Резервните части и по-конкретно тези за каросерията на електрическите автомобили от американската марка се считат за оскъдни в Европа, поради което имат много висока цена и в резултат на това ремонтът на каросерията се оказва много скъп.
Оказва се, че разходите за ремонт на каросерията на автомобили Tesla обикновено са с 61% по-високи от средните за всички марки, макар и значително по-ниски от тези за Porsche (+132% спрямо средните разходи).
До такива изводи стига френската организация SRA (SECURITE et REPARATION AUTOMOBILES - Безопасност и ремонт на автомобили) въз основа на резултатите от анализа на застрахователните разходи през 2021 година.
Както подчертават специалистите от SRA, Tesla има най-високите разходи за ремонт в своите категории. Цената на ремонта на Tesla Model 3 надвишава средната в сегмента с 23%, а тази на Model S - с 41%. А възстановяването на Model X е с 38% по-скъпо, което прави този модел най-скъпият в сегмента SUV-тата, като дори е пред Porsche Cayenne II с 27%.
Една от причините за тази разлика е цената на частите на Tesla. Заради недостига цената на частите на марката Tesla е с 56% по-висока от средната. SRA проследява движението на цените за 196 произведени в САЩ части всяко тримесечие. Разбира се, тези данни са от значение предимно за френския пазар, но те отразяват тенденция, която е присъща на световния пазар на резервни части на автомобили.
Автомобилите Tesla всъщност все още са новост в областта на ремонтите, "базата" от резервни части все още не е толкова голяма, освен това самата компания често променя технологиите за производство на каросериите (например каросерията на кросоувъра Tesla Model Y на американския, китайския и немския монтаж са структурно различни), което значително усложнява работата на производителите и доставчиците на компоненти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Роми
13:50 08.03.2023
2 Няма
13:52 08.03.2023
3 985
Коментиран от #14
13:54 08.03.2023
4 Е, па
14:01 08.03.2023
5 шегичка
14:15 08.03.2023
6 Мнение
Не угаждайте на глобалистическата гняс от Давос!
Купете си автомобил с ДВГ!!!
И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ НА 02.04.2023 ДА ПОДКРЕПИТЕ ЕДИНСТВЕНАТА ПРОБЪЛГАРСКА ПАРТИЯ, КОЯТО Е С НОМЕР 3, И КОЯТО НЯМА ДА РАЗРЕШИ ГЛОБАЛИСТИЧЕСКИТЕ СВОЕВОЛИЯ ЗА ЕЛЕКТРИЧКИ, НАСЕКОМИ И АМЕРИКАНСКО ЯДРЕНО ГОРИВО В КОЗЛОДУЙ!!!
Коментиран от #28
14:16 08.03.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 гост
Коментиран от #15, #20, #27, #51, #52
14:52 08.03.2023
9 Леферов
14:54 08.03.2023
10 Айкю 1
Айде ония с теслата от 9 години дето му излизало много евтино пак да се пробва да ме опровергае
15:36 08.03.2023
11 смях
Коментиран от #45
15:47 08.03.2023
12 Късно 🚝
София вече се напълни с Тесли. По 5-6 разминаваш всеки ден. Дрийм Карс осигурява следгаранционна поддръжка на всички модели Тесла, както чрез собствения си сервиз, така и чрез подизпълнители: Сонерс Ауто, Вианор Виница, Ники 2020 ЕООД, МакКуин ЕООД и Аутософт. Софтуеър, хардуеър, боди сервиз и тунинг, техническа поддръжка, ъпгрейд и т.н.
А Павлик в Перник е бог на ремонт батерии, електроника и ъпгрейд. Отделно имаме и Тесла БГ, както и представителство в Румъния. Това е най-добрата кола (не на ток, а ИЗОБЩО) и заради това имаме най-поддържащата се мрежа от ентусиасти.
Коментиран от #22, #46
15:49 08.03.2023
13 Хари
Коментиран от #16, #17, #19
16:21 08.03.2023
14 сдрфтгъх
До коментар #3 от "985":
Цръвул вмирисан, записвай си:- жената я блъснаха у Финландия и сервиза каза "смяна на калник, фар, капак, дясна предна джанта, дясното окачване (с керамични дискове дето се "въргалят у всеки склад" ), предна броня, решетка и още куп дреболии"
- тогава жената караше едно от първите RS6 продадени в света, максимум да е било 30-та бройка
- това става на ПЕТИЯТ ДЕН след покупката и ГАРАНТИРАНО беше единственото такова у Финландия тогава
Ремонтът отне 8 дни от които 5 дни се чакаше доставка на цялото дясно окачване- всичко друго дойде за 2 работни дни. Това за много рядък модел в продажба от няма и 1 месец...
Лично аз съм блъскал ТеслЪ еС у фащ- туй миналата година... Доставката на ляв стоп и задна броня отнемала (по обещания на сервиза) от 35 до 40 РАБОТНИ ДНИ... Дойдоха след 51 работни дни, ремонта отне още 5 работни дни... Реално- близо 3 месеца нямаш кола заради дребна щета. Найс, а...
Коментиран от #30, #34
16:24 08.03.2023
15 Банди
До коментар #8 от "гост":
За какво са ти тези 400кс?Градско 50км по магистралите.то пък едни магистрали 130км/ч ,че и с пернишкият голф може да се кара с толкова.
Вземете да я натиснете и в някоя я спирка,я в къща ще влезнете от хубавите пътища. Имаше статия за един с тесла за 1,5милиона км 10 ел мотора сменил и два чувала с $ за кола и ремонти дал. След година две битов ток няма да има и от къде ще зареждате?
16:29 08.03.2023
16 Бимбо
До коментар #13 от "Хари":
Ти не им бери грижа кои ги купуват. 200,000$ дават тия където без труд са ги изкарали. Къде присфояване на евро-фондове,къде тъмни сделки... Та не ги мисли тези. Както казват хората,как им дошли парите,така им заминали.16:33 08.03.2023
17 8у7ъ6т5р4
До коментар #13 от "Хари":
"Бъдещето е във ВОДОРОДА"Към момента и там не е- добив, транспорт, зареждане и накрая използване в колата за да получиш ток за ел. моторите е прекалено скъпо и няма перспектива да поевтинее при масова употреба на технологията.
Положението е простичко- минаваме на електрички като цяло. Проблемите са няколко и са прости:
- отде толкова ток? От нови АЕЦ- няма друг избор...
- отде толкова зарядни станции? Ще се появят, спокойно- няма да е безплатно разбира се...
- къде ни е бързото зареждане? Зареждането вече е доста бързо, но има накъде още да растат цифрите...
- къде ни е големият пробег и реалната независимост от контакта? Ей това е проблемът който трябва да се реши и за това са нужни изцяло нов тип батерии- с тези батерии вече е достигнат лимита на пробега...
Коментиран от #21
16:40 08.03.2023
18 Вальо Каматцуто
И така се повтаря. Батерията на 20% реди се на сръбската граница с 5км колона от чакащи коли. Спрял климатика за да спести ел енергия. Децата ревът,жената стенка,ужас. В България го качили на автовоз до зарядно,съблекли му кожата. И отново процеса се повтаря ,караш 4часа и 8 част зареждаш. Децата уморени,жената пищи. Върна се в Германия и пусна колата в Auto Scout24
Коментиран от #23
16:42 08.03.2023
19 Фори
До коментар #13 от "Хари":
Де да беше само тоя бърльок!В България стана спорт обезумяването.
Стотици,че и хиляди страдат от този синдром.
16:46 08.03.2023
20 Експерд
До коментар #8 от "гост":
Има много автомобили с такива коне на такава цена, като всички те превъзхождат Теслите като скорост, удоволствие от шофирането, качество и поведение на пътяТе тия коне на Теслата не са като ония коне при вътрешното горене.
Каква максимална скорост имат Теслите с 400к.с.?
Колкото дизелово Ауди или БМВ с 200к.с. , а как се държи в завоите тази Тесла?
Многократно по-зле от 20-годишна Impreza WRX.
Коментиран от #33
16:52 08.03.2023
21 Хари
До коментар #17 от "8у7ъ6т5р4":
Нямам представа как ще се зареждат,но четох,че във Виена 70% от автобусите били с водород и било много евтино. В България,няма идея да ли има станции за зареждане,но доколкото съм чел статии,това е бъдещето.Аз си карам Аурис хибрид за 14,000лв и съм си добре.
16:54 08.03.2023
22 Експерд
До коментар #12 от "Късно 🚝":
Най-добрата кола изобщо?Бихте ли обяснили с какво Теслите превъзхождат BMW M5 примерно?
Коментиран от #24, #35
17:12 08.03.2023
23 Скаут
До коментар #18 от "Вальо Каматцуто":
Ау, каква мелодрама. Поздрави твоя съсед и да прати обявата да не чакаме от дилъpa 3 месеца, ами да я вземем веднага!Коментиран от #26, #32
17:12 08.03.2023
24 Топ Гиър
До коментар #22 от "Експерд":
Във всичко - на драг, на писта и в ежедневието. Други въпроси?Коментиран от #25
17:14 08.03.2023
25 Експерд
До коментар #24 от "Топ Гиър":
Разбирам, че работата ви е да рекламирате тези превозни средства, но ще продължа.Защо тогава не ги карат на ринга и не съм виждал такава по аутобана с над 130км/ч?
M тройката от този клип е на 9 години.
Иначе най-бързият модел на Тесла Model S Plaid разполага с малко над 1000к.с. и въпреки това е по-бавен на ринга от БМВ M3 комби и 4 други седана с четири врати, разполагащи със значително по-малка мощност, включително и от електрическото Порше Тайкан Турбо S.
Та единственото предимство на модел S си остава цената, но пък и качеството е значително по-ниско от на немските конкуренти.
Също забравяте за "незначителни" неща като качество на сглобката, удоволствие от шофирането, максимална скорост, тъй де, всички неща от които се интересува един авто ентусиаст.
Все пак на масовия човек не му пука за скорост, удоволствие и звук, а му пука да има нещо с което хората да си мислят, че е бърз, а Теслите са идеални за тази цел.
Коментиран от #36
18:22 08.03.2023
26 Гост
До коментар #23 от "Скаут":
Тази количка да не е от Хиполенд?18:38 08.03.2023
27 Гост
До коментар #8 от "гост":
И тази опорка отиде в канала.Ремонта и експлоатацията на Тесла била евтина хахахахахахаЗа на дуп ва не то с цената при покупката като нова,цената за подмяна на батерията и електромотора да не говорим.
18:43 08.03.2023
28 Така е
До коментар #6 от "Мнение":
Защо не триете този пост. Триете културно и смислено написани, а такава пропагандни, оставяте. А ако има нецензурни думи също стоят.19:22 08.03.2023
29 Метката
Отговора му беше; Едно е да караш болид с 10-12 цилиндъра,съвсем друго е да шофираш болид с електро двигател. Самият звук от 10-12 цилиндровият ми повдигаше адреналина. Как да си купя тролей!!!
19:41 08.03.2023
30 Танко
До коментар #14 от "сдрфтгъх":
"ТеслЪ еС у фащ" означава, че не харесваш нито едното, нито другото.Защо тогава си купил едното и живееш в другото?20:02 08.03.2023
31 Турбо
20:37 08.03.2023
32 Турбо
До коментар #23 от "Скаут":
Извади си пръстите от контакта,зависи се добре и продължавай с розовите сънища.20:40 08.03.2023
33 бай Даньо
До коментар #20 от "Експерд":
Не си в час агент . Конете на Теслата са дори повече като усещане на същите бензинови коне. Проблема на бензиновите коне е че ги има 400 само около 4-5000 оборота, докато на електрическите мотори въртящия момент и конете са още от нула обороти все 400 .... това е големия трик на БМВ-тата че мощността им я има малко ама леко по на ниски обороти и за това нещо плащаш надценката на баварските коли ...21:19 08.03.2023
34 бай Даньо
До коментар #14 от "сдрфтгъх":
Разправят отношението към клиентите на Теслата било най лошото, по зле от цените ... третирали ги като зомби ама те май си заслужават ...21:22 08.03.2023
35 МЪСК 💵
До коментар #22 от "Експерд":
С какво ПЛЕД е по-добър от M5? По-ясно от това няма накъде23:57 08.03.2023
36 Себастиян Фетел
До коментар #25 от "Експерд":
Не ги карат на Ринга? А това зеленото на екрана - Track mode (пистов режим с пълна пълноприводна настройка и екстремно охлаждане) - за какво е при Model 3 Performance? За пазаруване в Кауфланд? А че Порше видимо е трагедия на писта спрямо седан за джобни пари?Хора, защо не си живеете в 20 век. и не спрете да посещавате теми от 21-ви и да се състезавате кой е по-не в час?
Да сравняваш Tesla с ДВГ БМВ е да сравняваш магаре с Космос.
Коментиран от #37, #38
00:21 09.03.2023
37 Експерд
До коментар #36 от "Себастиян Фетел":
Та какво е времето за обиколка, че сравнението между Модел 3 с опитен шофьор и Тайкан 4S с шофьор, който не удари нито един апекс, е, меко казано, неадекватно?То и Голф 2.0 дизел има бутон : спорт, това означава ли, че е спортен автомобил?
Отново пиша, че времената и фактите показват, че най-бързата Тесла на ринга е по-бавна от БМВ М3 комби, Порше Тайкан Турбо S и няколко други подобни автомобила.
Та според времената на ринга, сравнението между Тесла и БМВ с ДВГ наистина е като да сравняваш магаре и космос : Теслата е по-скъпа, с по-лошо качество, с двойно повече коне и е по-бавна от БМВ комби.
Нямам нищо против Тесла, просто съм обективен.
Просто твърдението, че Теслите са най-великите автомобили въобще е нелепо и наистина не мога да повярвам, че има хора, които вярват в това твърдение.
Това, че не ги карат на ринга и че абсолютно навсякъде ги карат бавно са си факти.
Ироничното е, че стотици пъти съм виждал бусове с над 200км/ч. по аутобаните, но Тесла : никога.
04:39 09.03.2023
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 1111111111
Коментиран от #41
08:43 09.03.2023
40 Гост
09:09 09.03.2023
41 Гост
До коментар #39 от "1111111111":
Качвал съм се.Освен едно ускорение, останалото не си струва парите.09:10 09.03.2023
42 КОЛА КОЯТО НЕ МОЖЕШ САМ ДА РЕМОНТИРАШ
10:09 09.03.2023
43 КИТАЙ ПРОДАВА ЕЛЕКТРИЧКИ ЗА 500 $
10:13 09.03.2023
44 Българин
10:59 09.03.2023
45 Знайко
До коментар #11 от "смях":
Какото покрива ама дръжки! Ако случайно ти приематщетата , ще чакаш с месеци за частите, а в това време аз ще си карам ДВГ-то и няма да се занимавам със застрахователи и оторизирани сервизи с тройни цени!
11:37 09.03.2023
46 Знайко
До коментар #12 от "Късно 🚝":
За Тесла- Виница потвържадавам! Бачкат сериозно, сменят батерии, правят ъпдейти и ремонт да купетата, които се оказват доста претенциозни и екзотични. Едва ли ще са евтини!12:08 09.03.2023
47 джими
12:28 09.03.2023
48 Жоро
15:01 09.03.2023
49 Аз казвам
Коментиран от #50
18:03 09.03.2023
50 777777777777777777
До коментар #49 от "Аз казвам":
Няма кво да и мислиш. Каското да му мисли колко стрували панелите и едрогабаритните части ако станело нещо.09:58 10.03.2023
51 Борислав
До коментар #8 от "гост":
Ами и хиляда коня да е,на пътя и магистралата пъплят с 90 и всички голове ги изпреварват.Защото.ако вдигнат повече .няма да стигнат доникъде,безмислени конски сили11:19 02.05.2023
52 Вярно е
До коментар #8 от "гост":
В Германия е пълно с Тесли на под 20000км. И са евтини. У серията, в момента има над 770 оферти на цени под 50 000 Е. За сметка на това, БМВ М5 се предлагат само 24 автомобила под 20 000км и струват 2 пъти повече. Дали това е защото Германците нямат пари или просто са си глупави? Или Теслата е яка, но когато е със 200км/ч по магистралата, батерията и стига за 100-на км?01:43 03.05.2023