4. Разход на масло
Изгарянето на масло в двигателите 1.4 TSI CAXA не е широко разпространено, поне при автомобили с умерен пробег. Въпреки това потреблението постепенно се увеличава и маслото може да изчезне по две причини: запушване на системата за източване на масло от турбокомпресора или коксуване на уплътненията на ротора. В този случай маслото навлиза във всмукателния тракт, замърсява дроселовата клапа и всмукателните клапани. Най-добрата превенция за тези две "рани" е да се налива висококачествено масло и да се сменя по-често.
5. Нагар по клапите
Маслото, влизащо във всмукателния тракт, се отлага върху нагретите стебла на всмукателните клапани. И тъй като горивото се впръсква директно в цилиндрите, клапаните не се измиват с бензин, както при системите с впръскване във всмукателния колектор. Поради отлаганията, клапаните губят своята подвижност - понякога дори спират да се затварят напълно, което означава, че могат да изгорят. Понякога трябва да свалите главата на цилиндъра, за да възстановите подвижността на клапаните или дори да смените клапаните и техните втулки. В особено напреднали случаи двигателят трябва да бъде разглобен и въглеродните отлагания да бъдат механично отстранени от частите.
6. Заседнал клапан на турбокомпресора
Тъй като втулката, в която се върти оста на клапана, се износва, газовете започват да проникват в пролуката и се отлагат сажди. Подвижността е загубена и вентилът е заседнал в едно положение, което не позволява на системата да управлява налягането. Лампата за проверка на двигателя светва и колата започва да работи зле. Трябва да смените "горещата" част на турбокомпресора. Или ремонт - някои сервизи разглобяват модула и сменят втулката.
7. Течове на антифриз
За разлика от обикновените двигатели, където обикновено антифриз тече основно от гумените съединения, двигателите 1.4 TSI CAXA имат две слаби места. При спукан междинен охладител охлаждащата течност постепенно прониква във всмукателния тракт на двигателя. Отвън този проблем е невидим. Но при голямо количество антифриз, който е влязъл в цилиндрите, е възможен дори воден удар. На фона на подобни последствия течовете от връзките на охлаждащите тръби на турбокомпресора изглеждат безобидни. Но антифризът върху горещи повърхности се изпарява бързо и дефектът е трудно да се открие.
8. Нестабилна работа и вибрации
Въглеродните отлагания върху дюзите, които са монтирани в горивната камера, водят до лошо образуване на смес. За да предотвратите повреда, използвайте бензин с добавки за почистващи препарати или ги добавете отделно. В напреднали случаи дюзите ще трябва да бъдат демонтирани и почистени на специална машина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Люсид
Коментиран от #3, #11, #44
11:00 16.02.2023
2 Трошки
Коментиран от #9, #30
11:10 16.02.2023
3 Точно така
До коментар #1 от "Люсид":
Люско - включваш в контакта, после сядаш отгоре и въртиш-въртиш.....Коментиран от #4, #10
11:15 16.02.2023
4 Люсид
До коментар #3 от "Точно така":
Не знам ти с твоя фв ги разбирате тия неща не четеш ли горе за вибрациите в моя Люсид вибрации няма все пак е кола не зърнокомбайнКоментиран от #27
11:17 16.02.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Тъй като чета...............
11:29 16.02.2023
7 Така е
Сега пак ще стигат върхове с елкарите си. Този път успехът е сигурен.
Коментиран от #8, #18, #32
11:33 16.02.2023
8 Смех 😆🤡🤣
До коментар #7 от "Така е":
Е що тогава ги купувате фв като са проблемни излиза че сте глупатси11:38 16.02.2023
9 Имат
До коментар #2 от "Трошки":
1.8 и 1.8т. Имах пасат с 1.8 150 к.с и Ауди а6 с 1.8т. ин двете коли бяха на над 300 000км. Масло не съм доливал никога, никакви проблеми с тези мотори. 1.8т носи на тунинг, спокойно се надуват на 180-190 к.с.Коментиран от #17, #49
11:53 16.02.2023
10 Точно така
До коментар #3 от "Точно така":
Въртиш ги, въртиш ги :DКоментиран от #56
11:56 16.02.2023
11 Не мога да разбера защо толкова хора
До коментар #1 от "Люсид":
са против електричките?Като махнем окачаването от една страна имаме един ДВГ с всичките му агрегати а друга един електромотор с един електронен блок за управление.
Така че електричките трябва да са много по-надеждни.
Коментиран от #13, #15, #21, #52
12:08 16.02.2023
12 Дфен
12:26 16.02.2023
13 Трябва
До коментар #11 от "Не мога да разбера защо толкова хора":
Ама за съжаление ги правят като всяко ново нещо, чупливи. Електрическите коли да наистина хубави нещо, определено ги предпочитам пред ДВГ. Основният проблем за мен е,че нямат бъдеще с този тип батерии. Нужни са ново поколение батерии, които да по-екологични, зареждат се по-бързо и имат по-висока плътност.Коментиран от #16
12:31 16.02.2023
14 Конче
Красиви коли са но до там...Плюс това поддръжката е доста скъпа , едно стандартно сменяне на масло е над 1000 лв ..Не Благодаря
12:43 16.02.2023
15 Така е
До коментар #11 от "Не мога да разбера защо толкова хора":
Много лесно и с малки усилия всеки може да разбере устройството на елкара, ако отдели малко от безценното си време. Пълно е с качествена информация в мрежата. И тогава ще разбере, че електронните блокове не са 1 а много повече - 5-6-7-силова електроника с течно охлаждане. Има ИЗКЛЮЧИТЕЛНО сложна система са отопление и течно охлаждане на архаичните батерии и интериора. А и силовия тракт не е прост. Даже има двускоростни кутии при някои.12:43 16.02.2023
16 Тото
До коментар #13 от "Трябва":
Приятелю, батерия и екология са противоположни няма екобатерия това е най мръсното производство и да знаеш от мен когато едно решение е политическо а не на индустрията то е Глупост.Коментиран от #37
13:04 16.02.2023
17 Браво момченце1
До коментар #9 от "Имат":
Съжелявам те, колко ли ремонти си платил, но сега е по добре да се хвалиш!Коментиран от #36, #45
13:21 16.02.2023
18 Кози
До коментар #7 от "Така е":
Карам си моето 1.9TDI PD и съм пей сърце. Сутрин пали отмах, харчи под 6 без да го щадя, масло не близва, пушек не вади (категория 3 видиш ли) и майстор не е виждал. 286 000км предимно в София, та кой знае колко моточаса...Тракаш вика? Нека трака, радиото е по-силно.
Коментиран от #22, #23, #31
13:37 16.02.2023
19 Васил
13:43 16.02.2023
20 Братовчеда си купи нов VW
Оказа се, че по дизайн не поставят сегмент за обиране на маслото към буталата. Проблемите са описани в статията.
Коментиран от #33
13:50 16.02.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Страхотно
До коментар #18 от "Кози":
е,че има хора които се радват на такива неща но затова пък държавицата ни още много време ще е в дъното на всички класации.Да си доволен,че се движиш с модел който в нормалните страни е претопен преди поне 15г е много жалко.14:40 16.02.2023
23 Любопитен
До коментар #18 от "Кози":
А радиото Веселина или Вероника е?Коментиран от #59, #60
14:44 16.02.2023
24 Анонимен
14:58 16.02.2023
25 Анонимен
15:06 16.02.2023
26 Анонимен
Коментиран от #29
15:16 16.02.2023
27 Ми не
До коментар #4 от "Люсид":
нямам ФВ, не съм имал и не смятам и да имам...Но гледам, че и ти фантазираш с поредния ник смехоране, за да се правиш на интересен...
А от коли и двигатели си далеч, ама много много далеч...
15:35 16.02.2023
28 Анонимен
15:36 16.02.2023
29 Българин
До коментар #26 от "Анонимен":
Тихо бе неграмот тия двигатели са реални к.....енефи.Ти ,ско си лаик трай там ,като бит г....ъз15:36 16.02.2023
30 Случаен
До коментар #2 от "Трошки":
1.5 TSI, 2.0 FSI, 2.0 Turbo FSI(EA113), 1.6 MPI(EA111), 1.4 16v MPI който се слагаше едно време на полотата, и всичко до 1994.15:39 16.02.2023
31 Случаен
До коментар #18 от "Кози":
И като се събуди, краката отвити, нали? Аз под 7 градско не мога да го сваля мойто, тоя 6, хахаха, смях. И по-муден няма накъде. Че и безпроблемен не може да се нарече, целия ваг форум реве от дюзи, турбини и валове. През маховик и турбо минах веднъж, вече идва май втори път реда на турбината. А, и да не забравя - 240 хил км, 210 хил от които от мен.Коментиран от #61
15:43 16.02.2023
32 Случаен
До коментар #7 от "Така е":
Явно под нова кола ти се привиждат още Пасат 6 и Голф 5... 1.4 TSI са поне 3 фамилии. Проблемните са ранните ЕА111. И дори и те, при смяна на веригата с новия образец и редовна смяна на масло изкарват 250-300хил км без сериозни проблеми (турбото и на дизела ще замине). ЕА888 втора генерация вече навършиха 10 години от края на производството им, та не разбрах какво не им е наред на сегашните?Коментиран от #35, #40
15:47 16.02.2023
33 Случаен
До коментар #20 от "Братовчеда си купи нов VW":
Значи двигателя си го виждал само на сън... Няма двигател без маслообиращ сегмент. И ако горяха толкова масло, нямаше да минат евро категорията си.Коментиран от #34, #53
15:49 16.02.2023
34 Бла
До коментар #33 от "Случаен":
Нямаше да минат евро категорията си VW ? Чакай, че се сетих за едни "гейтове" , точно в тази насока за VW :Д. Поздрави и успешен ден :)16:01 16.02.2023
35 Неслучаен
До коментар #32 от "Случаен":
още по-безпроблемен е и ЕА888 от 3-то поколение, който направи и той 10-на години на пазара в редица модели...и има потенциал и носи на бой много...А бензинов турбо мотор няма как да не похарчва масло, особено при "стъпка"...
Коментиран от #38
16:03 16.02.2023
36 Ами нали
До коментар #17 от "Браво момченце1":
Нали това ти обяснявам, никакви. А ти дори не си притежавал автомобил с тези мотори, но мнение даваш.16:28 16.02.2023
37 Ами Тото,
До коментар #16 от "Тото":
Нали затова казвам, че са необходими по-чисти батерии.16:30 16.02.2023
38 Карам
До коментар #35 от "Неслучаен":
ЕА888 на шкодата и съм много доволен. Под 6/100 смесен разход.16:33 16.02.2023
39 Жоро
Като трака около минута като дизел.
Не съм сменял вериги и др. само масло и газ до край го натискам.
Коментиран от #47
16:46 16.02.2023
40 Така е
До коментар #32 от "Случаен":
Може да отговоря, но на разбираемо зададен въпрос. Опитах се да си спомня какво ми се е привиждало, но нищо такова, което твърдите, не е било. Сигурно съм забравил.А колко провала имат с бензинови мотори преди и след прословутия 1.4 -много са.
Вие сте техен любител-избройте ги. Рекорд по фалове. А щом има нови добри-радвам се.
Има далеч по-добри комплексно, алтернативи на ФВ.
17:02 16.02.2023
41 Пешо
Износват бутала и цилиндри.Затова горят масло тези двигатели
17:18 16.02.2023
42 Пешо
17:22 16.02.2023
43 Бай Грую
17:30 16.02.2023
44 ЖЕКО
До коментар #1 от "Люсид":
ИМЕТО ТИЕ ДЖЕНДЪРСКО19:18 16.02.2023
45 Мммда
До коментар #17 от "Браво момченце1":
На дъртия пасата е 1.8 и измина около 360000 само на газ. Това лято чак отворих мотора на 420000, заради друг проблем, но така или иначе гарнитурата почти беше финиширала както и едната биела. Само масло съм му сменял на всеки +-10000км. Слабост предно окачване.След 2004 всички бензини под 2.0l на vw са катастрофа.
20:03 16.02.2023
46 СЛОНА
КАРАМ КОРЕЕЦ С ЯПОНСКО СЪРЦЕ И НЕ СЕ И СЕЩАМ ЗА ЕС КОЧИНКИ!!!
20:12 16.02.2023
47 Мммда
До коментар #39 от "Жоро":
Няма да е лошо да смениш верижката комплект с оригиналните части за предпочитане, лабава е вече и тия мотори се чупят комплект.20:12 16.02.2023
48 Кобрабг
22:05 16.02.2023
49 Щастлив
До коментар #9 от "Имат":
съм и аз с 1.8 турбо бензин. Софтуерно се увеличи мощността и на диностенд показва 217кс. 2-ра година без проблеми и без харчене на масло. Пъргав, тих и …. абе няма да кажа икономичен. На градско харчи около 7.5 когато се кара мнооого внимателно. При нормално каране - около 9. Извънградско с 90-100 пак е около 7.5, но настъпиш ли на магистралата харчи 12-13. А иначе си върви колата и с 200, без да се тормози…ама там разхода е към 20.Коментиран от #51
23:38 16.02.2023
50 ОнияТам
00:06 17.02.2023
51 с опит
До коментар #49 от "Щастлив":
верно си щастливец, мойто 1,8Т, хем беше на 130х.км. си похарчваше масълце доволно, а градско София под 11-13 не съм успявал да го докарам за 5-те години, в които го търкалях. За извънградско 10-11, ама съм си я настъпвал винаги.08:10 17.02.2023
52 незнайко
До коментар #11 от "Не мога да разбера защо толкова хора":
Прав сте, но виждали ли сте какво представлява блока за управление ? Не е като ДВГ да го разглобиш да смениш някой чарк и да го сглобиш ! Електричките са по сложни от ДВГ ! На всичкото отгори пак имот антифриз и масло !!!08:16 17.02.2023
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 аустрия
Коментиран от #55
10:19 17.02.2023
55 Посмали малко
До коментар #54 от "аустрия":
Много ли друса с оригиналните амортисьори Или караш само до пазара?Коментиран от #58
19:01 17.02.2023
56 Хайл
До коментар #10 от "Точно така":
Ганюф,и тук ли спамиш П.А.Р.А.З.И.Т00:12 18.02.2023
57 стрнаничен
13:01 18.02.2023
58 Случаен
До коментар #55 от "Посмали малко":
Единственото което не ми се вярва е че е сменил само една крушка. Иначе амортисьорите на ваг изкарват поне 13-15 години. 2007 е нашия, сменихме ги миналата година. Имаха си стикерите от завода още.15:49 19.02.2023
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Кози
До коментар #23 от "Любопитен":
Всъщност Спотифай. В момента съм на вълна японска музика. Бейбиметал и Уагаки Бенд.И работя като програмист, така че не бързай да съдиш хората. Живота е шарен
10:36 20.02.2023
61 Кози
До коментар #31 от "Случаен":
Аз казах предимно в София, но не изцяло, затова 6 на 100. Във форумите е нормално да реват, без значение на коя марка, затова са тез форуми. Който има безпроблемен автомобил не ходи всеки месец да пише постове колко е доволен... Като знаем че ВАГ ТДИ е най-караният двигател в БГ е нормално и този форум да е най-шумният.Що се отнася до твоят автобоил, за 300 000км маховик е нормално да смениш. Нормално е и да се изчисти поне веднъж EGR и да се източи маслото от интеркуулера. За турбо, дюзи и прочие не мога да коментирам. Кофти късмет. Моят наистина не е давал проблем.
10:45 20.02.2023