9 Март, 2023 11:06 3 823 2

Mercedes: Модата на кросоувърите отминава

  • mercedes-benz-
  • бъдеще-
  • автономни коли-
  • кросоувъри

Според Вагенер сега основният фокус е върху кросоувърите, но това ще се промени

Mercedes: Модата на кросоувърите отминава - 1

Mercedes прогнозира какъв тип каросерия е бъдещето на автомобилната индустрия. Говорейки пред списание Car, Гордън Вагенер каза, че SUV-тата (60 процента) и седаните (30 процента) са в светлината на прожекторите това десетилетие, като дизайнерският екип на Mercedes-Benz се фокусира и върху специални проекти като спортни автомобили в останалите десет процента от времето. В бъдеще обаче ситуацията може да се промени, защото бъдещето принадлежи на автономните автомобили.

Вагенер даде да се разбере, че най-логичната форма на каросерията на един автономен автомобил е т.нар. монокаб. Главният дизайнер припомни за концепцията F 015 отпреди осем години, но призна, че преходът към автономно шофиране е отнел повече време, отколкото от Mercedes-Benz са смятали. Въпреки това, в крайна сметка автономните коли ще започнат да доминират, което означава, че дизайнерите ще трябва да изберат стил на каросерията с най-много пространство в салона.

В момента традиционните миниванове се продават много зле в Европа. Вагенер намира обяснение за това, като твърди, че според него е важно колата да има луксозен вид. Топ мениджърът на Mercedes-Benz обаче посочи, че вкусовете са противоречиви, като даде и конкретен пример. „В Азия например, Toyota Alphard е луксозен и скъп автомобил. В САЩ се смята за обикновен ван, в Европа е голям микробус“, каза главният дизайнер на марката от Щутгарт.

Що се отнася до интериора на Mercedes-ите на бъдещето, Вагенер вярва, че миналогодишната концепция Vision EQXX е правилната. Технологиите за добавена реалност и 3D ефектите ще станат стандартни, а преходът към нови услуги ще бъде сравним със скока от Nokia с бутони към iPhone със сензорен екран.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    19 0 Отговор
    "В момента традиционните миниванове се продават много зле в Европа. " Продават се зле, защото станаха ужасно скъпи. Един 7 местен миниван с предно струва 70к. лева. На практика няма значение дали разработваш малък или голям автомобил, малък или голям двигател - разходите за развой + оборудване на поточните линии са същите, а те хич не са малко. След това идват разходите за материали, но те в никакъв случай не са толкова, колкото разликата в цените на малък и голям автомобил. Въпросът е, че миниванът се продава с ужасна надценка, която далеч надвхвърля производствените разходи. Отделно се натикват съвсем излишни екстри, които да добавят стойност и да надуят още цената.
  • 2 Лустровски

    2 0 Отговор
    Мерцедес ! Няма за говорене !