскване във всмукателния колектор. Поради отлаганията, клапаните губят своята подвижност - понякога дори спират да се затварят напълно, което означава, че могат да изгорят. Понякога трябва да свалите главата на цилиндъра, за да възстановите подвижността на клапаните или дори да смените клапаните и техните втулки. В особено напреднали случаи двигателят трябва да бъде разглобен и въглеродните отлагания да бъдат механично отстранени от частите.

8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ II)

6. Заседнал клапан на турбокомпресора

Тъй като втулката, в която се върти оста на клапана, се износва, газовете започват да проникват в пролуката и се отлагат сажди. Подвижността е загубена и вентилът е заседнал в едно положение, което не позволява на системата да управлява налягането. Лампата за проверка на двигателя светва и колата започва да работи зле. Трябва да смените "горещата" част на турбокомпресора. Или ремонт - някои сервизи разглобяват модула и сменят втулката.

7. Течове на антифриз

За разлика от обикновените двигатели, където обикновено антифриз тече основно от гумените съединения, двигателите 1.4 TSI CAXA имат две слаби места. При спукан междинен охладител охлаждащата течност постепенно прониква във всмукателния тракт на двигателя. Отвън този проблем е невидим. Но при голямо количество антифриз, който е влязъл в цилиндрите, е възможен дори воден удар. На фона на подобни последствия течовете от връзките на охлаждащите тръби на турбокомпресора изглеждат безобидни. Но антифризът върху горещи повърхности се изпарява бързо и дефектът е трудно да се открие.

8. Нестабилна работа и вибрации

Въглеродните отлагания върху дюзите, които са монтирани в горивната камера, водят до лошо образуване на смес. За да предотвратите повреда, използвайте бензин с добавки за почистващи препарати или ги добавете отделно. В напреднали случаи дюзите ще трябва да бъдат демонтирани и почистени на специална машина.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 37 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Люсид

    24 37 Отговор
    Кой ще седне да се занимава с подръжката на тос кютук слагаш в контакта и караш

    Коментиран от #3, #11, #44

  • 2 Трошки

    85 22 Отговор
    Фолксваген имат ли здрав бензинов двигател, не съм чувал за такъв от 60 години!

    Коментиран от #9, #30

  • 3 Точно така

    48 8 Отговор

    До коментар #1 от "Люсид":

    Люско - включваш в контакта, после сядаш отгоре и въртиш-въртиш.....

    Коментиран от #4, #10

  • 4 Люсид

    13 25 Отговор

    До коментар #3 от "Точно така":

    Не знам ти с твоя фв ги разбирате тия неща не четеш ли горе за вибрациите в моя Люсид вибрации няма все пак е кола не зърнокомбайн

    Коментиран от #27

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Тъй като чета...............

    46 10 Отговор
    По-добре да си карам Ладата 1500s
  • 7 Така е

    52 6 Отговор
    Още ли има неразбрали, че този е един от най-калпавите мотори на ФВ. Имат и много други техни бензинови също много проблемни. Не е от 60 ама преди 30 им беше последния приличен бензинов. И тогава японците ги превъзхождаха значително. Ще се помнят с тракащите помпи-дюзи и цялата прелест на тракторните им мотори.
    Сега пак ще стигат върхове с елкарите си. Този път успехът е сигурен.

    Коментиран от #8, #18, #32

  • 8 Смех 😆🤡🤣

    43 7 Отговор

    До коментар #7 от "Така е":

    Е що тогава ги купувате фв като са проблемни излиза че сте глупатси
  • 9 Имат

    36 17 Отговор

    До коментар #2 от "Трошки":

    1.8 и 1.8т. Имах пасат с 1.8 150 к.с и Ауди а6 с 1.8т. ин двете коли бяха на над 300 000км. Масло не съм доливал никога, никакви проблеми с тези мотори. 1.8т носи на тунинг, спокойно се надуват на 180-190 к.с.

    Коментиран от #17, #49

  • 10 Точно така

    1 15 Отговор

    До коментар #3 от "Точно така":

    Въртиш ги, въртиш ги :D

    Коментиран от #56

  • 11 Не мога да разбера защо толкова хора

    8 31 Отговор

    До коментар #1 от "Люсид":

    са против електричките?
    Като махнем окачаването от една страна имаме един ДВГ с всичките му агрегати а друга един електромотор с един електронен блок за управление.
    Така че електричките трябва да са много по-надеждни.

    Коментиран от #13, #15, #21, #52

  • 12 Дфен

    50 9 Отговор
    То на този мотор излиза че най здрава е само пропката на картера
  • 13 Трябва

    27 7 Отговор

    До коментар #11 от "Не мога да разбера защо толкова хора":

    Ама за съжаление ги правят като всяко ново нещо, чупливи. Електрическите коли да наистина хубави нещо, определено ги предпочитам пред ДВГ. Основният проблем за мен е,че нямат бъдеще с този тип батерии. Нужни са ново поколение батерии, които да по-екологични, зареждат се по-бързо и имат по-висока плътност.

    Коментиран от #16

  • 14 Конче

    36 13 Отговор
    Няма по- калпави двигатели от Ауди или VW , горят масло в несвяст. Като цяло немските премиуми са доста капризни,вкл БМВ
    Красиви коли са но до там...Плюс това поддръжката е доста скъпа , едно стандартно сменяне на масло е над 1000 лв ..Не Благодаря
  • 15 Така е

    34 3 Отговор

    До коментар #11 от "Не мога да разбера защо толкова хора":

    Много лесно и с малки усилия всеки може да разбере устройството на елкара, ако отдели малко от безценното си време. Пълно е с качествена информация в мрежата. И тогава ще разбере, че електронните блокове не са 1 а много повече - 5-6-7-силова електроника с течно охлаждане. Има ИЗКЛЮЧИТЕЛНО сложна система са отопление и течно охлаждане на архаичните батерии и интериора. А и силовия тракт не е прост. Даже има двускоростни кутии при някои.
  • 16 Тото

    54 3 Отговор

    До коментар #13 от "Трябва":

    Приятелю, батерия и екология са противоположни няма екобатерия това е най мръсното производство и да знаеш от мен когато едно решение е политическо а не на индустрията то е Глупост.

    Коментиран от #37

  • 17 Браво момченце1

    6 8 Отговор

    До коментар #9 от "Имат":

    Съжелявам те, колко ли ремонти си платил, но сега е по добре да се хвалиш!

    Коментиран от #36, #45

  • 18 Кози

    24 23 Отговор

    До коментар #7 от "Така е":

    Карам си моето 1.9TDI PD и съм пей сърце. Сутрин пали отмах, харчи под 6 без да го щадя, масло не близва, пушек не вади (категория 3 видиш ли) и майстор не е виждал. 286 000км предимно в София, та кой знае колко моточаса...

    Тракаш вика? Нека трака, радиото е по-силно.

    Коментиран от #22, #23, #31

  • 19 Васил

    37 12 Отговор
    След голф-3 всичко произведено от VAG group е тотален скрап едвам докретват двигателите им 100к
  • 20 Братовчеда си купи нов VW

    28 6 Отговор
    Братовчеда си купи нов VW преди 10г. Гореше му половин литър масло на 1500км. От представителството на VW му отговориха, че било нормално и няма от какво да се притеснява. Братовчеда каза, че никъде не е описано такъв начин на експлоатация на двигателя и им върна колата.
    Оказа се, че по дизайн не поставят сегмент за обиране на маслото към буталата. Проблемите са описани в статията.

    Коментиран от #33

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Страхотно

    8 17 Отговор

    До коментар #18 от "Кози":

    е,че има хора които се радват на такива неща но затова пък държавицата ни още много време ще е в дъното на всички класации.Да си доволен,че се движиш с модел който в нормалните страни е претопен преди поне 15г е много жалко.
  • 23 Любопитен

    27 4 Отговор

    До коментар #18 от "Кози":

    А радиото Веселина или Вероника е?

    Коментиран от #59, #60

  • 24 Анонимен

    18 5 Отговор
    Това е след въвеждането на измислените еко норми и даунсайзинг.И важи и за много други двигатели от подобен тип.Да живее екологията . Вече се хвърля целият автомобил.Честита Екология
  • 25 Анонимен

    30 8 Отговор
    В белите държави стимулират на 5 години да си хвърлиш новата кола на скраб и да вземеш нова.Това е по екологично и се пестят много ресурси.Възпитава се консуматорско общество.Предпочитам да карам доказан и издръжлив модел автомобил отколкото да го сменям на няколко години с лъскав паркетник.Да не говорим че новите автомобили са безлични и с еднотипен дизайн.И няма доказал се модел класика от новото поколение.Друго е ако някой иска да се доказва постоянно колко му е голяма пишката и иска да покаже че може да си сменя колата на две години.Автомобила трябва да носи и удоволствие,хора които го използват само за транспорт не бива да изказват мнение . Така се пазят ресурси със стимулация на свръхпроизводство
  • 26 Анонимен

    14 2 Отговор
    Много прост материал има в България.Особено дето не могат да разберат кое е пропаганда или чиста истина.Ти му казваш фактите в прав текст той с малоумната си глава не може да разбере и пак слага минуси

    Коментиран от #29

  • 27 Ми не

    11 1 Отговор

    До коментар #4 от "Люсид":

    нямам ФВ, не съм имал и не смятам и да имам...
    Но гледам, че и ти фантазираш с поредния ник смехоране, за да се правиш на интересен...
    А от коли и двигатели си далеч, ама много много далеч...
  • 28 Анонимен

    23 3 Отговор
    Моделът е претопен още преди 15 години защото това е наложено по политически начин.С така наречените еко норми и забрана за движение в градовете.Отделно държавите стимулират да си изхвърлите стария автомобил за да върви производството.Това важи за Германия.Не значи че старият технически изправен автомобил е по лош от новия .Отделно и проблема с набавянето на части.Вече нищо не се държи на склад .И хората предпочитат да си изхвърлят употребявания автомобил и да си вземат друг за да могат да го ползват.Не щот са толкова прости че да хвърлят коли на пет години и им излиза по евтино.И в не всички бели държави карат само нови автомобили.Карат там където са затегнати най много еко нормите и автомобили под евро 5 не се допускат в центровете на града и периферията.И сега дървените глави можете да продължите да слагате минуси защото дериджето на държавата било защото някой си обичал стария автомобил.Важно е да е подържан,не разпаднат.Дериджето на държавата е от манталитета на мозъчния ограничен и крадлив българин .който за лични облаги ще продаде интереса на държавата на колегите си или на роднините си.Само и само за да те прецака и да измъкне повече пари от тебе.После се надявай да ти свърши работа
  • 29 Българин

    9 3 Отговор

    До коментар #26 от "Анонимен":

    Тихо бе неграмот тия двигатели са реални к.....енефи.Ти ,ско си лаик трай там ,като бит г....ъз
  • 30 Случаен

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "Трошки":

    1.5 TSI, 2.0 FSI, 2.0 Turbo FSI(EA113), 1.6 MPI(EA111), 1.4 16v MPI който се слагаше едно време на полотата, и всичко до 1994.
  • 31 Случаен

    15 4 Отговор

    До коментар #18 от "Кози":

    И като се събуди, краката отвити, нали? Аз под 7 градско не мога да го сваля мойто, тоя 6, хахаха, смях. И по-муден няма накъде. Че и безпроблемен не може да се нарече, целия ваг форум реве от дюзи, турбини и валове. През маховик и турбо минах веднъж, вече идва май втори път реда на турбината. А, и да не забравя - 240 хил км, 210 хил от които от мен.

    Коментиран от #61

  • 32 Случаен

    6 11 Отговор

    До коментар #7 от "Така е":

    Явно под нова кола ти се привиждат още Пасат 6 и Голф 5... 1.4 TSI са поне 3 фамилии. Проблемните са ранните ЕА111. И дори и те, при смяна на веригата с новия образец и редовна смяна на масло изкарват 250-300хил км без сериозни проблеми (турбото и на дизела ще замине). ЕА888 втора генерация вече навършиха 10 години от края на производството им, та не разбрах какво не им е наред на сегашните?

    Коментиран от #35, #40

  • 33 Случаен

    7 13 Отговор

    До коментар #20 от "Братовчеда си купи нов VW":

    Значи двигателя си го виждал само на сън... Няма двигател без маслообиращ сегмент. И ако горяха толкова масло, нямаше да минат евро категорията си.

    Коментиран от #34, #53

  • 34 Бла

    20 5 Отговор

    До коментар #33 от "Случаен":

    Нямаше да минат евро категорията си VW ? Чакай, че се сетих за едни "гейтове" , точно в тази насока за VW :Д. Поздрави и успешен ден :)
  • 35 Неслучаен

    11 3 Отговор

    До коментар #32 от "Случаен":

    още по-безпроблемен е и ЕА888 от 3-то поколение, който направи и той 10-на години на пазара в редица модели...и има потенциал и носи на бой много...
    А бензинов турбо мотор няма как да не похарчва масло, особено при "стъпка"...

    Коментиран от #38

  • 36 Ами нали

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "Браво момченце1":

    Нали това ти обяснявам, никакви. А ти дори не си притежавал автомобил с тези мотори, но мнение даваш.
  • 37 Ами Тото,

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "Тото":

    Нали затова казвам, че са необходими по-чисти батерии.
  • 38 Карам

    5 7 Отговор

    До коментар #35 от "Неслучаен":

    ЕА888 на шкодата и съм много доволен. Под 6/100 смесен разход.
  • 39 Жоро

    10 4 Отговор
    CAXA 1.4 TSI ми е двигателя, 188К километра пожелайте ми успех.
    Като трака около минута като дизел.
    Не съм сменял вериги и др. само масло и газ до край го натискам.

    Коментиран от #47

  • 40 Така е

    9 3 Отговор

    До коментар #32 от "Случаен":

    Може да отговоря, но на разбираемо зададен въпрос. Опитах се да си спомня какво ми се е привиждало, но нищо такова, което твърдите, не е било. Сигурно съм забравил.
    А колко провала имат с бензинови мотори преди и след прословутия 1.4 -много са.
    Вие сте техен любител-избройте ги. Рекорд по фалове. А щом има нови добри-радвам се.
    Има далеч по-добри комплексно, алтернативи на ФВ.
  • 41 Пешо

    6 2 Отговор
    Писарчето хабер нямаш от двигатели
    Износват бутала и цилиндри.Затова горят масло тези двигатели
  • 42 Пешо

    7 3 Отговор
    Писарчето хабер нямаш от двигатели.Износват бутала и цилиндри.За това горят масло тези двигатели.
  • 43 Бай Грую

    22 3 Отговор
    Най-добрият мотор на фолвето е 1,8 с осем клапана и 90 коня. Вярно вече архаичен и в историята, но това е истината, нема адруга!
  • 44 ЖЕКО

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Люсид":

    ИМЕТО ТИЕ ДЖЕНДЪРСКО
  • 45 Мммда

    11 2 Отговор

    До коментар #17 от "Браво момченце1":

    На дъртия пасата е 1.8 и измина около 360000 само на газ. Това лято чак отворих мотора на 420000, заради друг проблем, но така или иначе гарнитурата почти беше финиширала както и едната биела. Само масло съм му сменял на всеки +-10000км. Слабост предно окачване.
    След 2004 всички бензини под 2.0l на vw са катастрофа.
  • 46 СЛОНА

    8 6 Отговор
    КАРАМ 1.4 -82К МАЛКИЯ МАЗДОВ ЯПОНЕЦ НИЩО НЕ МУ СЕ ТРОШИ НЕ ТЕЧЕ И НЕМА( ОТВЪРЗАНИ КОНЕ)
    КАРАМ КОРЕЕЦ С ЯПОНСКО СЪРЦЕ И НЕ СЕ И СЕЩАМ ЗА ЕС КОЧИНКИ!!!
  • 47 Мммда

    6 0 Отговор

    До коментар #39 от "Жоро":

    Няма да е лошо да смениш верижката комплект с оригиналните части за предпочитане, лабава е вече и тия мотори се чупят комплект.
  • 48 Кобрабг

    8 0 Отговор
    Как то се казва ,,Дас Алто ,, Фолксваген народни коли честито на печелившите
  • 49 Щастлив

    9 3 Отговор

    До коментар #9 от "Имат":

    съм и аз с 1.8 турбо бензин. Софтуерно се увеличи мощността и на диностенд показва 217кс. 2-ра година без проблеми и без харчене на масло. Пъргав, тих и …. абе няма да кажа икономичен. На градско харчи около 7.5 когато се кара мнооого внимателно. При нормално каране - около 9. Извънградско с 90-100 пак е около 7.5, но настъпиш ли на магистралата харчи 12-13. А иначе си върви колата и с 200, без да се тормози…ама там разхода е към 20.

    Коментиран от #51

  • 50 ОнияТам

    6 1 Отговор
    Какво означава двигател с принудително турбо ? Май автора на статията е измислил някаква нова технология ?
  • 51 с опит

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Щастлив":

    верно си щастливец, мойто 1,8Т, хем беше на 130х.км. си похарчваше масълце доволно, а градско София под 11-13 не съм успявал да го докарам за 5-те години, в които го търкалях. За извънградско 10-11, ама съм си я настъпвал винаги.
  • 52 незнайко

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Не мога да разбера защо толкова хора":

    Прав сте, но виждали ли сте какво представлява блока за управление ? Не е като ДВГ да го разглобиш да смениш някой чарк и да го сглобиш ! Електричките са по сложни от ДВГ ! На всичкото отгори пак имот антифриз и масло !!!
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 аустрия

    8 3 Отговор
    Чисто нова Джета 1,2 ТСИ, 2012...след 10 години - сменени само една крушка и една водна помпа...плюс редовната подръжка на 2 години в моя случай...не е толкова зле

    Коментиран от #55

  • 55 Посмали малко

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "аустрия":

    Много ли друса с оригиналните амортисьори Или караш само до пазара?

    Коментиран от #58

  • 56 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Точно така":

    Ганюф,и тук ли спамиш П.А.Р.А.З.И.Т
  • 57 стрнаничен

    4 0 Отговор
    Кади 1.4 tsi при това на метан, първите са на около 500-600х.км. и се движат пък таксиджиите не се славят с много поддръжка и смяна масла. Не искам да прозвучи като обида за таксиджиите а имам в предвид, че не им е лесно с огромните им разходи и малки приходи- принуждават ги да са небрежни и въпреки всичко това е най често срещана кола такси в София. Да оставим настрана и че метана доста съсипва колата, ако да е оригинална. Просто размишлявам. За пръв път участвам в такова надприказване. Българина каквото има и кара това хвали. Много добри мои приятели карайки например Рено само него си го хвалят, а като си купят Тойота например, само за това вече се дрънка и забравяме за френските. Само наблюдения. Интересно ми е сега дали това ще ми е първия и поледен опит да участвам в надприказването?
  • 58 Случаен

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "Посмали малко":

    Единственото което не ми се вярва е че е сменил само една крушка. Иначе амортисьорите на ваг изкарват поне 13-15 години. 2007 е нашия, сменихме ги миналата година. Имаха си стикерите от завода още.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Кози

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Любопитен":

    Всъщност Спотифай. В момента съм на вълна японска музика. Бейбиметал и Уагаки Бенд.
    И работя като програмист, така че не бързай да съдиш хората. Живота е шарен
  • 61 Кози

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Случаен":

    Аз казах предимно в София, но не изцяло, затова 6 на 100. Във форумите е нормално да реват, без значение на коя марка, затова са тез форуми. Който има безпроблемен автомобил не ходи всеки месец да пише постове колко е доволен... Като знаем че ВАГ ТДИ е най-караният двигател в БГ е нормално и този форум да е най-шумният.

    Що се отнася до твоят автобоил, за 300 000км маховик е нормално да смениш. Нормално е и да се изчисти поне веднъж EGR и да се източи маслото от интеркуулера. За турбо, дюзи и прочие не мога да коментирам. Кофти късмет. Моят наистина не е давал проблем.