8 Март, 2023 13:43 18 817 52

Не си купувайте Tesla, ако не искате да давате в пъти повече пари за ремонт

  • tesla-
  • ремонт-
  • пари
Не си купувайте Tesla, ако не искате да давате в пъти повече пари за ремонт - 1

Резервните части и по-конкретно тези за каросерията на електрическите автомобили от американската марка се считат за оскъдни в Европа, поради което имат много висока цена и в резултат на това ремонтът на каросерията се оказва много скъп.

Оказва се, че разходите за ремонт на каросерията на автомобили Tesla обикновено са с 61% по-високи от средните за всички марки, макар и значително по-ниски от тези за Porsche (+132% спрямо средните разходи).

До такива изводи стига френската организация SRA (SECURITE et REPARATION AUTOMOBILES - Безопасност и ремонт на автомобили) въз основа на резултатите от анализа на застрахователните разходи през 2021 година.

Както подчертават специалистите от SRA, Tesla има най-високите разходи за ремонт в своите категории. Цената на ремонта на Tesla Model 3 надвишава средната в сегмента с 23%, а тази на Model S - с 41%. А възстановяването на Model X е с 38% по-скъпо, което прави този модел най-скъпият в сегмента SUV-тата, като дори е пред Porsche Cayenne II с 27%.

Една от причините за тази разлика е цената на частите на Tesla. Заради недостига цената на частите на марката Tesla е с 56% по-висока от средната. SRA проследява движението на цените за 196 произведени в САЩ части всяко тримесечие. Разбира се, тези данни са от значение предимно за френския пазар, но те отразяват тенденция, която е присъща на световния пазар на резервни части на автомобили.

Автомобилите Tesla всъщност все още са новост в областта на ремонтите, "базата" от резервни части все още не е толкова голяма, освен това самата компания често променя технологиите за производство на каросериите (например каросерията на кросоувъра Tesla Model Y на американския, китайския и немския монтаж са структурно различни), което значително усложнява работата на производителите и доставчиците на компоненти.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Роми

    34 6 Отговор
    В България не сме се залетели да купуваме,да не говорим за електрокари, тука само Ауди и Мерцедес копираме щото в махалата е така модерно!
  • 2 Няма

    19 8 Отговор
    Да си купим
  • 3 985

    22 15 Отговор
    Не правете секс защото може да забременеете

    Коментиран от #14

  • 4 Е, па

    34 4 Отговор
    не сме си счупили краката от бързане да купим. Няма страшно, скоро няма да е.
  • 5 шегичка

    32 7 Отговор
    Е па ние на село нЕмаме пролем с теслата наследих я от тате, а он от дедо само дръжката е сменил.
  • 6 Мнение

    25 40 Отговор
    Не се купувайте съвременна електричка, ако искате да отделяте по-малко емисии в природата!!!
    Не угаждайте на глобалистическата гняс от Давос!
    Купете си автомобил с ДВГ!!!

    И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ НА 02.04.2023 ДА ПОДКРЕПИТЕ ЕДИНСТВЕНАТА ПРОБЪЛГАРСКА ПАРТИЯ, КОЯТО Е С НОМЕР 3, И КОЯТО НЯМА ДА РАЗРЕШИ ГЛОБАЛИСТИЧЕСКИТЕ СВОЕВОЛИЯ ЗА ЕЛЕКТРИЧКИ, НАСЕКОМИ И АМЕРИКАНСКО ЯДРЕНО ГОРИВО В КОЗЛОДУЙ!!!

    Коментиран от #28

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гост

    23 33 Отговор
    Най-евтината кола над 400кс и 4х4 е тесла, извъртете го както си искате, но няма по-евтини коли от тях за последните 3г. Не може да сравняваш модел 3 с голф и 85кс, което точно правите повечето пъти. В момента електричките са на същата цена като стандартните коли с двг, но при тях разходите са много ниски, докато при колите с двг. истинското плащане идва с голямата употреба. Проверете сами. Ето, модел У се произвежда по 4х.бройки седмично в Берлин и струва 43х.евро базово и 51х.евро с 4х4. Потърсете си кола с еквивалентни показатели, нова от конкурент, сами проверете, за да не кажете пак, че някой ви лъже.

    Коментиран от #15, #20, #27, #51, #52

  • 9 Леферов

    13 11 Отговор
    Каква Тесла бе? Аз си купих шведски трион и съм много доволен.
  • 10 Айкю 1

    24 10 Отговор
    Една истинска статия да прочетем в Фактите.
    Айде ония с теслата от 9 години дето му излизало много евтино пак да се пробва да ме опровергае
  • 11 смях

    22 13 Отговор
    Доста подвеждаща статия. Само ще ви кажа, че за нова Тойота RAV4 до скоро се чакаше година, сега може и да е повече. За нея части има ли - ами не, но няма статия увещаваща ни да не си купуваме нова Тойота. Да не говорим, че ремонти по каросерията се покриват от каско, тоест цената не е проблем.

    Коментиран от #45

  • 12 Късно 🚝

    15 29 Отговор
    След дъжд - качулка!
    София вече се напълни с Тесли. По 5-6 разминаваш всеки ден. Дрийм Карс осигурява следгаранционна поддръжка на всички модели Тесла, както чрез собствения си сервиз, така и чрез подизпълнители: Сонерс Ауто, Вианор Виница, Ники 2020 ЕООД, МакКуин ЕООД и Аутософт. Софтуеър, хардуеър, боди сервиз и тунинг, техническа поддръжка, ъпгрейд и т.н.
    А Павлик в Перник е бог на ремонт батерии, електроника и ъпгрейд. Отделно имаме и Тесла БГ, както и представителство в Румъния. Това е най-добрата кола (не на ток, а ИЗОБЩО) и заради това имаме най-поддържащата се мрежа от ентусиасти.

    Коментиран от #22, #46

  • 13 Хари

    23 12 Отговор
    Има един бърльок в YouTube Danny ли беше,какъв беше,той трябва да ги чете тези статии. Като говори хубави неща за тесла,чак се тресе от радост. Мисля,че му трябва психиатър. Ще дам над 200К лв и след толкова километра колкото струва колата ремонти. Не се чудя на тесла,чудя се на тия с празните чотори къде ги купуват,че и възхваляват. Бъдещето е във ВОДОРОДА.

    Коментиран от #16, #17, #19

  • 14 сдрфтгъх

    18 9 Отговор

    До коментар #3 от "985":

    Цръвул вмирисан, записвай си:

    - жената я блъснаха у Финландия и сервиза каза "смяна на калник, фар, капак, дясна предна джанта, дясното окачване (с керамични дискове дето се "въргалят у всеки склад" ), предна броня, решетка и още куп дреболии"
    - тогава жената караше едно от първите RS6 продадени в света, максимум да е било 30-та бройка
    - това става на ПЕТИЯТ ДЕН след покупката и ГАРАНТИРАНО беше единственото такова у Финландия тогава

    Ремонтът отне 8 дни от които 5 дни се чакаше доставка на цялото дясно окачване- всичко друго дойде за 2 работни дни. Това за много рядък модел в продажба от няма и 1 месец...

    Лично аз съм блъскал ТеслЪ еС у фащ- туй миналата година... Доставката на ляв стоп и задна броня отнемала (по обещания на сервиза) от 35 до 40 РАБОТНИ ДНИ... Дойдоха след 51 работни дни, ремонта отне още 5 работни дни... Реално- близо 3 месеца нямаш кола заради дребна щета. Найс, а...

    Коментиран от #30, #34

  • 15 Банди

    23 6 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    За какво са ти тези 400кс?
    Градско 50км по магистралите.то пък едни магистрали 130км/ч ,че и с пернишкият голф може да се кара с толкова.
    Вземете да я натиснете и в някоя я спирка,я в къща ще влезнете от хубавите пътища. Имаше статия за един с тесла за 1,5милиона км 10 ел мотора сменил и два чувала с $ за кола и ремонти дал. След година две битов ток няма да има и от къде ще зареждате?
  • 16 Бимбо

    17 4 Отговор

    До коментар #13 от "Хари":

    Ти не им бери грижа кои ги купуват. 200,000$ дават тия където без труд са ги изкарали. Къде присфояване на евро-фондове,къде тъмни сделки... Та не ги мисли тези. Както казват хората,как им дошли парите,така им заминали.
  • 17 8у7ъ6т5р4

    15 6 Отговор

    До коментар #13 от "Хари":

    "Бъдещето е във ВОДОРОДА"

    Към момента и там не е- добив, транспорт, зареждане и накрая използване в колата за да получиш ток за ел. моторите е прекалено скъпо и няма перспектива да поевтинее при масова употреба на технологията.

    Положението е простичко- минаваме на електрички като цяло. Проблемите са няколко и са прости:

    - отде толкова ток? От нови АЕЦ- няма друг избор...
    - отде толкова зарядни станции? Ще се появят, спокойно- няма да е безплатно разбира се...
    - къде ни е бързото зареждане? Зареждането вече е доста бързо, но има накъде още да растат цифрите...
    - къде ни е големият пробег и реалната независимост от контакта? Ей това е проблемът който трябва да се реши и за това са нужни изцяло нов тип батерии- с тези батерии вече е достигнат лимита на пробега...

    Коментиран от #21

  • 18 Вальо Каматцуто

    23 9 Отговор
    Живея в Германия. Един комшия турчин си купи тесла Y тръгна си лятото за Турция и пътува 6 дни. С кола с ДВГ макс 2 дни. Думите му бяха караш 4 часа 8 часа ако имаш късмет да намериш зарядно е супер.
    И така се повтаря. Батерията на 20% реди се на сръбската граница с 5км колона от чакащи коли. Спрял климатика за да спести ел енергия. Децата ревът,жената стенка,ужас. В България го качили на автовоз до зарядно,съблекли му кожата. И отново процеса се повтаря ,караш 4часа и 8 част зареждаш. Децата уморени,жената пищи. Върна се в Германия и пусна колата в Auto Scout24

    Коментиран от #23

  • 19 Фори

    13 1 Отговор

    До коментар #13 от "Хари":

    Де да беше само тоя бърльок!
    В България стана спорт обезумяването.
    Стотици,че и хиляди страдат от този синдром.
  • 20 Експерд

    18 4 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Има много автомобили с такива коне на такава цена, като всички те превъзхождат Теслите като скорост, удоволствие от шофирането, качество и поведение на пътя
    Те тия коне на Теслата не са като ония коне при вътрешното горене.
    Каква максимална скорост имат Теслите с 400к.с.?
    Колкото дизелово Ауди или БМВ с 200к.с. , а как се държи в завоите тази Тесла?
    Многократно по-зле от 20-годишна Impreza WRX.

    Коментиран от #33

  • 21 Хари

    12 0 Отговор

    До коментар #17 от "8у7ъ6т5р4":

    Нямам представа как ще се зареждат,но четох,че във Виена 70% от автобусите били с водород и било много евтино. В България,няма идея да ли има станции за зареждане,но доколкото съм чел статии,това е бъдещето.
    Аз си карам Аурис хибрид за 14,000лв и съм си добре.
  • 22 Експерд

    12 0 Отговор

    До коментар #12 от "Късно 🚝":

    Най-добрата кола изобщо?
    Бихте ли обяснили с какво Теслите превъзхождат BMW M5 примерно?

    Коментиран от #24, #35

  • 23 Скаут

    2 11 Отговор

    До коментар #18 от "Вальо Каматцуто":

    Ау, каква мелодрама. Поздрави твоя съсед и да прати обявата да не чакаме от дилъpa 3 месеца, ами да я вземем веднага!

    Коментиран от #26, #32

  • 24 Топ Гиър

    2 14 Отговор

    До коментар #22 от "Експерд":

    Във всичко - на драг, на писта и в ежедневието. Други въпроси?

    Коментиран от #25

  • 25 Експерд

    10 1 Отговор

    До коментар #24 от "Топ Гиър":

    Разбирам, че работата ви е да рекламирате тези превозни средства, но ще продължа.
    Защо тогава не ги карат на ринга и не съм виждал такава по аутобана с над 130км/ч?
    M тройката от този клип е на 9 години.
    Иначе най-бързият модел на Тесла Model S Plaid разполага с малко над 1000к.с. и въпреки това е по-бавен на ринга от БМВ M3 комби и 4 други седана с четири врати, разполагащи със значително по-малка мощност, включително и от електрическото Порше Тайкан Турбо S.
    Та единственото предимство на модел S си остава цената, но пък и качеството е значително по-ниско от на немските конкуренти.
    Също забравяте за "незначителни" неща като качество на сглобката, удоволствие от шофирането, максимална скорост, тъй де, всички неща от които се интересува един авто ентусиаст.
    Все пак на масовия човек не му пука за скорост, удоволствие и звук, а му пука да има нещо с което хората да си мислят, че е бърз, а Теслите са идеални за тази цел.

    Коментиран от #36

  • 26 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #23 от "Скаут":

    Тази количка да не е от Хиполенд?
  • 27 Гост

    12 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    И тази опорка отиде в канала.Ремонта и експлоатацията на Тесла била евтина хахахахахаха
    За на дуп ва не то с цената при покупката като нова,цената за подмяна на батерията и електромотора да не говорим.
  • 28 Така е

    9 0 Отговор

    До коментар #6 от "Мнение":

    Защо не триете този пост. Триете културно и смислено написани, а такава пропагандни, оставяте. А ако има нецензурни думи също стоят.
  • 29 Метката

    11 2 Отговор
    Когато напусна Михаел Шумахер Ф1 го попитаха защо напуска Ф1
    Отговора му беше; Едно е да караш болид с 10-12 цилиндъра,съвсем друго е да шофираш болид с електро двигател. Самият звук от 10-12 цилиндровият ми повдигаше адреналина. Как да си купя тролей!!!
  • 30 Танко

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "сдрфтгъх":

    "ТеслЪ еС у фащ" означава, че не харесваш нито едното, нито другото.Защо тогава си купил едното и живееш в другото?
  • 31 Турбо

    11 2 Отговор
    Тесльоооооо,къде си?Къде остана мантрата за евтината поддръжка на Тесла?
  • 32 Турбо

    6 0 Отговор

    До коментар #23 от "Скаут":

    Извади си пръстите от контакта,зависи се добре и продължавай с розовите сънища.
  • 33 бай Даньо

    7 7 Отговор

    До коментар #20 от "Експерд":

    Не си в час агент . Конете на Теслата са дори повече като усещане на същите бензинови коне. Проблема на бензиновите коне е че ги има 400 само около 4-5000 оборота, докато на електрическите мотори въртящия момент и конете са още от нула обороти все 400 .... това е големия трик на БМВ-тата че мощността им я има малко ама леко по на ниски обороти и за това нещо плащаш надценката на баварските коли ...
  • 34 бай Даньо

    5 3 Отговор

    До коментар #14 от "сдрфтгъх":

    Разправят отношението към клиентите на Теслата било най лошото, по зле от цените ... третирали ги като зомби ама те май си заслужават ...
  • 35 МЪСК 💵

    0 5 Отговор

    До коментар #22 от "Експерд":

    С какво ПЛЕД е по-добър от M5? По-ясно от това няма накъде

  • 36 Себастиян Фетел

    3 7 Отговор

    До коментар #25 от "Експерд":

    Не ги карат на Ринга? А това зеленото на екрана - Track mode (пистов режим с пълна пълноприводна настройка и екстремно охлаждане) - за какво е при Model 3 Performance? За пазаруване в Кауфланд? А че Порше видимо е трагедия на писта спрямо седан за джобни пари?
    Хора, защо не си живеете в 20 век. и не спрете да посещавате теми от 21-ви и да се състезавате кой е по-не в час?
    Да сравняваш Tesla с ДВГ БМВ е да сравняваш магаре с Космос.

    Коментиран от #37, #38

  • 37 Експерд

    10 0 Отговор

    До коментар #36 от "Себастиян Фетел":

    Та какво е времето за обиколка, че сравнението между Модел 3 с опитен шофьор и Тайкан 4S с шофьор, който не удари нито един апекс, е, меко казано, неадекватно?
    То и Голф 2.0 дизел има бутон : спорт, това означава ли, че е спортен автомобил?
    Отново пиша, че времената и фактите показват, че най-бързата Тесла на ринга е по-бавна от БМВ М3 комби, Порше Тайкан Турбо S и няколко други подобни автомобила.
    Та според времената на ринга, сравнението между Тесла и БМВ с ДВГ наистина е като да сравняваш магаре и космос : Теслата е по-скъпа, с по-лошо качество, с двойно повече коне и е по-бавна от БМВ комби.
    Нямам нищо против Тесла, просто съм обективен.
    Просто твърдението, че Теслите са най-великите автомобили въобще е нелепо и наистина не мога да повярвам, че има хора, които вярват в това твърдение.
    Това, че не ги карат на ринга и че абсолютно навсякъде ги карат бавно са си факти.
    Ироничното е, че стотици пъти съм виждал бусове с над 200км/ч. по аутобаните, но Тесла : никога.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 1111111111

    0 6 Отговор
    37 Май в електрическа кола не си се качвал досега. Специално за ускорение, електричките са ненадминати.

    Коментиран от #41

  • 40 Гост

    5 0 Отговор
    Скъпа да я купиш Теслъта,скъпа и за ремонти.След отпадане на субсидиите следва срив на продажбите.
  • 41 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "1111111111":

    Качвал съм се.Освен едно ускорение, останалото не си струва парите.
  • 42 КОЛА КОЯТО НЕ МОЖЕШ САМ ДА РЕМОНТИРАШ

    5 0 Отговор
    НЕ ТИ ТРЯБВА - ТЯ ИЗЛИЗА ЗЛАТНА !
  • 43 КИТАЙ ПРОДАВА ЕЛЕКТРИЧКИ ЗА 500 $

    0 1 Отговор
    И ПАК Е СКЪПО А ТЕСЛАТА Е ЗА МИЛИАРДЕРИ , НО НЕ И ЗА МИЛИОНЕРИ !
  • 44 Българин

    0 1 Отговор
    Няма
  • 45 Знайко

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "смях":

    Какото покрива ама дръжки! Ако случайно ти приемат
    щетата , ще чакаш с месеци за частите, а в това време аз ще си карам ДВГ-то и няма да се занимавам със застрахователи и оторизирани сервизи с тройни цени!
  • 46 Знайко

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Късно 🚝":

    За Тесла- Виница потвържадавам! Бачкат сериозно, сменят батерии, правят ъпдейти и ремонт да купетата, които се оказват доста претенциозни и екзотични. Едва ли ще са евтини!
  • 47 джими

    6 0 Отговор
    за части звъннете на Илиян...последния път твърдеше, че имал повече едригабаритни части от лицензиран сервиз. Колко са оригинални - всек на своя отговорност. А иначе реалността каква е - тръгнах оне ден с топ Рендето електрическо от София за Пловдив, няма да изпадам в подробности за затворени и неработещи зарядни странции и проблеми с пускането им през приложенията. Само ще ви кажа, че вместо в 10,30 вечерта, каквито ми бяха плановете да се прибера, след като съм заредил колата в Пловдив, се прибрах в 5 сутринта. Има още хляб да ядем докато стане ок за масово ползване електричките в БГ
  • 48 Жоро

    0 2 Отговор
    По големи глупости не можахте ли да измислите ...Купувайте новото Китайско Москве барутляк...Ще го ремонтирате цял живот и пак няма да върви :D
  • 49 Аз казвам

    3 0 Отговор
    подарят ли ми Тесла - взимам я. После ке я мисля. Тъй де, няма да обиждам жената кат отказвам подаръци.

    Коментиран от #50

  • 50 777777777777777777

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Аз казвам":

    Няма кво да и мислиш. Каското да му мисли колко стрували панелите и едрогабаритните части ако станело нещо.
  • 51 Борислав

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ами и хиляда коня да е,на пътя и магистралата пъплят с 90 и всички голове ги изпреварват.Защото.ако вдигнат повече .няма да стигнат доникъде,безмислени конски сили
  • 52 Вярно е

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    В Германия е пълно с Тесли на под 20000км. И са евтини. У серията, в момента има над 770 оферти на цени под 50 000 Е. За сметка на това, БМВ М5 се предлагат само 24 автомобила под 20 000км и струват 2 пъти повече. Дали това е защото Германците нямат пари или просто са си глупави? Или Теслата е яка, но когато е със 200км/ч по магистралата, батерията и стига за 100-на км?