17 Февруари, 2023 11:25 3 330 7

Проблем с електрическите VW-та

  • volkswagen-
  • id.4-
  • проблем-
  • сервизна акция

Volkswagen ще изтегли 21 000 електрически коли ID.4

Проблем с електрическите VW-та - 1

Volkswagen обяви изтегляне на близо 21 000 електрически кросоувъра ID.4 поради софтуерен проблем, който може да причини внезапна загуба на мощност. Изтеглянето обхваща 20 904 автомобила от моделна година 2021, произведени между 26 май 2020 г. и 20 януари 2022 г.

Първите доклади от собственици на ID.4 в Европа за потенциални проблеми със софтуера за управление на батериите с високо напрежение започнаха да достигат до компанията още през юли 2021 г. Съществуването на софтуерни проблеми беше докладвано и от собственици на ID.4 в САЩ, които твърдяха, че това може да доведе до спиране на електрическото превозно средство.

В резултат на анализа VW заключи до септември 2021 г., че няма неоправдан риск за шофьорите, „тъй като функциите на управление и спиране не са засегнати“, така че първоначално реши да не изтегля проблемните електромобили, а продължи да проучва проблема. През 2022 г. обаче беше открито, че има проблем и със софтуера на импулсния инвертор, който също може да е причината за изключването на ID.4.

В резултат на това компанията установи, че дефекти в софтуера могат да доведат до нулиране на високоволтовия модул за управление на батерията или деактивиране на импулсния инвертор, което може да доведе до загуба на сцепление по време на шофиране, увеличавайки риска от инцидент . По тази причина обаче не е регистриран пътен инцидент с ID.4.

Докато The Verge твърдеше , че проблемът може да бъде решен със софтуерна актуализация по въздуха (OTA), която VW вече е започнала да пуска на ограничен брой собственици на ID.4, Autoblog съобщи, че актуализацията може да бъде инсталирана само в сервиз на Volkswagen.

Последната информация се оказа вярна и сега до края на март на собствениците на ID.4 ще бъдат изпратени известия да посетят дилър на VW, за да инсталират софтуерни корекции в блока за управление на батерията с високо напрежение и в блока за управление на импулсния инвертор.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    22 1 Отговор
    Бе от кога разправям аз че Фолксваген са най големите каручки .
  • 2 скъпи боклуци

    20 1 Отговор
    Дефектни коли на двойни цени! Ако бяха руски, щяха да ги съсипят с искове за обещетения....
  • 3 Тъпан ари

    15 0 Отговор
    "че няма неоправдан риск за шофьорите, „тъй като функциите на управление и спиране не са засегнати“
    А в момент на изпреварване когато си в насрещната лента"
  • 4 Мнвпадя

    13 0 Отговор
    Нема се пуашите! Те тези електички не са точно автомобили, така че като всеки компютър или смартфон, гасиш (желателно чрез спиране на захранването), след това пускаш отново и всичко започва пак да си работи.

    Е, ако се случи бъгнята да спре докато изпреварваш или си караш небрежно в най-лявата лента на магистралата, ще се наложи разните му там други коли, камиони, валяци и т.н. да поспрат и да те поизчакат докато рестартираш. Ама в края на краищата ти си тръгнал да спасяваш климата на Земята, а не да се забавляваш, така че ще има известни трудности и наудобства за всички.

    Коментиран от #5

  • 5 еКарс ⚡

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Мнвпадя":

    Това от личен опит ли е? С кой модел? Нашите наблюдения от последните 10 години в бранша, на база няколко стотин хиляди км и няколко стотин монтажа на зарядни станции в цялата страна са: няма по-надежден и безотказен автомобил за всякакви сезони и условия от електрическия. Ако на някого колата му е загубила мощност в движение, да дойде да сподели.

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Впнхн

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "еКарс ⚡":

    Баце, то и според 30 години опит и милиони инсталации на Майкрософт, всички версии на Уиндоус си работят идеално на техните машини и никога не дават "син екран", така че какво точно се опитваш да кажеш?
  • 7 Мъжа на урсула

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "еКарс ⚡":

    Кое му е безотказното на електричката??? Че настъпвам да изпреваря и с натискането на педала наличната мощност - а съм вече в насрещното - падна от 100 на 60%. Чак след 20-тина минута скалата се изпълни отново на 100%