При закупуване на употребяван автомобил продавачите се надпреварват да хвалят своя продукт. Особен акцент е поставен върху богатото оборудване. Като, именно екстрите са тези неща, които придават лукс и комфорт на автомобила. Не вярвайте обаче прекалено на хората от автомобилния пазар. Автомобилите с някои опции могат буквално да се съсипят веднага след покупката. А с кои, ви разказваме сега.
Шибедах
Трябва да сте особено внимателни с автомобили, които имат люк или познат още като шибедах. Ако пък не е фабричен, тогава е по-добре да откажете веднага покупката, защото не е ясно кой и как го е инсталирал. Но проблем с теч или неправилно затваряне може да се случи и с кола, на която опцията е инсталирана фабрично. Но тук проблемите са свързани с баналното износване и стареене на задвижващите механизми. Между другото, смяната на електродвигател е скъпа. И също така „засядането“ на люка при отваряне или затваряне е признак за нарушение на геометрията или изкривяване на водачите. Тук те трябва да бъдат регулирани или заменени, което също струва много пари.
Панорамен таван
Автомобилите с панорамни стъкла на тавана също не са за препоръчване. Например "панорама" на най-обикновена Opel Astra H струва от порядъка на над хиляда лева, плюс монтажни работи. Има и случаи, когато през зимата, в студ, стъкленият покрив просто се напуква и пада в кабината. Такива проблеми са наблюдавани при използвани кросоувъри от марката BMW. Така че не рискувайте здравето и парите си. По-добре е да изберете автомобили с "класически" таван.
Премиум автомобили
Технически сложните модели (обикновено от премиум сегмента) също ще създадат много проблеми. Например роботизираните скоростни кутии с два съединителя може да имат скрити дефекти или грешки, които просто са били изтрити, за да се продаде колата по-бързо. Ако искате автоматик, избирайте екземпляри с класически автоматици . Те са по-надеждни от "роботите" и това е само един от примерите за сложната и ненадеждна електроника при употребявани премиум автомобили.
Теглич
Купуването на кола с теглич също може да доведе до значителни проблеми. Особено ако инсталирането му не е предвидено от проекта, но въпреки това съществува. Когато регистрирате автомобил в КАТ, инспекторът ще изиска от вас да премахнете „самоизработения“ елемент. Освен това този теглич най-вероятно е използван, което неминуемо се е отразило негативно на някои от основните възли и агрегати по колата.Основно трябва да знаете, че транспортирането на ремарке увеличава натоварването на двигателя и скоростната кутия. Така че най-важните възли на такова превозно средство ще бъдат износени много повече от кола без теглич.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Нормален
Коментиран от #3
14:20 23.02.2023
3 Име
До коментар #2 от "Нормален":
Купи си те дървените философи като теб са най-готините клиентиКоментиран от #13
14:44 23.02.2023
4 Картоф
С нито едно от нещата в статията няма проблем, нито двигателят нито СК.
Особеното е, че познавам предишния собственик и колата наистина е поддържана.
Рядко са случаите, в които, поддържана кола е в лошо състояние.
Коментиран от #16
14:46 23.02.2023
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
15:18 23.02.2023
6 Японеца кара японско
16:04 23.02.2023
7 коста
Коментиран от #26
16:57 23.02.2023
8 добре
16:59 23.02.2023
9 Славчеви работи
Коментиран от #14
17:35 23.02.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 СМЕШНооо
До коментар #11 от "криско":
Ами мисиркина работа сър.А ние отвяряме за да научим уж нещо полезно18:02 23.02.2023
13 Истината
До коментар #3 от "Име":
От такива, като него, много автоджамбази станаха милионери... Изнесоха моргаляците на Европа и ги превъртяха на 3-ни цени...19:14 23.02.2023
14 уйхъгтфр
До коментар #9 от "Славчеви работи":
И аз аджеба що да ти повярвам на глупостите? Наясно ли си изобщо колко струва наличието на заводски теглич на кола след 2010г. примерно? В общи линии- от €800 нагоре и никой не го поръчва ей тъй- да има ако ми затрябва някога след 10 години...Онея глупости "да си возя велосипедите на децата" ги забравете- 3 пъти по-лесно е да ги сложа на тавана отколкото на теглича отзад и да се чудя как да си ползвам багажника...
И твоите глупости с "2 пъти годишно каравана за 100км." също ги забравете- никой не ви вярва... Може и да е вярно, но аз не помня някой да поръчва екстри които ще ползва 2 пъти на 5 години... Особено пък модерните "автоматични" тегличи дето струват по €1500+
Кола с теглич не съм купувал НИКОГА, а от 20+ години карам само коли извадени от магазина. За теглене на каравани, лодки, платформи с други коли/мотори/атв-та си имам голям пикап.
Кола с шибедах или отваряем панорамен таван не съм купувал от 15+ години- не пуша и вентилацията не ми е нужна, а шибедахът ВИНАГИ ПРОТИЧА и създава грижи. Да, почиства се лесно и т.н. ама не ми трябва туй главоболие.
И наистина НЕ купувайте премиум модел на 10+ години щото била изгодна цената- колата вече е евтина (като цяло), повредите тъкмо започват, а цените на частите са високи щото е ПРЕМИУМ МОДЕЛ, без оглед колко е стара колата. Окачването на дъртата еС-класа на картинката горе струва колкото половината кола ако имате късмет, комплект нови гуми, обслужване на мотора, още няколко дребни ремонта и веч
Коментиран от #21, #23
19:22 23.02.2023
15 Космос
Ей мишок бърже в дупката обратно
19:45 23.02.2023
16 Уточнение
До коментар #4 от "Картоф":
- пропуснал си "засега..."Коментиран от #19
20:20 23.02.2023
17 Ицо
Коментиран от #27, #30
20:27 23.02.2023
18 Москвич с теглич
20:55 23.02.2023
19 Картоф
До коментар #16 от "Уточнение":
На 300 000 км е и на 16 години, колко да чакам?21:03 23.02.2023
20 МалъкПишкодръп
21:31 23.02.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 не си прав
До коментар #14 от "уйхъгтфр":
колега, на 2 коли съм имал теглич само и единствено за багажник за колела. Не знам колко лесно ти е на теб да качваш големи колела на покрива, камо ли повече от 2, за да оцениш предимствата на багажника върху теглич. А това е най-доброто, повярвай ми. И багажника си се отваря съвсем нормално защото всеки един багажник за теглич пада назад барабар с колелата на него. Хората са го измислили и бе случайно струват майка си баща си такива багажници.Коментиран от #24, #25, #34
08:36 24.02.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 сдфгхйк
До коментар #23 от "не си прав":
Години наред като бяха малки децата пътувах с голям бокс и 2 големи велосипеда на тавана. Отнемаше ми точно 15 минути да монтирам релсите на тавана, да сложа бокса и да кача велосипедите. И всичко (бокса, релсите и стойките за 2 колела) ми струваше с 40% по-малко от читава стойка за теглич за 2 колела...И много искам да те видя как демонтираш всичко като не можеш да излезеш от паркомястото щото разни "мозъци" са спрели плътно до теб... Интересно е и как паркираш където и да е колата ти която е пораснала с 1 метър отзад и о, чудо- нито камерата, нито парктроника ти помагат с нещо...
И последно- ти дори и да не го ползваш тоя теглич е все тая, щом е сложен някой го е ползвал... И особено ако говорим за джип с теглич шансът да е теглена платформа, каравана и други тежести е сериозен- ти обяснявай каквото си щеш...
Жокер- модерните коли с автоматичните тегличи при използването му записват данни в компютъра и е лесно проверимо дали е бил ползван за колелета или за тежки каравани...
09:55 24.02.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Миро
До коментар #17 от "Ицо":
Ах как те боцнах ,ама кълвеш на гола кука .И не забравяй тази като я върнеш на металекса пак заповядай ,ще ти. направя цена12:26 24.02.2023
28 Некъв фил
Кутия ръчка, джам ръчка, парно плъзга, оборотомер и скоростомер било, железна броня,.......... И те така! Юрош на най доброто! А и портрет на бащината П...ин!
14:07 24.02.2023
29 Некъв фил
Кутия ръчка, джам ръчка, парно плъзгач, оборотомер и скоростомер жило, железна броня,.......... И те така! Юрош на най доброто! А и портрет на бащината П...ин!
14:10 24.02.2023
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Гочето
Коментиран от #40
19:05 24.02.2023
32 моят автомобил-втора ръка
19:25 24.02.2023
33 КултураМиЯнко
22:00 24.02.2023
34 И при мен
До коментар #23 от "не си прав":
колега същия пример с много добър колега и приятел-на заводски нова кола в гаранция си поръча нов оригинален теглич и беше монтиран в сервиза на марката за да не отпадне гаранцията на колата…А теглича бе монтиран за да може да си спуска и вади 2 пъти в годината лодката с колесар и да я транспортира на около 5 км в посока от пристанището до сухия док, където стои лодката през зимата…
Така че има изключение и то не малко….както и твърдението, че ако колата е комби и дизел, то значи е спукана от товарене и каране….
Коментиран от #35
00:16 25.02.2023
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Мемфис
09:41 25.02.2023
37 Бай Х
Карам само нови коли откакто се помня,а напоследък по поръчка от каталог ! Така получавам това,което искам,а не съветска конфекция,сделана от или гофрени !
Коментиран от #39, #41
11:52 25.02.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Ибрее
До коментар #37 от "Бай Х":
и какъв е този каталог???Щото и ние се случва да поръчваме ама е било от конфигуратор….или при по-скъпите марки има демо маси в шоурумите с кожи, дървесни аплилации, шевове, материали и боядисани метални планки с реалните цветове….но от “каталог” няма как да поръчаш….в каталога гледаш снимки и картинки….
19:46 25.02.2023
40 Мукавей
До коментар #31 от "Гочето":
КОпувай си Гоче, кОпувай си дръгели20:30 25.02.2023
41 Х Бай
До коментар #37 от "Бай Х":
Купуваш на магарето Марко кожения салон, оня, дето виси.20:33 25.02.2023
42 Горчо
14:56 16.03.2023